افزایش 120 تا 138 درصدی حقوق بازنشستگان | وقایع روز
کد خبر: ۱۲۹۸۸
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - 03 June 2021
بر اساس اعلام یک مقام مسئول در سازمان برنامه و بودجه، از پایان سال ۱۳۹۸ تاکنون متوسط حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری با افزایش ۱۲۰ درصد و متوسط حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 138 درصد افزایش یافته است.

افزایش 120 تا 138 درصدی حقوق بازنشستگان

وقایع روز ـ سرویس اقتصادی؛

حمید پوراصغری - معاون علمی فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه - سه‌شنبه در نشستی خبری ابعاد مختلفی از عملکرد سازمان در بخش های مربوطه را تشریح کرد.

پوراصغری درباره حمایت‌هایی که دولت از بخش‌های مختلف طی سال‌های گذشته انجام داده به موضوع بازنشسته‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه طی این سال‌ها حقوق شاغلان بر اساس فصل‌های قانون مدیریت خدمات کشوری در مقاطع مختلف افزایش داشته موجب شده بود بازنشسته‌ها دچار اختلال در دریافت شوند. بر این اساس، با توجه به الزام قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر رفع تبعیض در پرداختی ها از سال ۱۳۹۶ این موضوع در دستور کار قرار گرفت و ما اصلاح پرداخت ها و اعمال فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را اعمال کردیم.

وی با اشاره به همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری و اخیرا تامین اجتماعی، یادآور شد که ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری و همچنین ۵۳ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق تعدیه بدهی دولت اختصاص پیدا کرده است.


بیشتر بخوانید:  مردم به پمپ بنزین ها هجوم نیاورند / تهرانی‌ها نگران بنزین نباشند



بر اساس اعلام این مقام مسئول در سازمان برنامه و بودجه، از پایان سال ۱۳۹۸ تاکنون متوسط حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری با افزایش ۱۲۰ درصدی به هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و متوسط حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با رشد ۱۳۸ درصدی به پنج میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

افزایش مستمری به ۱.۴ میلیون تومان


معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه با اشاره به سایر برنامه های حمایتی دولت در زمان شیوع ویروس کرونا گفت که در مورد حمایت از کودکان و زنان بی سرپرست، سالمندان و معلولان حمایت هایی از طریق نهادهای پوششی و حمایتی از جمله سازمان بهزیستی و کمیته امداد صورت گرفت. بطوریکه توانستیم تعداد ۲.۲ میلیون خانوار تحت پوشش این نهادها را با افزایش اعتبار به ۳.۳ میلیون خانوار افزایش دهیم که رشد ۵۰ درصدی پوشش را در این بخش دارد.


وی یادآور شد که میزان مستمری که به خانوارهای تحت پوشش پرداخت می شود از متوسط ۷۵ هزار تومان در سال ۱۳۹۲ به متوسط یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در سال جاری افزایش یافته است که نمی گوییم این کافی و کامل است اما سعی کردیم با نگاه مثبت در این بخش حرکت کنیم.


بیشتر بخوانید:    ورود ارز و طلا به ایران تا پایان سال 1400 آزاد شد


پور اصغری گفت:‌ در جریان کرونا علاوه بر منابعی که از صندوق توسعه ملی دریافت شد، حدود ۹۰۰۰ میلیارد تومان از محل بودجه عمومی اختصاص پیدا کرده است و در رابطه با مبارزه با کرونا ۱۴ برنامه مختلف را تدوین و اجرایی کردیم و در بخش های مختلف از جمله تامین تجهیزات، وسایل حفاظتی، تامین دارو و واکسن اقداماتی صورت گرفت. گرچه دیر یا زود شد اما به هر حال سعی بر انجام آن بود.

منبع: ایسنا
نظرات کاربران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۶
خدلخیرتان نده من باسی پنج سال باسختی کار وچارفرزند چهاملیون شیصد میگیرم این عدالت هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۵
۱۳۰ درصد به چقدر اضاف شده؟ به بخور ونمیر !!!خوب تورم واقعی چقدر بوده؟ خسته نشدید اینقدر دروغ میگید وتورم روبالا میبرید وپول ملی رورو بی ارزش والا حیا هم خوب چیزی هست حقوقهای نجومی کارمندان ومسولان ومدیران دیده نمیشود حقوق بخور ونمیر بازنشسته بازهزاران مشکل وگرفتاری ومریضی ووو دیده میشود وای برشما که ازخدا هم شرم ندارید
سیدجعفرکاظمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
چراهمیشه به جائی برمیگردید که موضوع را بزرگ نشان دهد از چرا ازپایان 98 صحبت میکنید ؟
پارسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
با تورم 400_500 درصدی در این چند سال 120 درصد افزایش حقوق مناسبه.......؟!
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
باسلام جناب پور اصغری چرا دولت بدهی خود را درقالب منابع سوخته به سازمان پرداخت میکند مگر این طلبها نباید به صورت نقدی پرداخت شود خودتان میدانید روی سرمایه نقدی بهتر میشود برنامه ریزی کرد تا اختصاص منابع غیر نقدی تااین منابع به بهره برداری برسد کلی زمان میبرد البته این بیکفایتی مسئولین سازمان تامین اجتماعی هم هست که توان گرفتن مطالبات خود را از دولت ندارد واصلا معلوم نیست این مطالبات سند معتبری دارد که از مجرای دیگری بتواند حق این نهاد مردمی را وصول کرد . ما نمیدانیم سازمان برنامه وبودجه چرا هرچی بودجه نقدی را صرف صندوق های کشوری ولشکری می کند وبابت طلبهای سازمان تامین اجتماعی باهزار منت به صورت منابع واگذاری پرداخت میکند خوب اگر این منابع به درد بخور بود دولت برای خود نگه میداشت تا زمانی که این معقوله برطرف نشود ودولت این تبعیض بین صندوقها را از بین نبرد همیشه این فاصله بین بازنشستگان باقی خواهد ماند به امید آن روز که همه قشرهای جامعه را به یک چشم نگاه کند وبرای همه دلسوزانه تصمیم بگیرد
پرویز حسنی آزاده جانباز عصاب روان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
رای تمام مردم ایران فقط احمدی یک صدا بگویند زیرآباحمدی را زندان کشور مال همه هست مردم تکرار میخوان زور که نیست رای مردم فقط گل کشور ماه به کسی رای نمی دادم مردم دوستدارن پشت سرت هرچی بگم ماه بیشتر دوست داریم اینها ۸ سال رای آوردی دلدرد دارن هس،دن
ایرج قلیزاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
ماشاالله........ ماشاالله....... ماشاالله...... ماشاالله....... یواش که نافتون پاره نشه!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹
سلام من نمی دانم چرا مستمری بگیران وباز نشستگان تأمیین اجتمایی را دولت به حساب نمی آورند مگر ما انسان نیستیم مگر ما خانواده نداریم مگر ما آبرو نداریم که همیشه پیش عروس وداماد ونوه واولادهایمان باید شرمنده شویم شرم کنید وحقمان را به درستی پرداخت کنید اه مظلوم دامن گیر میشود با این گرانیهاحقمان را بپر دازید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۸
ما چنین نابغه های داریم در سازمان برنامه وبودجه تورم به یک رقمی کاهش داده مابایدنگران حقوق ومزایاباشیم
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲
اول همین جوان های بیکار مثل من که استعداد و همه چی دارم ببرید سر کار....گزینش چیه چرا باید گزینش وجود داشته باشه همه دشمن هم شدن متاسفانه ولی داره اتحاد پیش میاد که خوبه....و لطف کنید فشار بسازید روی سازمانهای خصوصی که مال ....بدن پول ۴۰درصد اول همین پول سهام رو بقیش پسیمش خودتون ....راه رو برای جوانها باز کنید ببینید ایران چگونه شکوفا میشه و پیشرفت می‌کنه که آمریکا نمونه نزدیک خلیج فارس بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۲
همش دروغ همش دروغ یسه تو رو خدا کدوم ۱۵۰ در صد با ۲۱ ساب سابقه سختی کار ۳۵۰۰ میگیرم که یاید خرحمو یرادر م بده حقوقم بره دست صاحبخونه خدا و جدم از حلقومتون بکشه بیرون حق ما رو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۷
دوستان اینان در سر سفره پدرومادرشان ننشسته اند ونان زحمت کشیده نخورده اند!حالاهم برای بازنشستگان زجر کشیده تعیین وتکلیف میکنند.پس وای برما که چنین کسانی را در راس کاروحکومتمان داریم،ی...
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۹
انشاالله روسیاشید برای افزایش و حقوق دادنتون نمیفهمید عدالت برقرارکنید مردو مردانه برید گورتونو گم کنید هیچ کدامتون به اندازه یک کلاس پنجم ابتدایی سواد نداری که مشخصه کاری کردید از نظر دزدی مطرحیم در جهان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
سلام اصلا هم افزایش حقوق مناسب برای خیلیها نبوده و جواب این تورم رو نمیده مخارج معیشت در حد خورد و خوراک رو هم جواب نمیده اجاره خانه و اینها که اصلا حقوق ما رو از۱۹۰۰ کردن ۳و۶۰۰ ایا با با سه میلیون و ۶۰۰ در این شرایط تورم میشه زندگی کرد میگن چون از کارافتاده شده همین قدر تعلق میگیره ایا بیمه برای جبران همین روزها نیست مگر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: