پیش بینی وحشتناک قیمت ارز در سال آینده / به دلار 35 هزار تومانی سلام خواهیم کرد؟ | وقایع روز
کد خبر: ۱۳۰۵۶
تاریخ انتشار: شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - 05 June 2021
علی اصغر سمیعی؛ موسس کانون صرافان ایران: اگر قیمت‌ها بخواهد واقعی باشد با توجه به نرخ فعلی تورم، بهتر است با شیب ملایم رو به بالا تا آخر سال ادامه پیدا کند و پیش بینی می‌شود سال آینده با نرخ ۳۵ هزار تومان آغاز شود.

پیش بینی وحشتناک قیمت ارز در سال آینده

وقایع روز ـ سرویس اقتصادی؛

تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در جریان است و هر کدام از کاندیداها با وعده‌های خود سعی در جلب آرا دارند. طی سه سال اخیر بحران کاهش ارزش پول ملی با گرانی ارز، برای مردم تبدیل به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها شده و همه نگران این هستند که در دولت بعد نرخ ارز به چه سمتی خواهد رفت. در این باره با علی اصغر سمیعی، موسس کانون صرافان ایران گفت‌وگویی انجام شده است. وی معتقد است که آینده مثبتی در انتظار بازار ارز نیست.

ارزیابی شما از وعده‌ها و اظهارات کاندیدا‌ها درخصوص بازار ارز چیست؟

در هر انتخاباتی برای هر مقامی چه کوچک و چه بزرگ و در هر کشوری، معمولاً وعده‌ها و حرف‌های خوب از کاندیدا‌ها شنیده می‌شود، و البته قاضی میدان هم مردم و رای دهندگان هستند، که با توجه به عملکرد گذشته هر یک از کاندیدا‌ها در مقام‌هایی که قبلا بوده‌اند، متوجه می‌شوند که چه مقدار از حرف‌های قشنگ و زیبای آن‌ها را باید باور کنیم یا نکنیم، بعضی از حرف‌ها من را یاد آن بنده خدایی می‌اندازد که لب دریا نشسته بود و با قاشق از سطل کوچکی ماست بر می‌داشت و به دریا می‌ریخت، گفتند چه می‌کنی گفت: «دوغ درست می‌کنم، گفتند با یک ظرف ماست که نمی‌شود یک دریا دوغ درست کرد؛ گفت می‌دانم نمی‌شود، ولی اگر بشود، چه می‌شود.


بیشتر بخوانید:       حاشیه های جذاب اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری


آیا کاندیدا‌ها هیچ کدام برنامه دقیقی برای ثبات بخشی به بازار ارز دارند؟

برخی سخنان هم بسیار جالب و امید بخش است، مثل برنامه‌هایی که برای آینده ارز ابراز می‌شود، که معمولاً بسیار عالی و مطابق معیار‌های اقتصادی ترسیم می‌شود.

راجع به سهمیه بندی سوخت به جای سهمیه برای هر اتومبیل، وقتی صحبت از سهمیه برای هر شخص می‌شود احساس می‌کنیم که بسیار به عدالت نزدیک‌تر است، ولی بدی کار این است که معمولا بعد از اینکه آقایان سر کار آمدند رسم نیست از آن‌ها در باره صحبت‌ها و مواعیدشان سوالی مطرح کنیم یا سخنی بگوییم، " سرورا رخت ریاست مبارک بادت" "، ولی آن مواعید که دادی چرا همه رفت از یادت".


بیشتر بخوانید: ارزهای دیجیتال در سراشیبی قیمت


چه برنامه‌ای در خصوص بازار ارز در میان صحبت‌های کاندیدا‌ها خالی است؟

اگر بخواهیم جای خالی یک حرف یا چند حرف را در مواعید آقایان عنوان کنیم، می‌شود از عدم اشاره به اصلاح سبک مالیات ستانی و عادلانه شدن آن، رقابتی شدن بازارها، و آسان گیری دادن مجوز‌های فعالیت به فعالان بخش خصوصی.

واقعی و واحد شدن قیمت‌ها مخصوصاً قیمت ارز؛ و جلب اعتماد مردم به نظام اقتصادی کشور، به خصوص بانک‌ها و اهتمام به توقف بالا رفتن حجم نقدینگی و کنترل نرخ تورم و به نزدیک صفر رساندن آن و کاهش جدی نرخ بهره؛ و هدفمند کردن یارانه‌ها، یعنی قطع هرگونه سوبسید و یارانه به جز برای سه مورد " آموزش و پرورش" و "بهداشت و درمان" و "امنیت و قضاوت"، یاد کرد.

پیش بینی وحشتناک قیمت ارز در سال آینده

پیش بینی شما از بازار ارز بعد از انتخابات چیست؟

راجع به قیمت‌ها اگر بخواهد دستوری باشد که قابل پیش بینی نیست و بستگی به میل و توان دولت‌ها دارد، ولی اگر قیمت‌ها بخواهد واقعی باشد با توجه به نرخ فعلی تورم، بهتر است با شیب ملایم رو به بالا تا آخر سال ادامه پیدا کند و پیش بینی می‌شود سال آینده با نرخ ۳۵ هزار تومان آغاز شود؛ و البته این در صورتی است که اتفاق خلاف انتظاری در عالم سیاست رخ ندهد.

ولی اگر اتفاقات خوبی رخ دهد تاثیرگذاری خودش را در بازار ارز دارد و می‌تواند سرعت کاهش ارزش پول ملی را کم کند و اگر خدای ناکرده اتفاق نامیمونی رخ دهد که پناه بر خداوند می‌بریم.

منبع: خبر فوری
نظرات کاربران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
...برتو و همه کارشناسان مثل تو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
با حاکم شدن تندروها در دولت و مجلس تندروی فعلی راه تعامل با دنیا بسته خواهد شد و هر روز فشارهای اقتصادی بیشتر می شود. بیشتر این کاندیدهای هم فقط نگاه بداخل دارن نکاه داخل و عدم ارتباط مناسب با دنیا نتیجه اش کشورهای فلاکت زده کره شمالی و کوبا و ونزوئلا
مهدی
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
قشنگ معلومه از این رانت خوار ها هستی...
ژاپن، مالزی سنگاپور و ... همه اول داخلیشون رو درست کردن تا دست خارجیشون باز باشه.. استدلال شما منو یاد خاطرات ناصرالدین شاه انداخت که میگفت فقط بدین بره تا خوش باشیم..تا ایران داخلیش قوی نباشه تو سیاست خارجی مثه پشه لهش میکنن..ما هیچی نداریم که خارجی ها ازمون حساب ببرند..نه تولیدی نه تکنولوژی ای نه علمی.. فقط دلالی و امثال شما رانت خارها
اسلام ناب محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
... دلالال... وطن فروش دلارت میخواد بیاد پایین مردم تشویق به خریدن می‌کنی ...
محمد خان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
دلار ۳۵ تومانی مسخره است . در اوج تحریم‌ها دلار ۳۲ بود.حال اگر فقط ما بتوانیم نفت بفروشیم و پول آن را بگیریم .آیا فکر نمیکنید دولت مجبور است مقداری از آن را در بازار بفروشد و تبدیل به ریال کند.همان شوک کافی است که خانه‌دارها دلار خود را در بازار عرضه کنند.کسی که گفت دلار ۳۵ میشه مطمن باشید دلار دارد و دستش با یک سری صراف تو یه کاسه است.میخوان ضرر خود را تبدیل به سود کنند
فلفلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
آقایان تورا به شرف نخ نما شده وبی رنگتان اینقدر اسم رتبه بندی معلمان را نیارید.خجالت نمی کشید توی یک صفحه مبلغ رااز15 هزار به8 وبعدبه5 میرسونید،؟
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
رییس دزدا فریاد وا مردما و مردما عجب؟
فرها.د
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
خداوند باعث و بانی این همه تورم گرانی را لعنت کند مسئولین بی لیاقت ما ادعای مدیریت دنیا را هم دارند خخخخ بابا همین ایرانو گند زدید بسه دیگه نمیخواد به همه دنیا برینید
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
دلار 35 تومنی اسیبش از فساد و رانتی که یقه سفید ها و اقا زاده ها و شاهزاده خانوم ها میخورند کمتره.. یکی جلوی فساد و رانت رو بگیره..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
سلام
بنظر من ، قوانینی دستوری مانند ثبت املاک و مالیات خانه ، مالیات بر عایدی و...که هیجانی و با نام مستضعفان ولی بدون کارشناسی دقیق و صرفا با الگوگیری از کشورهایی که تورم ناچیز دارند، بخواهد انجام شود ،اثر تورمی خود را بصورت غیر مستقیم خواهد گذاشت. در چرخه اقتصاد هر چیزی که توسط دولت حتی با نیت خوب گرفته شود باعث اثر روی قیمت خواهد شد.
بهتر است جهانی فکر کنیم ولی منطقه ای عمل کنیم.
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
هیجانی چیه برادر مومن. این قانون حدود صد ساله در انگلستان داره اجرا میشه.. تحقیق کنین لطفا.. در ابتدای کار البته وضعیت اونا به این شکل نبود اما در نهایت امروز در این چنین کشورهایی خانه و ماشین و املاک دیگر کالای تجاری محسوب نمیشوند..مصرفی هستند..
تعجب میکنم در در نظر عده ای مباحثی مثه ازادی دینی و تبعیض جنسیتی اروپایی ها الگوی ما میشند اما در مسائل اینچنین مهم تر و حیاتی تر تقلید از الگوی تخصصی اونها رفتار هیجانی است..
محمد
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
دوست عزیز
این در مورد کشورهایی که تورم نیست و سرمایه در چرخه تولید و نه در گاوصندوق است،درست است و نه در کشور ما که تورم بالاست و با این کارها بالاتر هم می رود. با یک نسخه نمیتوان هر ببماری را درمان کرد.
محسن
| Iran (Islamic Republic of)
۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱
اقای محمد شما تعریف صحیحی از تورم نداری.. تورم دقیقن همینجایی ایجاد میشه که ارزش املاک و اموال از ارزش پول معادل اون به شدت بیشتر میشه.. در کشور مردم مجبورند نقدینگی هاشون رو تبدیل به ماشین ، خونه و اجناس کنند تا تورم به سودشون تموم بشه..عدم مالیات گرفتن از خونه های خالی هیزم به خورد این اتیش دادن هست..نسخه ای که میفرمایید قرنی هست که امتحانش رو پس داده.. اگر سرمایه دارین و نگران هستین لطفا به خاطر انصاف انسانی دست از دلالی و سودا گری بردارین.
محمد
| Iran (Islamic Republic of)
۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
دوست عزیز من نه دلالم و نه سرمایه دار .من معلم هستم و در سن ۵۴ سالگی حدودا ۷ سال است که صاحبخانه شده ام.
فقط خواستم نظرم را بگویم و نمی دانستم که باعث ناراحتی شما می شوم. موفق باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷
من به آقای روحانی پیشنهاد میکنم تا چند روز باقی مانده دلار را به پنجاه هزار تومان نزدیک کند و رونق موقتی در بازار راه بیفتد هم عده ای مستمند را خوشحال کرده ای چون طلا گران میشود وهم دولت بعدی ببینیم با دلار پنجاه هزار تومانی چه میکند!!! راه را برای چهار سال دیگر در همین چند روز باز کن مردم امروز شاید الان مرا ناسزا بگویند،اما چهار سال دیگر میفهمند امروز چه گفتیم
تگک
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳
لعنت برتو دلال و... همه کارشناسان دزد ودلال هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۷
دوستان چه نگران باشین چه نباشین بالا رفتن طلا و ارز به نفع عدهای هست که در راسا ما مثل مهره های شطرنج هستیم که خودمون هم نمی دانیم کجا قرار داریم پس ما باید خودمان به فکر خودمان باشیم به انتظار دولت نباید نشست ملت با نماینده ها ی مجلس باید اگر بازم اگر تونستیم کار ی انجام بدیم
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
خدا لعنتت کنه که با این حرفا دلار بالا نبری.خدا لعنت کند کسانی که دلار نیاز ندارند وانبار میکنند اونی که داری انبار میکنی غذای مرم فقیره که انشاالله خدا از گوش خودت وخانوادت در میاره چون مردم آه دارن
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۵
ابخدا قسمتش میدم بفکر این مردم باشه اگر ۳۰درصد برای ما کار کند وفقط بفکر رفع مشکلات مردم بیچاره باشه میدانم وضع مردم بهتر خواهد شد لطفا گوشه چشمی به مردم بینداز ممنون آقا رییس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: