پروپاگاندو؟! / چرا سفیر انگلستان از دیدن سریال گاندو لذت می‌برد؟ | وقایع روز
کد خبر: ۱۵۸۲۵
نویسنده: دانیال نعیمی
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - 02 September 2021
چند روز پیش سفیر انگلستان در ایران با انتشار توئیتی گفت که از تماشای سریال گاندو ۲ لذت می‌برد، واقعا دلیل شعف او از این برنامه تلویزیونی صدا و سیمای ملی چیست؟

پروپاگاندو؟! / چرا سفیر انگلستان از دیدن سریال گاندو لذت می‌برد؟

وقایع روزـ سرویس سیاسی؛

اگر طرفدار سریال‌هایی در گونه جاسوسی، پلیسی، سیاسی و امنیتی هستید، دیدن سریال گاندو ۲ را به شما پیشنهاد نمی‌کنم. برای علاقه‌مندان به دیدن فیلم و سریال در گونه‌های یاد شده، دیدن مجموعه گاندو ۲، مانند خوردن یک تخمه تلخ وسط لذت بردن از خوردن نیم کیلو تخمه درجه یک است. مجموعه گاندو به ویژه قسمت دوم آن، همان تخمه خراب و تلخ است که تجربه کردنش تا مدتی حس و حال سینمایی و سریالی شما را می‌پراند.

البته ناگفته نماند که این مجموعه، باب‌های جدیدی در «پروپاگاندا» گشوده است! به همین دلیل هم در تیتر این یادداشت از واژه «پروپاگاندو» استفاده شده است. اگر اهل هنر باشید، البته با واژه پروپاگاندا آشنا هستید: «پروپاگاند (به فرانسوی: Propagande) یا پروپاگاندا (به انگلیسی: Propaganda) یا همان تبلیغات سیاسی و جوسازی، گونه‌ای ارتباط است که در آن، اطلاعات هماهنگ و جهت‌دار برای بسیج افکار عمومی از طریق تبلیغات سیاسی پخش و فرستاده می‌شود.» حالا به نظر می‌رسد مجموعه گاندو مرز‌های این تعریف را جا به جا کرده و در مسیر جهت‌دهی به افکار عمومی کار را به جایی رسانده است که جا دارد، واژه جدیدی در کنار پروپاگاندا تأسیس شود که آثار مشابه دیگر با آن وصف شوند.
این اثر فاخر سیمای ملی! با فیلمنامه بسیار ضعیف و کارگردانی فاجعه‌اش، حتی لایق قرار گرفتن در بین آثاری که با صفت پروپاگاندا توصیف می‌شوند را هم ندارد. اگر چند نمونه از دسته‌گل‌های این فاجعه را بخواهیم نام ببریم، موضوع دیالوگ‌ها که بخش مهمی از سریال نیز هست، مهم‌ترین آن‌هاست.

وقتی بنابر سفارشی‌سازی باشد و قرار بر این‌که حرف‌هایی دیکته شده و مسائلی مورد تأکید سفارش دهنده باید به وضوح از اثر به ذهن مخاطب فرو برود و از طرف دیگر هنر پنهان‌گویی و پیچیدن پیام در لایه‌های اثر هنری نیز در خالق آن موجود نباشد، ثمره شاخص آن می‌شود همین اثر مورد بحث. دیالوگ‌های گاندو کاملا تصنعی هستند و بیشتر جنبه بیانیه‌خوانی دارند که البته به مذاق طرفداران سریال نزدیک است، زیرا سالهاست زیر علم سیاست‌مدارانی سینه زده‌اند که تنها هنرشان «بیانیه خواندن» بوده است؛ و شاید به همین دلیل است که «بیانیه‌خواندن» خودش تبدیل به هنر شده و هنر هشتم را به هفت هنر قدیمی اضافه کرده است.

بخش‌ های جنجالی گاندو ۲ / بیانیه خوانی شخصیت های سریال

تعداد بازدید : 966

از هر یک از ضعف‌های سریال که بتوان چشم‌پوشی کرد از یک موضوع نمی‌توان گذشت و آن آنونس‌های خبری است که در جای جای سریال پخش می‌شود، به این صورت که قهرمانان داستان، مشغول تماشای بخشی از اخبار در صفحه تلویزیونشان هستند. این بخش‌ها که البته از اخبار واقعی صدا و سیما گرفته نشده‌ بلکه توسط سازندگان اثر ساخته شده‌اند بیشتر به شوخی و بعضی تیزرهای طنز کوتاه شباهت دارند و دقیقا همان چیزی را می‌گویند که کاراکترهای سریال بعد از دیدنش، کلمه به کلمه درباره آن حرف دارند و برخی خبرگزاری‌های جناحی، محتوای آن را طی سال‌های گذشته در تحلیل‌هایشان بر علیه مذاکرات و دولت دوازدهم آورده‌اند.

بخش های جنجالی گاندو ۲ / وقتی شخصیت‌های داستان حرف‌های خبرگزاری‌های جناحی خاص در تخریب دولت دوازدهم  را تکرار می‌کنند

تعداد بازدید : 668

در این جا مسأله نقد فنی و هنری اثر چندان مقصود نیست، چون گاندو به نظر آن مقدار ارزشش را ندارد که برای آن وقت گذاشت و فقط چند نمونه که بیشتر روی اعصاب بود مورد اشاره قرار گرفت.

بحث اصلی، اما، توئیت قابل توجه و بیشتر بانمک سفیر محترم انگلستان است به این مضمون که از دیدن گاندو ۲ لذت می‌برد! از این بگذریم که همین چند هفته پیش جناب سفیر به دلیل رفتار زننده‌ای که مشترکا با سفیر روسیه کرده بود مورد حمله دوست و دشمن قرار داشت. ولی اکنون اظهارنظری کرده است که ابزار مباهات همان دشمنان شده است: «سفیر انگلستان هم از گاندو لذت می‌برد»!

پروپاگاندو؟! / چرا سفیر انگلستان از دیدن سریال گاندو لذت می‌برد؟

با دیدن این اظهارات، چند مسأله ذهن را به خود مشغول می‌کند، از طرفی چگونه ممکن است سفیر بریتانیا از یک سریال با تم امنیتی و بر ضد کشور متبوع سفیر، لذت ببرد. از طرف دیگر در تمام آنچه سال‌ها توسط سیاسیون و تحلیلگران گفته شده است یکی از ملاک‌های تشخیص حق و باطل در رفتار‌های سیاسی این است که هرگاه جبهه استکبار مانند آمریکا و انگلستان از عملی تمجید کردند، باید به عاملان آن و نیز عمل تشویق شده، شک کرد. کمی کلنجار فکری نتایجی را نشان می‌دهد که به نظر می‌تواند دلایل خوبی برای شعف سفیر انگلستان از گاندو ۲ باشد:

اول: احمق‌پنداری دشمن:

طبیعتا وقتی شما فکر کنید که دشمنتان احمق است اولین امید پیروزی را به او داده‌اید. گاندو ۲ به دلایل همان ضعف‌های فنی که گفتم برای جور کردن داستان و پیش‌برد موفقیت قهرمانانش، بعضی وقت‌ها مجبور می‌شود -شاید هم مجبور نیست و کاملا مختار- دشمن و به خصوص انگلیس و وابستگان سفارتش و جاسوس‌هایش را احمق نشان بدهد. اگر چنین نیست، پس منطق قسمت‌هایی از سریال را که نفوذی‌های دستگاه امنیتی در سفارت راحت به برخی اتاق‌ها می‌روند و سیستم مرکزی را دستکاری می‌کنند و هر چه می‌خواهند به آن افزوده و یا از آن می‌کاهند، کاملا نا مشخص می‌نماید. کاراکتر داستان با آسودگی به اتاق مهمی می‌رود که به سیستم ثبت اطلاعات کارکنان سفارت متصل است و سابقه یکی از این کارمندان را اضافه کرده و یک برادر برای او در فرم پذیرش اولیه‌اش در سفارت، ثبت می‌کند. اتاق هم مانند هر سوپرمارکتی امروزی مجهز به دوربین مداربسته نیست واین عزیر دست‌کاری کننده سیستم، هر از گاهی جلوی در ورودی اتاق رفته و از این‌که کسی آن دور و اطراف نیست که این کار فوق امنیتی او را ببیند، مطمئن شده و «مأموریت غیر ممکن»! خود را انجام می‌دهد!

بخش های جنجالی گاندو ۲ / سفارت انگلیس دوربین مدار بسته ندارد!

تعداد بازدید : 403

دوم: فاسدانگاری دوستان

بازهم تصور کنید که دشمنی دارید که چند دهه است تلاش می‌کند در تمام ارکان زندگی‌تان رخنه کند و در هر زیر و بمی از آن به اصطلاح موشی براند، حالا شما مشغول تعریف برای بقیه دوستانتان آن‌هم در حضور دشمن مزبور هستید با این مضمون که فلانی – همان دشمن مذکور- تمام زندگی‌تان را خراب کرده و هرجا که می‌روید جای پای او هست. خب، تصور کنید چهره دشمن ذکر شده را از شنیدن موفقیتش، واقعا نباید لذت ببرد و لبخند‌های شیطانی بزند.
مثال ذکر شده را مقایسه کنید با این‌همه اصرار گاندو بر این‌که ریز و درشت در جمهوری اسلامی وابسته سفارت انگلیس هستند. از وزیر و سفیر و نماینده مجلس گرفته تا استاد دانشگاه و عضو هیأت علمی مراکز تحقیقاتی استراتژیک و حتی حمله‌کنندگان به سفارت انگلستان در سال‌های پیش به خصوص «همونی که توی عکس روی دیوار سفارت نشسته و داره با دست به در سفارت اشاره می‌کنه و منظورش اینه که درو بشکنید و البته از اوناییه که همیشه پای مواضع انقلابیش مونده و ایثار و فداکاری کرده»، همه و همه از در ویزای سفارت داخل شدن و ساعت‌ها اون تو بودن؟! (دقیقا همان چیز‌هایی است که در متن سریال توسط کاراکتر‌ها بیان شده است) به این معنا که همگی داخل در بازی کثیف جاسوس ویژه انگلستان هستند و خط خیانت را پی‌گیری می‌کنند. خودتان را به جای سفیر انگلستان تصور کنید از این همه نفوذ و مسخ افراد مهم، لذت نمی‌برید؟

بخش های جنجالی گاندو ۲ / نام بردن از برخی افراد مهم کشور که با سفارت انگلستان همکاری می‌کنند

تعداد بازدید : 358

سوم: در این بیش از چهار دهه چه کرده‌ایم؟

اگر منصف باشیم با تماشای سریال گاندو، جا دارد که به ذهن هر مخاطبی این سوال خطور کند که پس در این بیش ازااا چهار دهه عمر انقلاب اسلامی، چه کار مثبتی حداقل در زمینه کادرسازی انجام شده است که کشور چندن فرد مورد اعتماد و غیر وابسته ندارد و یا نتوانسته تربیت کند که متولی امور مهم در کشور باشند و مناصب مهم به دست نااهلان مزدور انگلیس و غرب نیافتد؟

یعنی فقط در همین چند سال اخیر چشم‌های مردم به حقیقت باز شده و دریافت‌اند که دولت‌هایی که تا به حال انتخاب کرده‌اند، همگی در زمین انگلیس و آمریکا بازی می‌کرده‌اند؟‌ عجیب مردمی بود‌ه‌ایم و غیر انقلابی‌ که با وجود معلمان دلسوزی مثل قهرمانان گاندو ۲ به این بینش نرسیده بودیم که رئیس جمهوری انتخاب نکنیم که یه مشت واداده را به رأس امور منصوب کنند! و چه خوب شد که گاندویی‌ها بوده‌اند و این چهل و اندی سال مملکت را از خطر جاسوس شدن جمعی نجات داده‌اند! چقدر خوب شد در زمانه‌هایی که همه بد بودند و نااهل، این قهرمانانِ اهل بودند و هستند! 

حال با نگاهی دور از تعصب، اگر سفیر انگلستان، این کشور دشمن دیرینه انقلاب اسلامی ایران باشید با توجه به موارد یاد شده آیا از دیدن گاندو لذت نمی‌بردید؟ وقتی می‌بینید که چقدر در این سال‌ها موفق بودید و تا همین سال ۱۴۰۰ همه دولت‌های ایران را در مشت خود داشتید.

سخن آخر این‌که دعوا و اختلاف‌های داخلی و حزبی که این‌گونه منجر به کوبیدن و لجن‌مال کردن فرد و گروهی که هم‌فکر و مورد علاقه ما نبودند و از قضا ۸ سال دولت را اداره می‌کردند، به تبعات خلق این آثار لذت‌بخش! نمی‌ارزد

 

نظرات کاربران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲
خب براشون لذت بخشه،چون ایرانو داشتند تسخیر میکردن،چرا نبرن؟؟
منافق شناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۶
ای ابله منافق اون تحلیل ابکی از کجا ناشی می شه ؟ چرا اونقدر ناراحتی که اسهال طلبان و معاویه ،روحانی و ظریف عمرو عاص بیشتر چهره ی واقعی اونها لو رفته ان جمله ی سفیر انگلیس ،ای بی سواد مدانی چرا ان گونه گفته شده ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵
متاسفانه اصلاح طلبان مورد حمایت انگلیس وآمریکا با جوسازی وحمایت سایتهای خبری و شبکه های ماهواره ای خوراک نامناسب به خورد مردم مظلوم دادند وباشعارهای فریبنده و دروغ سرنوشت مملکت را به دست گرفته وخلاف نظر رهبر معظم انقلاب و مصلحت کشور در زمین دشمن بازی کردند وامروز نتیجه اش راداریم میبینیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱
لابد خیلی به شما بر خورده که این همه متن دراز را در محکومیتش مرقوم فرمودین.
به سفیر روباه بگویید ، خنده شما از سر بیعاری است.
این ماییم که ساعت ۲۰:۴۵ خانوادتا مشتاق دیدن آن هستیم. رتته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴
چون به راحتی افسار اصلاح طلبی در دستشون بود وبا کمک ای خائنان کشور را به پرتگاه کشاند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
حالا کجات داره میسوزه که اینجوری داری گاندی رو نقد میکنی و زیر سوال میبری؟
تاج
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
مطابق سیاست های انگلیس داریم اداره میشیم....
روح اله طاهری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
با سلام طالبان قبلا ناشی بودن اما حالا عمدا از خشک بودنشون دست برداشتن تا اعتماد سازی کنن و دل مردم رو بدست بیارن و موفق هم شدن.بالاخره سیاسته دیگه.
م
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
شما همان الکی خوش‌بین هابی هستید که از لبخند ظاهری غرب ذوق زده بودید و مثل یه وطن فروش در این 8 سال عمل کردید و این همه خسارت و هزینه رو دست مملکت گذاشتید و هنوز هم سرباز انگلیس هستید و مطمئنم باشید تحت نظر خواهید بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
اینکه به سفیربریتانیابربخوره جای سوال داره واینکه چراادامه این سریال درزمان دولت دوازدهم اجازه پخش پیدانکردبقیه این حرفها بنظراضافه میاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
چقدر با منافع شما تضاد داشته این سریال
خیییلی تند رفتی به هر حال گرفتن تیم فساد اقتصادی و امنیتی بدون عواقب نیست و حتما به یک عده بدجوری ضربه میزنه
علاوه بر این جمع کردن دست و پای دشمن مکار و روباه پیر حیله گری مثل انگلیس حتما راحت نیست اما باید از جایی شروع کرد
سیدمجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
برداشت شما از گاندو هرچی باشه به درد خودت میخوره . بهترین فیلم برای تو سریال پلیس جوان هست . دست تک تک سازندگان گاندو را بید بوسید و مدال درجه یک فیلم سیاسی را باید به تک تک دست اندرکارانش داد . لیاقتشون ازین بیشتر هم هست . حآلا تو در عالم هپروت خودت دست و پا بزن تا بعد برات یه فکری بکنیم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
شما مختاری همه جاشون رو ببوسی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
من که دیدم نوشتی سفیر محترمممممم انگلستان دیگه فهمیدم چه کاره اید بقیشو نخوندم
خاک تو سر وطن فروشتون اگر گاندو الکیه پس سپاه چطور اون جاسوس بریتانیاییه که پارسال مبادله شد رو گرفتن یا جیسون رضاییان یا شایدم سپاه الکی میگه و تنگلیس دلش به حال ما سوخته
متاسفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲
عزیزم خودتو نکش... ایرانیا معمولا صفات خوب رو برعکس اراده می کنن... ندیدی به یه آدم مشنگ میگن دکتر..... سفیر محترم هم یعنی ......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
حالا چرا شما اینقدر احمقانه نقد کردی؟
دوست تحلیلگر نه چندان محترم!صرفا جهت اطلاع، سریال گاندو کاملا مستنده و شاهد این قضیه توقف پخش سریال قبل از انتخابات بود...
گاندو دوستان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
گاندو صدای ماست...
ظهور نزدیک است و بالا سری هاتون هم نگرانِ نگران
تحلیل بسیار افتضاحی ارائه دادید!گاندو سکانس به سکانسش عین واقعیت است و شما نمیتوانید آنرا انکار کنید!
پس با همه ی این اوصاف بسوزید و بمیرید که ما هرشب راس ساعت ۸:۴۵ چشم به راه گاندوییم
وسلام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
چرا به شما برخورده عسیسم آخی دست هم فکرات رو شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
در خوب بودن گاندو همین بس که امثال شما رو به اراجیف بافی علیه خودش واداشته
یعنی قشنگ زده به هدف
معلوم شد کجاتون سوخته
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱
به قول خودشان سلطان سکه و دلار را گرفتند ،پس چرا سکه و دلار ارزان نشد...میخواستند چند برابر کنند و پول مردم را بالا بکشند تا چرخ مملکت داری بچرخه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸
دوستانی که با این ادبیات کامنت گذاشتید دقیقا دارید مطالب این نوشته رو تایید میکنید
لااقل مطلب را کامل بخونید با حب و بغض برخورد نکنید
منظور این نوشتهء سایت خوب و پرمحتوای وقایع روز که بنده مدتی است دنبال میکنم و انصافا مطالب خوب و منصفنه ای تولید و منتشر می کنند، این است که حرف خوب را اگر بد و غیر حرفه ای و غیر منصفانه بزنی به اون حرف خوب ظلم کردید
و این سریال در واقع به بچه های خوب و زحمتکش امنیت کشور ظلم کرده (با اینکه قصدش این نبوده)
شارلوت
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۶
عالیه گاندو
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۷
حیف بودجه که صرف سایت های اینترنتی مثل قطره میشه
باز گاندو چهارتا راست تو حرفاش هست شما که کلا خودتون رو به خواب زدید.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰
بیشتر عقده گشایی بود تا تحلیل و نقد...
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۷
با نظر نویسنده موافق نیستم! اتفاقا این سریال پرمخاطب که نمیشه به راحتی هم اقبال از سوی مخاطبان تلویزیونش رو منکر شد! رویه نویی رو بوجود آورد و هم بازی ها هم فیلمنامه قابل تحسین هستند. به نظرم گاندو مردم رو خرسند و اون هایی رو که باید، عصبانی کرده... دستمریزاد و تشکر از همه عوامل گاندو
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۹
باید هم اینجوری بسوزید و جاز و ولز کنید و دست به هرچی بزنید با اربابانتون تا شاید یه ذره از سوزشتونو کم کنید، بدجور این سریال پته هاتونو ریخته رو آب و فکرشم نمی کردید که این عزیزان تا فیها خالدونتونو بدونه و نفوذ کنه و همه نقشه های شوم براندازانه تان را به کمک پیر استعمار و اربابانتون نقش برآب کنه و ویزای انگلیس تون بره رو هوا....خخخخخخ
Azadi75
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۸
خیلی ضایع نظر دادید. قشنگ معلوم شد که خبرگزاری دروغ پرداز وقایع روز هم اصلاح طلب و هم کاسه لیس انگلیس و آمریکا هس.
حالا که داره دست دولت یازده و دوازده رو میشه زورتون گرفته.
بسوزید تا جونتون بیاد بالا.
Azadi75
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۵
بنازم به این فیلم. معلوم شد خیلی قوی و مستند هست که شما کاسه لیس ها اینطور دارید میسوزید.
دقيقا میدونم کجاتون میسوزه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۰
از وقایع روز بعیده نوشتن این اراجیف. قشنگ مشخصه که بالا دستیت سرش تو آخور یه انگلیسی ماب گرمه.
بخورید به ریش مردم بدبخت بخندید خدایی هم هست
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
ینی خوشم میاد همه تو کامنتا گند زدن به شخصیتتون
بسوزید و بمیرید که دقیقا گاندو دست رو جایی گذاشته که شما رو بسوزونه.
یه مشت خزعبلات سرهم کردید که مثلا گاندو رو تخریب کنید.
چرا متوجه نمیشید، مردم حالشون از شما بهم میخوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
معنای لشگر سایبری مزدبگیر رو از همه کامنتهای بالا میشه فهمید.کسانی که با این مزدبگیران آشنا نیستند، حداقل با می‌تونن با ادبیات بی ادبانه‌ همیشگیشون توسط کامنتای بالا آشنا.
ناشناس
Germany
۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
آقایان مدعی انقلابی گری که نمونه هاش کامنت گذاران این یادداشت هستند، مشتی نمونه خروارند. جماعتی که تحمل یک نقد ساده به یک سریال پیزوری را ندارند آن وقت مدعی حکومت بر جهانند. دنیایی با هزاران اعتقاد و هزاران عقیده مختلف.... واقعا برای کسانی که کامنتهای توهین آمیز گذاشتند متاسفم که نه تنها بویی از انقلاب خمینی کبیر نبرده اند بلکه بویی از مسلمانی نیز احساس نکرده اند.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۱
چرا فیلم های هالیوودی که از صحنه های دروغ رودست فیلم هندی رو زدن ایراد نمیگیرید و لذت میبرید ، حالا گیر دادین به این سریال که مردم دوست دارن ، شما فلاسفه ساعت پخش این فیلم تلویزیون نبینین یا برین بشینین تو آب سرد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۷
قرار نیست که تکنیای امنیتی رو بیان تو فیلم رو کنن هدف از ساخت و پخش سریال نمایش اصل ماجراست نه لو دادن فنون اطلاعاتی واینکه دشمن بفهمه از کجا ضربه خورده آقای وزیر هم براهمین میشینه سریال میبینه وحتماً ازموضع ضعفشه که اینجور بچگانه میگه لذت میبره.ساده لوحانه است که تصور کنیم همه افرادی که در فیلم جاسوس و یاخائن نشون داده شدن واقعا خیانت کار بودن
مونسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۶
این تحلیل دوزاری برمیگرده به همون افکار کلیدی حسن آقا
چپ و راست فرقی نداره هر خائن و وطن فروش از رو شدن دستش ناراحت میشه...
این فیلم بماند ..گند کاری دولت تو هشت سال خودش رو قله است و همه می بیننش... نیاز به گاندو نیس
پیمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۴
متاسفانه نویسنده محترم خودشو بد جوری لو داده،،حالا بحث نداریم به کیفیت ساخت گاندو،،ولی واقعیت اینکه چه اتفاقاتی افتاده،،و بر و بچه‌های مومن و متخصص امنیت کشورمون چطور تک و تنها جلوی تمام سیستم‌های امنیتی دنیا وایسادن،این لذت بخشه،این غرور افرینه،،این رو باید باهاش حال کرد،،اگه واقعا یه ایرانی وطن دوست باشی،باید به قدرت کشورت ببالی،،که به فرموده رسول الله ص،هر که را حب وطن در دل نباشد کافر است،،
تیمور
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۲
اسکول قرارنیست رازهای اصلی امنیتی وبه تصویربکشن.حمله به اچ ۳ ایاواقعابه همان روش فیلم پایگاههای عراق وزدن.عزیزجان کمی فکرکن بعدنقدوبررسی کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
سریال گاندو بهترین سریالیه که من در رابطه با افشاگری دیده ام فیلم باید ی سری هیجانات داشته باشه
شما که این فیلمو نقد کردین لطفاً به اصل مطلب توجه کنید
لطفاً بشینید تو آب یخ که انگار بدجور جزغاله شدین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
همش به اندازه یک ارزن از گنده و نوکری کدخدا و ملکه آقایون دلار پرست رو طی ۸ ساله اخیر رو کرده چرا مشکل داری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰
سریال گاندو یه سریال زیباست و من مشکلی در اون ندیدم و شاید شما باهاش مشکل دارین چون بر علیه خودتون هست!
جالبه!!!!!
قطعا سخنان سفیر انگلیس با هدف جالبی بیان نشده و قصد بدی نسبت به فیلم داشت
عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
عالی
پته پوته داخلی ها رو ریخت رو آب
برای همین بهش فحش میدن
بعد هم اینائی که میگن تلویزیون ایران بیننده نداره پس چرا تمامی برنامه ها رو میبینن و از کوچکترین نقص در برنامه ها اونهم مثلاً نصف شب خبر دارن پس یا علافن یا خائن
عبدالله ابن عبدالله
علیرضا باقری
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲
این سریال اگر واقعیت نداشت تا الان اصلاح طلبان هزار بار اونو پیراهن عثمان
کرده بودند و مملکت و بهم ریخته بودند.
آخه آقا محترم ای کاش اینقدر متوجه میشدی که در سریال امنیتی حقیقت شگردهای امنیتی را به نمایش میگذارند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برچسب منتخب