ال 90 به خیابان های ایران بازگشت! + فلیم | وقایع روز
کد خبر: ۳۴۳۵۴
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - 16 August 2022
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت از بازگشت خودرو ال ۹۰ با قوای محرکه جدید داخلی یا خارجی از سال آینده به خطوط تولید خبر داد.

ال 90 به خیابان های ایران بازگشت!

وقایع روز ـ سرویس اقتصادی؛

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت از بازگشت خودرو ال ۹۰ با قوای محرکه جدید داخلی یا خارجی از سال آینده به خطوط تولید خبر داد.


بیشتر بخوانید: تولید ال ۹۰ با موتور روسی؟


"منوچهر منطقی" در این رابطه گفت: خودروی ال ۹۰ دارای یک پلتفرم مدرن و به روز است، مجموعه ای که در کشور روی آن سرمایه‌گذاری شده و بیش از ۷۰ درصد خط و قطعات آن در داخل وجود دارد. عطا بهرامی در همین رابطه نکاتی را بیان کرده است.

تعداد بازدید : 20560
نظرات کاربران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
ال 90 با موتور تیبا احتمالا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
همون ال نود تولید کنند خیلی کار بزرگی کردن هدقل خودروی خوبی است وبی نقس است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲
نقص
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۹
عمو چند کلاس سواد داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۷
سلام دوست عزیزبی نقص بودالان میخان نقص دارشوتولیدکنن ماشینی میخوان دورست کنن که واسشون درامدداشته باشه دم به ساعت بری لوازم بخری عوضش کنی دوست عزیز
محمد
| Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
حداقل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
به احتمال زیاد آل ۹۰ را با موتور پیکان تولید خواهند کرد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵
ما همون کالسکه روسونری بشیم بهتر از دزدی هست که شما انجام میدید و ماشین لوکس سوارید .
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
موتور اشغال میزارن روش ۱۰۰درصد
الممد
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷
جانا سخن از زبان ما میگویی...
کیا
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲
ال 90 با موتور روسی
علی بنیادی
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲
اینطور که خودروسازها برای پوشاندن خلاف خود برگرانفروشی صحبت میکنند همگی جز ضرر وزیان از تولید خودرو چیزی عایدشان نمیشود .راه حلی که پیش رویشان است اینه که در تولید را ببندند وخورد کامل وارد کنند تا لااقل زیان نبینند ومنت این زحمت بی جیره ومواجبشون از سر خریداران کم کنند .انهاخودرویی راکه با درصد نسبی خوب تولید میکردند راهم احتمالا به همین دلیل وبا قطعات داخلی بی کیفیت به خلق اله بفروش رساندندکه الان این خبر نگرانی مردم را زیاد تر کرد .معمولا وزارت صمت یا هیات مدیره های خودرو ساز ها ویامدیران ارشد بی اطلاع از این صنعت با استفاده از رانتهای خودشان کسانی رادر راس این صنعت به کار میگیرند که همین کار باعث شکست این صنعت طی این سالهادر کشور شده وخوشابه حال نمایندگیهای خوردوساز هاکه بیشترین سود را از بی کیفیتی خودرووخدمات پس از فروش این صنعت هزار دروازه میبرند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۹
دوست عزیز اگر دولت شما خودرو سازها را به حال خود رها کند شما مردم را نقره داغ میکنید با این قیمتها مگر پراید چقدر قیمت دارد شما ۲۰۰ میلیون میفروشی یا ماشین های دیگر وووو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۴
واقعا بزرگترین خیانت به ملت ایران هستش روس اصلآ صنعت خوبی نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵
اولین بار از سایت شما بازدید کردم ولی با توجه به تیتر دروغی که زدید(که نشانه عدم درستی، و همچنین توهین به مخاطب هست)، آخرین بار هم بود!
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵
آل نود با موتور ۱۶۰۰ پیکان وانت
شایان
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۷
روسیه خودش برای تولید خودرو مث...تو گل مونده،بنظرم ی شوخی زشته که با ما مردم میکنند وتوهین ب شعور یک ملت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۵
روسی یا روس..ی
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۱
اسکول ال ۹۰ مدرن و به روزه
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۷
آشغال روسی نمی‌خوایم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۷
باز همون ال نود به نسبت ماشینای جدید داخلی بهتره. البته به شرط اینکه کیفیت قطعات ایرانیش نزدیک به فرانسویش باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۳
نه بابا یک فیلتر هوای سرکان ال090گرفتم درب جعبه را که باز کردم چسب روی فیلتر باز شده بود.تازه سرکان که بهترین برند داخلی هست
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۷
من الان چندسال پرایددارم فقط ازسرمادرامان هستم اینقدردلم میخوادیه خودروباکیفیت داشته باشم ولی بااین گرانی منه کارگراگه این هم نداشتم تااخرعمرم فکرنمیکردم ماشین دارم بشم ای کاه قیمت خودرومناسب میشود
فاروق
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۹
سلام و عرض ادب ، احتمالأ ال نود را موتور ساخت داخلی زیر خر تولید خواهند کرد ، با تشکر از برنامه خوبتان
جوک
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۵
یک نفر فکر کرد بدنه برای رنو و موتور کشور گوساله ای مثل روسیه که تحریم جهانی شد اصلا نمیشه و نشدنیه؟! نه والا اینام مردم رو گیر وردن کیفیتشم مثل ده سال پیش نیست خودتوندرو چقدر میزنین به اون راه آخه بعدم خداییش قیافه نداره چقدر الکی تعصب آخه
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۸
موتورشو عوض میکنن، بدنشو هم میکنن حلبی، من موندم شرکت رنو با اون همه سختگیریهاش چطور قبول کرده روی پلت فرم ال۹۰ همچین کاری بشه؟
قشنگ
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳
از یه دولت ورشکسته تحت تحریم چه توقعی دارید واردات؟
مدیران که نمیتونن فضاپیما بدن به مردم نتیجه مدیریتشون ماهواره روسی خیام میشه
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳
درود...لگن رو با قیمت بنز به مردم غالب می کنند
Ahmad
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
خدایی طراحی کوفتیشو بروز کنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
اتفاقا محصولات روسی محکم و جون داره به این راحتیا خراب نمیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
تو ماشینهای سواری میان رده یه ال 90 خوب در اومده بود که می خوان با انگولک قطعات آن اون هم از چشم مردم بندازن.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
ال نود با موتور پرایدو چراغشم شاهین بزنید با دفرانسیل پیکان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
دنیا در تکنولوژی خودرو به کجا رسید و شما چپاولگران بی میهن به کجا ؟؟ خودروهای آمریکایی مانند rengrover یا آلمانی رو ببینید . دست کم از کره یادبگیرید .
مجید
| Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵
رنجروور انگلیسیه نه آمریکایی
ابی
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
... زدین تو صنعت خودرو دمتون گرم
فتح اله
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
خیلی اشتباه کرد آمد چند سال کجا بود که الان بازگشته است ما رابه آهن پاره اروپا که به خاطر تفت در زمستان سرد خواهند مرد نیازی نیست
اهورا
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
بازگشت به عقب را به همه ایرانیان تبریک و تهنیت عرض میکنم ، سلام ...
جناب پوتین
پژمان
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
حالا عاقل باشن موتور دیزل بندازن خوبه. روسها موتوراشون سگ جونن
اصغر زمانی
France
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
اینها مملکت را در اختیار روسیه و چین گذاشته اند،، هر طور اونها بخواهند میرقصند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
مدرن و بروز نیست سود بزرگی دارد.
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
یک ماشین کشتار جمعی دیگه اضافه شد دلقکهای احمق دزد
میتسویو
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
راستش اصلا بازار عرضه خودرو به طرز عجیبی داره کلاه سر افراد میزاره و با واگذار شدن هنوز دولت دستش تو کاره و عجیب اینه که باز یه کاری بکنن که آدم بگه باز خوبه روی همین خط صاف تو پایین ترین نقطه داریم حرکت می کنیم ولی هر روز داره بدتر میشه و کیفیت پایین تر میره و قیمت میره بالاتر و ما میتونیم برعکس همین رو داخل صنعت خودروسازی های خارج ببینیم که چطوری دارن این تراز ها رو مساوی یا حتی بهتر می کنن
جابر
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
ال ۹۰ ی سر و گردن از نظر کیفیت و کارکرد و راحتی سر نشینها در مسافرت از تمام خودروهای داخلی بالاتره ، خنده دار اینجاست که به قیافش گیر میدن ، گربه دستش به گوشت نمیرسید میگفت پیف پیف بو میده ، شما ی پلتفرم داغون پس زده ای بنام سمند رو که از نظر ایمنی مردود شده رو ول کن نیستید ....
پیمان
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
روس‌ها خودشون از تولید موتور خودرو ناتوانند شما افتخار می کنید تا نود فرانسه را روسی کنید قطعا شرکت فرانسوی از شما شکایت می کند
عاشق سربلندی ایران عزیز
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
خودروسازی قاطر از گوش هایش می‌شناسه!!!! ا ل ۹۰ پکیچ است، بهترین مزیت آل ۹۰ موتورش هست وگرنه ظاهر ماشین مثل درشکه هست. انشاءالله رو به رشد باشیم
عبدالرضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
ایا واقعا انجین یک خودرو فقط ۳۰ درصد از کل خودرو را شامل میشود. .ایا یک اتاق زرشک وسیمکشی وهرچی غیر موتور ۷۰ درصد یک ماشین است .... یعنی ضعف ما فقط سی درصد است... موقعی که موتوری غیر از موتور اصلی روی این اتاق سوار شود صد درصد همان خودرو است .قیمت چی .کیفیت موتور چر وخیلی چی های دیگر که در این ۳۰ و۷۰ درصد است...البته با حساب وکتاب شرکتهای داخلئ قطعا قانع میشویم که این حساب وکتاب هم مثل این موتور جدید وقیمت جدید همان چیزی است که دلالان خودرو مئخواهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
گاری چی گاری چی
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
یه عده که خود را خوش فکر و صاحب سخن می‌شمارند شروع به تولید محتوای منفی و ناامید کننده کرده و فقط به فکر سود دلالی و نامشروع خود در پشت پرده هستند.
شماها فقط فکر خود را برتر و ایده آل می‌بینید درحالی که فکری بسیار منحرف و خطرناک دارید.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
تو بازار خودرو و خیلی چیزی های دیگه ... میخان تو بازار ال نود هم بر...
موتور روسی هم شد ماشین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
ال ۹۰ رو بخاطر موتورش میخریدن والا اتاقش که مالی نبود
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷
نوکری روسیه رو تو ذره ذره وجود ...تون به مردم فریاد بزنید دزدای بی ...
روس ها خودشون حسرت خودروی با کیفیت به دلشون مونده اونوقت شما بی لیاقت های نوکر صفت و ...، موتور روسی روی پلاتفرم رنو(هست و نیستتون فدای آرم و محصولات رنو) به مردم اسیر ایران قالب کنید و منت با کیفت هم سر مردم بگذارید...
پیمان شیخعلیزاده
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸
متاسفانه بخشهای مختلف وزارت صمت پراست ازگربه های ابواقاسم که پول وحقوق وپست برای نابودی صنعت ومعدن کشور می گیرند
عبدالله
Germany
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
کامنتا را خوندم نظرات جالب بود::::شتر گاو پلنگ خوبی در میاد...روس صنعت ش کجا بود که شما به روس چسبیدید.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۱
خدا از امثال دولتمردانی همچو مخبر و رییسی نگذره که چه خون دلهایی به مردم مظلوم ایران ندادین بیسواد و نابلد
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
دوستان نظرات خوب و به جا ودر خور لیاقتی دادن واقعا
ولی من نظرم اینه که میتونن از روسیه یه موتور مثلا موشک ویا موتور کامیون بگیرن ببندن روش بد نیست ها،
اینا تبدیل کردنشون خوبه
دوستان یدفعه دیدین که ازش مثلا ماهواره خیام 2 درست شد، خدارا چه دیدین، شاید شد؟؟؟؟
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
حتما قطعاتش رو اعظام میزنه .صفحه دیسک وبلبرینگ تی یو فایو نو خریدم اعظام‌ باورتون نمیشه خرابه از این بهتر بود
چپق
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۸
بهتره بعد از تولید اسمش رو بزارن [ ال ممد ]
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: