چرا لاریجانی رد صلاحیت شد؟ علت رد صلاحیت علی لاریجانی | وقایع روز
کد خبر: ۱۲۶۱۳
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - 25 May 2021
علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی برای انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیت شده است. علت رد صلاحیت وی را بررسی می کنیم.

وقایع روز ـ سرویس سیاسی؛

طبق اطلاعیه رسمی، برخی از چهره های مهم و سرشناس که پیشتر نیز برای انتخابات ریاست جمهوری تایید صلاحیت شده بودند، این دور نتوانستند نظر مثبت شورای نگهبان را بدست آورند و رد صلاحیت شدند. از جمله علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری. البته محمود احمدی نژاد نیز جزو افراد سرشناس و با سابقه بالا است که چون دوره قبلی نیز رد صلاحیت شده کمی انتظار تکرار عدم اعتماد شورای نگهبان به آن می رفت.

 البته جای ابهام دارد، چرا که لاریجانی به مدت 12 سال و تا سال قبل رئیس مجلس شورای اسلامی بوده و 16 سال پیش نیز برای ریاست جمهوری صلاحیت وی تایید شده بود. به همین منظور، علت رد صلاحیت وی موضوع قابل تاملی به نظر می رسد:


بیشتر بخوانید:     بازی با روان مردم / شایعات درباره اسامی نامزدها قوت گرفت


شرایط تایید و عدم تایید صلاحیت از جانب شورای نگهبان

عمده شرایط صلاحیت کاندیداها عبارتند از: رجل سیاسی بودن که خود شامل توانایی و توانمندی اجرای این مسئولیت می باشد، و همچنین اعتقاد و التزام به اسلام و نظام جمهوری اسلامی. بعید است لاریجانی به علت عدم اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام رد صلاحیت شده باشد، چرا که سابقه و جایگاه و مسئولیت های گذشته و فعلی وی منافی این امر است، به عنوان نمونه وی سالها عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده!

از جهت رجل سیاسی بودن نیز 16 سال پیش چنین توانایی ای داشته و برای ریاست جمهوری تایید صلاحیت شده است و پس از آن نیز رئیس مجلس شورای اسلامی بوده بعید به نظر می رسد رد صلاحیت شده باشد.

ممکن است به خاطر برخی مسائلی که به اقوام وی در مورد فساد نسبت داده می شود باعث این امر باشد، که این هم بعید به نظر می رسد، چرا که اولا جرم دیگری ولو از اقوام بسیار نزدیک هم باشد موجب سوء پیشینه و فساد نمی شود، ثانیا اگر این امر بود، وی تا کنون نباید عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و یا رئیس مجلس شورای اسلامی باقی می ماند. این در حالی است که برادر وی نیز همین شرایط را دارد در حال حاضر خود عضو فقهای شورای نگهبان است.


بیشتر بخوانید: دفع شر احمدی‌نژاد !؟ / پشت پرده اعلام اسامی نامزدهای ریاست جمهوری!


دو دلیل مطرح شده برای رد صلاحیت علی لاریجانی در برخی رسانه های حزبی

بریخ از رسانه ها، از مدتی قبل دو مورد را برای رد صلاحیت لاریجانی مطرح نموده اند، یکی اقامت فرزندان وی در خارج از کشور و دیگری محل تولد علی لاریجانی:
«مشکل دیگر کاندیدای نزدیک به دولت نیز به حضور و اقامت فرزندان وی در خارج از کشور بازمی‌گردد که با مصوبه یک شورای عالی بالادستی در خصوص احراز مقامات عالی اجرائی مغایرت دارد. برخی هم مدعی شده بودند چون محل تولد لاریجانی عراق است شورای نگهبان می‌تواند این را مستمسک قرار دهد.»

اقامت فاطمه لاریجانی در آمریکا دلیل رد صلاحیت

برخی از شواهد، ادعا دارد که به علت اقامت فاطمه لاریجانی در آمریکا احراز صلاحیت صورت نگرفته است. چنانکه برخی مطرح کرده اند، تابعیت اقوام درجه یک موجب رد صلاحیت است. اما طبق ادعای لاریجانی و نزدیکان وی، فاطمه دختر وی برای تحصیل به آمریکا رفته و ویزا دارد و نه پاسپورت و تابعیت. این بحث در جلسه شورای نگهبان نیز مطرح شده و حتی با خود وی نیز تماس گرفته شده و او تابعیت را رد کرده است، اما برخی منابع گزارشی مبنی بر داشتن تابعیت به شورا ارائه نموده و موجب رد صلاحیت وی شده اند.


بیشتر بخوانید: فاطمه لاریجانی کیست؟ / درباره دختر علی لاریجانی و شایعات پیرامون او!


وضعیت فعلی کشور

البته مسائلی نیز از جانب احزاب سیاسی و رقبای وی قبلا مطرح شده بود که چون در مجلسی که لاریجانی رئیس آن بوده برجام تصویب شده، یا چون وضع فعلی کشور مطلوب نیست و لاریجانی سالهای گذشته در سطوح عالی مسئولیت داشته و به نوعی مسئول وضع موجود است، پس صلاحیت اداره کشور را ندارد. که البته این حرف ها بیشتر به دعواهای سیاسی شبیه است تا مستندات تصمیم گیری و نمی توان علت اقدام شورای نگهبان را به این مسائل مستند نمود.

دخالت های خارجی و نهاد های امینتی، بیانیه آملی لاریجانی عضو شورای نگهبان و اعتراض به روند تایید صلاحیت ها

بیانیه آملی لاریجانی در مورد تایید صلاحیت ها

پس از اعلام رسمی اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده، آیت الله صادق آملی لاریجانی، برادر علی لاریجانی در یک بیانیه ای اعتراضی شدید به روند احراز صلاحیت ها وارد کرد. در این بیانیه، دخالت ها از جانب نهاد های خارج از شورای نگهبان و نهادهای امنیتی تاثیر گزار بر روند احراض صلاحیت ها دانسته شده است:

«از اولین حضور این‌جانب در شورای‌نگهبان در سال ۱۳۸۰، قریب به بیست سال می‌گذرد. در تمام این مدت، از شورای نگهبان دفاع کرده‌ام، حتی در سال‌هایی که در قوه قضاییه بودم؛ اما هیچ گاه تصمیمات شورا را تا این حد غیر قابل دفاع نیافته‌ام؛ چه در تأیید صلاحیت‌ها و چه در عدم احراز صلاحیت‌ها.

سبب این نابسامانی‌ها تا حد زیادی، دخالت‌های فزاینده دستگاه‌های امنیتی از طریق گزارش‌های خلاف واقع، در تصمیم سازی برای شورای نگهبان است؛ به ویژه اگر عضو مسئولی که باید گزارش‌های محققانه به شورا ارائه کند خود، عامدانه چیزی بر آن بیفزاید!!

‏چنان که از وزارت اطلاعات با قاطعیت تمام مطلبی نقل می‌کنند، حال آنکه با پرسش از معاونت مربوطه در وزارت اطلاعات به صراحت این مطلب تکذیب می‌شود.

گلایه بنده از سر دغدغه‌ای است برای حفظ شأن و اعتبار شورای نگهبان.

این فقیر وقتی با چنین وضعیتی مواجه شدم و استدلال‌هایم را بی‌تأثیر یافتم، ‏این کلام حق متعال را بر همکاران عزیزم در شورا تلاوت کردم: «یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله و لتنظر نفس ما قدمت لغد و اتقوا الله ان الله خبیر بما تعملون».

در میانه این زمانه غریب و رفتارهای عجیب به خدا پناه می‌بریم و به محضر او عرضه می‌داریم: اعوذ بک مما استعاذ منه عبادک المخلصون.»

سخنرانی مقام معظم رهبری در خصوص جفا به برخی از رد صلاحیت شده ها

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی تلویزیونی خود در سالروز ارتحال امام خمینی(قدس‌سره) تصریح کردند: «به بعضی از افرادی که صلاحیتشان احراز نشد، ظلم و جفا شد و به آنها یا خانواده‌هایشان که خانواده‌های محترم و عفیفی بودند، نسبت‌های خلاف واقع داده شد که بعداً ثابت شد آن گزارشها غلط و خلاف است.... حفظ آبرو جزو بالاترین حقوق انسان‌ها است بنابراین خواهش و مطالبه من از دستگاه‌های مسئول این است که مواردی را که گزارش خلاف واقع راجع به فرزند یا خانواده کسی داده شده، جبران کنند.»

بیانه شورای نگهبان در دفاع از عملکرد خود و عدم وجود اشتباه

این سخنان رهبر انقلاب گمانه‌زنی‌ها در رابطه با احتمال بازگشت لاریجانی به رقابت‌های انتخاباتی تقویت کرد، شورای نگهبان اما تنها چند ساعت پس از سخنرانی رهبری، بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که دلایل رد صلاحیت لاریجانی، گزارش‌های کذب نبوده است بلکه موارد دیگری در این امر دخیل بوده است.

بسیاری از سیاسیون و البته مردم بر این اعتقادند که بیانیه شورای نگهبان نه تنها عمل به دستور رهبری مبنی بر ضرورت جبران، نبود بلکه بیشتر باعث تقویت شایعات پیرامون علی لاریجانی گردید و در واقع بیش از پیش حیثیت او را خدشه‌دار کرد. به نظر می‌رسد همین دلایل موجب لبریز شدن صبر وی گردیده و امروز خواستار اعلام شفاف دلایل رد صلاحیت خود شده است.

نامه تشکر علی لاریجانی به مقام معظم رهبری

«محضر مبارک رهبر فرزانه انقلاب اسلامی

حضرت آیت الله خامنه‌ای دامت برکاته

باسلام و عرض ارادت، بیانات حکیمانه حضرتعالی در سالگرد رحلت پیشوای بزرگ انقلاب اسلامی امام خمینی(قدس سره) برای آینده کشور، بار دیگر پایه‌های استوار و عقلانی نظام جمهوری اسلامی را ظهور بخشید.

تذکر در مطالبه جنابعالی نیز در رفع ظلم و جفا که در بررسی صلاحیت کاندیدای ریاست جمهوری رخ داد، بزرگی و بزرگواری و روحیه حق طلبی آن حضرتتان را عیان نمود.

سپاسگزارم

از خداوند متعال طول عمر با عزت برای آن جناب خواستارم.

علی لاریجانی

بنده خدا

۱۴۰۰/۳/۱۴»

نامه اعتراضی علی لاریجانی به شورای نگهبان در مورد اعلام دلیل رد صلاحیت وی

باسمه تعالی

با تبریک سالروز بزرگداشت حضرت معصومه (سلام الله علیها) و گرامی‌داشت روز دختر؛
از شورای محترم نگهبان خواهشمندم بین خود و خدا با توجه به اثبات کذب بودن گزارش‌های داده شده به آن شورا در رابطه با بنده و خانواده‌ام در جریان بررسی احراز صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، کلیه دلایل عدم احراز صلاحیت اینجانب را بدون هرگونه پرده پوشی به صورت رسمی و عمومی اعلام فرمایید.
حداقل به اجرای سیاست‌ کلی مصوب رهبری معظم انقلاب در باب پاسخگویی آن شورا عمل نمایید.

بنده خدا

 علی لاریجانی

‌۱۴۰۰/۰۳/۲۲

نظرات کاربران
ناشناس
Germany
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸
مثل اینکه خیلی از بغل این ... بزرگ تو هم میخوری که اینجوری سنگشو به سینه میزنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳
هنوز یاد نگرفتید خبری که میزنید بی طرفانه باشه تا کی میخواید عقاید خودتون رو به خورد مردم بدبخت بدید بسه هر چی خودتون و پدرانتان خوردید
مترسک
| Iran (Islamic Republic of)
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
کجای مملکت بی طرف است که شما دنبال چنین ویژگی هستی؟
رد صلاحیت لاریجانی "بی کفایتی و بی عرضگی" کس و کسانی را نشان می دهد که ایشان را این همه مدت در راس مملکت نگه داشتند.
جوک قرن این است که رئیس قوه "قضاییه" کاندید شده تا با فساد مبارزه کند. خوب همه را مسخره و انتر خود کرده اند.
رد صلاحیت "بت شکن" محتمل تر بود.
حجت
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
حقوقتون رو از لاریجانی میگیرید ؟
اصغرم
| Iran (Islamic Republic of)
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
شما از کجا حقوق می گیرید؟ کیهان و دیگر روزنامه های بی طرف؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷
دمت گرم داداش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
هدف این است که یک اصولگرای قدرت طلب رییس جمهور شود
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
اوایل انقلاب یک مقام میگفت انتخابات و دموکراسی اصلا معنا نداره! حکومت باید اسلامی باشه باشه تا اگر خوب بودیم بمونیم و اگر خوب نبودیم بریم. ظاهرا سبک و سیاق همون گفته ایشون هست البته با قدری بدقولی!
م
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
کسی که فرزندان و خانواده اش درغرب زندگی لاکچری دارد..نمیتواندهرمقامی را ولو پست های کمتر..مثل خانم ابتکار....داشته باشد..چون ظلم به مردم است...اینها همشون باید درهمان کشورها مقام بگیرند...بااینکه فردباتجربه و بی غل و غشی هست..اماملت ایران فردی رامیخواهندکه ازجنس خودشان باشند...به کسی که بتواند هرشب آش و ماست بخورد...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
آش و ماست نه بگو اشکنه تا به حاج آقا علم الهدی هم اقتدا کرده باشی!
ملخ
| Iran (Islamic Republic of)
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
واقعا برای طرز تفکر شما متاسفم.
احمدی نژاد بچه اش در غرب زندگی لاکچری نداشت. ولی عمه من بود دکل نفت "هدیه" کرد و آخر هم معلوم نشد چه غلطی کرده؟
احمدی نژاد هم پژو 504 داشت. ولی فاسد تر و دل دزد تر از دولت او وجود داشت؟ اگر احمدی نژاد خوب بود که هشت سال یک دولت بی کفایت تر مثل روحانی مشغول مذاکره برای برداشتن "کاغذ پاره ها" نبود.
45 هزار تومن میداد ولی با نفتی بشکه ای چند؟ ایرانی همینطوری که تنبل هست، قول ماهی 2 میلیون هم داد. صبح تا شب تخمه بشکونن همه.
اصلاح طلب ها اگر غلطی می کنند، پشت دین و اسلام مخفی نمی شوند ولی اصول گریان چفیه به گردن همه را از اسلام رانده اند. وای به حال شما و امثال شما که در آخرت باید پاسخگو باشید، البته اگر اعتقادی داشته باشید.
خلاصه اینکه این نشد مملکت داری. این نشد اسلام. وقتی فساد تمام ارگان ها را فرا گرفته و همه برای دزدی شمشیر از رو بسته اند.
این برود آن بیاید داستان همین است و همین
انسانم آرزوست...
| Iran (Islamic Republic of)
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
عجبا پس چرا ایشون مشاور رهبری هستن؟؟؟ وا مگه میشه مگه دتریم ؟!
شهروز خلیلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
با این تایید صلاحیت ها دیگه نیازی به انتخابات نداریم مبارک آقای رییسی باشد
ملخ
| Iran (Islamic Republic of)
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۱
انتظار دیگری نمی شد داشت
البته کس دیگه ای می بود بهتر میشد مگه؟ نه جانم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
دلم خنک شد خدایا شکرت
حسن کریمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
هشت سال پدرمردم وطیف شما وروحانی دراوردید بس نیست
اصغر
| Netherlands
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۳
8 سال احمدی نژاد آخه تو بهشت بودیم
یا سنت خیلی کمه برای این حرفا، یا خواب تشریف داشتی دولت قبل
هر کی سر کار اومده فاسد و بی عرضه بوده. هرکس دیگه ای هم بیاد همین داستانه
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
ظاهرا به دلیل ابتلای ایشان به سرطان خون و عدم توانایی جسمی در انجام مسئولیت ، رد صلاحیت شدند.
ان شا الله خدا بهشون شفا بده. دخترشون هم مبتلا به همین بیماری بودند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰
اگه این پرونده پزشکیشون واقعی باشه پس ایشون با علم به رد صلاحیت شدن وبا هدف هزینه سازی برای نظام و مظلوم نمایی وتخریب شورای نگهبان وارد میدان شده که خیلی بی اخلاقیه.!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
ما به دموکراسی ایرانی ایمان داریم.خدا خودش قضاوت خواهد کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
۸ سال پیش که روحانی تایید شد اشتباه بود،وضع مملکت به فنا رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
اگر هست سال پیش شورای نگهبان همین جوری عمل می‌کرد الان وضع مملکت اینجوری نبود یکی مثل روحانی به اسم مذاکره تورم کمرشکن به مردم تحمیل کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
حالا ی بارم شورای نگهبان فقط آدم های اصلح رو انتخاب کرد شماها ناراحتید. باز اگ لاریجانی تایید صلاحیت میشد میگفتید ببین چ آدمی رو تایید کردن
واقعن حق مردم ما همین بدبختیاس بابا یکم بخودتون بیاین
رضا اذری
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
درود بر شورای نگهبان که تکلیف را از دوش ملت برداشت چرا که اگر امثال احمدی نژاد را تایید میکرد طرفداران وی در انتخابات شرکت میکردند و آمار بالا میرفت حالا هم حاکمیت به خواستشون که انتصاب جناب رییسی به ریاست جمهوریست میرسد و هم زحمت مردم برای رای ندادن را کم میکند.
ناشناس
Germany
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
از اینک اون لاریجانی مفت خور رد صلاحیت شد خوشحالم و حالا تو کاسه لیس موندی و اون لاریجانی با اخوی هایش
مرتضی رضایی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷
کاملا مشخصه که تصمیم بر انتخاب آقای رییسی بعنوان رییس جمهور میباشد چرا که افراد توانمند و باسابقه حذف شده است.
یاسی
| Iran (Islamic Republic of)
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
جهانگیری اگه کار بلده چرا الان نمیکنه ولو نمایشی ؟ لاریجانی اگه کار بلد بود چرا تو مجلس بلد نبود ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۸
لاریجانی کار بلد بود یا جهانگیری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹
خدا به داد این مملکت برسد . مردم کاری ازدسشان برنمی اید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲
اگه این ۳ نفر تایید میشدن همین ماهها میگفتیم چرا کسانی که ملت را به این روز کشوندن دوباره تایید شدن مگه قحط الرجاله هی به زور احمدی ولاریجانی وجهانگیری را میندازین وسط پس ما رای نمیدیم
بهانه تراشی کار بنی اسراییل بوده ولی ایرانی جماعت روشون راسفید کرده
اصغر
| Netherlands
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۷
جوری می گی انگار رئیسی تو هیجای مملکت نبوده.
مبارزه با فسادش چی شد؟ چهارتا شوی تلویزیونی گذاشت و چهارتا فاسد و توی دادگاه نشون داد، تمام؟
همین که سر چهارنفر مثل شما رو شیره مالیده براش کافیه. دولت بعد را هم خواهیم دید.
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۹
...فقط وفقط حضرت ازراییل (ع) میتونه آرامش ابدی رو به ما ایرانی ها هدیه بده وگرنه قرار نیست ما ایرانیها درست مثل آدم زندگی کنیم یه مثال ساده امیدوارم به کسی بر نخوره اگه قرار باشه مرغ وخروس ها بیاند سر سفره با ما غذا بخورند ما نمیتونیم تو اون اتاق مدت زیادی دوام بیاریم این تفکر بالاییهاست
یاس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
قطعا شفافیت حق مردم .اینکه بدونن رد صلاحیت لاریجانی دلیل اولش فرزندش که خارجه طبق قانونی که یه زمانی خودش تصویبش کرده و خیلی هم قانون خوبیه ان شالله برای رده های وزرا ،معاون ، شهردار ، استاندار ،نماینده مجلس به زودی قابل اجراست .البته ایشون که خودش در بدبختی مردم مقصر نمیتونه ادای رو در بیاره .دلیل رد صلاحیت جهانگیری هم اقتصادی ، پزشکیان هم حرکت علیه امنیت ملی ،سعبد محمد هم چون مدیریت اش کمتر حد نصاب .تاج زاده که همه بچه کوچک ها هم میدونن اصلا جزو مملکت نیست انگلیسی
انسانم آرزوست...
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
یکی به من جواب قانع کننده بده من سوالم اینه اگر آقای لاریجانی صلاحیت نداره پس چطور مشاور رهبری هستن؟؟؟؟ اگر صلاحیت مشاور رهبری رو داره پس چرا شورای نگهبان رد صلاحیتش کرده؟!!!!! عجبا توی این مملکت چه خبره ! مردم کدوم حرفتون رو باور کنند؟!!!!!
ملخ
| Iran (Islamic Republic of)
۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
فک کردن همه مثل خودشون ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
حالا اگه داداش علی تایید صلاحیت میشد این آقا هیچ مشکلی با روند شورای نگهبان نداشت
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷
شورای نگهبان بهترین تصمیم را گرفت هر چند که به مذاق خیلی ها خوش نمی آید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۷
اصولگرا جماعت فقط تو کار حذفه مثل داعشه. وجودش توی حذف دیگرانه
م
Serbia
۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
... چون قبلا بحث رد صلاحیت برادرش نبوده پس روند صلاحیتها در شورا نگهبان مشکلی نداشته
حالا تازه فهمیده کار شورانگهبان مشکل داره
بنده ی خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶
ای شیخ لاریجانی چون قبلا بحث رد صلاحیت برادرت نبوده پس روند صلاحیتها در شورا نگهبان مشکلی نداشته الان که برادرت به حق رد شد
حالا تازه فهمیده کار شورانگهبان مشکل داره... چرا در سالیان گذشته از شورای نگهبان انتقاد نمی کردی؟ ای شیخ از خدا بترس و حق را برای خدابگو نه وقتی که زین نفع باشی تو که قاضی قضات بودی
به خداپناه می برم از شر ادم دنیاطلب و بلا ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برچسب منتخب