زمان پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان | وقایع روز
کد خبر: ۲۸۲۲۲
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 16 May 2022
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به صورت تلویحی پرداخت علی الحسابی مستمری اردیبهشت ماه را تایید کرد و گفت به محض تصویب این موضوع در هیات دولت پرداخت مابه‌التفاوت مستمری‌های دو ماه گذشته را آغاز خواهد کرد.

زمان پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان

وقایع روز ـ سرویس اقتصادی؛

اردیبهشت ماه به انتها رسید اما از افزایش حقوق بازنشستگان خبری نشد. دولت قرار بود در این ماه با افزایش مستمری سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری موافقت کند.

انتظار می‌رفت، این افزایش در جلسات بعد از عید فطر هیات دولت تصویب شود. به هر دلیل این افزایش هنوز در نوبت دستورکار هیات دولت قرار دارد. نتیجه اینکه به احتمال زیاد حقوق و مستمری این ماه کارگران و کارمندان بازنشسته نیز علی الحسابی پرداخت خواهد شد.

در همین راستا میرهاشم موسی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: اطمینان می‌دهیم به‌محض تصویب میزان و چگونگی افزایش حقوق امسال بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در هیأت‌ دولت، مابه‌التفاوت حقوق اردیبهشت ماه را در دو روز پایانی همین ماه پرداخت می‌کنیم و مابه‌التفاوت مربوط به ماه فروردین را هم در ماه‌های خرداد و تیر به حساب بازنشستگان واریز می‌کنیم.

برای امسال هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، به استناد مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون این سازمان، حقوق بازنشستگی را از ۵۷ درصد برای حداقل بگیران تا ۳۸ درصد برای سایر سطوح افزایش داد. سوای این قرار است برای سال جاری باقیمانده متناسب سازی اجرایی شود.

هفته پیش سازمان تامین اجتماعی جدول زمانبدی واریز حقوق اردیبهشت ماه مستمری بگیران خود را منتشر کرد و همزمان با آن اعلام کرد: به محض افزایش مستمری امسال در هیأت دولت و ابلاغ آن به سازمان تأمین‌اجتماعی، در دو روز پایانی اردیبهشت، مابه‌التفاوت افزایش اردیبهشت پرداخت می‌شود.

در همین رابطه نهادهای صنفی‌ کارگران بازنشسته گفته بودند که فیش‌های حقوقی اردیبهشت ماه آنها براساس احکام سال ۱۴۰۰ صادر شده است. در خصوص افزایش حقوق کارمندان بازنشسته نیز شرایط تفاوت چندانی ندارد. صندوق بازنشستگی کشوری منتظر مجوزهای افزایش ۱۰ درصدی سنواتی و متناسب سازی از سوی دولت است. برهمین منوال انتظار می‌رود که کارمندان بازنشسته نیز برای اردیبهشت ‌ماه به صورت علی الحسابی حقوق دریافت کنند.

نظرات کاربران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶
اینا میخوان همه بازنشسته به غلط کردن و اعتراف به اشتباه در انقلاب کردن بیفتن .انقلاب فقط برای ما بود ولی برای خودشون نه چون درآنها جز مال اندوزی و اشرافی گری و لاکچری و رانت و حقوقهای نحومی چیزی نمیبینم .مابا انقلاب متحول شدیم درجهت کمتر مصرف کردن و ساده زیستی اما آنها متحول شدن درجهت اسراف و خارج نشینی و لاکچری زندگی کردن
سورنا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۴۰
توکل داشته باشیدایشاالله درشهریور ومهر ماه ده درصدافزایش انجام میشود!! دولت انقلابی ومحبوب دلهابه فکرشماعزیزان هست!! فقط بسپاریدبه خدا وتوکل کنیدخداجای حق نشسته!! واگذار کنیدبه خودش ودرخانه دعاکنید باشد اجابت کندشمارا !! اعتراض وحق طلبی برابراست باکفروارتداد !! روزها روزه باشید وشبها سجاده پهن کنیدودستانتان رابلند کنیدوازاوبخواهید!! کاری که ۴۴سال است انجام میدهیدودیگرچیزی ازمعادن ونفت وگاز وشیلات نمانده کمی توکل کنید...
1
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸
شش ماه است در مورد حقوق بازنشستگان می نویسید ولی دریغ از یک ریال
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۰
پول مفت دولت پس کی بخوره آقایان حق جلسه میکیرن.توجلسه بخور بخور میکنن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۰
اعتراض میکنیم
سورنا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۲
من به سهم خودم ازهیت دولت تشکروقدردانی میکنم وخداقوت میگویم!! این اقای صادقی وبازنشستگان عزیز بایدبامسئولین زحمت کش وخدوم همکاری کنندچون دراین روزها درگیرهستندوبعدازکارهای واجبتر اینکاروهم انجام میدهندالان برادران فلسطینی وحماس وغزه وسوریه وعراق کارهای انتقال دلارهاشون ازخزانه تمام نشده وچندین میلیارد دلارپول وتبدیل کنی وبه هرگروه پرداخت کنی وپول اجاره واب وبرق وگاز ومایحتاج ولوازم خانه وهمزمان ساخت باقی مانده خانه های ویلایی برایشان کاربروهزینه براست وهرجوری هم حساب کنیدثروت ایران متعلق به انهاست مگرنشنیدیدرئیس جمهورمحترم فرمودندمن عربم وعراقیم وعراق خون من است وافتخارمیکنم !! خواهشمندم همکاری کنید!! نهایت ۱۰درصدافزایش حقوق داریدانهم درشهریور ومهرپرداخت میشه هرماه نهایت میشود۵۰۰هزارتومن که فرق چندانی درزندگی شماندارد!! بعضی دشمنان انقلاب ...شماراتحریک میکنندومیگویندچراهمه ثروت کشور رابه اعراب میدهید!! گول این منافقان رانخوریدثروت ایران دراصل متعلق به اعراب است که مدتی دنبال پولشان نیامده بودند...
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
انشالله که انجام میدهند.چون طبق قانون تمامی محاسبات انجام شده.ضمنا اعضا هییت وزیران بی زحمت بجای سنگ اندازی و جلوگیری از افزایش حقوق بازنشسته ها بیایند و طلب تامین اجتماعی رو که هزینه اش را همین کارگران خدوم و سایر بازنشسته ها از بعضی دستگاههای دولتی در زمان اشتغالشان پرداخت کرده اند را و رقم آن هم بالای ۴۰۰ هزار میلیارد هست را به تامین اجتماعی بدهند و در امور مربوط به کارهای خودشان مشغول شوند .کارگران شاغل و بازنشسته های تامین اجتماعی از هر طیف از پول خودشان سی سال و بلکه بیشتر هزینه بیمه پرداخت کرده اند و نه از جیب دولت.اگر این سه وزیر که میگویند بیش از این مخالفت کنند .عواقب بسیار بدی در انتظار آنها خواهد بود هم اخروی و آن دنیایشان و هم دنیوی این را مطمئن یاشند.
عارف
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
به خدا قسم باعث تاسف است بعد ازشش ماه نتونی ده درصد ناچیز برای بد بختهایی که تمام زحمات انقلاب رو دوششان بود تصویب کنی .دراین دولت کی دستور می هد چه کسانی اجرا می کنند در این دولت هرکی هرکی است همه بفکر عاقبت شوم خودش است تا کی دزدی وچپاول
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
حق کرفتنیاست باید به طریقی سازمان دست صاحبان اصلی بیفتد دزدان ...ه را به دادگاه بکشانیم وگر نه همین است دیر بجنبید همین بخور نمیر را ب لاا میکشند هرکس پیشنهادی برای پس گرفتن داردبنویسد بلاخره دربین چندین ملیون بازنشته ملیون ها فکر هست پس فقط به پس‌گرفتن ازاین غارتگران باشید شک نکنید اتحاد وهم فکری پیروزی است
کارگربازنشسته‌ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
سلام
چه‌اشتباهی‌کردیم که‌انقلاب‌...
لعنت‌بر‌پدر‌ومادر‌،...وتیم‌اقتصادیش‌که
کارگران‌بازنشسته‌را‌،اذیت‌میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
ما بازنشستگان دراین مدت چهل وسه پس انقلاب درجبعه کار ومیدان ۸سال جنک درامر تولید واقتصاد کشور دوش به دوش مسئولین وبنیانگذار این انقلاب واقتصاد کشور بودیم وصادقانه وخالصانه پشت به پشت هم استادیم وباتما مشکلات این کشور استقامت کردیم سی سال کار کردیم وبیمه پرداخت کردیم که درآیتده پیری وکهولت سن آینده ای آرام وبی دقدقه داشته باشیم حال پس از گذشت ۳ماه ازسال هنوز منتظر حق سی ساله که پرداخت کردیم بما بدهند حال میخوام باجرعت بگویم ما اشتباه کردیم ما غلط کردیم که دراین چهل وسه سال پشت دولت وکار واقتصاد ایستادیم ما سخت پشیمانیم بقول شهید همت فرمود مباد عکس شهدا را ببینید وبرعکس شهدا عمل کنید که دقیقا همین شد.افسوس وصد افسوس.
محمدملکی
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
سلام آقایان نگاهی به حقوق خودتان کنید ازخدا بترسیداگربه خدااعتقاددارید
بهنام سنائی
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
از ابتدا به مردم دروغ گفتن وبا خدعه وفریب این ۴۳ سال را پیش بردند .عملا مشخص شد شیوه حکومت دینی کاربرد وکارائی ندارد ملت باید فکر اساسی کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
توهین به ملت را بس کنید وکمتر به شعور مردم توهین. با افزایش شندر غاز حقوق که حق ملت هست تو رم بالا میره و دو ماه هیئت دولت داره بررسی میکنه این کار را انجام نده و جلو گیری از تورم بکنه. ولی یک‌شبه همه چیز کنفیکون میشه و تورم چند برابری پیش میارید.
بازنشسته تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
خدا انشالله باعث و بانی اضافه نشدن حقوق بازنشسته هارو به بدترین عڌاب گرفتار کنه بترسید از اه بازنشسته ای که غیر خدا کسی رو نداره بدونید این پولها و چکهای سفید که میگیرید برای جلوگیری از اۻافه نشدن حقوق بهتون وفا نمیکنه خرج درد و مرگ تون میشه ...خدا ازتون نگڌره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
خدا ذلیلتون کنه خدا ریشتون را بکنه
مستمر بگیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
با سلام وادب
این یمدتیست که این افزایش رفته هیت دولت برا تصویت مسولیی که این اضافه حقوق این قشر زحمت کش تایید نکنه خدا ازش نگذره مسول باید دست دلباز باشه بخیل نباشه در ضمن مااین اضافه حقوق از جیبش که نخواستیم این همان پولیست که زمان اشتغال از ما کسر شده به شما چه ربطی داره اینقدر سخت میگیرید اما حقتونه نه حقوقتون مثل حقوق این مردمه نه زن بچهاتون رفتن بازار که ببینن چه ظلمی شده که بیان براتون بگن حسبی الله ونعمت الوکیل
ناهید
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
همیش میگتند سیر از دل گشنه خبر نداره وتن پوشیده از برهنه خبر نداره حالا مسولین کشور ما هم این جوری شدند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
انشالله که فردا چهارشنبه هیت دولت ان موضوع را تصویب میکند اگر بازیه عقب انداخت روز پنج شنبه جلوی مجلس جمع شویم واعتراز خود راعلام کنیم
سعیدذ
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶
چراتامین اجتمای باده سال سابقه چهارمیلون میدهداما ب دیگری یکمیلونودویست پنجا این چه قانونی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸
بخدا قسم این قشر فقیر دلشکسته وبدبخت رو کشتید شما اینا هروز تاپای مرگ می رسونید به سکته نزدیک می کنید ازخدا بترسید مگه یه تصویب هنرمیخاد شماکه از فقروزندگی این بیچارها خبردارید که بخدا قسم می دونم شب وروز نان خشک می خورنند ازخدا بترسید اذیت نکنیدشون همین حقوق اینارو بدید به بچهای وزیروزرا بگید پول توجیبیتون به مدت سه روز بخدا اگه ازخجالت بیرون برنند پس بترسید ازخدا بترسید اذیتشون نکتید
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۰
نامردها بخدا دیگه نداریم بخوریم ،بی سوادها کلٱکمتر ۲ در صد بلکه شاید هم کمتر هستند از بازنشسته های کارگری تامین اجتماعی که حداکثر حقوق را از بیمه میگیرند ،که اونها هم از خودتان یا اقوامتان هستند از ۳۸ درصد میترسید برای اونها هم یه سقفی تایید کنید والا مابقی یا حداقل بگیرند و یا حداکثر ۲ یا۳ میلیون بیشتر از حداقل میگیرند ،چرا با آبروی آدم بازی مکنید مثلاً کسی که حقوقش ۵ میلیون باشه نهایتاً ۲ میلیون میخواد به حقوقش اضافه بشه اونم از جیت مبارک دولت کم نمیشه ،از اضافه دریافتی حق بیمه کارگران بیچاره شاغل پرداخت میشه شماها یه وقت نترسید تمام بودجه ارزونی خودتان هر جور دوست دارید باهاش حال کنید ،نارحت تورم نباشید فکر کنم به نهایت توروم رسیدیم دیگه که از این بالاتر نداریم ،میگن روحانی با کابین دولتش بد بود حالا فرق بد و بدتر با هم معلوم میشه سال قبل این موقع ،دقیقن دو حقوق و افزایش رو گرفته بودیم ،فقط خدا حق ما رو یه جوری از شماها بگیره
محی
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸
اعلم الهدی فرمودنداین افغانیهاهکیش وبرادران ماهستندوپذیرایی ازعراقیهاثواب داررد.این خوش غیرت اسم خانم خدابیامرزش راروی سنگ قبراجازه ندادشمادراین رابطه چه فکرمیکنیدکدامش درسته؟؟؟اگردررابطه باحقوق مابازنشسته هاحدود۶ماه دیگرصبرکنیدتاکاملابافکرومغز... یک تصمیم عالی برایمان بگیرند!!!!!!!!زرشک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱
حداقل حقوق کارگران شرکت نفت با کد23 15تا18 باسابقه زیر 20سال است ولی کارگران تامین اجتماعی با 30سال 3تا 4میلون انشالله امام زمان میاد عدل برقرار میشه
مستمربگیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۵
ازوزیررفاه و تعاونی تشکر وسپاس وخدا قوت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۴
بر پدر هیئت دولت لعنت باد صدبار دو ضد ای مملکت
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
تف توشرفتون لعنت خدابردولت ... انقلابی چراحقوق مستمری بگیران تصویب نمیکنید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: