آبی سرد بر پیکر مجلسی ها / همه چیز خراب شد؟ | وقایع روز
کد خبر: ۳۰۶۳۳
تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - 20 June 2022
هیات تطبیق مصوبه 10 درصد افزایش حقوق بازنشستگان را مغایر با ماده 96 قانون کار تشخیص داده است و براساس اصل 138 قانون اساسی این مصوبه را ابطال و در نهایت این مصوبه برای اصلاح به هیات دولت ارجاع داده خواهد شد.

آبی سرد بر پیکر بازنشستگان / همه چیز خراب شد!؟

وقایع روز ـ سرویس اقتصادی؛

«ولی اسماعیلی» رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست عصر امروز (دوشنبه 30 خرداد ماه) هیئت تطبیق مصوبات درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: هیئت تطبیق مصوبه 10 درصد افزایش حقوق بازنشستگان را مغایر با ماده 96 قانون کار تشخیص داده است و بر اساس اصل 138 قانون اساسی این مصوبه را ابطال و در نهایت این مصوبه برای اصلاح به هیئت دولت ارجاع داده خواهد شد.

وی یادآور شد: شورای عالی کار افزایش حقوق بازنشستگان را 38 درصد و دولت 10 درصد مصوب کرده بود، در جلساتی که داشتیم هیئت تطبیق ادله کمیسیون اجتماعی مبنی بر خلاف بودن این مصوبه هیئت دولت را پذیرفت.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: البته هیئت تطبیق مصوبات دولت به صورت رسمی در این زمینه اعلام نظر خواهد کرد. اسماعیلی گفت: این جلسه پیرو تصمیمگیری نشست روز شنبه برای تصمیمگیری نهایی پیرامون مصوبه هیئت دولت در هیئت تطبیق مقررات برگزاری شده بود.

بر اساس این گزارش، «ولی اسماعیلی» رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح جلسه اول این هیئت درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفته بود که این نشست پیرو مباحثی که در مورد مصوبه هیئت دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مطرح شده بود و کمیسیون اجتماعی آن را مغایر با ماده 96 قانون تأمین اجتماعی دانسته بود، برگزار شد. ضمن اینکه هفته گذشته نیز نشست هیئت تطبیق مقررات جهت بررسی این مصوبه برگزار شده بود و روز شنبه هفته جاری نشست کارشناسی این هیئت برگزار شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی بیان کرد: حقوقدانان حاضر در این نشست مخالف مغایرت این مصوبه با اصول قانون اساسی و ماده 96 قانون تأمین اجتماعی بودند و معتقدند در این ماده تصریح شده است که دولت باید این افزایش حقوق را مصوب کند بنابراین می‌تواند در آن دخل و تصرف هم داشته باشد.

اسماعیلی یادآور شد: اما اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس هم بر این مهم تأکید دارد که هم طبق اساسنامه سازمان تأمین اجتماعی که آن را یک مؤسسه عمومی غیردولتی می‌دانیم، دولت حق دخالت در امور اداری و منابع این سازمان را ندارد. همچنین بر اساس ماده 96 قانون تأمین اجتماعی که در آن تصریح شده است افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی باید مطابق با افزایش هزینه زندگی آنها و متناسب با تورم سالانه صورت گیرد و این در حالی است که در مصوبه هیئت دولت حقوق این قشر تنها 10 درصد افزایش یافته است که مغایر با ماده 96 قانون تأمین اجتماعی و مصوبه هیئت امنا و هیئت مدیره تأمین اجتماعی است که مصوب کرده بودند سایر سطوح 38 درصد افزایش داشته باشند اما دولت در این مصوبه دخالت کرده و آن را به 10 درصد کاهش داده است.

وی با اشاره به یکی دیگر از موارد مورد تأکید کمیسیون اجتماعی که در این نشست مطرح شده است، افزود: با توجه به اینکه در این مصوبه به مالکیت فرد و پرداختی‌های حق بیمه اشاره شده است، با اصول 46 و 47 قانون اساسی مغایرت داشته و نقض آشکار حقوق مالکیت در پرداخت‌های بیمه افرادی است که حق بیمه پرداخت کرده‌اند.

اسماعیلی اظهار کرد: ما معتقدیم با توجه به اینکه به حق پرداخت افراد اشاره شده و سازمان تأمین اجتماعی بر اساس منابع و مصارف اداره می‌شود، دولت حق دخالت در افزایش یا کاهش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را نداشته است. از سوی دیگر در بودجه سنواتی هیچ‌گونه اشاره، اعتبارات و تکلیفی برای سازمان تأمین اجتماعی در این زمینه دیده نمی‌شود بنابراین مواردی که در مصوبه هیئت دولت به آن اشاره شده مثل جزء (4) بند (الف) فصل (12) قانون بودجه سال 1401 هیچ‌گونه ارتباطی با سازمان تأمین اجتماعی ندارد و تنها مرتبط با بازنشستگان نیروهای مسلح و سازمان صندوق بازنشستگی کشوری است.

نظرات کاربران
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸
مردم ازار
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳
خیلی.... تشریف دارید که برای 2 زار پول (بازدید از صفحه کذایی تون) تیتر مسخره می زنید.خیلی بی شعورید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲
وقتی سواد تحلیل خبر را ندارید چرا تیتر برعکس می زنید؟ آب سرد برای چی بیسواد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۶
اب سرد چیه؟ اصلا خبر رو خودتون خوندین؟ میگه ده درصد باطله و ۳۸ درصد باید افزایش پیدا کنه. چی خراب شده الان دقیقا؟
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۹
ابطال مصوبه غیرقانونی هیئت دولت آب سردی بر سر بازنشستگان نیست بلکه بهترین خبر روز است ای کاش قبل از نوشتن عنوان خبر کمی کسب اطلاع می کردید و مثل هیئت دولت بیگدار به آب نمیزدید
ناشناس
United States of America
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۷
آن .... که برای قشر حقوق بگیر این مقدار حقوق تعیین می کنند آیا خودشان با ماهی ۲۰میلیون تومان کمتر می توانند زندگی کنند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۹
از نظر شما(سایت قطره) ابطال افزایش 10درصدی که بر خلاف قانون شورای عالی کار و قانون اساسی است , ریختن آب سرد بر پیکر بازنشستگان است؟! یا اتفاقا برعکس با تصویب مصوبه شورای عالی کار و افزایش 38 درصدی سایر سطوح حقوق بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی باعث دلگرمی روح و روان و جسم و خشنودی بازنشستگان عزیز میشود؟ شما طرف که هستید؟
علی محمد
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۲
.... ببردتون با این تیتراژ:
و اما تشکر از زحمات جناب آقای اسماعیلی که به حق نماینده واقعی مردم و ریاست کمیسیون اجتماعی برازنده اینگونه دلسوزان است دستمریزاد ولی احساس دو پهلو گوئیهای کارشناسان حاضر در جلسه تاثیری بر اصل جلسه نداشته باشد وسیاسی کاری بر حقوق بازنشستگان که به حق افسرده و کمرشون زیر بار تورم خورده شده تاثیر نگذارد و امیدوارم هر چه زودتر نتیجه قرص و محکم به دولت ارجاع گردد و دولت هم با دخالت شخص رئیس جمهور و با شجاعت و توکل بخدا سریع عین مصوبه شورای عالی کار بدون کم و کاست تایید و جهت اجرا ابلاغ کند و بیش از این موجب نارضایتی بیش از نیمی از جمعیت کشور اعم از بازنشستگان و شاغلین تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار نگیرند و تو دهن رسانه های غربی و معاند بزنید که دو هفته بی وقفه بر تنور التهاب جامعه می‌دمند بزنند
علی
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۲
این چیه می نویسید آب سردی برپیکر بازنشستگان
همه چیز خراب شد یعنی چه اگر به خواهند قانونی عمل کنند همه چیز خراب میشه چی درست بود که خراب شد وچرا باید خراب بشه
با این طرز نوشتن دیگرکسی اخبار قطره را دنبال نمیکنه
از اینکه بازنشسته ها را آزار دهید خوشحال میشوید
محمد
| Germany
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
سلام اگر آخرین خبر رو بخونید می بینید که قطره درست گفته واقعاً آب سرد تر از سرد برای اینکه دولت قبول نکرد
محمد
| Germany
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
سلام متاسفانه طبق آخرین خبر قطره درست گفتند چون دولت محترم ابطال مصوبه رو قبول نکرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۷
یاتوتن باشه که حق گرفتنی نه دادنی
ممنون از پیگیری همکران عزیز
سید
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۴
بابا اگر مفهوم خبر را درک نمی کنید، چرا نویسندگی خبر را برعهده میگیرید. کجای مفهوم این مطلب آب سرد بر پیکر بازنشستگان است؟ ابطال افزایش ده درصد و ابقای مصوبه شورای عالی کار یعنی افزایش 38 درصد، آب سر بر پیکر بازنشستگان است یا امید به اصلاح و افزایش حقوق بازنشستگان؟
خسته
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵
داداش لطفا تیتر خبر رو درست کن
همه چیز درست شد نه خراب
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
چرا ابی سرد!!!؟؟؟بیسواد. نور امیدی است برای تو دهنی زدن بازنشستگان به دولت خود سر!!! .خیلی بیسواد هستید. مطالب سایتتون دو ریال نمی ارزه نکراری. با تیترهای احمقانه!!
عزیزخانی
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
سلام تیترتون رو اصلاح کنید. اتفاقا این به نفع است
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
خیلی ... با این تیترتون
tvana
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
آبی سرد بر پیکر بازنشستگان / همه چیز خراب شد!؟
برایم این تیتر سئوال هست.....! این کار خبرنگار اصیل نیست بوی مزدوری و دوزاری میده.
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
برای 2 زار پول مدام تیترهای الکی بزنید.
دح
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
اصلا شما خبر نگار محترم کجای کاری که میگی همه چی خراب شد ، الان که با این تصمیم بازنشسته ها به حق خودشون میرسن چجوری شما تیتر خبر میزنی ، نکنه دو ریالیت کجه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
از نظر شما(سایت قطره) ابطال افزایش 10درصدی که بر خلاف قانون شورای عالی کار و قانون اساسی است , ریختن آب سرد بر پیکر بازنشستگان است؟! یا اتفاقا برعکس با تصویب مصوبه شورای عالی کار و افزایش 38 درصدی سایر سطوح حقوق بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی باعث دلگرمی روح و روان و جسم و خشنودی بازنشستگان عزیز میشود؟ شما طرف که هستید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
خبر نگار تیتر انتخاب کن کجای این کار آب سردی است؟درانتخاب تیتر خبر سلیقه به خرج بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
تیتر خبرها درست انتخاب کن بی سواد
محمد
| Germany
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
برادر من تیتر درست انتخاب شده طبق آخرین خبر از آب سرد گذشته یخ کردیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
میشه بهتر توضیح بدین..حالا این جلسات چی شده که فهمیدن اشتباه کردن بعد از چند سال..فهمیدن دولت نمیتونه دخالت در حقوق خصوصیا کنه..چی شده تا چند روز دیگه درست میشه..فقط دوست دارین رو اعصاب ت اجتمایی باشین..هر سالم کارتون همینه..قبول دارین.
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
دولت و مجلس محترم ; خدا وکیلی دست از این دعوای زرگری بردارید و بیشتر از این بازنشستگان را هالو حساب نکنید ,, اشتباهی فاحش انجام داده اید سریع جبران مافات کنید ,, صبر و تحمل قشر زحمتکش کارگران و بازنشستگان حدی دارد ,, والسلام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
ترا خدا یک آدم با سواد فهمیده وجود ندار یک تیتر درست بذار خیلی تیتر نادانی میزنی اتفاقا همه چیز درست شده مجلسیها مثل دولت نیستند دولت گداپرور همه اش دنبال اینه که به چندتا کارکر ضعیف ضربه بزند برای کسری بوجه جرعت ندار سراغ آنهایی که حقوق نجومی میگیرند بروند قطر آبروی خودتان پیش مردم نبرید
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
جوجه رو اخر پاییز میشمارن 10روز دیگه همه چی مشخص میشه
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
فکر کنم شما بیشتر به طرف دولت شش کلاسه مایلید که چرت وپرت زیاد میگید
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲
احتمالا یا مریض هستی یا است احمق
تیترتو درست در کن
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴
سلام ; مرده شور سایت مجازی شما ,, که فقط دروغ - اراجیف و چرت و پرت نمایش میدهد ,,
فرزاد
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷
همکاران بازنشسته میدونم همه شما تحت فشار قرارداریدر. تیتر خبر دررخصوص جواب دولت به هیششئت تطبیق مجلس میباشد که گفته مجلس حق ردمصوبه یا ابطال مصوبه دولت رو نداره و به عبارتی دولتدمیخواهد بقول وزیر پیشین باقدرت مصوبه رو اجرا کند.
بازنشستگان تامین
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸
دادش انشالله که خودشان وخانوادهاشان گرفتار بلا شوند ظلمتان نابودباد بهاتش قهر خداوند گرفتار خواهید شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۸
داداش وقتی دولت مصوبه را بدستور مجلس ابطال‌ نمیکنه یعنی خبر بد
تازه قوت قلب بابت ابطال‌ ده درصد گرفته بودیم که دولت زد زیرش گفته من رآی تطبیق قبول ندارم باید ریس مجلس بما دستور بده
میشه آب سرد
هرچند تیتر این رسانه‌ها بیشتر مابازنشستگان تامین اجتماعی نامید میکنندکه باید اصلاح کنند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: