پاسخ رئیسی به اتهام دست داشتن در اعدام‌های دهه ۶۰! | وقایع روز
کد خبر: ۳۶۱۶۸
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - 19 September 2022
خبرنگار شبکه سی‌بی‌اس از ابراهیم رئیسی، سوالی درباره علت تحریم وی توسط آمریکا پرسید.

پاسخ رئیسی به اتهام دست داشتن در اعدام‌های دهه ۶۰!

وقایع روزـ سرویس سیاسی؛

سید ابراهیم رئیسی در آستانه سفر به نیویورک به منظور شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفتگویی با شبکه تلویزیونی CBS آمریکا داشت. در میانه این گفتگو، خبرنگار این شبکه سوالی درباره علت تحریم رئیس‌جمهور ایران توسط آمریکا پرسید.

خبرنگار شبکه سی‌بی‌اس خطاب به رئیسی گفت: در خصوص سوابق خودتان سوال کنم. شما دارای تحریم‌های اقتصادی هستید. اما تحریم‌های فردی هم علیه شما وجود دارند. شما در کمیسیون و کمیته‌ای عضویت داشتید که مسئول مجازات ۵ هزار نفر بود. آیا شما از این اقدام خودتان پشیمان هستید؟

رئیس‌جمهور پاسخ داد: نکته اول شما چه سندی دارید برای این موضوع؛ جز ادعایی که منافقین می‌کنند، نکته دوم اینکه من آن زمانی که ادعا شده است در جایگاه معاون دادستان بودم و امروز هم هر حقوقدانی که کمترین اطلاع را داشته باشد می‌داند که معاون دادستان چه وظایفی دارد و چه کار‌هایی انجام می‌دهد.

من در تمام مسئولیت‌های حقوقی که در دستگاه قضایی داشتم همواره مدافع حقوق انسان‌ها بودم و هیچ زمانی از دفاع از حقوق مردم غافل نشدم و، اما گروهی که امروز دارد این نوع مسائل را به جوامع مختلف گزارش می‌دهد این‌ها کسانی هستند که ۱۷ هزار نفر را در کشور ما از کاسب، دانشجو، استاد دانشگاه، روحانی و امام جمعه و مسئولین مختلف تا رئیس جمهور و نخست‌وزیر را به شهادت رساندند. دستشان به خون ملت ایران و به خون مظلومان آغشته است و ان‌ها مستحق محاکمه هستند.

من این سوال را از آمریکا و اروپایی‌ها دارم که چرا به کسانی که خودتان آن‌ها را در لیست تروریست‌ها ثبت کردید و در زمانی که رسما اعلام کردند رئیس جمهور و نخست وزیر و ۱۷ هزار نفر را در ایران به شهادت رسانده اند پناه دادید؟ آیا این موضوعات نباید مورد سوال قرار گیرند؟. آنچه من به عنوان یک مسئول قضایی در طول این مدت ۴۰ ساله در مسئولیت‌های مختلف قضایی داشته ام همواره دفاع از حقوق مردم بوده است.

جریان منافقین همان داعشی‌هایی هستند که امروز شما می‌بینید. داعش به کسی رحم می‌کند؟ آن‌ها خون مردم، زن، مرد و کودک را در کوچه و بازار ریختند. امروز این داعشی که مردم می‌بینند همان جریان منافقینی است که دیروز در ایران خون می‌ریختند. آیا اگر امروز کسی در مقابل داعش بایستد و نسبت به حقوق مردم دفاع کند استحقاق تشویق و تایید دارد یا خدای ناکرده باید او را سرزنش کرد؟

خبرنگار CBS:من یک ذره سردرگم و گیج شدم. من نمی‌دانم این گروهی که شما صحبت می‌کنید اتهامات را انجام داده است!
رئیس جمهور: هر کس که در ایران مرتکب جرم و جنایتی شده در دادگاه‌های رسمی مورد محاکمه قرار گرفته و به کیفر اعمال خود رسیده است و هر کدام از افرادی که مرتکب ترور و جنایت شده و در خانه مردم مواد منفجره انداختند نیز در دادگاه محاکمه شده و دادگاه هم به پرونده آن‌ها برابر قانون رسیدگی کرده است.

اصلا بحث عدد مطرح نیست هر کسی که در ایران چه آن روز‌ها و چه امروز مرتکب جنایت شود یا کسی را بکشد یا اقدامات تروریستی انجام دهد مستحق رسیدگی است و وظیفه دادگاه هم رسیدگی به این مسائل هست.

آنچه که در دادگاه‌ها مورد رسیدگی قرار گرفته دقیقا نسبت به جرایمی که هر فرد مرتکب بوده است. از ابتدا اینگونه بوده و الان هم اینطور است و بعد از این هم بدین شکل خواهد بود. هر کس مرتکب جرمی شود برابر قانون رسیدگی می‌شود.

منبع: ایسنا
نظرات کاربران
امین
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
آقای رئیس شما در کدام دادگاه و محکمه پسندی که طرفدار احقاق مردم باشه محاکمه شدید . وقتی تنها و با امثال خودتان به دادگاه بروید مشخص است پاک و بی ریا می شوید و دیگران محکوم به ... می شوند. آبا درطول انقلاب انتقادپذیر بودید . آیا وقتی ایران آمدید یک بارخود و سردمداران و دولتمردان به دیگران اجازه انتقاد دادید و یا حرف های این جوانان ۲۷ تا ۲۱ را گوش کردید. همه خود را عادل می دانند و وقتی برمسند قدرت می نشنیند فکر می کنن راحت برای ناموس و جان مردم حکم ببرند و هرکه مخالفتی کرد، ...، یک بار کلاه تان را قاضی کنید در این سال ها برای مردم چکارکردید غیر ازاین است که درکارنامه همگی تان اختلاس، چپاول و غارت بیت المال ، ... ایرانی ها در هرجای کشور و دنیا، کاهش خرید و بدوضعیت معیشتی مردم، روز بروز فقر و فقیر شدن مردم ایران، افزایش فحشا، دروغ، غارت و به یغما بردن این مملکت مثل نفت و... ثبت شده است . امروز نیز مردم به خاطر این همه به انتقادازامثال برخواسته اند و اکثر نیز نسل جوان و پروده این انقلاب هستند آنهارا دست نشانده اجنبی می خوانید و اعلام برخورد قاطع ( یعنی ...) را می دهید. یا هر صحتب می شود در کشور های اروپا آمریکا است . در آن کشورها خیلی چیزهای خوب نیز است چرا زآنها صحبت و درمملکت اجرا نمی کنید. مگر در آنها کسور ازدولتمردان و شاهان خود نیز انتقاد کنند و چون انتقاد می کنن به ...و صدا سیما تنها حرف های خود را به خوردمردم نمی دهند. بک بار ازچرندیات تان بگذرید و خواسته برحق مردم را بگویید. که اینکار نیز از امثال شما ها بعید است چون منطلقی براساس زورو کستار است اینهارا نخواهد پذیرفت
سلطانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶
له درست و غاط حرف های رییسی کاری ندارم . ولی به عنوان اومی که اون دوران رو دیده سوالی دارم . این امار هفده هزار نفر ترور شده از کجا اومده ؟
پیشنهاد میکنم اقای رییسی دستور بده تا کتابی شامل اسامی این ترور شده ها منتشر و در دسترس عموم قرار داده بشه و به مجامع بین المللی هم ارسال بشه نا همه به مساله پی ببرند .
مهرزاد
| Iran (Islamic Republic of)
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
دوست عزیز لازم نیست که رئیسی بیاد اسامی اون هفده هزار نفر شهید ترور رو معرفی کنه خودتون یه جستجوی ساده در سایت بنیاد شهید کنید اسامی همه شهدای ترور رو گذاشته ببین رفیق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
نظراین هم وطن امین را قبول دارم اگه بخاطراین که نظراقای امین قبول دارم اعدام نشوم چون آزادی بعدازبیان وجودنداره!
یا
| Iran (Islamic Republic of)
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
ازادی بیان وجود نداره که حتی به اول شخص مملکت توهین میکنن همه جا کسی نمیگیره ببرتتون؟؟؟تا این خد دروغگویی یا هر چی میگن تکرار میکنی و متوجه هم نیستی تو اتوبوس کوچه مترو بازار هر کسی هر چیزی دوست داست میگه کسی هم کاریش نداره مگر بزنی بانک و مغازه اتیش بزنی که حقته بگیرنت
خودم
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹
به حق سخن گفت
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
رئیسی شما وامثال شما مملکت رابه گروگان گرفته اید وهرکس هم حرف حق یا مهمتراز آن واقعیت را که درجامعه رخ میدهد به زبان میاورد کارش با کرام الکاتبین است فکر میکنید تاکی میتوانید؟؟تا چندین نفر راباید دستگیر کنید؟؟؟بخاط خدایی که باور ندارید ملت را بحال خود بگذارید تا نفس بکشند.
یا
| Iran (Islamic Republic of)
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲
واقعا خجالت نمیکشی دروغ میگی همه جا مردم هر چی دوست دارن میگن کی دستگیر شدن هان؟چرت میگی چرا تو مترو بازار اتوبوس جمع عای دوستانه پارک همه جا حتی به اول شخص مملکت توهین میکنن ما که ندیدیم بیان بگیرنشون مزخرف نگو داداش
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۱
دوستانی که نظر داده بودند اوایل انقلاب را یاد ندارند که چقدر این گروه از مردمانی بیگناه را بصرف داشتن عقایداسلامی و انقلابی بوسیله اسلحه ترور کردند.در نمی‌دانید لااقل از قدیمی ترها بپرسید که گناه آن رزمنده چه بود که بهدف محافظت از کشور ودفاع به جبهه میرفت در برگشت سرکوچه خونشون بجرم داشتن ریش ترور میشد گاهی خیابان‌ها را می‌بستند و مردم را می کشتند
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۳
اسامی افراد ترر شده به مجامه حقوق بشر اعلام شده وهمچنین به دادگاه بین‌المللی
یزدان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۲
حقیفتی دلنشین اما تلخ براتون بگم که ...... روزانه دهها موارد مشابقه انجام میشه بیان میکنم بشرطی بگید شیرت حلال تا روح مادرم شاد بشه ، همیشه میگفت خدا رحمتش کنه ، همیشه میگفت ننه چشمت بدست بنده خدا نباشه چشمت به رحمت خدا باشه، تو سختی‌ها سرتو بالا کن بگو خدا محض رضای تو این گناه را نمیکنم و فقط از تو میخوام...................... جامعه ای که ستون‌هایش بر عدم عدالت دزدی، چپاول ، اختلاس و ناموس دزدی و فروش و فروش و فروش استقرار پیدا کرده باشد نتیجه می‌شود سرنوشت من بعد از ۴۳ سال ............در شرکت بیمه ای در خصوص اصالت حادثه ها و پیگیری و پیشگیری از صحنه سازی و اعلام سرقت‌های کذب با در نظر گرفتن ماده ۶۱ ود۶۲ بیمه هاي اجباری مصوب سال ۹۵ فعالیت شبانه روزی خوبی داشته و در آخر کار و مبالغ دریافتی متوجه شدم که چندین سال مجانی خدمت میکردم نه کیلومتراژ نه ساعت کاری ، نه حق الکشف ، نه ایاب و ذهاب و نه عیدی و خیلی نه های دیگر .... متهمی که خود را حراستی معرفی کرده بود عنوان کرد یا این مبلغ پول را بگیر تائید پرونده را تائید کن یا دیگر در این مجموعه کار نمیکنی و پرونده آخرت هست ، ۸ سال سابقه داشتم روزی شنبه ای بخیال بررسی حق و حقوق گذشته ام از طرف مدیر اداره خسارت خواسته که نزد مدیریت کل رفته درخواست زرر و زیان چند ساله ام را بیان کنم ،،،،، به محض ورودم و از همه جا بی خبر اقای متهم را دیده که با مدیریت محترم عجب خوش و بشی داشتند)(تا اینجا داشته باشید تا بقیه .....
در این هشت ۸ سال خدمت تجربیات خوبی نیز کسب کرده و هیچگاه اسیر حاشیه نشدم و هبچ نقطعه ضعفی نيز نداشتم البته گلایه هایی بود از طرف محرمین که اهمیت داده نمیشد، افتخار میکردم در دو آیتم اقتصاد و امنیت بخوبی انجام وظیفه و پیشگیری اجازه نمی‌دادم مجرمین خسارات غیر حق دریافت کنند با مدرک و سند ، کاری نداشتم مدیران و سرمایه گذاران ، مسلمان هستنند یا خارج از دین ، مسئولیت محولهدام مهم بود امنیت اقتصادی که بر شانه ها و افکارم متجلی بود و افتخار میکردم که حدودا ۴/۵میلیارد تومان را با امنیت کامل حفظ کرده تا پرونده ای مبنی بر اعلام سرقت بدستم رسید و طرفم سابقه دار و حرفه ای ، خیلی ادعاش میشد تا مچش را گرفتم ، خنده شیرینی ودتحسبنم کرد که بخاطر ذکاوتم ظهر در باغش ناهار مهامانش با شم و بصرف شری، تری، فری و پاکت هدیه،
و اینجا بود که من به نفسم میخندیدیم که زوده نفس آلوده زوده بتونی منا اغفال کنی و میخدیدبم ، آقای متهم چون دستش را خونده بودم و نمیتونست کتمان کنه بهانه ای آورد و ادامه تحقیقات به فردا موکول ، بنده هم از کلیه نقاط و آنجائیکه دستش رو شده بود با گوشی قدیمی هواوی فیلم و عکسدگرفته تا مدارک و مستندات داشته باشم‌ تا فردا ، یک وانت خربزه و هندوانه هورده بود ببرم خونه بزارم زیر بغلم و با انواع ترفندها سعی در تطمیع بنده را داشت و مستنداتی مدلل و محکمه پسند برایش آماده کرده بود تا در گزارش نهایی خدمت مقام قضایی محترم قضایی ارائه دهم .
و این بار قام را انداخت بالا یا پول را بگیر و تائید کن یا آخرین پرونده خدمتی ام هست ، چون مدیران ارشد خیلی ازم تعریف میکردنند و تشکر از اون بابت نیز مطمئن بودم ، تا ادامه قسمت بالا .........بله بنده‌ به جهت عدم پرداخت حقم با مدیریت خسارت در میان گذاردم تا کمکتون بشه روز شنبه ای که وارد شدم ، متهم را دیدم در حضور مدیر کل و دو نفر از معاونین ،( مثلی هست زغال اگر نسوزاند سیاه میکنه ) و این صحنه را دیدم. چه نشاطی ، یاد ضرب المثل هر که تنها به قاضی بره راضی بر میگرده افتادم ، الان ۵ ماه هست از متهم به اتهام افترا و تهمت شکایت کردم هیچ خبری هم نیست ، پثال آب خوردن حیثیت و ابرو و خدمت صادقانه هشت سالم را به یک متهم فروختند،.....میدونید چرا...
چون دون صفتان بالا و دانایان در گنج مخروبه ۴۳ سال با پاکدستی ، چشم و دل پاک حرمت داشتم و خدمت کردم، خوشحالم باردار هیچ خلافکار مادر خار.......ه نشدم سرو سینه ام بالا عوضش اگه با آبروم بازی و بیکارم کردنند ، دو تا عروس ک گل و یک داماد آقا خدا قسمتم کرد .......
متهم زرنگ توسط یکنفر از حراست فلان شرکت تماس که آشنای آنها بوده زیاندیده میباسند و بنده هم آخر پرونده. ای که تکمیل شد به مدیران تحویل و متهم معرفی میم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱
شماها آدم درستو قبول ندارید دوست دارید یه آدم شیاد بیادسرکار دهنتونو سرویس کنه
علی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
اوایل انقلاب خیلی ها بیگناه کشته شدند انهم به جرم ازادی بیان و اظهار نظر مخالف حکومت
یا
| Iran (Islamic Republic of)
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴
چرت نگو باشه حداقل بزار یه سی چهل سال دیگه بگو شاهداش زنده نباشن اسکل
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
وقتی هوش مسئولین محترم از میانگین هوش افراد جامعه کمتر باشه تا صد سال دیگه هم بدتر از این خواهد شد و یه زمانی می رسه دیگه همچی به باد رفته
ملک حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
انقلاب ما اسلامی هست وباید قوانین اسلام در ان حاکم باشد بی حجابی فساد وخیلی کارها را اسلام قبول ندارد توطئه دشمنان فقط اینه که اسلام نابود شود
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
دوستان فقط در پناهگاه عمومی شهر سنندج ۱۲۰۰ نفر شهید شد در زمان جنگ که یک منافق به هواکش تهویه پناهگاه ردیاب کار میگزاره وهواپیما ی عراق راکت را رها سازی وبا ردیاب چفت منفجر و۱۲۰۰ نفر درجا کشته میشه اونم زن بچه پیر ..این دیگه از روز روشن تره همه سنندجی ها میدانند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰
آقای رئیسی اگ ما الان بگیم دیگ دولت اسلامی نمی‌خواهیم میای میگی باش. احترام میزاری نه ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۳
الان تکلیف آنهای که میگن جمهوری اسلامی نمی خواهیم چیه باید اعدام بشن یا راهی دارد یک با ر برای همیشه یک رفراندم بر گذار کنید ومملکت را از این هرج مرج نجات بدید
وطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۳
یه عده دم از شریعت واسلام وقوانین اسلامی میزنن البته بلید این دوستان طرفدار حاکمیت این اراجیف رو بنویسن چون نوندونیشون همین است آقایان تومملکتی که خودت داری میگی اسلامیه چطوری وام بانکیش میشه ربا ودزدی از جیب ملت ساده مثال زدم توکشورهای بی دین هم اینقدر ربا وجود نداره پس حاکمیت خودش اولین دزد مملکته دوم شما یه سری به شرکتهای دولتی وخصولتی تو هر وزارتخانه ای که دوست دارین بزنین ببینین فساد یعنی چه منکه خودم کارمند یه وزادت خانه ویکی از شرکتهای خصولتی شده به تازه هستم یه نفر رو که معلم ابتدائی بود اوردن آزامیشی کردن مدیر حراست ۸سال بعد همون ادم تو زمان مدیریت حرلستش اینقدر باج به بالاسریاش داد تا شد مدیر عامل شرتمون تو۷سالیکه مدیرعانل بود بعد کردن معاون وزیر ومدیر صندوق بازنشستگی فلان وزارتخانه مدیری که جای ایشون منصوب شد علنا بهش گفتن باید کاریکه میگیم رو بکنی واون ادم نکرد ودزدیهای ۷ساله ایشون رو یکی یکی رو کردن از معاونیم وکارشناسان خریدش رو اطلاعات سپاه گرفت ولی فساد اینقدر بزرگ بود که خز بالاترین دفتر رهبری بگیر تا نهاد ریاست جمهوری قوه قضائیه وچندین وزیر وکلی سرداررواطلاعاتیهای استان دیدن اکر بخوان رو کنند ابروی نظام مخصوصا سر دسته دزدها ومملکت خواهد رفت وبا یه درجه تخفیف همون مدیر رو بازنشسته کردن ولی به فاصله ۵ماه بعد دوبار کردن اعضای هیئت مدیره همان شرکت وبعد یه پست پر طمتراق تو همان تستانیکه کار میکرد بهش دادن تو مملکتی داریم زندگی میکنیم که دزدی اختلاس از بالاترین مقام کشور داره اتفاق می افته وقتی دزدی از بالا به پایین باشه معلوم اون مملکت نابود خواهد شد ومردم اون کشور به فلاکت خواهند رسید نتیجش میشه روعن مایع ۶۴هزارتومنی رو بکنن نیم میلیون دیگه شما میتونی جلو خشم ونفرت این مردم رو تو این وضعیت بگیری این مردم خیلی ابروداری کردن ولی دیگه نباید با این حکومت فاصد کنار اومد جوانان دهه ۸۰و۹۰ خوب فهمیدن که اگر بخوان سواری بدن مثل نسلهای ما باید بسوزن ما هم در رکاب این جوانان برا آزادی وطن از دست لین دجالها قیام میکنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برچسب منتخب