افزایش فشار مجلس به دولت درباره حقوق بازنشستگان! | وقایع روز
کد خبر: ۳۰۲۶۶
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - 15 June 2022
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره مصوبه دولت در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان به رییس مجلس نامه داد.

افزایش فشار مجلس به دولت درباره حقوق بازنشستگان!

وقایع روزـ سرویس سیاسی؛

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه‌ای به رییس مجلس خواستار بررسی مصوبه دولت مبنی بر عدم اجرای افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی در هیات «تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس» شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر این نماینده مجلس، محمدرضا پورابراهیمی در این نامه خطاب به محمدباقر قالیباف آورده است: به نظر می‌رسد مصوبه اخیر دولت مغایر با قانون و مقررات از جمله ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی کشور، قانون بودجه ۱۴۰۱ و نیز قوانین مرتبط با احکام برنامه ششم توسعه باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس تقاضا می‌شود با توجه به اهمیت موضوع، بررسی این مصوبه در هیات «تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس» با تسریع زمانی در دستور کار قرار گیرد.

پورابراهیمی افزوده است: باید مصوبه دولت اصلاح تا مغایرت‌های مذکور احصا و سپس با انعکاس گزارش هیات تطبیق به هیات دولت، اقدامات لازم از سوی رییس جمهور برای اصلاح مصوبه اخیر هیات وزیران درباره حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اجرایی شود.

وی در ادامه آورده است: فارغ از مغایرت‌های مذکور با قوانین ذکر شده، سازمان تامین اجتماعی نهاد عمومی غیردولتی است که باید تصمیمات مربوط به منابع، مصارف و تعهدات این سازمان در چارچوب اختیارات ذی‌نفعان سازمان مذکور که کارگران کارفرمایان و بازنشستگان هستند انجام شود.

نظرات کاربران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷
ملت ایران در کنار مجلس برای حفظ قانون در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده است و هر بی‌قانونی راحتی ازطرف دولت را نمیپزیرد
محمدحسین محسنی
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
بنام خدا من بعنوان فردی بازنشسته ازاین دولت انتظاردارم که بالغومصوبه افزایش ۱۰درصدسایرسطوح واجرای مصوبه شورایعالی کار مرهمی بر زخم بازنشسته هاکه زیرفشارگرانی اجناس .کرایه خانه.دارو وهمچنین مخارج دیگرازجمله مخارج دانشگاه ازادو....کمرشان خورد شده هست مابازنشستگان راخوشحال کندماکه نه صدقه میخواهیم ونه ازبودجه دولت استفاده می کنیم ما پول پس اندازسالهای کارکردعمرمان را درقلکی انداخته ایم واینک که پیروازکارافتاده هستیم میخواهیم استفاده کنیم تمام اساس خانواده هاازفقردارندفرومیپاشندفکری به حال ماکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
سلام
این طور نیست
کم تجربه بود
کارشناس خبره را برکنار کرد در مدت کوتاه
بدون بررسی یارانه خانوار پرجمعیت را قطع نمود و..
احکام حقوقی بازنشستگان کشوری سال 1400 را پرداخت نکرده است
افزایش جقوق سال 1401 برای یکسری عزیزانش 50 درصد زده وبیشتر ولی برای یک عده گفته 10 درصد
در حالیکه تورم سالیانه 40 درصد است؟
بی کفایت کم تجربه بی اعتنا به قانون بی اعتنا به بازنشستگان که بزرگان جامعه هستند و شخصیت و ثبات فکری قانونی نداشت توهم گرا ودیکتاتور بود.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
حیف براش بدون هزینه تمام می شه چه آشوبی بپا کرد این تازه بدوران رسیده.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶
با سلام تشکر از نماینده محترم مجلس ظاهرا دولت و سرمرست جدید وزارت کار هیچ پاسخی به افزایش حقوق سایر سطوح نداده و ازمجلس محترم تقاضامندیم پی گیری لازم را مبذول فرمایند ما بعد از خدا امیدمان مجلس است دیگه تحمل تعلل نداریم چون خودمن در این ماه بخدا مجبور به فروش اسباب خانه شدم تا کرایه عقب افتاده را پرداخت کردم لذا خواهشمندم پیگیری نمایید از جناب اقای قالیباف ریاست محترم مجلس با تسکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۵
سلام به نظر می‌رسد وزیرلاقل دراین موضوع مقصر نبودمقصرشخص رییسی ودوسه وزیردیگرند
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۷
باسلام مجلسی ها این دولت حرف حساب سرش نمیشود مهلت داده شده تمام شد باید مصوبه دولت را به هر شکل که می توانید باطل کنید تا دولت بفهمد که مجلس در رس امور است
حکیمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۳
متعجم از اینکه خودشان همه چیز را می دانند بی قانونی را مطلع هستن بعد هیچ کار انجام نمی دهند و وقتی تبدیل به بحران میشه همه به چکنم چکنم می افتند! خوب چرا عاقل کاری کند که باز آرد پشیمانی؟ قانون خودتان ار اجرا کنید کسی حرفی نداره، وقتی خود قانون گذار و مجری قانون خودشان قوانین را زیر پا می گذارند حکایت وای به روزی که بگندد نمک می شود. مصوبه شورای عالی کار را اجرا کنید وهمچنین متناسب سازی برنامه ششم وغیره همه چی درست میشه احترام به قانون شرط اول مردمی بودن دولت است و بر عکسش هم صادقه بالطبع
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۷
خدایا عبدالملکی نگذره که حق و حقوق ماراپایمال کرد 30سال حق بیمه پرداخت کردم به اضافه اضافه کاری که پرداخت بیمه کردم چراحقوقم 6میلون شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۹
یک میلیون تومان به من اضاف شده یک میلیون رابدمش به دکترودوایابدمش یه حلب روغن خداراخوش میادسی سال بهترین عمرم رافدای یک میلیون کردم مگه به گدامیخواهیدبدید
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۷
گفتند چنینیم و چنانیم دریغا..
اینها همه لالایی خواباندن ما بود...!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: