همه چیز درباره بازنشستگی پیش از موعد + شرایط بازنشستگی در سال ۱۴۰۰ | وقایع روز
کد خبر: ۱۱۸۲۳
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - 31 May 2021
بازنشستگی پیش از موعد راه حلی برای افرادی محسوب می‌شود که قصد دارند قبل از رسیدن به سن بازنشستگی از کار خود کناره‌گیری و خارج شوند. هرچه لازم است بدانید را در این خبر ببینید.

همه چیز درباره بازنشستگی پیش از موعد + شرایط بازنشستگی در سال ۱۴۰۰

وقایع روز ـ سرویس اقتصادی؛

در حقیقت گاهی پیش می‌آید که افراد به دلایل مختلفی همچون مسائل خانوادگی یا شرایط بد جسمی و روحی اقدام به بازنشستگی قبل از رسیدن به سن بازنشستگی می‌کنند.

این افراد را بازنشسته پیش از موعد می‌نامند و با شرایطی خاص می‌توانند از مزایای بازنشستگی خود استفاده کنند.

شاید قبل از توضیح بازنشستگی پیش از موعد لازم باشد با شرایط بازنشستگی آشنا شویم تا درک بهتری از شرایط بازنشستگی پیش از موعد پیدا کنیم.

شرایط بازنشستگی تامین اجتماعی مردان

سن بازنشستگی برای مردان ۶۰ سال است که اگر در این سن ۲۰ سال سابقه کاری نیز داشته باشند می‌توانند بازنشسته شوند.

 این شرایط برای مشاغل عادی است اما درباره مشاغل سخت و آسیب‌زننده مردان و زنان پس از ۲۰ سال سابقه کاری می‌توانند در هر سنی که هستند بازنشسته شوند.

درباره افرادی که معلول هستند نیز قوانینی وضع شده است و در معلولیت‌های طبیعی افراد با ۱۰ سال کمتر یعنی در ۵۰ سالگی با ۲۰ سال سابقه می‌توانند بازنشسته شوند.

اما اگر فردی جانباز باشد بعد از ۲۰ سال سابقه کاری بدون هیچ گونه محدودیت سنی می‌تواند بازنشسته شود و از مزایای آن استفاده کند.

نکته بعدی درباره بازنشستگی این است که همه افراد می‌توانند پس از ۳۵ سال سابقه کاری بازنشسته شوند بدون اینکه محدودیت سنی برای آن‌ها منظور شود.


بیشتر بخوانید: شرایط بازنشستگی زنان / شرایط بازنشستگی زنان خانه دار + انواع بازنشستگی زنان


شرایط بازنشستگی در سال ۱۴۰۰

شرایط بازنشستگی در سال ۱۴۰۰ درست مانند سال‌های قبل است به جز اینکه مواردی تغییرات کوچکی کرده‌اند.

در سال ۱۴۰۰ افرادی که ۳۰ تا ۳۵ سال سابقه کاری در آموزش دارند یعنی کارمند مدارس بوده‌اند بازنشسته می‌شوند؛ البته این افراد در صورت نیاز منطقه می‌توانند یک‌سال بیشتر خدمت کنند.

در مدیریت خدماتی نیز مردان و زنان با ۲۵ سال سابقه کاری می‌توانند بازنشسته شوند و فقط برای مردان شرایط سنی ۶۰ سال در نظر گرفته می‌شود.

در سال ۱۴۰۰ جانبازان مرد نیز با شرایط سنی متفاوت و در سن ۵۵ سالگی بازنشسته می‌شوند. در ادامه متن به این موضوع می‌پردازیم که تمام این افراد تحت چه شرایطی می‌توانند زودتر از موعد سنی بازنشسته شوند و از مزایای آن چگونه استفاده می‌کنند.

همه چیز درباره بازنشستگی پیش از موعد + شرایط بازنشستگی در سال ۱۴۰۰

سوابق بیمه و اهمیت آن در بازنشستگی

سابقه شما برای پرداخت بازنشستگی با پرداخت حق بیمه شما مشخص می‌شود که توسط کارفرمای شما پرداخت می‌شود؛ بنابراین برای اطمینان از پرداخت آن و ثبت سابقه بیمه باید بتوانید آن را چک کنید.

برای چک کردن سابقه بیمه ۴ روش استفاده از سایت تامین اجتماعی، کد #۴* ، برنامه تامین اجتماعی، و مراجعه به کارگزاری‌ها وجود دارد.

برای استفاده از کد باید ابتدا در سایت www.sabeghe.tamin.ir   ثبت نام کنید و سپس از کد استفاده کنید.

سایت تامین اجتماعی نیز به آدرس www.es.tamin.ir در دسترس است که با وارد کردن کد ملی و ورود به بخش سوابق بیمه شدگان می‌توانید بیمه خود را بررسی کنید.

برنامه «تامین اجتماعی من» نیز از سایت www. tamin.ir  قابل دانلود و در دسترس است.


بیشتر بخوانید: قانون بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی به زبان ساده


شرایط بازنشستگی پیش از موعد

بازنشستگی پیش از موعد می‌تواند با سابقه کاری کمتر، سن پایین‌تر و یا بدون محدودیت سنی اتفاق بی‌افتد. یعنی مردان می‌توانند در سن ۵۰ سالگی و زنان در سن ۴۵ سالگی یعنی ۱۰ سال زودتر بازنشسته شوند اگر که ۳۰ سال سابقه کاری داشته باشند.

از طرفی زنان و مردان می‌توانند با ۳۵ سال سابقه کاری محدودیت سنی را برای بازنشستگی خود کنار بزنند و به راحتی بازنشسته شوند.

بازنشستگی پیش از موعد می‌تواند با سابقه کاری کمتر از ۲۰ سال نیز اتفاق بیفتد و برای این موضوع کافی است سابقه کاری بین ۱۰ تا ۱۹ سال را حتما داشته باشید.

نکته‌ای که در این نوع بازنشستگی پیش از موعد باید بدانید این است که شما به ازای سال‌های سابقه کاری خود ماهیانه حقوق دریافت می‌کنید. یعنی مثلا اگر ۱۷ سال سابقه کاری دارید به اندازه ۱۷روز کاری حقوق دریافت می‌کنید.

درباره زنان نیز این امکان وجود دارد که در کمتر از ۴۵ سالگی و در سن ۴۲ سالگی بازنشستگی پیش از موعد بگیرند به شرط آنکه ۲۰ سال سابقه کاری داشته باشند و پس از تایید به ازای ۲۰ روز کاری حقوق دریافت می‌کنند.


بیشتر بخوانید: سن بازنشستگی برای زنان و مردان چقدر است؟ + همه شرایط سنی و سابقه ای برای بازنشستگی


جزئیات مهم طرح جدید بازنشستگی پیش از موعد بازنشستگان

در طرح جدید بازنشستگی پیش از موعد قوانین اینگونه بازنویسی شده‌اند که مردان با سابقه کاری ۲۵ ساله و زنان با سابقه کاری ۲۰ ساله می‌توانند بازنشسته شوند و شرایط سنی برداشته شده‌اند؛ از طرفی در این طرح دیگر نیازی نیست که مدیر یا رئیس افراد بازنشستگی او را تایید کنند و فقط با رسیدن به سابقه کاری مورد نیاز این اتفاق قابل اجرا است.

یکی از موضوعات جالبی که در تایید این طرح و اجرایی کردن آن در نظر گرفته شده است اشتغال جوانان است که با بازنشستگی افراد نیروهای کاری جوان می‌توانند با آن‌ها جایگزین شوند.

با توجه به این طرح مردان و زنان پس از ۲۵ و ۲۰ سال سابقه کار می‌توانند به اندازه ۳۰ روز کاری حقوق دریافت کنند و با بازنشستگی آن‌ها مسیر کاری ۵ میلیون نفر جوان جویای کار آسان‌تر می‌شود.

همه چیز درباره بازنشستگی پیش از موعد + شرایط بازنشستگی در سال ۱۴۰۰

تاثیرات نامطلوب بازنشستگی پیش از موعد

در جهان در اغلب کشورها قوانین دولت‌ها به دنبال بالا بردن سن بازنشستگی هستند چراکه بازنشستگی پیش از موعد مغایر با قوانین صندوق‌های بازنشستگی است؛ اما در ایران طرح‌ها در راستای پایین آوردن سن بازنشستگی هستند.

یکی از تاثیرات بازنشستگی پیش از موعد این است که باعث می‌شود درآمدهای صندوق‌های بیمه پایین بیاید و همین امر حفظ صندوق‌ها را مشکل می‌کند.

از طرفی یکی از دلایلی که برای توجیه کاهش سن بازنشستگی و بازنشستگی پیش از موعد آمده است اشتغال جوانان است که از نظر علمی و شواهد قابل اثبات نیست.

بازنشسته کردن افرادی که هنوز سالمند نشده‌اند به معنی خروج آن‌ها از فضای کار رسمی است که می‌تواند رشد اقتصادی ما را پایین‌تر بیاورد.

بخش غیررسمی در کشور می‌تواند هزینه‌های زیادی را در بخش اداری و بازرسی بر دولت تحمیل کند که بازنشستگی پیش از موعد دقیقا باعث رشد بخش غیررسمی می‌شود.

در شرح بازنشستگی آمده است که افراد از کار افتاده و ناتوان بازنشسته محسوب می‌شوند در حالی که با اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد دقیقا این موضوع را رد می‌کنیم.

از همه این مسائل گذشته اغلب افراد پس از بازنشستگی دچار آسیب‌های روانی می‌شوند که اگر سن بازنشستگی پایین‌تر بیاید می‌تواند وقوع این آسیب‌ها را زودهنگام کند.

نظرات کاربران
محمد امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱
پس تاکنون که بازنشستگی بیش از موعد در کشور اجرا می شد خطا و اشتباه بوده ،هم مجلس،هم دولت مردان اشتباه می کردند جالب است شورای نگهبان هم قانون بازنشستگی بیش از موعد را مغایر قوانین نظام ندانسته ،اما چطور شد ،که از سال گذشته به این ور ماشاالله همه چیز به یکباره عوض شد صندوق ها برشکسته شدند، و.....در صورتیکه به ازای بازنشستگی بیش از موعد افراد فرسوده و پیر،یک جوان جویای کار با مدرک دانشگاهی استخدام می شود کجای اینکار مشکل دارد؟ پس چرا چند سال اجرا می شده حالا ایراد پیداکرد؟
پدر
| Iran (Islamic Republic of)
۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱
ببخشید از سال 94تا حالا اجرا نشده
ﺷﺎﻫﺮﺥ
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸
ﻛﺎﺭﮔﺮاﻥﻛﺸﻮﺭﻫﺎﻱ ﺧﺎﺭﺟﻲ اﻣﻨﻴﺖ ﺷﻐﻠﻲ ﺩاﺭﻧﺪ ﺣﻘﻮﻕ ﺧﻮﺏ ﻣﻴﮕﻴﺮﻧﺪ اﺯ ﻫﻤﻪ ﻣﻬﻢ ﺗﺮ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺑﺪﻭﻥ اﺳﺘﺮﺱ ﺩاﺭﻧﺪ ﻣﺎ ﻫﺠﻲ
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹
ازنمایندگان محترم مجلس، بابت مصوبه بازنشستگی پیش از موعد بسیار ممنونیم، اینکار قطعا به اشتغال جوانان بسیار کمک میکند، بازهم سپاس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲
خوبی داداش این طرح در دی ماه ۱۳۹۹ معلق شد و دیگر اجرا نمیشود
کارمند وپدرسه جوان بیکار
United States of America
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۹
کارمندان بالای ۲۵سال خدمت داریم که مشکلات جسمی،روحی وخانوادگی خاص خوددارندوبه سختی خدمت میکنندوتوان خدمت ندارندودرکشورسه تاپنج میلیون جوان فارغ التحصیل وبیکارکه عملافرصت اشتغال وازدواج برایشان فراهم نشده ومیتوانندبجای افرادبازنشست شده جذب سبستم اداری کشوربشوند ونه تنهااین طرح بارمالی ندارندبلکه سرمابگذاری برروی جوانان موجب یهره وری بیشترسیستم اداری وتولیدواشتغال مولدوخودنوعی سرمایگذاری برای نسل جوان وآینده سازکشوراست ومی طلبدکمیسیون اجتماعی مجلس واقع بینانه بخاطرنسل جوان کشورکه ازبیکاری افسرده وناامیدشده اند درقالب این طرح بازنشستگی پیش ازموعدبه عملکرد نمایندگان مجلس وعضو کمیسیون اجتماعی وریاست این کمیسیون امیدوارشوند.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۳
30 سال سابقه کار با 50سال سن مگه بازنشستگی پیش از موعده؟ ثانیا این قانون 25 سال سابقه کار برای آقایان پارسال هم بود ولی تامین اجتماعی اجرا نمی کنه.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۵
آقا من با 25 سال و سن 50 سالگی مایلم بازنشسته شوم و یک جوان سر کار بیاید. افسرده هم نمی شوم.
مهری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
تصویب عدم بکارگیری مجدد بازنشستگان در ار گانها و سازمانها هم فراموش نشود.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۱
لطفاً از صندوق بیمه کشاورزی هم سوال بفرمایید سن بیمه کشاورزی چقدره ما کشاورز ها آیا احتیاج به بازنشستگی داریم یا وقتی که وارد قبر شدیم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۵
واقعاً عالی میشه اکر،اجرای بشه من دوست دارم سن 43ساگی بازنشسته بشم ازبچگی کارکردم آقا دیگه تحمل ندارم خسته شدم الان 20سال سابقه دارم فقط دورغ نباشه ،،بهترین طرح هست اگر اجرای بشه
محمد قاسم زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱
بسیار طرح خوبی ست و نه اینکه افسرده کننده نیست بلکه خیلی نشاط اوره.... کاش می شد مثل زنان با همان ۲۰ سال سابقه بازنشسته شد که من مطمئن هستم بسیاری آرزوی آن را دارند و استقبال گرمی از آن خواهد شد ، من حاضرم با ۲۰ سال سابقه بازنشسته شوم تا جوانی به جای من مشغول شود حتی اگر ۲۰ روز حقوق بگیرم . والله راضیم و بیشتر از ادامه کار افسردگی می گیرم خیلی ها را می شناسم که مثل خودم هستند و برای بازنشستگی پیش از موعد لحظه شماری می کنند
سید رسول
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
ای کاش همه چیز رو با اروپا مقایسه می کردید اینم هر کی بازنشست بشه می ره دنبال کار
شیدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
باسلام و تشکر از همه ی عزیزانی که این موضوع را مطرح فرمودند...متاسفانه در ۱۵ماه گذشته بیماری کرونا چالشهای زیادی ایجاد کرده خصوصا درمورد کادر درمان لطفاً این موضوع بررسی بیشتر شود تا کادر درمان بتوانند زودتر بازنشست شوندومراقبین با انگیزه جوان در مراکز درمانی جذب شوند....باتشکر
زارع
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
به خدا خیلی وقته منتظر این طرح هستیم چرا مسولان پیگیر نیستن دیگه داریم افسردگی شدید میگیریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵
سلام خیلی طرح خوبی هست اگر اجرایی بشه عالیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹
با سلام از نمایندگان مجلس خیلی ممنونیم این موضوع را با حکم قانونی به تمامی ادارات و سازمان‌ها ابلاغ کنند به ناجا هم ابلاغ شود و پیگیری شود تا اجرا کنند هر جا اجرا نکرد به کجا شکایت کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴
ممنونی؟حالت خوبه داداش؟طرح پارسال رد شد در سال ۱۴۰۰ هم حبری نیست
پدر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۳
سلام خدمت عزیزان این بالا و پائین برای چه ، این پیچ خم کار برای چی هست مگر چقدر عمر میکنیم جنابان و بقیه که در حال حاظر بازنشسته هستید و ماهی سی میلیون به حسابتان می آید عمر شما طولانی است ولی مردمی که سه ، چهار میلیون در ماه میگیرند و زحمت بیشتری میکشند عمر کوتاهی دارند . کی گفته امید زندگی ۷۴ساله برادر عزیز یک سری به قبرستانها بزن همه تو سن شصت و شصت و پنج و پنجاه حتی چهل پنج فراوان دیده میشود . کمتر مردم را گول بزنید و دروغ بگوئید مگر قشر کارگر و کارمند برده هستند . دوره برده داری تمام شده انسان برده نیست ‌ . اگر واقعا میتوانید برای قشر زحمت کش که بیست و پنج و سی سال خدمت کردن زحمت کشیده دهها بیماری دارند کاری کنید بسم الله در غیر این صورت مانع تراشی نکنید . دولت داره از صندوقها ما وام میگیره چطور روبه نزول است چرا دروغ میگوئید ، قدم درست بردارید راه را باز کنید چند صباحی مردم در کنار خانواده باشند . . هر کس بازنشست شد . در صورتی که مجددا شروع به کار کرد حقوق بازنشستگی او را قطع کنید . تعهد بگیرید ،،،، تا جوانها سکان اقتصاد و تجارت و سیاست و کار را با روحیه بهتر به عهده بگیرند . کمتر بهانه بگیرید . هر کس بازنشست شد هر سال که خدمت کرده به همان سالی که کار کرده حقوق دهید .. مردم را نا امید کردید . به تمام بنگاه ها دستگاها اعلام کنید از به کارگیری بازنشسته خودداری کنند . بازنشسته را تامین کنید که دو یا سه کار انجام ندهد . راهی درست و عقلانی انتخاب کنید . این بهانه های بچه گانه چیست .مگر دارید با مردمی کار میکنید که نفهمند یا با نسبت خر هستن . فقط آگاه باشید که گردن شما جایی گیر می‌کند و هر چه خودره آید از حلقوم شما بیرون می آید این سیاست های من منبت برای یک سازمان مالی خریت محظه . تامین اجتماعی به فکر صندوق خودش است . به هر حال هرکس طبق قانون که در سال ۹۹به مجلس ارائه شده قدم بردارید چون درخواست خیلی ها همین است . تامین اجتماعی یک عاقل ندارد . وقتی طبق قانون جدید با بیست پنج سال بدون شرط سنی این سازمان کسانی که دارای این امتیاز هستند بازنشست شدند در کنار آن از هر یک بازنشسته دو یا سه جوان وارد چرخه اقتصاد میشود و تامین اجتماعی بیشتر حق بیمه میگیرد . خواهشمند است بهانه های الکی و غیر علمی نگیرید چون مردم را نابود خواهید کرد . وسلام.
پیمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
سلام خسته نباشید تو رو خدا اجراییش کنین جونان برن سرکار مخصوصان کارگران بابا داره فرسوده میشن همچنین کارمندان دولت این تصویب کنین تورو خدا خسته شدیم از نظر روحی داره دیونه میشیم بزارین جونان بیاین شاد ترند با حوصله ترن هم پاسخگوی خوبین برای مردم هم کار دارن هم حقوق میگیرن ازدواج میکنن راه باز میشه جمعیتم بیشتر میشه شاید از ۱۰ نفر فرزندم یکیشون نخبه در بیاد بدرد کشورمون خورد اینجوری کشورهم جوانانش هم کار دارن هم تشکیل زندگی میدن چرخه اقتصاد میگرده جونانم به خواسه خودشون میرسن ما هم در کنار خانواده میمونیم یه مقدار امید زندگیمون زیاد میشه هم برای ما خوبه هم برای جونان برای روحیشونهم خوبه این قدم خیر بردارین تورو به امام حسین این قدم بردارین تصویب کنین تورو خدا
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
دروغ پشت روغ اخه تا کی مردم پرازناراحتی شدن
رحمت
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
سلام امیدوارم رییس جمهور بعدی بازنشستگی پیش از موعد رو اجرا کنه تا جوانها ی تحصیلکرده و بیکار امید به زندگی پیدا کنند و از مملگت خارج نشوند این طرح به نفع مملکته - ورشکستگی صندوقهای بازنشستگی فقط بهانه بود تا جوانها ناامید شوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲
طرح درسال99به کمیسیون اجتماعی مجلس رفت ولی نماینده دولت درجلسه گزارش غلط دادتااین طرح عالی ،معلق بشه.امیدوارم بااومدن دولت جدیدتصویب بشه
حمید
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳
طرح بازنشستگی پیش لز موعد یک ضرورت اجتماعی است که باید جدی گرفته شود و حمایت شود بهانه های بار مالی صندوق های بازنشستگی هم بهانه است چطور 120 هزار میلیارد فرار مالیاتی را کنترل نمی کنند و کارمندان فقط باید جور همه کمبودها و کسر بودجه را بدهند . این طرح هم به نفع بازنشسته ها و هم جوانان بهره می برند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
با سلام و درود
امیدوارم رییس جمهور جدید این طرح رو اجرایی کنه. من خیلی وقته منتظرم که زودتر بازنشسته شوم.دیگه روحیه کار کردن بیشتر از ۲۰ سال نداریم مگه آدم چقدر عمر میکنه . اگه پیگیری کنید ممنون میشم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
خدا کنه به واقعیت تبدیل بشه. خانمی هستم، 20 سال سابقه دارم 47سال سن شغلی بسیار سختی داشتم زندگی ام را تحت تاثیر قرار داد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵
بنده خانمی هستم که ۲۶ سال سابقه کار دارم خدا کنه قانون بازنشستگی پیش از موعد زودتر بیاد شامل حال من هم بشه من هم خیلی خسته شدم
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
سلام خداکنه دولت جدبد این طرح راقبول کند چراکه بشتر ما قراردادی هستیم سنوات رااخرسال دریافت کردیم اگر بازنشسته شویم فقط حقوق دریافت میکنیم وبارمالی کمی دارد دیگرسنوات دریافت نمی کنبم باتشکر
ریحانه
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۰
من کارمند رسمی بهداشت هستم با 26 سال سابقه ودو روز دیگه یعنی اول تیر میخوام بازنشسته بشم البته با 26 روز حقوق دیگه خسته شدم چهل وهفت سال سن دارم سال 72 وبا علاقه بهورز شدم که متأسفانه دو سال اول برام حساب نشد و الان دچار مشکلات روحی وخانوادگی زیادی هستم ای کاش مسولان این همه با احساسات ما بازی نمی کردن واین همه دروغ نمی گفتند اخه شما که نمی خواهید قانون بازنشستگی پیش از موعد خانم های کارمند را اجرا کنید چرا با احساسات مردم بازی میکنید من از سال 94 که بیست سال سابقه داشتم دنبال بازنشستگی هستم والان با هزاربدبختی تونستم نظر بالا دستی ها را اون هم بدون سنوات ارفاقی جلب کنم واقعاً برای خودم متاسفم
حمید بابایی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۷
از طرف خودم ازتمامی نمایندگانی که پیشنهاد دهنده این طرح هستند تشگر میکنم چرا که الان حدود پنج سال است که عارضه قلبی دارم و جراحی قلب باز شدم ولی این مجوز را به من نمیدهند که باز نشسته شوم دیگر توان کار کردن ندارم واقعا اگر تصویب بشه خیلی عالیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱
صندوق ها لابی می کنند مانع اجرای طرح خواهند شد دوستان الکی خوشحال نشید
مريم
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
چرا زنان با 42 سال سن و 20 سال سابقه تامين اجتماعي مي توانند بازنشسته بشوند و لي اين ويژگي براي کارمندان خدمات کشوري نيست؟ آيا اين تبعيض عدالتي نيست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۶
من هم واقعا خسته شدم کاش لااقل برای خانمها با ۲۰ سال سابقه این قانون اجرایی بشه. من حاضرم حتی با ۲۰ روز حقوق باشه. واقعا دیگه نمی کشم.
بهجت منش
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
سلام بنده با28سال سابقه کار درحوزه سلامت هستم مشاغلی مانند پرستاری وفوریتهای پزشگی/اورژانس115ازمشاغلی است که سختی کاردارند سنوات ارفاقی که مشمول این کارکنان درسیستم خدمات کشوری میشود چرااعمال یابخشنامه نمیشود ضمنا ما مشکل روحی پیدانمیکنیم ودیگر هم قرارنیست شاغل شویم برایمان کافیست وارزونی خودشان مگر دیوانه ایم میخواهیم از کارمندی واین شغلی که درقیاس با سیستم اداری بالای 8سال اضافه تر کارکردیم چه میشود ماهیانه240ساعت اجباری 10شیفت در25 سال کار کردم حالا ازسال97ارتقائ شغلی قبول کردند وشیفت براساس قانون است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۹
عالیه توروخدا اجرا کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۲
کارگران بدبخت ترین و مظلوم تریت قشر جامعه شده اند اون از حداقل حقوقشان که اگر اضافه بشه باعث تمام تورم و ورشکستگی کارفرمایان میشه اینم از سخت و زیان اورشون که همیشه دنبال راهی برای حذف کردنش هستند انشاله اونم بردارید تا کلا نابود شوند
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱
با سلام ، بنده از ۱۸ سالگی دارم کار میکنم و حدود ۲۶ سال سابقه بیمه و نزدیک به ۵۴ سال سن دارم و دیگه توان کار کردن را ندارم هر شب که میخواهم بخوابم به درگاه خدا دعا میکنم که طرح بازنشستگی با ۲۵ سال را تصویب کنند به اعتقاد من انسان در وحله اول از نظر روحی و روانی باید توان کار داشته باشد که متأسفانه ۹۰٪ آقایان ایرانی این قدرت روحی را ندارند لذا فقط قدرت فیزیکی و جسمانی ملاک نیست، از طرفی در کشور ما با توجه به حقوق ماهیانه ناچیز و شرايط سخت جنگ روانی محیط کار و زیرآبزنی های بین کارمندان، با چند سال سابقه افراد بیماری روانی میگیرن در نتیجه قانونگزاران محترم مجلس تمام موارد را در نظر گرفته و جمع بندی کلی داشته باشند و خواهشا طرح مذکور را تصویب فرمایند٪
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲
سلام امروز 24 تیر خبری شنیدم انشالله که راست باشه خبر از این قرار است که طرح بازنشستگی پیش از موعد برای آقایان ٢۵ سال به بالا و برای خانمها ٢٠ سال و افرادی که دارای بیماری‌های صعب العلاج هستن با ١۵ سال سابقه کار می‌توانند تا پایان تیر ماه درخواست بازنشستگی پیش از موعد نمایند.......
پیمان
| Iran (Islamic Republic of)
۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
خدا کنه راست باشه مردم ملت داغون داره میشیم خدا از دهانت بشنوه خدا کمکتون کنه تا اینه تصویب کنند بعد زیرشم نزنند مخصوصان برای دهه پنجاه و شست مخصوصان نسل سوخته دهه شست
عبدالناصر
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
طرح بازنشستگی پیش از موعد چی شد چرا اجرا نشد؟
ب
| Iran (Islamic Republic of)
۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
طرح بازنشستگی پیش لز موعد یک ضرورت اجتماعی است که باید جدی گرفته شود و حمایت شود بهانه های بار مالی صندوق های بازنشستگی هم بهانه است چطور 120 هزار میلیارد فرار مالیاتی را کنترل نمی کنند و کارمندان فقط باید جور همه کمبودها و کسر بودجه را بدهند . این طرح هم به نفع بازنشسته ها و هم جوانان بهره می برند
بهجت
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
سلام بسیارکارمندانی هستندکه بالای ۲۵سال کارکردندبخصوص کارمندانی که درمشاغل سخت وزیان آورمشغول کاربوده وهستنددرموردایندسته کارمندان که درمشاغل سخت کارمیکنند که سنوات ارفاقی نیزمشمول آنان میشودولی بایک اقدام غیرکارشناسی شده وبابی تدبیری تمام درسال۸۶باتصویب ماده ۱۰۳مدیریت خدمات کشوری به یکباره مصوبه ای که ازطرفی ایندسته رامشمول سنوات ارفاقی دانسته وازطرفی باگذاشتن شرط سنی درمقابل آن مانع استفاده کارمندان شدندکه نمیدانیم مفهومش چیست؟!!!جزبقولی عده ای رابرسردوراهی قراردادن است واقعا نمیدانم چه کسی ویاچه کسانی ازکجابایدبه این دوگانگی درمصوبه پایان دهندبارهاازنمایندگان مجلس خواهش کردیم که تابحال اتفاق میمونی نیافتاده است.
نکته ی دیگربسیاری هستندکه بالای۲۵سال کارکردندوباتوجه به مشکلات جسمانی،روحی ویاخانوادگی دیگرتوان کارندارندوعملا برای گذران زمان،وقت میگذرانندلذابدنبال بازنشستگی پیش ازموعدهستندوبااختیارخوددرخواست میکنندوتمام عواقبش راقبول دارندازطرفی بسیاری ازجوانان تحصیل کرده که نه کاردارندونه پولی برای راه اندازی شغلی آزاد که بتوانندکارکنندوتشکیل خانواده دهندلذا مشکلات بسیاربزرگی ازپس این بیکاری ها بوجودمی آید مسائلی که یادیگرنمیشودجبرانش کردویابرای ابدبرایشان خطرآفرین است . نمیدانم چرامسئولین اینقدربفکرکارمندانی هستندکه اگرزودتراز۳۰سال کاربازنشسته شوند برایشان مشکل بوجود می آیدمثلا مشکل روحی پیدامیکنند ویااینکه میگوینداین ۳تا۵میلیون نفرجوان جویای کاروتحصیل کرده نمیتوانندمشغول شوند بااین عمل ،ونیزازطرفی میگویندکه صندوق های بازنشستگی کم درآمدمیشوندیاازنظراقتصادی کشورچه خواهدشد.
درپاسخ آقایان که دلسوزهستیدبحال ما دلتان نسوزد هرکس درخواست بازنشستگی میدهدبا۲۸سال کاریعنی دیگر توانمندی وانرژی ونیرویی ندارد یعنی کسی که درشغلی که سخت وزیان آوربوده یعنی درماه بااجبار۲۴۰ساعت کارکرده درمحاسبه بسیاربسیارساده متوجه خواهیدشدکه درماه حدود۶۰ساعت بیشترکارکرده یعنی درمجموع که ضرب وتقسیم کنیم حدود۷سال .
آیادیگرتوانی مانده است.
خدایا کاش دلشان بحال مانسوزد کاش فقط فکرواندیشه درپس هرمصوبه ای بود
خدایا دلم میسوزدکه بازنشستگی پیش ازموعد درهردولتی تصویب وبانظرموافق شورای نگهبان بوده نمیدانم حال به ناگهان مغایرقانون صندوق های بازنشستگی شده.
دستمان رابگیرید تاازاین حق قانونی خودمان استفاده کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
دلتون برای صندوق نسوزه.برای جوونا بسوزه.اونقد مواظب صندوقها بودین،پس چرا یک نفر اختلاس میکنه والفرار.....
جلوی رانت واختلاس رو بگیرین،نگران صندوق نباشین.سرمایه کشور نیروی جوان هست نه پولای صندوق.لطفا روحیه جووناتونو با شاغل کردن،تقویت کنین.لطفا رحم داشته باشید وبهانه نیارید......
حداقل زنان با25سال با 30روز حقوق بازنشسته کنین.ممنونیم.
ب
| Iran (Islamic Republic of)
۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
سلام وصد البته برای آقایان که درمشاغل سخت وزیان آوری چون پرستاری وفوریتهای پزشکی وحتی برای جانبازان دفاع مقدس با 25سال بدون شرط سنی...........چون شرط سنی برای مشاغل سخت وزیان آور معنی ندارد که مسئولان وقت درسال86 تصویب وعملا مانعی بزرگ برسر راه استفاده ازسنوات ارفاقی گذاشتند افسوس.......
ب
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
سلام امیدوارم صحبت دوست عزیزی که فرموده بودند میتوان با25سال برای آقایان و20سال برای خانمها بازنشستگی پیش ازموعد اجراشود بخدا آنانی که درخواست بازنشستگی پیش ازموعد میکنند باآگاهی کامل وبه درخواست وبااختیار است کسیکه مجبورنکرده که برخی دلسوزتر از حتی مادر شده اند که اگر بازنشسته شوند مشکلات روحی پیدامیکنند ازنظر مالی به مشکل می خورند و....افسوس که گوش شنوایی نیست ....مگردرسال 67آیین نامه مشاغل سخت نوشته نشده ؟مگردرسال68مصوب نشده؟ شده است وتمام مشاغل دقیق معین شدند ومصوب وابلاغ وتاسال86همه کارکنان مشمول این شرایط بودند ولی یکباره باتصویب ماده 103 وگذاشتن شرط سنی مانع بزرگی رابرسرراه کارکنان مشاغل سخت گذاشتند خطاب به مسئولین که به این بیعدالتی ها وتبعیض ها دامن میزنند کاش این مشکل رامرتفع سازند تابه حق وحقوق قانونی مان برسیم 28سال کاردرمشاغل سخت مفهومش اینستکه دیگرتوانی نمانده بایدبفکرجوانان بود یابازورقانون میخواهید عده ای را بدون میل باطنی برسرکارنگه دارید مسئولین مطالبات ماراهم بشنوید پس از15سال ماده 103نیاز به بازنگری واصلاح دارد وتنها دربند اعمال شرط سنی مشاغل سخت وزیان آور مثل پرستاری وفوریتهای پزشکی و....میتوان مانع بزرگی که باعث شده تا نتوانیم از سنوات ارفاقی مصوب وازحق قانونی خودمان استفاده کنیم را مورد بررسی واصلاح قراردهید انشاالله
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: