انتقادات شدید سیدحسن خمینی: کاندیداهای تایید شده انصراف دهند/ این حرکت ضد انقلابی است | وقایع روز
کد خبر: ۱۲۶۸۹
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - 26 May 2021
سید حسن خمینی با اشاره به ردصلاحیت تعداد زیادی از کاندیداهای انتخابات 1400 هشدار داد: هر روز و امروز هر حرکتی که بخواهد نافی عنصر جمهوری باشد یک حرکت ضدانقلابی است. مگر می شود نظام همان نظام امام باشد و مردم در آن حق نداشته باشند؟! اینکه کسی بگوید اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند هم مشروعیت نظام باقی است ناشی از نشناختن روح و ماهیت جمهوری اسلامی است.

وقایع روز ـ سرویس سیاسی؛

به گزارش جماران؛ حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در جمع شماری از اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی و به مناسبت سالروز فتح خرمشهر گفت: سالروز پیروزی بزرگ مردم ایران در سوم خرداد و فتح خرمشهر را تبریک عرض می کنم و به همه حقداران این روز بزرگ عرض ارادت می کنم. پیروزی فرزندان اسلام در خرمشهر نتیجه جمهوری اسلامی بود و از آن تحول بزرگ این پیروزی عظیم نتیجه شد. جمهوری اسلامی یک تحول بنیادین در حوزه فکر و اندیشه دینی بود که به مرحله اجرا درآمد و به منصه ظهور رسید. قبل از جمهوری اسلامی حکومت های دینی دیگری بودند و حکومت های غیردینی هم بودند؛ مردم سالاری ها بودند و دین سالاران هم حکومت داشتند. کار بزرگ و استثنایی و ممتاز امام خمینی آن بود که عنصر مردم و رای ملت را در حکومت دینی و در مشروعیت این حکومت دخیل کرد. تا قبل از آن تنها بحث «بیعت» مطرح بود و این فکر امام بود که این هویت جدید را پدید آورد.

یادگار امام تاکید کرد: هر روز و امروز هر حرکتی که بخواهد نافی عنصر جمهوریت باشد یک حرکت ضدانقلابی است. مگر می شود نظام همان نظام امام باشد و مردم در آن حق نداشته باشند؟! اینکه کسی بگوید اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند هم مشروعیت نظام باقی است ناشی از نشناختن روح و ماهیت جمهوری اسلامی است. این فکر ناشی از اندیشه تحجر یا اندیشه غربگراست. اگر روزی جمهوریت نظام لطمه دید و مردم در آن نادیده گرفته شوند یا مثلا امروز عده ای حق جمهور را محدود کردند همان اندازه جمهوری اسلامی لطمه خواهد دید که اگر اسلام و آموزه های آن زائل شوند.

عامل اصلی چنین ردصلاحیت هایی توجه نداشتن به عنصر زمان و مکان در اجتهاد و ماندن در همان اندیشه بسته و ناکارآمد است

سید حسن خمینی با اشاره به ردصلاحیت گسترده داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری 1400 افزود: به نظر می رسد عامل اصلی چنین ردصلاحیت هایی توجه نداشتن به عنصر زمان و مکان در اجتهاد و ماندن در همان اندیشه بسته و ناکارآمد است. اگر کسی جهان را بشناسد، آن را بفهمد، فضای جامعه اسلامی و اندیشه ورزیدن و مشکلات را دریابد به راحتی می فهمد این گونه عملکرد پایه های مشروعیت و مقبولیت نظام اسلامی را سست می کند. اگر ما سخن می گوییم فقط از این جهت است والا اگر بحث اشخاص مطرح بود می گذاشتیم آنها تا هر وقت که بخواهند باشند. در قرآن می فرمایند: «وَاتَّقوا فِتنَةً لا تُصیبَنَّ الَّذینَ ظَلَموا مِنکُم خاصَّةً ۖ وَاعلَموا أَنَّ اللَّهَ شَدیدُ العِقابِ» (و از فتنه‌ای بپرهیزید که تنها به ستمکاران شما نمی‌رسد؛ (بلکه همه را فرا خواهد گرفت؛ چرا که دیگران سکوت اختیار کردند.) و بدانید خداوند کیفر شدید دارد!). امروز واقعا باید به همه دست اندرکاران مضمون این آیه را یادآور شد.


بیشتر بخوانید: روحانی تایید کرد؛ به مقام معظم رهبری نامه نوشتم / چرا 98.2 درصدی که به نظام جمهوری اسلامی رای دادند هی آب می رود؟


آقایان یک لحظه از کسوت خود بیرون آیند، آیا عملکرد خود را می پذیرند؟

وی یادآور شد: البته من شک ندارم که روح تفکر مردم گریز و جمهور ستیز از جان دشمنان مردم در کالبدها دمیده می شود و عده ای ناآگاهانه آن را در جان خود می پذیرند.

سید حسن خمینی گفت: واقعا کافی است آقایان یک لحظه از کسوت خود بیرون آیند، آیا عملکرد خود را می پذیرند؟ پشت عبارت پردازی های زیبا و رفتارهای مقدس مآبانه سنگر گرفتن و پاسخگو نبودن و در عین حال تیشه به ریشه اصیل انقلاب زدن را نمی دانم چه بنامم؟! البته در این میان رقبای انتخاباتی هم که سالم از گردنه عبور کردند آسیب دیده اند و من اگر جای آنها بودم، انصراف می دادم چرا که دولت برآمده از این انتخابات توان حل هیچ مشکلی را ندارد و خود را هم در مقابل مردم و هم در مقابل خدا مسئول خواهند یافت و ناتوان در حل مسائل صحنه را ترک خواهند کرد.

نظرات کاربران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
اوضاع کشور رو ب گند کشیدن فتنه نبود
مردم تو نون شبشون موندن کمتر از فتنه نیس'
حالا ک رد صلاحیت شدن فتنس!!!
ناشناس
| Austria
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
خجالت نمی کشید؟ همه اینها زیر سر شماست، اون وقت تقصیر بقیه میندازید؟
سرباز خمینی کبیر
| Iran (Islamic Republic of)
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
واقعا متأسم برای هر دو نظر دهنده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
...به سخنان امام خوب نگاه کن که فرمود
اگر سپاه نبود، کشور هم نبود
حسینیّ
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴
آقای حسن مصطفوی، شما در حد سرایدار جماران و بیت امام هستی و این موضوعات مهم بسیار بزرگتر از دهان و حد و اندازه شما است. شما در حد و اندازه خودت صحبت کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶
علی برکت اله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
آفرین به شما با این لحن‌تان. تعویض اهداف امام خمینی کبیر و انقلاب از همین تغییر نام خانوادگی یادگارانش شروع شد. بیت امام غیر از سید حسن است که حالا به خودش می‌گویید سرایدار. متاسفم برای طرز فکر داعشی شما
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
من هم اگر بودم حتما جهانگیری و لاریجانی و احمدی نژاد رو رد صلاحیت می کردم. احمدی نژاد عادت کرده با تخریب دیگران رای جمع کنه و تقریبا همگی این افراد در دوران مسئولیت خوشان هر چی داشتن ریختن رو دایره. قرار بود چکار کنند؟؟؟؟؟
علی اصغراصغری
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۶
بنام خدااقای احمدی نژادریشه گرانی ازاین سنرسیشه شما بهوجودامد الان یارانه رامیدهیم یک نانسنگگ پدرمردمرادراوردی لاری جانی هاهم سرخودراکرده بودند تواخور اصلا به مردم نگاه نمی کردند دیگه چه کاری میخواستن بکنندبچه های خودشان توامریکا باپول مردم سیرمونی ندارند جهانگیری هم که بهانازه چندملیون سال گرانی بوجوداورد که چندنسل مابایدبرویم تاشاید یک کم مردم نفس بکشند خدالعنت کند شمارا اگر همه مثل اقام عزیزدل پابرهنه هابودید اینجور مملکت نابودنمیشد رهبرعزیزبارها هشدارداد گوش شنوانبودانشاالله که ازبالاکه روحانی باشدتاپایینترین محاکمه بشویدتادرتاریخ نوشته بشودفقط راه رهبری
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۱
درود بر شرف احمدی نژاد ویارانش ،من وخانوادم ودوستانم پای صندوق رای نمیریم که رای بدیم،شما فقط بلدید ...را وارد ایران کنید 6000000ملیون را راست وچپ وارد ایران کردند تا 6000000ملیون ایرانی را در این تحریم وتوروم بیکار کنید،خداوند حق ما جوانان را از مسولان بگیرد ورسوای عالم شوید 16000000ملیون مجرد در ایران است که سن ازدواجشان گذشته وجمعیت ایران پیر شده وزاد وولدی تو ایران نیست وبه جایش مسولان بیسواد وبی وجدان راست وچپ در ایران کاریابی افغانی راه انداختند ،رکوردار فقر وبدبختی وتحریم وتوروم وبیکاری ومجردی واختلاص،عتیاد، ورانت ،مسولان وتبعیض وسهمیه بندی علمی وبی مدیریتی وفساد ناموسی در جهان ایران است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
از جناحهای مختلف در بین کاندیداها ی ریاست جمهوری هست مردم به هرکدام که برنامه مدون وقابل اجرایی داشته باشد رای می دهند اینکه شخصی مردم را به تحریم انتخابات دعوت کند بیشتر به فتنه شبیه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
الان کاندیدای اصلاحات کیه دقیقا. متوجه مسائل نیستید یا سرتان را زیر برف کرده‌اید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶
سرشان را در صدا و سیمای میلی کردند
سهند
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
خیلی جالب است تازه ی عده بزور مخوان تو پیشانی این اقا مهر آیت اللهی بزنن!!! ولی اگر بتونن آیت اللهش کنن چه فتواهای پرشوری صادر خواهند فرمود!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹
اون یه عده ای که می‌فرمایید مراجع نظام هستند که بالاتر از اونها در این زمینه تشخیص اجتهاد نیست.
ولی آقای رئیسی توسط امثال شما و صدا و سیما آیت‌الله شده اند
قلی بیسواد
| Iran (Islamic Republic of)
۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
اینجوری که پیش می‌ره باید منتظر خلع لباس شدن باشه. چون حتی حرمت امام راحل را هم حفظ نمی کنه و مطمئنم اگر امام زنده بود خودش او را تنبیه می کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۲
سید حسن آقا شما اتفاقاتی که در کشور می افته مثل داستان بنزین یا سال ٩۶ مردم کشته شدند الان مردم بیچاره شدند از سطل اشغال غذا پیدا کنند میل کنند شنما بفکر لاریجانی جهانگیری باش ببینیم آخر پاییز کی ضرر می بیند اینجا هم قیامت هست سید
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
باسلام،البته به دورازنفاق که حقیقتاًامنیت ایران وایرانیان عزیزوشریف رابه خطرمیاندازودحفظ جایگاه نوه محترم امام بزرگوارمان،اینحقیربسیارخرسندم که مخاطبین گرامی اینراگوشزدکردندکه دراصل این دولت به ریاست روحانی بودکه بااقدامات جاهلانه ودرجهت تخریب رفاه وپیشرفت جامعه ایران اسلامی وازطرفی بااقدامات غیرکارشناسی پی درپی موجبات رکوداقتصادی،اشتغال،معیشت مردم وتعطیلی تولیدوتولیدیها،کارخانجات و...شده واعتراضات مردم رارقم زدندوبایدازآقای حسن خمینی پرسیدکه به چه دلیل دراین۸سال گذشته درمقابل این بی مهریهاوظلم به مردم هیچ تذکرجدی که تکلیف ووظیفه دینی ایشان هم هست،عنوان ننموده وبه رئیس جمهوروهم کیشانش درجهت دفاع ازمردم بیجاره اعتراق وانتقادنکردند؟!وحال که شورای نگهبان به وظیف اش طبق قانون وانصاف عمل نموده حمله میکند،که این جای تامل وتعجب بسیاراست،باتشکر
حاج علی محمد آیین
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۵
آقا نباید به فکر بعد خود باشند ...چون خداوند متعال نگهدار و نگهبان کشور هست ..امید است به جای ایجاد فتنه داخلی به فکر انسجام داخلی و منطقه ایی برای جلوگیری از یورش اسراییل باشید ...جریان حر را در حکایت مختار راه نیدازید..و بگذارید مردم انتخاب کنند و مهندسی انتخابات را کنار بگذارید ...این افرادی که معرفی کردید هیچکدام کیاست کشور داری ندارند و ما را با مشکل مواجه خواهند کرد ..والسلام علی عبادالله الصالحین
حقدوست
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۳
اقای خمینی از شما بعید است به جای منافع ملی تحت تاثیر افراد و جناح های سیاسی قرار بگیرید شما مسئولیتی ندارد و حق تعیین تکلیف برای نهاد مجری قانون را ندارید و باید به قانون تمکین کرده و احترام بگذارید ان افراد دورتان شما را وارد گود کردند تا از سوزاندن شما بهره برداری کنند والا در تمام کشورهای دنیا نهاد و یا سازمانی بر مبنای اصول و قانونی کاندیدا ها را مشخص میکند و همه افراد نظام و سیاسیون تمکین میکنند و دائما برای اینکه خواست و سلیقه شان مد نظر نبوده وجهه کشور و منافع ملی و ثبات کشور را به خطر نمیندازند قطعا کسانی که تایید نشدند برای شرایط امروز کشور کارایی نداشتند و کاملا بررسی شده اند این رفتارهای شما طبق تجربه گذشته فقط به مردم و کشور و نظام خسارت خاهد ضد و قانون را تضعیف و بی قانونی را تقویت خاهد کرد
حقدوست
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۳
اقای خمینی شما در طی کل این سال ها نه شباهتی به خمینی بزرگ داشتید و نه انقلابی عمل کردید و اتفاقا مواضعتان بر خلاف خمینی بزرگ کاملا سلیقه ای و برای حفاظت از منافع و قدرت افراد خاصی که دورتان بوده است و در طی کل این سالها ما شاهد انقلابی گری و تقویت کشور و نظام توسط شما نبودیم و پیوسته شما را در حال طرفداری از چند فرد خاص حتا بر ضد ارمان های خمینی و اهداف و اقتدار نظام دیدیم همین امروز چون افراد مد نظر شما تایید نشدن در حال تضعیف قانون و نهاد قانون برای تحمیل خاست و سلیقه خود هستید و سالهاست همه چیز را به خاطر چند فرد زیر سوال میبرید افراد دورتان شمارا وارد میدان میکنند تا از شما به نفع خودشان بهره برداری کنند زیرا خودشان نمیخاهند هزینه ان به پایشان نوشته شود میخاهند هزینه ها برای شما و انقلاب و نظام و خمینی بزرگ باشد و منفعتش برای ایشان
وفادرا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۸
درود برشرفت روح امام را زنده کردی امیدوام این ... را که به اسم اسلام به دین وخداوند ضزبه میزنند ... نمایی و مسیر امام خمینی را احیا کن شما باید قیامی حسینی کنی. و اسلام را زنده نمایی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۷
متاسفانه بعضیا که هنوزپخته نیستند وتجربه کافی ندارندچقدرزود مغرور شدند اینگونه افراد تارسیدن به اگاهی وتجربه فاصله زیادی دارند وبهتره اول خودشون یه ادم عادی باشند وچیزی که مردم اگاه میبینن درک کنند نه ناپخته سخنان ضدانقلاب ودشمنان ایران رودیکته کنندازطرفی همه اگاهان مطلعند کسانیی که ردصلاحیت شدن بی دلیل نیست وازاین گذشته این افراد درمقام اجرایی هم بودند که هیچ کارمثبتی نداشتن هیچ کلی باندبازی وعقب ماندگی براکشوربباراوردن وکسی اگرقاسم گونه باشد نه ملت ایران بلکه همه جا حرمت دارد ومحبوب است فقط درعمل مشخص میشه که شده وماکه چیزی ندیدیم وکسی که هشت سال کاری نکرده وبدترش هم کرده دوباره تکرارش واقعا اشتباه اشتباه اشتباهه..
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: