همتی رد صلاحیت می شود / بررسی دلایل رد صلاحیت دکتر عبدالناصر همتی | وقایع روز
کد خبر: ۱۳۰۲۲
تاریخ انتشار: جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - 04 June 2021
با توجه به شرایط میدانی و تحلیل ها، به نظر می رسد به زودی همتی رد صلاحیت می شود.

وقایع روز ـ سرویس سیاسی؛

دکتر عبدالناصر همتی اقتصاد دان و استاد دانشگاه تهران که تا چند وقت پیش رئیس بانک مرکزی بود، جزو هفت نفری است که برای نامزدی ریاست جهوری تایید صلاحیت شده است. گرایش سیاسی وی بیشتر به سمت اعتدال گرایان و اصلاح طلبان تمایل دارد و از همین روی، او و مهرعلیزاده را دو کاندیدایی می دانند که می توانند از سمت اصلاح طلبان حمایت شوند.

گرچه صلاحیت این هفت نفر تایید شده، اما با تاکید شورای نگهبان، طبق نظارت استصوابی، کماکان امکان رد صلاحیت ایشان وجود دارد و در هر مرحله ای، شورای نگهبان تشخیص دهد کاندیدی صلاحیت ندارد یا صلاحیت وی ساقط شده، می تواند او را از گردونه رقابت خارج کند.

طبق برخی شواهد، برخی تحلیل گران به دلایلی که در ادامه می آید، پیش بینی می کنند امکان رد صلاحیت عبدالناصر همتی وجود دارد.

نخست آنکه معیار تایید و یا رد صلاحیت، مسائلی نسبتا کلی است که تشخیص مصادیق آن با اعضای شورای نگهبان می باشد و به این صورت است که بین اعضا رای گیری صورت می گیرد. عمده این معیارها عبارتند از رجل سیاسی بودن که در آن مدیر و مدبر بودن و شایستگی های لازم وجود دارد، و همچنین التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه.

از آنجایی که در مورد کاندیداهایی که صلاحیت ایشان تایید نشده، مواردی سرشناس بوده که برای اکثر ناظران سیاسی رد صلاحیت ایشان غیر قابل انتظار بوده، نظر دهی در مورد معیارهای قطعی تایید و یا رد صلاحیت ممکن نیست. خصوصا آنکه کاندیداهای رد صلاحیت شده، اعلام کرده اند که علل رد صلاحیت ایشان به اطلاعشان نرسیده است.

بنابر این نمی توان در مورد نظر شورای نگهبان اظهار نظر کرد و طبق قانون، رای ایشان مورد پذیرش و التزام آور برای همه می باشد. با  وجود این، مواردی که پیرامون دکتر همتی رخ می دهد و همچنین اخبار خاصی، نشانه هایی از امکان رد صلاحیت وی در آینده می تواند ارائه دهد:

الف) عدم التزام به اسلام

سید احمد خاتمی، یکی از اعضای شورای نگهبان پس از اظهارات همتی در خصوص پیامک به افراد بی حجاب گفته است: « رقبا هم در رقابت ها مراقبت کنند و کاندیداهای دیگر و نظام و دین و مذهب را تخریب نکنند. معنی ندارد کاندیدایی بگوید چرا خانمی که در ماشین نشسته را دعوت به حجاب می کنید؟ ماشین فضای عمومی است و حجاب هم جزو متن دین است امر به حجاب هم امر به دین است و این کاندیدا بعدا می خواهد بیاید و قسم بخورد من به اسلام عمل می کنم.»

که این سخنان را خیلی از ناظران تهدید به رد صلاحیت همتی تعبیر کردند. در هر صورت، اگر اعضای شورای نگهبان تشخیص دهند که اظهارات، مواضع و عملکرد کاندیدایی بر خلاف التزام عملی به اسلام است، وظیفه دارند وی را رد صلاحیت کنند.


بیشتر بخوانید:  آیا نتیجه انتخابات از پیش تعیین شده است؟ / جدی شدن رقابت نامزدهای اقتصاددان


همتی رد صلاحیت می شود / بررسی دلایل رد صلاحیت دکتر عبدالناصر همتی

ب) حمایت فتنه گران از همتی

در روزهای اخیر، اقبال برخی از جریان ها و گروه ها به دکتر همتی افزایش یافته و ممکن است در ادامه، بسیاری از اصلاح طلبان و دگر اندیشان از وی حمایت کنند. در این صورت، همانطور که پیش تر ها بیان شده، فتنه و فتنه گران جزو خطوط قرمز می باشند و این می تواند دلیلی بر رد صلاحیت باشد.

علت رد صلاحیت همتی

ج) حمایت همتی از ظریف

طبق نظر برخی از فعالین سیاسی و مردم، برجام نه تنها قراردادی بی فایده بوده، بلکه خیانت به مردم و موجب خسارت و خسران بسیاری برای ایران بوده است. نماد برجام، دکتر ظریف است و حمایت از وی، به منزله حمایت و تایید روندی است که منجر به برجام شده است. همتی در سخنانی اعلام کرده از ظریف در وزارت خارجه استفاده کرده و یا اگر وی نپذیرد، از مشاوره او بهره خوهد برد.


بیشتر بخوانید:  رَکَب مشاوران تبلیغاتی رئیسی به طرفداران!/ ریحانه سادات رئیسی در تلویزیون


بنابر این اگر اعضای شورای نگهبان نیز چنین دیدگاهی در مورد برجام داشته باشند، می توانند با استناد به آنکه همتی توانایی اداره کشور را ندارد و مدیریت وی موجب تکرار خسارت های برجام می شود، وی را رد صلاحیت نمایند.

توییت رد صلاحیت همتی

د) رجل سیاسی نبودن همتی

از آنجایی که افراد بسیاری که دارای سوابق بیشتر مدیریتی و سیاسی از عبدالناصر همتی بودند رد صلاحیت شدند، تایید صلاحیت همتی خود جای تعجب داشت. بنابر این رد صلاحیت وی امری دور از انتظار نیست.

و)  شرایط حساس کشور و عدم امکان اشتباهات مجدد

با توجه به شرایط کشور که به دید اکثر تحلیل گران، وضعیت مطلوبی نیست و فشارهای بسیاری از جهت اقتصاد و معیشتی بر روی مردم است، کشور تاب و توان اشتباهات مجدد و ضعف مدیریت را ندارد. این امر باعث شده مسئولین، با دقت بیشتری روند برگزاری انتخابات را مورد نظر قرار دهند و تمام تلاش خود را نمایند تا بهترین انتخاب صورت گیرد. این جدیت، راه را بر هر گونه تساهل و سهل انگاری می بندد که این امر در فرایند تایید صلاحیت ها نیز محرز بود. بنابر این، اگر شرایط به نحوی پیش رود که به صلاح کشور نباشد، قطعا از آن جلوگیری به عمل خواهد آمد.

همتی رد صلاحیت می شود / بررسی دلایل رد صلاحیت دکتر عبدالناصر همتی

با این وجود، تمام این مسائل گمانه زنی هایی می باشد که در برخی محافل سیاسی مطرح است و هیچ خبری در خصوص آن ها وجود ندارد. در حال حاضر دکتر همتی جزو کاندیدای تایید صلاحیت شده ریاست جمهوری هستند و در این رقابت حضور فعال دارند.

نظرات کاربران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۷
به نظرم اگه احتمال رای آوردنش بره بالا ممکنه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۵
ایشون اصلا نباید تایید صلاحیت می شد با این وضعیت مملکت
1
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۲
رای بی رای باز هم نوبت همتی که اطرافیانش را سیر کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۵
ریدم تو اون تفسیرت ریدم تو اون کارشناسی که کردی و شاشیدم به هیکل اون کارشناس و تحلیل گر سیاسیت
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
باسلام،خطاب به سایت وقایع روزوهمین فردی که باتمام بی ادبی وبی حرمتی به کارشناس این سایت،افاضات وافتضاح نظرنموده وتعجب ازسایت وقایع روزکه هیچ اعمال دقیق وصحیح برقسمت دیدگاههاونظرات نداردودرآخراینکه،خداونددرقرآن مجیدمیفرماید:نگاه به نامحرم حرام و حجاب رااول به پیامبراکرم وبعدبه زنان مومنه سفارش وحتی میفرمایدپوشینه ای برسرنمایندکه تازیرسینه هایشان رابپوشاندواگرکسی غیرازاین عمل نمایدازرمان خداوندسرپیچی کرده وحتماًصلاحیت مدیریت ندارد.آقای همتی اگردلسوزندبرای خانواده هاوجوانانی دلسوزی وهمت کنندکه بااقدامات ناشایست وافتضاح مدیریتی شان ،زندگی آنان رابه ویرانی کشانده اند،نه یک بدحجاب دشمن خدارا،باتشکر
ناشناس
| United States of America
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
از خدا خواهیم توفیق ادب / بی ادب محروم ماند از لطف رب / ادب برتر از گوهر آمد پدید
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۱
همتی هارت و پورت میکنه تنور انتخاباتو داغ وگرم نگهداشته او انتخاب نمیشه
علی اصغر قاسم پور
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵
بیشتر مشکلات و اساس گرفتاریهایی که به وجود آمده هم از ناحیه ی تفکر جمود کهنه گرای متجدد و روشنفکر و دانشمد ستیز و آنها را حذف کن به وجود آمده وگرنه امروز هم ایران مثل کره ی جنوبی حداقل یک کشور پیشرفته می بود و وضع مردم به این سختی و نا امیدی نبود. آن تفکر جمود علت اصلی مشکلات هست. کشور باید از این اسارت بیرون آید و راه پیشرفتش را باز کند.
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
باسلام،مشکل یکسری ازمردم وجوانان اینست که نه باقرآن ومکتب اهل البیت(س)وراه شهیدان ،آشنایی ودرکی دارندونه از مکرونیرنگ هزارشاخه مسوول نماهایی مانندخاتمی وروحانی وجهانگیری وامثالهم وگرنه خیلی واضح است که این خائنین درپی تصاحب قدرت وچپاول ایرانند.باتشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۹
این یارو همتی دقیقا همان هارت و پورتهای روحانی و جهانگیری را دارد و طبل تو خالی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱
خاک برسر مملکتی که روزنامه نگاران ونمایندگان مجلس
ان بجای دفاع ازازادی همدست زورمندان ومستبدبن شوند
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲
ایشون همون کسی هستن که نقدینگی رو در یکسال۲برابر کردن و توسط عدم نظارت بر عملکرد بانکها.
ایشون همون کسی هستن که دلار۵۰۰۰تومنی رو به ۳۵۰۰۰رسوندن و بعدش با دلارپاشی و نقدینگی بیجا و خبرهای کذب وین الان به۲۴۰۰۰تومن رسوندن.
ایشون همون کسی هستن که تورم رو به۵۷%رسوندن.
البته با کمک حسن کلیددار.
بازم بگم؟عزیزان بی حجابی و دیوار و ظریف و سیاست خارجی و روابط با ملل و .... مسئله ما نیست که این یارو داره با این چیزا مردم رو فریب میده.باید اقتصاد داخلی رو ساخت با دانشمندان و جوانان کشور و اونوقته که میتونیم با قدرت در جامعه ملل تعریف شده ،حرفی برای گفتن داشته باشیم.در غیر اینصورت یه کشور وابسته و مصرف گرا و بی خاصیتی هستیم که فقط برای آزادی دلارها از فروش نفت خام دست گدایی دراز کردیم.
با منطق و درایت و شعور سیاسی و اقتصادی و نگاه به سوابق گذشته و حال و منش زندگی گذشته و حال کاندیدها میشود گزینه اصلح رو انتخاب کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲
بعضی ازما چقدرانسانهای نمک به حرام هستیم آن دسته ازافرادی که آقای ظریف رابد می دانند انسانها نالایق هستند درحالی که عده ای افرد باعث شده بودند که پرونده ایران به سازمان ملل برود وحتی کشورهای دوست نیزازایران حمایت نمی کردندوسایه جنگ بالا سرکشورایران بود این تلاشهای آقای ظریف وتیم اوبود که همه آنهارا خنثی کرددست شما برای ملت فهیم ایران رو شده است دیگه مردم واقعیت رامی دانند که نیت شما خدمت به خلق نیست
علی
| United States of America
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
سایه جنگ وقتی سر یک کشوری میاد که همه سلاح هاتو تحویل بدی مثل عراق و سایه جنگ وقتی از کشوری برداشته میشه که از نظر اقتصادی و خصوصا نظامی قوی باشد مانند کره شمالی که با داشتن بمب هسته ای امریکا جرات ترور مسئولان ان کشور را ندارد اما سردار ما را به راحتی ترور میکنند اگر امثال تفکر تو و روحانی بر این کشور حاکم باشد جنگ و قحطیو ناامنی پدید می اید دیدید زمانی که قوی بودیم در دوره احمدی نژاد اوبتما التماس میکرد بیاییم توافق کنیم اگر چند سالی مقاومت میکیردیم بیخیال تحریم و مسائل هسته ای ما میشدن اینقدر ما را عقب بردند که حالا میگن بیایید موشک هایتان را هم تحویل بدهید
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
باسلام،عزیزان آقای ظریف یاهرمسوول دیگری تکلیف ووظیفه اش دفاع ازدین وایران وایرانیست واگرغیرازاین عمل کندمسوول نیست،خائن است؛درضمن نمک نشناس آن فردیست که برعلیه شهیدسردارسلیمانی،حججی،کاظمی،همدانی،زین الدین،همتی،باکری،بهشتی،رجایی و...تمام بزرگوانی که درجای جای این سرزمین تاجان خودرادرراه میهن وهم میهن فداکردندوتکه تکه شدند،مثل ظریف یاوه گویی کرده ومانندترسوهای بی غیرت درنبودایشان به حرافی وتهمت میپردازند.امثال خاتمی،روحانی،جهانگیری،همتی،معمتی،کروبی ،کلانتری،رفیق دوست،تاجزاده،نوبخت،لاریجانی،کشمیری،خرمی،آرامش،عباس عبدی و...کسانی هستندکه درپی تصاحب قدرت اول مملکت باهم متحدشده وباخیانت وجنایت کردن کارهاراپیش میبرندوچشم دیدن سلیمانی هاراندارندوجوانان خام امروزی بداننداگراین رهبر،شورای نگهابان،سپاه،ارتش وبسیج وحزب الله دراین مملکت نبودطبق شواهدومدارک ایران عزیزمان راتکه تکه کرده بودند،نقشه اش درسایتهای مربوطه موجوداست،میتوانیدمشاهده نمایید،باتشکر
توسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲
هرچه رقیبان ریسی ضعیفتر محبوبیت او هم کمتر میشه
قادر عرب
| Iran (Islamic Republic of)
۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷
برادر علیرضا واقعا کل گفتی بخدا اگه سپاه پاسراران و شجاعت مقام معظم رهبری نبود این روهانی کشوررا تقدیم امریکائی ها کرده بود ومردم را با کدملی به امریکا و انگلیس فروخته بو خیلی من من کرد میخواست تمام توان موشکی و دفاعی کشوررا تحویل انها بده این روحانی نوکر سرسپرده انگلیسی هاست دیدی شبانه مخزن راکتور هسته ای را با سیمان پر کرد اگه برادران سپاه و برادران اطلاعات هوشیارنبودند خیلی وقت توان نظامی مارا ازبین میبرد...
مهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲
اگرحاکمیت احساس کندنامزدموردنظرش اقبال عمومی کمی داردهمتی کنارگذاشته می شودچون آن هانمی خواهندجمهوریت باشد
ناشنای
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳
من که میگم هر کدوم اخلاق را در حین مناظرات زیرپا بذارند باید رد صلاحیت بشن،همتی هم رد صلاحیت میشد بهتر ،اینا خودشون بانی وضع موجود هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
واقعا آدم بره جوک بخونه بهتر از اخبار و تحلیلهای شماست. الان واقعا فکر کردی با این مثلا خبری که گذاشتی همه رو شگفت زده کردی؟!
واقعا نحوه قضاوت و استنتاجت خنده داره
مرسی که باعث شدی بخندیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
شورای نگهبان این دو نفر را تایید کرده چون مطمئن بوده رایی ندارن و ضمنا ادعا کند که از کاندیدای غیر هم خط خودشان هم 2 نفر را تاییذ کردند. در هر زمان که احساس کند هر کدام این دو رای زیادی دارن احتمال رد کردن انها وجود دارد.
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳
مردم این بار لازم است با رای ندادن یک نه بزرگ به حاکمیت بگوید . تا اعضای شورای نگهبان... بفهمند . مشروعیت انان از مردوم است .انان هیچ ولایتی بر مردم ندارند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
مردم مگر مسخره شوارای نگهبان ست که حالا بیاد رد صلاحیت کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
با سلام تزریق التهاب به جامعه از سوی هر نامزدی به بهانه جلب اعتماد برای رای گیری از مردم اصلا قابل قبول نیست
جامعه ما تجربه این مسایل را دارد
باید قاطعانه با خاطیان برخورد شود
خل و چل
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰
پس چرا با تتلو دیدار کرد؟
رزمنده
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
من به خاطر این تحلیل نا بجا پای صندوق نمی یام و سعی میکنم کسانی که روی من حساب میکنند این بدانند .وبه هیچ وج رای من هم همتی نیست فقط این تحلیل ها بوی زر مدار و زور مدارها را به مشام می رساند
ناشناس
| United States of America
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
داداش با فقدان شما پای صندوق رای چکار کنیم . لامصب نرو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
چند وقت پیش خواهر همسرم هنگام رانندگی شال از روی سرش میافته . بعد برای پدرخانمم پیام میاد که باید بیای پلیس امنیت اخلاقی بدلیل بدحجابی و این حرفا هنگام رانندگی !!! پدر همسر بنده هم وقتی به اونجا مراجعه میکنه از شخص مسئول میپرسه دوست عزیز اگر دختر بنده حین اینکه شال از سرش افتاده فرمان ماشین رو رها میکرد و شالش رو درست میکرد باعث مرگ یا نقض عضو شخصی میشد آیا پلیس امنیت اخلاقی میاد از دختر من دفاع میکنه !!!! آیا منطقی هست حین رانندگی اگه شال یا روسری از سر خانمی میافته اون خانم کلا رانندگی رو ول کنه و حجابش رو رعایت کنه ..!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
یک دقیقه میزد کنار شالش رو درست میکرد دیگه ! تمام مسیر شال ایشون افتاده بوده حتما XD
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
از ابتدا شال را درست بگذارد .حال به قول نظر فوق، می توانست بعدا شالش را درست کند؟!انسان نباید نسبت به امر به معروف ونهی از منکر آشفته شود!
علی
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
خیلی از راننده ها خانومن و تو شهر دارن رانندگی میکنن اونایی که کرم دارن خودشون شال و روسریشونو برمیدارن وگرنه روسری و شال اگر افتاد میشه فوری اونو درستش کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
دوست عزیزی که فرمودید یک دقیقه میزد کنار و شالش رو درست میکرد
( تمام مسیر که پلیس در کنار ایشان قرار نداشته !!!! ) و دقیقا ایشان بعد از اینکه از لاین 3 خیابان تونست بیاد ماشین رو پارک کنه جریمه شده بود !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
دوست عزیزی که فرمودید از ابتدا شال را درست بگذارد !!! ایشان همیشه رانندگی میکنند یکبار بدلیل بی حجابی جریمه شدند اون هم همین یک دفعه بوده !!! به دوست خوبمون عرض کردم توی لاین 3 خیابان بودند و باید ماشین رو به حاشیه منتقل میکرد و شالش رو درست میکرد که همین کارو هم کردند ، خواهش میکنم معنی امر به معروف و نهی از منکر رو بفهمید بعد بیایید نظر بدید ، امر به معروف و نهی از منکر یعنی اگر کسی اشتباهی ازش سر بزنه و یه شخص دیگه اون انسان رو از اعمال اشتباهش آگاه کنه و راه درست رو بهش نشون بده نه اینکه بدون اینکه حتی بهش تذکر یا توضیحی داده بشه جریمه بشه ( خواهش میکنم کمی فکر کنید بعد یه چیزی بگید )
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
دوست عزیزی که آقا هستی و فرمودید خیلی از راننده ها خانم هستند و اون هایی که ( ک ر م ) دارند خودشون شال و روسریشون رو بر میدارند !! بعدشم فرمودید شال و روسری اگر بیافته میشه فوری انون درست کرد !!! میشه بفرمایید تا به حال چند بار حین رانندگی شال و روسری از روی سر شما افتاده !!!؟؟؟ ( تا بحال شده توی لاین 3 خیابان باشی و خیابان خلوتی نباشه وتا قبل از اینکه ماشین رو به حاشیه خیابان منتقل کنی برای اینکه شال و روسریت رو درست کنی جریمه بشی !!! )
خواهشمندم قبل از اینکه نظری بدید کمی فکر کنید
امین
| Iran (Islamic Republic of)
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹
بنده خدا برو شکر کن پیامک بی حجابی برات اومده، پیامک دیرکرد قسط بانک برات ندادن انوقت هم نارحت میشدی هم قلبت میگرفت
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
اصلا توبیا ریس جمهور شو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
چقدربدبختیم که حتی تحمل همتی که ازهزارتا غربال خودشون هم عبورکردروهم ندارندوهمین باعث میشه برای ان امین بارنتونن علی رغم همه تلاشها ریاست جمهورموردنظرروانتخاب کنن بااین وضع ریسی بازهم شکست میخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
با اینکه خیلی ها از وضع موجود ناراحتند و پای صندوق نمی روند که متاسفانه فرقی هم نمیکند که بروند یا نروند ، اصولگزایان و طرفداران ریسی احساس ترس کردند که نکنه اصلاح طلبان بروند پشت همتی
تخریب کردنش هم شروع شده
بهتره که انتصابیش کنید و مسولیتش رو بپذیرید و گردن مردم هم نیندارید با این کارهاتوم مردم رو مورد بی احترامی قرار میدهید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
اینها که تایید صلاحیت شده اند کدامشان توانایی ریاست جمهوری را دارند فقط همتی کمی بهتره
بهار
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
بی حجابی تو ماشین باید برخورد بشه
الناز
| Iran (Islamic Republic of)
۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
با بی حجابی هیچکسی موافق نیست اما اینکه یکی حین رانندگی شال از روی سرش بیافته و جریمه بشه کمی ظلم هست اون هم توی شرایطی که نتونه شالش یا روسریش رو درست کنه ، و توی یه مسیر شلوغ باشه و پلیس بگه بزن کنار و جریمه ات کنه امیدوارم توی شرایط بنده قرار بگیرید تا درک کنید من چی میگم
علی
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۶
هم وطن های من الان واقعا مشکل کشور ما بی حجابی هست یا چیز دیگریست اصل موصوع را فرانوش نکنیم زود با یه جمله یه نامزد از همه چیز غافل نشیم
خبیث شناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
همتی خبیث دیگری است به مانند روحانی ملعون و حامی فتنه گران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
۷دلاورتایید صلاحیت شده تنها می توانند فیلم جدید بازی کنند
عدالت
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
مدرك و شكل تحصيل آقاي همتي بازبيني شود
اين هم داداش روحاني در اخذ مدرك است
عبدالباقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
بهتر است نظر همتی را در باره ی ویژگی های رییس جمهور طبق قانون اساسی ، بپرسید. واز او سوال کنید ایا او قانون اساسی را قبول دارد وبه آن عمل می کند؟
اگر بخواهند کارمند ساده ای رابه استخدام در بیاورند ،کار گزینش را در سه مرحله قبل ،حین وبعد ازاستخدام انجام می دهند.پس دیر نیست وبدون از دست دادن فرصت وبا تدبیر می توان فرآیند گزینش را در باره او انجام داد.چون فردا دیر است!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
مثل س گ ترسیدی از همتی، حالا خوبه که هنوز اصلاحات از ایشون حمایت نکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷
یکی از شرایط علاوه برسابقه اچرایی باید دیدار با تتلو باشه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
بدبخت از ما ایرانیها هیج جای دنیا نیست ازبس ساده هستیم هنوز نمی‌فهمیم چه بسرمان آمده این مملکت فقط مال یه عده خاص هست و دارن حالشو میبرن ما هم دنبال روشونیم .هنوز خوابیدم تا بمیریم 42سال کجا درست شد حالا درست بشه دختر روحانی کجای اون چه دکترای تو انگلیس به روحانی دادن پولشو از کجا آورده وای وای
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
چرا رای گیری می کنید؟
بگید آقای رییسی طبق حکم شورای نگهبان به ریاست جمهوری منصوب شدند.
تمام
مسخره کردین مردمو؟ چی فکر کردین؟ هر رغیبی ایشون پیدا کرد که از میدون به در کردین به هر روشی که شد، اینم بندازیدش بیرون از گردونه
کاوه
Denmark
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
بیخود با این خبرهای چرند سعی نکنید اتخابات رو داغ کتید. همه این هفت نفر از یک قماشند. مردم گول نمیخورند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
تمام این موارد جز قصه چیز دیگری نیست صرفا امکان رای اوری در این مرحله موجبات دستور از بالا برای رد صلاحیت افراد است والا شورای نگهبان هیچکاره است
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
ترسیدن این رأی بیاره میزارنش کنار
الف
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
فرقی نمیکنه دیگه...کار از کار گذشته..احمدی که نباشه ..نخشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
آقای عبد الناصر همتی از سال 97 تا اندکی قبل ریاست بانک مرکزی را عهده دار بودند. سال 97 شروع طوفان اقتصادی ایران. بالا رفتن دلار یا به عبارتی پایین آمدن ارزش پول ما.گرانی طلا و سکه تلاطم بازار خودرو و...
سهیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
الکی همتی رابااین حرفها اصلاح طلبا میخوان سرزبانها بندازن ومهم کننداصلا هیچ مقبولیت نداره ونه برنامه وبهیچ وجه اقبال عمومی نداره ومیخوهدباعوام فریبی حجاب وفیلترینگ واف ای تی اف وغیره که حرفهای تکراری اصلاح طلبها ست جلب اراکند لازم به ردصلاحیت آن نیست هرچندهرکس خلاف قانون واسلام وصالح ایران حرف وکارکنه صلاحیت ریاست جمهوری نداره
ناشناس
United States of America
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
رئیس جمهور در این مملکت مثل یک رئیس شعبه درجه بانکه که مقامات بالاتر بسیاری برای اون وجود داره وهرگز نمیتوان مشکلات یک کشور را بپای ریاست جمهوری نوشت و دخالت تمیم سازان دیگر را نادیده گرفت / همه از یک نماینده مجلس گرفته تا بالاترین مقام کشوری در بروز مشکلات فعلی سهیم هستند
حمیدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
این قطعا یکی از کسانی است که به راحتی در بورس دست تو جیب مردم نگون بخت کرد دوما این خودش تبلیغی برای ایشان است که ممکنه رد صلاحیت شود تا مردم را متوجه خود کند این روش ها البته رنگ باخته ولی انگیزه تایید ایشان جای سوال دارد
مریلا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
همتی همان روحانی و جهانگیری است پس چشم بسته رای ندهید
مریلا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
همتی همان روحانی و جهانگیری است پس چشم بسته رای ندهید
چرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
چرا اینجا متولد شدیم اخه
صلح،امید،عشق
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
هعی
یه نفر که قبلا یه بار عدم محبوبیتش به مردم ثابت شده رو دوباره آوردن گذاستن وسط که بالاجبار رای بیاره. چند نفر دیگه هم که تا دیروز مطمئن بودن رای نمیاره رو برای گرم کردن انتخابات، تایید صلاحیت کردن. از شانس بد روزگار یکی از اون گرم کن ها شده محبوب مردم که اونو هم میخوان بردارن :))
#انتخابات آزادم آرزوست
میدونید یاد چی افتادم؟ توی کره شمالی موقع انتخابات یکی رو میذارن وسط و همه بهش رای میدن. آخر سر هم برنده انتخابات میشه و همه کف و هوراا...
آخه چرا به زور میخوایید کسی که مردم خواهانش نیستند؛ مملکت رو اداره کنه؟؟؟
خدا توی قرآن میگه سرنوشت هیچ قومی تعییر نمیکنه مگه آن قوم خواهان آن باشند...
خدا خودش عاقبت بخیرمون کنه. ما رو ببین که زندگی مونو گذاشتیم که میخواییم کشورمونو بسازیم.
کاش همه مسئولیت خودشونو انجام میدادن. دیپلمات دیپلماسی، پزشک پزشکی،مهندس مهندسی، آخوند "تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین"، نظامی دفاع از "مملکت"، اقتصاد دان هم "بهبود وضع اقتصاد"...
راستی، معیار انتخاب فرد برای پذیرش یک مسئولیت چیست؟
به کجا رسیدیم که دلسوزان مملکت رو دشمن میدونن و تندروهای پوپولیست که جز خدشه دار کردن فرهنگ و اعتبار ملت نزد جهان، هیچ توانی برای اداره مملکت ندارن؛ به مقام و منصب میرسن. یه عمر ملت رو به آتیش زدن پرچم و لگد مال کردن ملیت و انسانیت سایر جهان دعوت کردید. خدا ازتون نگذره.
# این نبود رسم عدالت
الله اعلم.
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
حرف حسابی
آقای رییسی متولد 39میباشنددر سال 59دادیار کرج می شوند یعنی در 20سالگی . الان جوانان با داشتن مدرک فوق لیسانس شغل پیدا نمی‌کنند بعد از مدت کوتاهی دادستان کرج می شوند هم زمان دادستانی همدان هم به ایشان محول می شود چون نیروی وفادار بود و می خواستند برای رزومه درست کنند در ضمن آن زمان کسی رو پیدا نمی کردند که بهش پست بدهند در 23سالگی با دختر علم الهدی همان که پسرش چندی قبل ماجد علم اله ی با داشتن فقط 39 سال صاحب چندین شرکت بود و در ایامی که مظلومی اعدام شد به عنوان سلطان سکه ماجد برادر خانم ایشان به طرز نا معلومی ...از سال 68تا 73رییس سازمان بازرسی کل کشور بودند نهاد نظارتی می آید ارسال 83تا 93دادستان کل کشور بود از سال 91تا اکنون به عنوان دادستان روحانیت می باشند در ضمن در سال 67هم یه کارهایی کردند آخه این در چند سال گذشته جزو بنده قضایی بوده پس چرا اجازه داده این فساد باشه
کاظم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
باعث و بانیان این تورم و بدبختی و فقر مردم عبارتند از: 1- روحانی 2- جهانگیری 3- واعظی 4- عباس آخوندی 5-سیف 6- عبدالناصر همتی . باید به شورای تگهبان اعتراض کرد چرا همتی را تایید کرده ؟ اگر همتی مدیریت بلد بود:1- پول مردم در یورس پودر نمیشد 2- پول کشور بی ارزش و پهن و کود نمیشد. خاک بر سر این اقتصاددانی و این مدیریت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰
تمام این بدبختی ها بخاطر اینه که شورای نگهبان توان پیدا کردن آدم درست و حسابی رو ندارن هر کاندیدای اومد مردم و بدبخت کرد بهترین کار حذف ...
حسن زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
از نظر اینا تمام مردم رد صلاحیت هستند و فقط اونا هستن که تو این دنیا حق حیات دارند ؛ حرف از اسلام می زنند و هر کاری که می خواهند می کنند
ناشناس
Germany
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
به تو میشه گفت خبرنگار . این تحلیل ها رو از کجات در میاری . متاسفم برای وقایع روز. اقا جمش کن بره . خائن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲
این اقا اگر می توانست کاری کند حداقل باعث می شود کمی قیمت دلار پایین بیاید که مردم ضغیف هم زندگی کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱
اگر همتی رییس جمهور بشه همه آرزو می کنیم کاش روحانی نمی رفت .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳
احتمال برنده شدن اقایان قاضی زاده هاشمی و همتی در جامعه بسیار بالاهست واحتمال خیلی قوی اگر اتفاق خاصی نیفتد یکی از اقایان برنده میشوند کارم تحلیل هست در اکثر حوزه ها نه دانشگاه رفتم نه استاد داشتم
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵
نه تنها اقای دکتر همتی بلکه هیچ یک از این ۷نفر قادر به اداره مملکت نیستنند و نه شورای نگهبان قادر به تایید صلاحیت است .تجربه ابن ۴۰ ساله اینو نشون میده ۴ سال دیگر خواهیم گفت چونگه اید سال نو.....
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۶
وای به حال ما مردم دنبال چی هستیم بدبختی پشت بدبختی تا کی انگشتمون و توی سوراخ مار کنیم آخر این کجاش شبیه انتخاباته من جز انتصابات چیزی نمی‌بینم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۷
به نظرم همچون سر کاریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
بعنوان یک ایرانی عاشق خاک پاک ایران. باز هم این فرمایش حضرت امام رامی بوسم و روی چشم می گذارم: اگر سپاه نبود کشورهم نبود!!! انگار حضرت امام هنگام ایراداین عبارت وگوهر ماندگارشاهدوناظراعمال وکرداردولت روحانی واسحاق وظریف ودست پرورده هایشان ازقبیل جناب همتی بودند روح معمارکبیرانقلاب حضرت امام شادباد
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۹
الان مهمترین مشکل ومسئله ی کشور ما چی هست مشکل پیامکه یا بدبختی مردم با این وضع اقتصاد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: