یارانه 2 میلیون و ۷۰۰ هزارتومانی از مهرماه در حساب این گروه خاص! | وقایع روز
کد خبر: ۳۶۷۶۱
تاریخ انتشار: يکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - 02 October 2022
سید مرتضی حسینی گفت: هر ساله یارانه مراکز روزانه و شبانه باید در کمیته‌ای که نمایندگان سازمان بهزیستی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان این مراکز حضور دارند، بررسی و براساس بودجه سالانه مدنظر دولت، میزان درصد رشد یارانه مراکز مشخص شود.

یارانه 2 میلیون و ۷۰۰ هزارتومانی از مهرماه در حساب همه!

وقایع روز ـ سرویس اقتصادی؛

سید مرتضی حسینی گفت: هر ساله یارانه مراکز روزانه و شبانه باید در کمیته‌ای که نمایندگان سازمان بهزیستی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان این مراکز حضور دارند، بررسی و براساس بودجه سالانه مدنظر دولت، میزان درصد رشد یارانه مراکز مشخص شود.

وی ادامه داد: باتوجه به شرایط اقتصادی، تورم و افزایش قیمت کالا و خدمات و حقوق نیروی انسانی، مراکز نگهداری سازمان بهزیستی با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده‌اند چراکه میزان رشد اعتبارات بودجه باتوجه به میزان رشد تورم و خدمات انسانی نمی‌تواند پاسخگو باشد.

آقای حسینی گفت: مراکز نگهداری روزانه و شبانه غیردولتی سازمان بهزیستی دچار مشکلات زیادی هستند. زمانی که در سال ۱۴۰۱ سهم یارانه مراکز نگهداری روزانه و شبانه مشخص شد، تلاش کردیم تا سهم عمده بودجه را، برای این موضوع قرار دهیم. همه همت سازمان بهزیستی این بوده که بتوانند به میزان مناسبی یارانه مراکز نگهداری را رشد دهند تا حداقل، به میزان سال گذشته خدمات به گروه‌ها ارائه شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: پیشنهاد منابع اعتباری این بود، درصورتی که تخصیص اعتبارات سازمان بهزیستی تا پایان سال به طور صد در صد باشد، یارانه مراکز روزانه با رشد ۳۵ درصدی و یارانه مراکز شبانه با رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته همراه باشد، لذا اگر دولت اعتبار را صد درصد تخصیص دهد، این رقم تا پایان سال به مراکز پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای با حضور نمایندگان قرار شد که بودجه جداگانه‌ای دریافت کنیم، اما به دلیل اینکه بودجه جدیدی در اختیار سازمان قرار نگرفت مجبور شدیم که با این میزان رشد، تفاهم و آن را برای هیات دولت ارسال کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور افزود: از مهر ماه ۱۴۰۱، با تصویب هیات وزیران، یارانه مراکز نگهداری را با مبلغ جدید پرداخت خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تا اعتبارات عقب افتاده را نیز از سازمان برنامه و بودجه اخذ کرده و مبالغ عقب افتاده ۶ ماه گذشته از سال را نیز به مراکز پرداخت کنیم.

آقای حسینی با اشاره به میزان رشد ۳۵ درصدی یارانه مراکز روزانه و رشد ۵۰ درصدی یارانه مراکز شبانه نسبت به سال گذشته در سال ۱۴۰۱, بیان کرد: یارانه مراکز نگهداری روزانه، برای هر نفر ماهانه یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بوده است که به یک میلیون و ۸۲۰ هزار تومان خواهد رسید. یارانه کارگاه‌های حمایتی برای هر نفر ماهانه یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بوده است که به یک میلیون و ۹۵۷ هزار تومان خواهد رسید.

وی افزود: همچنین یارانه مراکز نگهداری شبانه روزی، ماهانه دو میلیون تومان برای هر نفر بوده است که به ۳ میلیون تومان افزایش می‌یابد. یارانه افراد مجهول‌الهویه در مراکز شبانه روزی برای هر نفر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده است که به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌رسد. نگهداری فرزندان زیر ۱۲ سال در کارگاه‌ها، مراکز و موسسات غیردولتی یک میلیون تومان بوده که یک میلیون و ۵۰۰ تومان و برای کودکان بالای ۱۲سال یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه یارانه مراکز نگهداری کودکان معلول با رشد ۸۰ درصدی همراه بوده است، گفت: این یارانه برای هر نفر در مراکز به دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد.

معاون توسعه مدیریت بهزیستی از معلولانی که به دلیل قرار گرفتن در دهک دهم، یارانه‌شان قطع شده است، اما خواهان دریافت آن هستند، خواست از طریق سامانه اعلامی وزارت کار و رفاه نسبت به ثبت اعتراض اقدام کنند.

معاون توسعه مدیریت بهزیستی از معلولانی که به دلیل قرار گرفتن در دهک دهم، یارانه‌شان قطع شده است، اما خواهان دریافت آن هستند، خواست از طریق سامانه اعلامی وزارت کار و رفاه نسبت به ثبت اعتراض اقدام کنند. سیدمرتضی حسینی اظهار کرد: اگر یارانه جدید دولت برای افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی که جزو دهک دهم محسوب می‌شوند حذف شده باشد، از طریق سامانه‌ای که وزارت رفاه اعلام کرده است، اعتراض خود را ثبت کنند. سازمان بهزیستی نیز از طریق وزارتخانه این موضوع را پیگیری کرده است که همه افراد دارای معلولیت مشمول دریافت یارانه دولت باشند. او بیان کرد: در ستاد گزارشی دال بر این موضوع که یارانه جدید افراد دارای معلولیت تحت پوشش حذف شده باشد، شنیده نشده است و اگر در استان‌ها چنین موضوعی وجود دارد افراد در صورت اعتراض، باید اعتراض خود را از طریق سامانه وزارت رفاه اعلام کنند.

نظرات کاربران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
سلام چرا یارانه معیشتی معلولان شدید را شش ماهه که واریز نکردین ،تو را خدا واریز کنید دیگه ،تو این شرایط اقتصادی و گرانی داروها ،احتیاج داریم برای خرید دارو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴
اونی که میگه هرچی هست میدین به بهزیستی وکمیته امداد مردی زنی ناشناس تو که حرفه مفت میزنی یادت رفته اینجا ایرانه اول کارمندای گشنه کمیته امداد من بیماره صعبلعلاج هستم از اول سال دریغ از یک چوبه کبریت منطقه ده یه دزد خونه واقعی اینا میگن این برای امداد اون واسه بهزیستی خدا درده ما رو تو جونه این به ظاهر مددکارا بندازه بفهمن درد و نداری یعنی چی
هادی رضاپناه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
راست میگه الان ۶ماه یارانه معشیتی معلولان شدید را واریز نکردید بیشتر باید به معلولان شدید بهزیستی توجه کرد اون هم با این هزینه های دارویی گران تو رو خدا یو کاری بکنید ممنون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۹
همش اول هرچی باشه اول دولت به کمیته وبهزیستی میده چراناانصاف هستین هرچقدر بدن سیرنمیشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
این ... کاری جز دزدی و اختلاس بلد نیستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
سلام ارابه خدایارانه معیشتی 3ماه گذشت تراخداواریزکنید
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵
خداراخوش نمیایدیارانه جانبازان مستعمربگیر را قطع کرده ایداز اردیبهشت ۱۴۰۱ نه ماشین ملک بنامم با حقوق۳۶۰۰هزارتومان دارم جواب خدامونه خواهیدداد
ایران بانو وطنم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۵
پول خون می خواهید پرداخت کنید یا حق سکوت .در حال نوشتن این نظر نظر دوستان رو خواندم خواهش می کنم برای حقتان التماس نکنید وقتی به مسئولان می گوید تو رو به خدا این کارو انجام بده دیگه اصلا انجام نمی دهند تا این حد .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
هر کس غیر خدا چیزی بخواهد از همان لقمه نانی که خدا به اومده نیز میماند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۱
چرا دولت معوقات بازنشسته ها واریز نمی کند
اکرم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۷
سلام چراوام قرض الحسنه ۱۰میلیونی فقط واسه کمیته یی وبهزیستی هاوازیزمیشودوام ۱۰میلیونی بایدواسه همه قشرهای جامعه که یارانه میگیرن پرداخت بشودمن هم سرپرست خانوارهستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
دروغه خانم.برای ماهم واریز نشده بخدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹
کدوم وام یک ساله تموم رفتم گفتن وامه ودیعه مسکن نداریم مستعجر بیمار برادر تا خودیهایشان هستند به امصاله من چیزی نمی‌رسد طرف می‌آید کمیته امداد ماشین آنچنانی موبایله لاکچری دو میلیون موردی میگره باخنده میره هفت ماه چهار تا نسخه دادم میگن تعمین مالی نشدیم نداریم حقه مستعجری بودجه نیست کاش فلسطینی یا لبنانی بودم نه ایرانی
لیلاافروزنیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۸
تورابه خدامن یارانه ندارم سه تاهم بچه دارم لطفاراهنماییم کنیدتایارانه م درست بشه
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
چرا فقط برای بهزیستی وکمیته وام میدین به خدا من هم یک کارگر فصلی هستم زن وبچه دارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
باسلام.بنده که معلولیت شدیدی دارم.وباهزینه ی داروهای سنگین بجایی که دولت وبهزیستی حامی میباشد.درمقابل ما ومستمری بنده ۶ماه قطع شده.چقدرریا وتصویر.توروباون خدایی که اگراعتقادداریدبس کنید ازدروغ گفتن به داداین معلولین برسید.
برازنده
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
سلام منم سرپرست هستم چرا واریزنمیشود
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
دست از این فریبکاریها و ..... بردارید. تیتر ربطی به متن خبر نداره. بس کنید مردم فریبی رو.
فرزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
الان نوشته برای همه،دقت کنین برای همه ب قول بزرگتر ها تا تو جیبت نرفته باور نکن،مطمن باشین من و شما جزو این همه نیستین همین یارانه رو بهتون بدن شکر کنین،اگه خدا بخواد با یارانه 3نفر ی روغن گیرمون میاد با ی بسته کوچیک پاستیل اونم کسی نمیخوره
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
سلام هم وطن عزیز خداروخوش نمیاد به دادمعلولین برسید بهشان وعده وعید الکی ندهیدبا این تورم وگرانی افزایش حقوق ولوازم جانبی حقمان است باتشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
الان مرغ کیلوی80شده کسی هم جواب گو نیست خدا به ما و مردم ایران رحم کنه با این گرانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
دوغگو
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹
مردم ما بعضی هاشون جوری التماس میکنن که انگاری دولت از جیبش یا از مال پدر شو میخواد بده میلیارد ها دلار دزدی میکنن واز کشور خارج میکنن حالا ما مردم واسه چندر غاز یارانه التماس میکنیم چرا ما متوجه نیستیم که ثروت کشور دارن غارت میکنن کجایید نمیبینید بعد واسه چندرغاز التماس میکنید حتما براتون میریزن
افسانه کرمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۵
من مستاجر هستم راننده ۶ ماه یارانه ما هم قطع کردند این عدالت است با این همه گرانی مواد غذایی حرف هم می‌زنید میکشن یا زندان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۷
شکم معلولان سیر نمیشه حتا کل بانکها را بدنند مگنند کمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
شکم معلولیم .مگه به معلولین چی دادن خودم معلوم هیچی به مانمیدن فقط تبلیغات نگران نباشین حسودنباشین کاش حداقل وعده هاشون به معلولین بدبختم راست بود اینوگفتم تواسترس کم شه هیچی به ماندادن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۶
سلام خسته نباشین ببخشید واقعا من اصلا دوست ندارم گله کنم خواهر من دوبچه داره شوهرش بیکاره تو روستا زندگی میکنن تورو خدا یارانه ها رو اضافه کنین نه کم نه کالا برگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
روستا نشین ها بهتر از شهر نشین ها زندگی دارن بنده خدا
Holok
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۷
اینقدر مردم رو با کذب سرکار نذارین اینترنت یا قطعه یا دروغ ساز چه کشوری ساختین بی غیرتها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷
سلام حقوق بهزیستی خیلی کمه جوابگو یک خانواده شش نفره نیست
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
سلام من یک پسر معلول دارم بخدا این حقوق که میدید بیاد با ۴۰۰ تومان خودتون زندگی کنید خودم مریض با یک بچه معلول هم نگهداری می کنم باید بخودم پول دکتر بدم برای بچه ام باید پول دکتر بپردازم از کجا بیارم ماهی یک میلیون پول دکتر داروهای خودم می شه ماهی ۵۰۰هزارهم پول دکتر پسرم می شه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
چرا بودجه کشور همش صرف کمیته امداد و بهزیستی میشه چرا مطالبات بازنشستگان را نمیدهند که یکساله منتظر افزایش ومعوقات سالهای 99و1400 هستند کمی وجدان داشته باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
راست میگی این بنده خدا
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
اینجوری که شماهرروز تیترمیزنید معلولان واقشارزیرنظربهزیستی ماهانه بالای۱۰۰میلیون پول میگیرند؟!معلوم شد دلارهای نفتی کجامیره
علی سواری
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸
چهار سال پدرم بازنشسته حقوقش پرداخت نکردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
سلام همه دارن التماس می‌کنند...مث ...تیترت دروغه..‌دماغت دراز
عهد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸
چرا دارو گیر نمیاد من دوماهه دربه در دارم دنبال دارو میگردم برای دخترم ۳ سالشه بخاطر زدن واکسن در مرکز بهداشت در ۶ماهگی دچار بیماری شد که ۲سال ونیمه دارم روزی ۳۰ سی‌سی ویال سدیم بیکربنات بهش میدم الان دوماهه گیرم نمیاد واقعا این حق مردمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷
با سلام من خودم ام اس دارم شوهرم تازه از زندان آزاد شده یکی‌ محصل ویک دختره عقد کرده دارم با این حقوق هیچ کاری نمشه کرد یه فکری به حال این این قشر هم بکنید حقوق هارو یارانه ها رو زیا د خواهش می کنم می کنید
امامی راد از کرمانشاه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲
هرچی هست همه اش تهران ایران فقط تهران خجالت بکشین دست بردارید ایران باهمه استانهاش ایران حیاءکنید وام ۱۰ ملیونی یارانه باید اول برای استانها باشد نه تهران تهرانی ها ان نشان چربه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۵
فقط می‌رود جیب خودشون با این ملت کاری کرِ دن که همه یا بهزیستی یا ... مثل خودم که اصلا روم می شه برم بگیرم یه نون هم نمی تونم بگیرم شاید همه بخند ن ولی یه واقعیت که خدا تو همین دنیا لعنتشون کنه از کجا می آرید بچه هاتون رو میفرستید انور با پول ما بیچاره ها ای مرگ بر شما
غلام احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
خیلی افرادی هستند تحت پوشش نهادی نیستند ولی واقعا محتاج اند به فکر انها هم باشید
آیدین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶
برای خوابوندن تظاهرات دیگه دیره،ا...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷
تو رو خدا یه چیزی باید که صحت داشته باشه ،بابا حق هر ایرانی یارانه هست دهک بندی دیکه چه صیغه ای هست.ما نه درآمدی نه جیزی ولی یارانه نداریم عدالت کجاااااااااااسسسسستتتتتتتتتتتتتتتت
طاهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰
وقتی صندوق صدقات وزیر داشته باشه ووزیر معاون واو
مشاور واو جانشین وووووووووومیشه صفر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
چرا حق سر پرستی معلولان شدید را بعد از دوسال انتظار واریزنکردندهروقت مراجعه میکنیم میگویند دولت بودجه ندارد این واقعا فلاکت است در این ارگانها چه خبراست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
آخه کمیته. وبهزیستی طرفداراشونه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: