سعید ملایی مدال نقره المپیک را به اسرائیل تقدیم کرد! + ویدئو | وقایع روز
کد خبر: ۱۴۹۸۹
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - 28 July 2021
سعید ملایی در مصاحبه ای کوتاه گفت در اسرائیل دوستان زیادی دارد و انرژی زیادی از آن‌ها گرفته و از همین جا این مدال را به آن‌ها تقدیم می‌کند.

سعید ملایی مدال نقره المپیک را به اسرائیل تقدیم کرد

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

سعید ملایی جودوکای ایرانی مغولستان روز گذشته موفق شد مدال نقره بازی‌های المپیک را به دست بیاورد. او که در وزن منهای ۸۱ کیلوگرم رقابت می‌کرد در فینال برابر رقیبی از ژاپن با یک امتیاز شکست خورد و به مدال نقره رسید.

ملایی که سال ۲۰۱۹ به دلیل اعتراض به سیاست‌های ایران در عدم رویارویی با ورزشکاران اسرائیلی به آلمان مهاجرت کرد، نهایتا پناهنده مغولستان شد و با پرچم این کشور در رقابت‌های مختلف شرکت می‌کند. ملایی که گفته بود اگر در ایران باشد هرگز نمی‌تواند با ساگی موکی اسرائیلی مبارزه کند و در نتیجه هرگز نمی‌تواند به مدال المپیک برسد، از این مورد به عنوان یکی از دلایل مهاجرتش حرف زده بود.

تعداد بازدید : 2956

او، اما روز گذشته به دلیل حذف زودهنگام ساگی موکی، بدون اینکه مسابقه‌ای با این حریف اسرائیلی دهد دستش به مدال المپیک رسید تا اولین ایرانی باشد که در جودو صاحب مدال المپیکی می‌شود؛ هرچند که این مدال به اسم کشور مغولستان ثبت شد. جنجال اصلی، اما نه این موضوع بلکه صحبت‌های سعید ملایی بعد از کسب مدال نقره با تلویزیون اسرائیل بود. او در این مصاحبه کوتاه گفت در اسرائیل دوستان زیادی دارد و انرژی زیادی از آن‌ها گرفته و از همین جا این مدال را به آن‌ها تقدیم می‌کند

صحبت‌های ملایی بازتاب زیادی در رسانه‌های مختلف دنیا شد و بسیاری با تیتر «مدالم را به اسرائیلی‌ها تقدیم می‌کنم» به استقبال از صحبت‌های سعید ملایی رفتند. جمله‌ای جنجالی که کمتر کسی تصور می‌کرد از زبان سعید ملایی آنهم بعد از دریافت مدال نقره المپیک خارج شود.

سعید ملایی مدال نقره المپیک را به اسرائیل تقدیم کرد

بازتاب منفی صحبت‌های سعید ملایی در بین عده زیادی از ایرانی ها، اما این جودوکا را بر آن داشت تا با انتشار استوری‌ای اینستاگرامی بگوید «فیک نیوزها» را دنبال نکنید. او گفته است مدال المپیک را «فقط» به دوستان و آشنایانش تقدیم می‌کند. سعید ملایی با انتشار این استوری، اما ظاهرا در پی انتقال این موضوع است که از صحبت هایش درباره اسرائیل بد برداشت شده است.

 
نظرات کاربران
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
اینهم وطن فروشی دیگر ،جای تعجب نیست
منصور
| Iran (Islamic Republic of)
۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۹
الان تابع مغولستان شدی بنظرت خیلی پیشرفت کردی؟
هادی
| Iran (Islamic Republic of)
۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۵
شرافت رو بهش یاد ندادن فقط آخور رو خوب میشناسه
مرتضی باقری
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵
از یه مغول بیشتر از اینم انتظار نمیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴
خاین .. .وطن فروش
باقرکبیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
خخخخخخخ مردم برو عزیزم خدا خر رو شناخت بهش شاخ نداد
LOGAN
| Belgium
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱
دیگه شد ‌‌‌دوم ،افتخار از ای بالاتر
پیمان
| United States of America
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
شما چندم شدین یا شما هم شاخ ندارین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
مدال المپیک ارزشمند است،اما درین دنیای فانی،شرف از همه چیز باارزش‌تر و مهمتر است
رحیمی ریگی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲
وطن فروش ناموس و اجداد و نمک حالیش نیست ..پس تعجب نکنید
معین
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
خاک بر سر وطنفروش دوزاری، یکعده بخاطر وطن و اعتقادات و حق و دفاع از مظلوم، جان و سلامتی و... تقدیم کردند، این بی صفت بخاطر یک مدال به همه پشت پاز زد، اون مدال رو هم بخاطر همین بهش دادند، چرا تا حالا نمیتونست مدال جهانی بیاره، چه برسه به المپیک
بی شر ف
ایران
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۲
اصلا به اسلام هم کاری نداشته باشیم
خودنمایی با این کارها برای رسیدن به چه خواسته ای تو که دیگر رفتی اونجا هم خوش نگذشت بهت.
لجن را هر چقدر تکان بدهی بوش بیشتر میشه
سپردمت به خدا که حتما میفهماندسر وقتش شک نکن
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۳
نمیدونم چرا تو خبر مینویسین اولین ایرانی که به مدال رسید اخه این وطن فروش کجا ایراینیه ..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۲
دمش گرم .خوب گذاشت تو کاسه این مسئولین دزد اجنبی، وقتی اینجا به ورزشکار بها نمیدهند و بخاطر سیاست های ...شون یک قهرمان را که عمری زحمت کشیده که مدال المپیک بگیره اجازه مسابقه به اسراییل بهش نمیدن ،باید زیر پرچم یک کشور دیگه مدال بیاره ، مثل خیلی از قهرمانهای دیگر که از افکار ...ها فرار کردند
علی
| Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۶
اولا کسی که اسم ایران رو یدک می کشه باید مثل خود ایران بزرگ باشه که اون نمک نشناس نشون داد که بویی از بزرگی و شرافت نبرده ، در ثانی مثل اینکه هنوز خیلیا نمی دونن رقابت با کشوری به منزله شناخت اونه در صورتی که کل جهان می دونه که رژیم اسرائیل یه رژیم جعلی و غاصبه ...
امیر
| Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
ناشناس یعنی اطلاعاتت حتی در این حد نیست که بدونی مبارزه و بازی کردن با ورزشکار یک کشور به منزله قبول اون کشور و احترام به اونه ما اصلا اسرائیلو یک کشور نمیدونیم چه برسه به اینکه باهاش بازی کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
دزد اجنبی تو و تمامی حامیان اسراییل هستید اسراییلی ها یه مشت سگ کثیف هستند که کودکان مظلوم غزه را به خاک وخون میکشند وحامیان انها از نظر حتی لفظ حیوون براشون زیادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
قابل توجه اون که میگه دنیا اسرائیل رو قبول نداره ،
۱۷۸ کشور از ۲۰۲ کشور اسرائیل رو به رسمیت شناختن ، ایران و کره شمالی و پاکستان و کشور های عمدتا عرب نشین قبولش ندارن
هادی
| Iran (Islamic Republic of)
۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۰
چیه یاد گرفتی هر چی میشه دم از دزد و ... میزنی بدبخت آدم باشرف با کودک کش و صهیونیست همکاسه نمیشه و علیه کشورش در دادگاه رای نمیده که چند سال جودو ایران محروم بشه چرا اینارو نمی بینی اگه تو هم دزد نبودی می‌دیدی چکار کرده این دربدر
ناشناس
Germany
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۰
خاک برسربی شرف مثل اون جوانهایی بخاطرهمین خاک رفتن وبعضیهاهنوزاستخونهاش نیومده ولی توبخاطریک تیکه جنس فلزی که ارزشش ازتوبیشتربودرفتی وطن فروش خائن خاک برسرت اجنبی ...
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۷
مدال «بی شرفی» مبارکت قهرمان...
آزادی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۷
باید تا آخر عمر شرمنده جوانانی باشی که هنوز استخوانهای آنها به وطن باز نگشته
آزادی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۹
جودکا الجزایری از پشت پرده فشارهای فدراسیون این کشور به خاطر انصراف از مواجه نشدن با ورزشکار رژیم صهیونیستی پرده برداشت.

به گزارش مشرق، فتحی نورین ورزشکار الجزایری که نماد مقاومت فلسطین در المپیک توکیو شد، در جدیدترین مصاحبه اش از فشارهای پشت پرده بعد از انصرافش از بازی ها برای مواجه نشدن با ورزشکار رژیم صهیونیسیتی پرده برداشت.

جودوکا الجزایری در مصاحبه تلویزیونی خود دست به افشاگری زد و گفت: بعد از اینکه از این مسابقه انصراف دادم، تماسی از رئیس فدراسیون جودوی الجزایر داشتم که حرف های عجیبی به من گفته شد. او به من گفت نماینده کشور الجزایر هستی و نباید اینطور تصمیم می گرفتی.

وی افزود: من در پاسخ به رئیس فدراسیون گفتم بله، من نماینده کشور و ملت شریف الجزایر هستم که همیشه حامی مسئله فلسطین بودندو اسرائیل را به عنوان دولتی اشغالگر و جعلی محکوم کردند.

نورین اظهار داشت: نه تنها از سوی فدراسیون جودو بلکه از سوی کمیته ملی المپیک نیز توبیخ شدم. این رفتار مسئولان ورزش کشور عجیب بود. مسئله فلسطین همیشه برای ما اهمیت دارد. هیچگاه از موضع خود در دفاع از فلسطین کوتاه نمی آیم.

جودوکا الجزایری درباره اینکه تعلیق شده، گفت: من و مربی ام از المپیک کنار گذاشته شدیم و تا اطلاع ثانوی تعلیق شدیم ولی من به عنوان یک ورزشکار آزادی خواه می توانم هر تصمیمی بگیرم. مسئله فلسطین در سازمان ملل هم تایید شده و نمی خواهم با ورزشکار دولتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
آفرین بر غیرتت مرگ بر اسراییل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷
خاک بر سر شماهایی که فقط تا ی اتفاقی میوفته ایران ایران میکنید
اگر جرات حرف زدن دارید به دزدهای بی شرف به اصطلاح ایرانی وطن پرستتون نشون بدید ایرانی کیه
اینا که خیلی باشرف تر و شجاع تر از من و شمایی هستند که زیر بارزور و حقارت نرفتن و زندگی کردن به عنوان ی انسان با شرف
به کوری چشم بعضیا میبینید که چقدر موفقند و خواهند بود
درود به شرفشون✌
وطن دوست
| Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
کدوم شرافت؟ به جایی پناهنده شده که دستشون به خون مردم ایران آغشتست، اونم بخاطر یه قطعه فلز، مثل یه سریایه ی دیگه که داخل ایران باز همین کار رو دارن میکنن...
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
به این میگن خود فروشی
این انسان که نیست بدونه وطن یعنی چی نباید بگیم وطن فروش چون وطن فروشی نیست فقط یه خود فروشی کرده وسلام
این وطن ایران بزرگه و فروشی نیست زنده باد ایران و ایرانی
السا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
اونایی که میگن وطن اره وطن خیلی با ارزش ولی چند ایرانی واقعا تو ایران این حس و دارن که تو وطن خودشونن و حکومت حواسشون داره...وقتی میخوایی استخدام شی سهمیه نداری نمیشه میخوایی بری سر کار سهمیه و پارتی نداری نمیشه مریض میشی پول نداری نمیشه دانشگاه میخوای بری سهمیه نداری رشته خاص نمیتونی بری...یا پول یا پارتی یا سهمیه...تو کشورت حتی نمیتونی مدل لباستم انتخاب کنی نمیتونی چیزی که دوست داری ببینی دیگه کجا حس وطن به آدم دست میده
همشهری
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
فقط میتونم بگم خاک برسر وطن فروشت کنم...
همون بهتر که تو رفتی والا از پشت بهمون خنجر میزدی
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
به همین خیال باش بیچاره وطن فروش
اون روزت رو هم میبینیم که تاریخ مصرفت تموم میشه و عین دستمال متعفن دورت میندازن
و اون روز هم نزدیکه و دیگه پشیمونی برات فایده نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
به نظر من تو برنده هستی به نظر من شرف مهمتر از مدال المپیک کیمیا هم وطنت نیس فقط یه بی وطن هس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
مدال خود فروختگی و بی شرفی مبارکت
TMT
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
خاک رس میدونی چیه؟؟؟
آره آفرین
امیرحسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
شاید اگه نمی‌رفت امسال طلا می‌آورد به جا نقره
خدا رو چه دیدی
هر کسی لیاقت حمایت کشتن بچه های بی گناه رو نداره
درود تو را که از اسرائیل هم ناجوانمردتری

خدا هدایتت کنه ما که بخیل نیستیم

به قول سپهبد
«کلهو خیر»
دنیز شاهوردی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
نظری دربارت ندارم فقط میشه ۲ دقیقه به شهدایی فکر کنی که رفتند تا این خاک تا ابد بمونه ؟! میشه ۲ دقیقه درباره کسایی فکر کنی که حتی زنده زنده سوختند اما هرگز وطن فروشی نکردند ؟! میشه درباره مرام افرادی مثل تختی فکر کنی چرا تختی، تختی شد و تختی ماند !! مدالت مبارکت باشه ولی چیزی که میمونه یک تیکه حلب نیست جوان مردی و شرفه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
بسیار حرکت زیبا وقشنگی کرد آقای ملایی .درود بهشرفش مسئولین مملکت. ما وقتی جان جوانان وملت. ورزش اقتصاد محیط زیست بی آبی بیبرقی ودیگر مسایل حیاتی براشون ارزشی نداشته باشد باید اینو حرکتها مانند تودهنی به مسئولین مملکت وورزش باشد .دمت گرم سعید خان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
خاک بر سر تو و ملایی و همهی حامیان حیوان های انسان نمای اسراییلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
من یه دختر اهوازیم..همونجایی که این مدت خیلیا درموردش اظهار نظر میکنن.
میخوام به جنابعالی و هرکی پیامم و میبینه بگم که در زمان خود امام علی ع و پیامبرص، مسلمونا نه تنها امکانات رفاهی نداشتن، بلکه با سختی های غیر قابل تحمل برای نسل نازپرور ما هم زندگی میکردن و دین خودشون و حفظ میکردن. و اسلام و با هر سختی که بود به نسل ما رسوندن...
هیج کدوم از مشکلاتی که برای ما بوجود میاد، دلیل بر دین فروشی ما نمیشه.. بلکه باید آستین همت بالا بزنیم و مشکلات و حل کنیم.
پاشا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
سیاست کثافتتون روذاز ورژش بکمشید بیرون بزارید مردم زندگیشون رو کنن چرا باید یه ورزشکار یهدعمررر تلتش کنه با هزاران آسیب و سختی بعد یه سیاسی براش تعین تکلیف کنه دمت گرم سعید جان خوب کردی
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
متاسفانه بعضی به جملات این ورزشکار توجه نکردن وهمیشه متعصب وکورکورانه قضاوت میکنن گفت مردم اسرائیل که دراون مدت به من محبت کردن نه حکومت صهیونیستی همیشه این طور دارین قضاوت میکنین ازاین که اکثر حکومت های اسرائیل تفکر فالانژی دارن شکی نیست دیدگاه وتفکر المپیک براساس ارتباط ودوستی بین ملت های دنیاست هدف رابطه ورقابت سالم بین ملت هاست وهیچ ارتباطی به حکومت ها ندارده
سید رسول زنگانلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
آقا خوب دوست داره مدالشو به هر کسی که دوست داره تقدیم کنه .ما وکیل مردم که نیستیم.از اسرائیل خوشش میاد و مدالشو به اسرائیل تقدیم میکنه.
سعید ملایی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
بوی سوزش ساندیسیا بدجور بلند شده
دمت گرم
هادی
| Iran (Islamic Republic of)
۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۸
ای کلک تو هم مثل وطن فروش مغول صهیونیست فکر می‌کنی ها فکر نکنی نفهمیدیم ولی میدان نداری شاید خدا خر را شناخت شاخش نداد در باره تو صدق کنه
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
تاریخ نشون داده که وطن فروش به دست همون دشمنی که براش کار کرده به سزای کارش میرسه، چی از این بهتر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
منم تو رو تقدیم به مردم اسرائیل میکنم
سید
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
قهرمان آن کسانی هستند که زیر بار ظلم نرفتن مثل شهدا و غیره شما بخاطر مدال طلا حیثیتت را فروختی
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
معلو شد این وطن فروشان از اطرف کی ساپورت میشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۲
وطن که هیچ
دین که هیچ
انسانیت را هم فروخت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: