بهترین خبر برای مردم از بازار خودرو | وقایع روز
کد خبر: ۱۷۹۶۹
تاریخ انتشار: شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - 20 November 2021
طبق اعلام رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، در حالیکه بازار خودرو در آرامش کامل به سر می‌برد و تقاضای کاذب یا هیجانی در بازار دیده نمی‌شود، از روند افزایشی شدن خود دست کشیده و به سمت‌وسوی کاهشی شدن حرکت کرده است.

بهترین خبر برای مردم از بازار خودرو

وقایع روز ـ سرویس اقتصادی؛

سعید موتمنی، ضمن اعلام این خبر که خودروهای پرتیراژ کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند، اظهار کرد: بازار خودرو در حال حاضر در وضعیت کاملا آرام قرار گرفته است و قیمت‌ها نسبت به ۱۰ روز گذشته، پایین‌تر آمده است؛ بطور مثال پژو پارس که تا ۳۰۰ الی ۳۰۵ میلیون تومان هم پیش رفت، امروز (شنبه) ۲۷۳ تا ۲۷۵ میلیون تومان معامله شده است یا سمند EF۷ که تا چند روز گذشته در محدوده ۳۵۰ میلیون قرارداشت، امروز ۳۲۴ یا ۳۲۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین در محصولات گروه سایپا نیز کاهش دو تا سه میلیون تومانی قیمت‌ها دیده می‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تاکید کرد: همچنان مشتری در بازار کم و بازار بر مدار معاملات واقعی برقرار است. مصرف‌کنندگان واقعی که نیاز به خودرو دارند، خرید خود را انجام می‌دهند و تقاضا برای سرمایه‌گذاری و تقاضای کاذب در بازار دیده نمی‌شود.
او ضمن اشاره به طرح آزادسازی طرح مشروط واردات خودرو، خاطرنشان کرد: چنانچه واردات صورت گیرد، تعادل‌سازی در بازار به‌ویژه در مورد خودروهای خارجی صورت خواهد گرفت و از قیمت خودروهای خارجی خواهد کاست اما هنوز به سبب اینکه اتفاقی نیفتاده است، تاثیری نداشته است.

موتمنی علت اصلی ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو را آزادسازی سند خودروهای در رهن خودروسازان، دانسته و گفت: برای آن دست افرادی که در طرح‌های فروش خودروسازان به سبب سرمایه‌گذای شرکت کرده بودند، به سبب اینکه سند خودرو به مدت یکسال در رهن خودروساز باقی می‌ماند، امکان فروش وجود نداشت. حال که امکان فک رهن زودتر از موعد خودروها فراهم شده است، این افراد فروشنده شده و خودروی خود را در بازار عرضه کرده‌اند. بنابراین با توجه به اینکه در حال حاضر فروشنده در بازار بیشتر از خریدار است.


رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تصریح کرد: طبیعی است که با عرضه متناسب ( حتی افزایش جزئی عرضه/ نسبی) فاصله قیمتی کارخانه تا بازار کمتر می‌شود. باتوجه به اینکه در حال حاضر فروش از تقاضا بیشتر شده است و خودروهای در رهن خودروسازان هم آزاد شده و برای فروش به بازار آماده است، قیمت‌ها نسبت به ۱۰ روز گذشته کاهشی شده است.

منبع : زنهار

نظرات کاربران
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
روزی در عدالت خدا بخاطر ظلمی که به مردم روا داشتین مجازات خواهین شد
چنگیز
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶
ای تف به شما لامصبا با یک ماه پیش مقایسه کنید ببینید چقد رشد کرده
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
خیلی لطف کردن ازسیصد و پنجاه بیست تومان آمده پایین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۴
خخخخخخخ ماشین 30میلیونی شده 300....2تومن آوردن پایین میگن کاهش قیمت بابا مردم کمرش شکسته این ماشینای بی کیفیت ارزشش بیشتراز5الی10تومن نیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۱
تف ذاتتون
هومن
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۸
خیلی باحال هستید بابا فهمیدم بودجه سال آینده چگونه قراره تامین بشه

سلام صد رحمت به روحانی رسید
حالا ببینید مردم خر هستند یا انسان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰
به گور پدرتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۱
قدر روحانی ۳ سال دیگه میفهمند
Milad
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۲
خب دزدای کثیف ... تو قضاوتتون الان ۱۰۰ تومنم قیمتارو بیارین پایین بازم تا ...چیه این ماشینای آشغال ایرانی که ۲ قرون نباید بابتشون هزینه کردو با قیمت بهترین ماشین خارجی به مردم میدین؟
باز میاین چرتوپرت تحویل مردم میدین که قیمتا اومده پایین چقدر دیگه دزدی چقدر دیگه حروم خوری؟ ینی شما سیر نشدین از بس مال مردومو بالا کشیدین این دولت کجاس چرا اینقر بی دستو پاس امیدوارم هرکی باعثبانی این دله دزدیاس و هرکی با وجود مقامی که داره و جلو گیری نمیکنه ازین مشکلات بزودی تقاص پس بدن
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۵
نمیدونم مردم چی فرض کردین که این خودروهای بی کیفت رو بابالاترین قیمت میدین دست مردم
اسماعیل
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۷
خدایش ۴تا اقتصاددان از خارج وارد کنید تا وضع اقتصاد مملکتو سروسامان بدهید .این مردان اقتصادی راهم جلوی سرویسهای بهداشتی بگمارید تا از نفراتی که وارد سرویسها میشوند ۱۰۰۰تومان بگیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
بر پدرت رحمت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۰
ماه عسل این افای سخنور راهم می بینیم قرار معاونش مثل واکسن یاختنش فیل هوا کنه
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۱
ماشینی که بصورت اقساط و امکانات بیشتر رو داخل عراق و سوریه و... به زور ۴۰ تومن میفروشی داری به مردم خودت و به اجبار و داخل صف و نقدی و با قرعه کشی و خوار و خفیف کردن می تپونی ۳۵۰ حالا ۲۰تا کمتر واسه ۴ روز میگی نفع مردم و کمر ایران خودرو خورد شد و....

البته من فعلا داخل صف مرغ و هویج هستم و صف ماشین مال یه دهک بالاتر هست.
کل دنیا مردم سوار چ ماشین هایی میشن، اینجا ما باید با خفت و خواری آرزوی پراید پوکیده داشته باشیم

ممنونم سالار
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۸
میگم یه سوال
فرض کنید ملت اصلا بیکار نیستن و بیگاری نمیکشن و پاره وقت کار نمیکنن

یه کارمند یا معلم چقدر میگیره؟

نابودترین و ارزانترین ماشین کشورمان که در هیچ جای دنیا جایی نداره چیه؟
بعداز چند سال میتونه همون آشغال رو بخره؟

داخل کدوم کشور با نصف این زمان نمیشه یه بنز یا آئودی یا... رو خرید

مسیولین محترم و عزیز؛ نابود کردین کشور و مردم رو، هنوز سیر نشدین؟
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۹
همین که تیتر زدین بهترین خبر برای مردم!!!!

وقتی یه قوطی حلبی ک هیج جای دنیا جایگاهی نداره و به اندازه حقوق ۱۰ سال یه معلم هست بابتش همچین تیتراژ می‌زنید واقعا خیلی باید پررو باشید و گستاخ

باشه حاجی فقط بخند
بخند به شرافتت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
مردم رو خر فرض کردن همیشه همه چیزرو حسابی میبرن بالا بعد یکم میارن پایین و میگن قیمتا اومد پایین . مردم خر نیستن کسایی خر هستن که مردم رو خر فرز میکنن . ان شاء الله به حق فاطمه زهرا خدا بزنشون زمین نفهمن از کجا خوردن کارخونشون آتیش بگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
چون مشتری تو بازار کمه به این نتیجه رسیدید که خریداران واقعی دارن ماشین می خرن و خرید کاذب وجود نداره؟؟؟ آخه آشغال، ...مردم قدرت خرید ندارن که مشتری کمه قیمت ماشین هم که خدا تومنه خدا به سخت ترین درد ممکن دچار کنه مسئولین این صنعت کثیف رو
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
خیلی ممنونم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
پیمان
United States of America
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
در آینده برای مردم ایران سینه خواهند زد
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱
خدا هدایتتون کنه ما که امیدی به شما نداریم...
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: