حرکت قطار ناآرامی‌های اخیر بر روی ریل حذف احزاب و نخبگان سیاسی! | وقایع روز
کد خبر: ۳۹۵۲۱
نویسنده: دانیال نعیمی
تاریخ انتشار: يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - 13 November 2022
وقتی نه حزب موثری وجود دارد که تحرکات و اعتراضات را سامان‌دهی کند، نه نخبه‌ای سیاسی، مردم معترض به تصمیمات سیاست‌مداران هم‌داستان چه باید کنند و ملجا و هدایت‌گر آنان کیست؟

حرکت قطار ناآرامی‌های اخیر از ریل حذف احزاب و نخبگان سیاسی!

وقایع روزـ سرویس سیاسی؛

اختصاصی وقایع روز؛ تب و تاب نا‌آرامی‌های اخیر در کشور به مرور فروکش کرده، فضا آرام‌تر شده و التهاب همه اجزای دعوا تا حدود زیادی کاهش یافته است و همگان در صدد آن بر آمده‌اند که زوایای مختلف این چالش نه چندان کم‌هزینه نظام را بررسی کنند.

اما به نظر می‌رسد بیش و پیش از هر چیز باید به این سوال پاسخ داد که چرا در تقریبا ۱۵ سال اخیر تمام واکنش‌های اعتراضی مردم راه به خیابان یافته و معترضان مطالبات خود را در کف خیابان جستجو می‌کنند؟ حال آن‌که تجربه ثابت کرده است که این رفتار جمعی در نهایت حتی برای خود معترضان نیز نتیجه‌ مطلوبی نداشته و فقط منجر به ناآرامی‌های هرج و مرج‌گونه می‌شود و البته بستری برای سوءاستفاده تمامی طیف‌های موافق و مخالف فراهم می‌آورد. علاوه بر این در تمام حوادث مشابه سالیان اخیر آن‌چه ناپدید و فراموش شده است، مطالبات اصلی است که این خود مانعی بر سر راه اصلاح زمامداری است.

البته پاسخ به این سوال اساسی چندان دشوار نیست و نیاز به کاوشی عمیق ندارد، کافی است مروری بر کارنامه، تصمیم‌سازان و محافل قدرتمند سیاسی کشور داشته باشیم، سیاهه عملکردی که یکدست‌سازی سرلوحه اقدامات آن بوده است و عملا به حذف حداکثری و جذب حداقلی منجر شده است.

اسلام و جمهوریت، دو رکن اساسی انقلاب اسلامی بود که بنیان‌گذار انقلاب نیز هیچ‌گونه تسامحی در آن نداشت و افزودن و کاهش کلمه‌ای را در آن جایز نمی‌دانست و حال آن‌که جمهوریت و دموکراسی قواعدی دارد که عدم التزام به آن‌ها، موجب مشکلاتی از قبیل حوادث اخیر می‌شود.

احزاب و تشکل‌ها پایه‌های اصلی دموکراسی هستند که تحرک سیاسی توده مردم در قالب آن‌ها شکل گرفته و جهت‌دهی می‌شوند. حال آن‌که در سالیان متمادی گذشته تقریبا حزب و تشکل معنای خود را از دست داده است و آن‌چه به نام آن، باقی مانده، جمعیت‌هایی است که همگی بر مداری واحد می‌چرخند و فقط اسامی آن‌ها و شدت و حدتشان برای حذف رقیب، موجب تمایزشان شده است. نتیجه این ادعا را می‌توان در همین یکدستی قوا پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ مشاهده کرد.

دنیای سیاست امروز ایران در قبضه قدرت جریان اصول‌گرایی است، که این البته به خودی خود امری غیر عادی و غیرمقبول نیست و در مدل‌های دموکراسی محض نیز ممکن است در برهه‌ای از زمان تمامی قوای سیاسی نظام در دست یک حزب خاص باشد. اما آن‌چه اوضاع را به شرایط فعلی می‌کشاند تفکری است که در طول سالیان متمادی تمام تلاش خود را برای حذف تمامی رقبا کرده است.

یادداشت

روزی که برخی بزرگان اصول‌گرایی از آن‌چه محو شدن حزب رقیب می‌نامیدند، خوشحال و پیروزمند بودند، زمانی‌که نخبگان سیاسی و بزرگان معتدل و مصلح کشور که در تقیدشان به ایران و نظام اسلامی شکی وجود نداشت با تنگ‌نظری و اتهامات مختلف به حاشیه رانده شدند و روزگاری که بسیاری شادمان شدند از این‌که فلان سیاست‌مدار که ملجا امید بخشی از مردم است، تیغی برای برش در میان همان هواداران خود نیز ندارد، در تمامی این روزها با سرعت به سمت حوادثی مشابه جریانات اخیر حرکت می‌کردیم.

یادداشت

حذف و طرد رهبران جریانات مختلف فکری و همچنین هر منتقدی با هر میزان از پای‌بندی به نظام، رسم سال‌های اخیر محافل سیاسی تاثیرگذار در کشور بوده است تا جایی که برخی از افراد که تمام هویت سیاسی‌شان با وفاداری به نظام تعریف می‌شود، در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ از میدان به در شدند.

یادداشت

حال جامعه مانده است با یک جریان سیاسی واحد که تمام ارکان زمام‌داری را در دست دارد و بالطبع در موارد بسیاری تمام سلایق را پوشش نمی‌دهد و قطعا رفتار‌هایی نیز خواهد داشت که مطلوب مردمان نیست. در چنین وضعیتی، مردم معترض به تصمیمات این سیاست‌مداران هم‌داستان چه باید کنند و ملجا و هدایت‌گر آنان کیست؟

یادداشت

وقتی نه حزب موثری وجود دارد که تحرکات و اعتراضات را سامان‌دهی کند، نه نخبه‌ای سیاسی، قدرت و نفوذ سامان‌دهی و هدایت جماعت معترض و جلوگیری از افراط و تفریط‌ها را دارد، جمعیت به خیابان آمده و مطابق تشخیص خود عمل می‌کند و هر شرایطی نیز می‌تواند او را به سمت و سوی اغتشاش سوق دهد، نتیجه هم همان هرج و مرج خیابانی و در نهایت عدم تحقق خواسته‌های به حق و یا اساسا گم شدن مطالبات اساسی جامعه است.

حرکت قطار ناآرامی‌های اخیر بر روی ریل حذف احزاب و نخبگان سیاسی!

بنابراین به نظر می‌رسد برای این‌که هم مردم مشارکت صحیحی در تصمیم‌سازی کشور داشته باشند و هم سخن و اعتراضاتشان شنیده شود و در عین حال فاجعه و هرج و مرجی رخ ندهد بیش و پیش از نیاز به تعیین مکانی خاص برای اعتراضات، میدان دادن به نخبگان منتقد و متعهدی ضروری است که شاید کمی با جریان سیاسی غالب متفاوت بیاندیشد.

فراموش نکنیم روش و منش بنیانگذار کبیر انقلاب را که تنوع سلایق و احزاب را راه‌کشا می‌دانست و موجب پیشرفت انقلاب اسلامی و در مقابل تلاش‌های متعدد برای تک‌صدایی کردن جامعه سیاسی کشور، مقاومت کرد. تا جایی که چپ و راست، ملی و مذهبی، مجاهد خلق و توده‌ای و مارکسیست تا زمانی که مسیر مبارزه مسلحانه و تهدید امنیت و تمامیت ارضی کشور را در پیش نگرفتند، در رسانه‌ها و مجامع تریبون داشته و حتی نامزد انتخاباتی معرفی می‌کردند. 

نظرات کاربران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲
تا شما پخمه ها ایران را به نابودی نکشانید ،اسلام را نابود نکنید ،انگلیس همراه شما است
vahiedmehnie
| Iran (Islamic Republic of)
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸
شمابادمجان‌دورقاب‌چینای‌نون‌بنرخ‌روزخورکه‌به‌بهونه‌چسلام‌سوارگردن‌مردم‌بیچاره‌شدین‌ومثل‌انگل‌زالودارین‌خون‌مردمامیمکین‌هیچ‌خبرداری‌تواین‌مملکت‌سوخته‌شده‌قیمت‌یک‌قوطی‌روغن‌نباتی‌شده‌هم‌قیمت‌خون‌بابات؟
سیاوش
| Iran (Islamic Republic of)
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸
بالای هشت در صد مردم ایران جمهوری اسلامی را نمی خواهند فعلا که با حمایت انگلیس وامریکا دارین به زور حکومت میکنید ولی مطمن باشید که زورپایدار نیست مردم ایران لیدرورهبر نمیخواهند چون میخواهند از سیستم دیکتاتوری نجات پیدا کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
خفه شو مردک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸
خفه شو ...
حسن
| Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
اگر مسئولی نمیتونه به مردم خدمت کنه و توانایی و دانش این خدمت رو نداره باید کنار بره حالا در هر منصبی که باشه فرقی نمیکنه ، چرا کشوری با این همه ثروت ، باید مردمش در فقر باشند ، مردم با هر گرایش سیاسی بایستی در این کشور رفاه و رضایتمندی داشته باشند ، ما در مملکت‌داری دچار مشکل هستیم
حمید
| Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
جمهوریت يعني این که صدای مخالفان هم شنیده شود تا در تضارب افکار متضاد بهترين انتخاب حاصل شود
امیر شجاع
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
مردم ایران خود را مدیون شهدا می‌دونن مردم ایران ولایت مداری وانقلابی هستند رهبری عزیز را دوست دارند وپشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران هستن ولی مسئولان عزیز شما که ب صندلی سیاست تکیه کرده اید چکار کردید ایا درسته من کارگر 6میلیون ماهی میگیرم با 4تا بچه دبستانی تا 15ماه تمام میشه نمیتونم شما چه کاری انجام دادید برای این معضلات ایا بیدار نشدید از گرانی ها کم کنید ایا بیدار نشید از این بدبختی های مردم کم کنید ارز 4200 پشتوانه پول ملی بود چرا بی گدار ب اب زدید مگر برای صادرات واردات شما کنترل نداشتید چه جوری من ده میلیون وام میخوام میگن دوتا ضامن بیار چه جوری شد صادرات واردات شما وام میدین ارز میدین بر نمیگرده به قول خودتون چوب بستنی یا خوراک سگ وارد بکنن این سئو مدیریتی هست چرا کسی صحبت نمیکنه سفره مردم کوچک شده مردم اذیت هستن من 4تا بچه دارم باره 300تومان میدن طرف سرمایه داره در ردیف اول باشه چرا آقای ب عنوان دولت انقلابی امد مارای دادیم چرا اونای که خون مردم مکیدن در نمیاره بازنشسته نمیکنه ی عده را چرا ب مردم رسيدگي نمیشه این اعتراضات نشون داد هیچ قشر پاین متوسطه پشتیبان دولت بودن همون پول داره همون توجهای که ایران هستن خارج هستن اربده کشی میکردن همین مردم بود سینه سپر کردن)پس ب فکر طبقه پاین باشید من 4تا بچه دارم چه خاکی ب سر من زدن اعلام میکنن بکه سوم زمین میدن مگر من ایرانی نیستم ی عده نفوذی غربگرا وغیره انقلابی هستن بیرون کنید اصلا کار اداری ندید بهشون مگر من چ گناهی دارم 4تا بچه دارم از این به بد کمک کنن ولی برای من کارگر ی میکنم خانه ندارم بگن ب شما نمیشه کمک کرد چرا ب مردم رسيدگي کنید این طبقه پایین متوسط همیشه خط قرمز دولت مراعات کرده ومیکند پشتیبان ولایت ونظام هستن
امیر
| Iran (Islamic Republic of)
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
شماها مردم ایران نیستید یه مشت حداقل نون خور ... هستین خودتون مردم ایران اسم نبرید ایرانی واس احترام و بزرگی کشورش جون میده نه اینکه نون خور ...کسانی باشه که کشور به ... کشیدن و ابرو نزاشتن واس ایران
صابر
| Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲
حتما رسیدگی میشه نگران نباش خدایی یکم فکر کنی به حرفات خودت خندت میگیره:))
قاسم عبداللهی
| Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
امیر خانی که آنقدر شجاعت نداری تا به قیمت حتی منفور شدن اسم و فامیل واقعیت رو بنویسی یه نگاه به بازخورد های نوشته ات بدندازی میفهمی یه من ماست ...
جلیل
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
عطاءالله مهاجرانی: جوانان ببینند چه گرگ هایی در کمین ایران نشسته اند

جوانان ما به ویژه دانشجویان ببینند که چه گرگ هایی در کمین ایران قوی و وحدت سرزمینی و ملی ما نشسته اند. چنان که درصدد تجزیه سوریه و عراق هم بودند و ناکام ماندند.امریکایی ها و اسراییلی ها نتوانستند خویشتنداری کنند و آشکارا از تجزیه ایران و تغییر نظام جمهوری اسلامی سخن نگویند. وقتی ژوزف بایدن که هوش و حواس و حال و روز درستی ندارد، گفت: گرچه بی درنگ سخنگوی پنتاگون، حرف نابهنگام بایدن را اصلاح کرد و گفت: ، اما سخن بایدن همان موضع استراتژیک امریکا و اسراییل و عربستان و دیگر هم پیمانان درباره ایران است.منتها بایدن به دلیل حواس پرتی مشهورش که یک بار زنش را با خواهرش عوضی گرفت، یک بار به دونالد ترامپ گفت: یک بار انتخابات ریاست جمهوری را با سنا قاطی کرد. یک بار گفت، پسرش در جنگ عراق کشته شده است! به او یادآوری کردند که پسرش سرطان مغز گرفت و درگذشت. آنان از سخن می گویند که می بایست شکسته شود و ایران آزاد شود، یعنی سرزمین ایران تجزیه شود. ملت ایران به اقوام یا به تعبیر آن ها به ملیت های مختلف تقسیم شود، همان گونه که شوروی و یوگسلاوی تجزیه سرزمینی و قومیتی و ملی شد. همین استراتژی و رویکرد را ما در تبیین خط مشی برخی گروه های اپوزیسیون به روشنی می بینیم. وقتی از خوزستان با عنوان نام می برند. همان عنوانی که صدام حسین در جنگ تحمیلی به کار می برد و می خواست، خوزستان را با عنوان عربستان از ایران تجزیه کند.در تلویزیون های فارسی لندن و واشنگتن و اتاق های فکر واشنگتنی و نیز در فضای مجازی آشکارا می بینیم که از تجزیه ایران سخن می گویند.
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of)
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
بله به تحلیل خیلی خوبی بود منتها جوانان دهه ۶۰ و بخصوص ۷۰ و ۸۰ وقایع گذشته را ندیده اند و کسی هم به خوبی برایشان جا نداشته است امید وارم شما ها بتوانید آیت تحلیل ها را مکتوب کنید و یا د مصاحبه های بیشتری را برای جوانان داشته باشد .
vahiedmehnie
| Iran (Islamic Republic of)
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵
...یکی‌نیست‌بهشون‌بگه‌‌‌آخه‌...هرچندشماسرسفره‌‌این‌انقلاب‌نشستین‌ودستتون‌تاآرنج‌داخل‌سفره‌این‌انقلاب‌‌فرورفته‌ولی‌بازباتمام‌این‌‌همه‌مفتخوری‌‌ودله‌دزدی‌مگه‌شماتواین‌مملکت‌سوخته‌شده‌زندگی‌نمی‌کنید؟یعنی‌شماخبرندارین‌قیمت‌یک‌پرایدمسخره‌که‌هیچ‌کجای‌دنیا‌به‌عنوان‌گاری‌هم‌قبولش‌ندارن‌تواین‌مملکت‌سوخته‌شده‌‌‌دیگه‌برای‌اکثریت‌ملت‌بخصوص‌جونا‌شده‌یک‌آرزو؟چون‌بابتش‌بایدحدود۲۰۰میلیون‌‌‌پول‌بدی!ویاقیمت‌یک‌مرغ‌منجمدشده‌هم‌قیمت‌خون‌‌پدرآقایون؟آخه‌بااین‌‌وضعی‌که‌‌دیگه‌دولت‌...ی‌درست‌کردیکسرخون‌مردمامکید،آخه‌ب...چرابه‌مردم‌حق‌نمیدین؟مگه‌این‌ملت‌‌چه‌خواسته‌غیرمعقولی‌دارن‌جزاینکه‌میخوان‌مثل‌انسان‌زندگی‌کنن‌وحقشون‌ضایع‌نشه؟چراباحیله‌ونیرنگ‌وریابهشون‌تهمت‌اغتشاشگروآشوبگرمیزندیدوبه‌بهونه‌دفاع‌از‌ارزشهای‌انقلاب‌...؟خدا‌وکیل‌شماخودتون‌ازاین‌اوضاع‌اقتصادی‌رازی‌هستین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۰
چرا همیشه مردم کوتاه بیان که کشور مثل سوریه فلان نشه .یک بار هم حکومت صدای مردم رو بشنوه یه خواست مردم عمل کنه تا اعتراضات تموم بشه و کشور مثل سوریه نشه
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴
مرگ برافسادطلبان انگل فتنه گر وطن فروش ۲۴سال دولتهای فاسدشان رفسنجانی خاتمی روحانی بیسواداحمق ،مردم راازانقلاب واسلام متنفرکردند.مرگ بربانیان وضع موجود ،درود برمجلس ودولت انقلابی که برای اولین باربا رای اگاهانه انتخاب شدندنه مثل بقیه انتخابات رای کورکورانه واحساسی جوانان فاحشه وهمجنس باز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴
بهتره در تمام شعونات زندگی عفت کلام رعایت بشه، اگه خودمونو شیعه علی ابن ابی طالب میدونیم، اگه خودمونو ولایی میدونیم، کجا دیدی که امام علی یا آقا از این الفاظ استفاده کرده باشن ،ادم به هم میهن خودش تهمت نمزنه میدونی از نظر شرعی کلامت مشکل داره ،عزیز من رعایت‌کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸
شعورت در همین حده.حد خودتو نمیدونی چ برسه به حد دیگران
لر
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹
ماها دیگ ب هیچ کس ایمان نداریم ... تا روزی ک نفس میکشیم شماها کاری کردین ک ماها خدامونو هم فراموش کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
خَف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
بانیان وضع موجود افرادی مثل خودت هستند که مغز خالی ولی دهانی همیشه باز دارید...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴
از ادبیاتت معلومه خودت چقد سواد داری گوگولی، مث اینکه فشار زیادی روته بپا که به خودت گند نزنی...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸
می‌دونم جوابمو لیست قرارنمیدید توی که همه رو بی سواد میمونی خودتت بی..ترین آدم روزگاری ..بیهمنچیز
معلم اخلاق وادب
| Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۵
ریسی وارث حکومت ودولتی است که دلار۳رادرسال ۹۹به ۳۳و۳۴ رساندابا تاامروز کسی سراغ دارددلار۳۳به ۲۳افت کند؟ایادلار۷تومان هرگز ۶تومان در دهه چهل شد؟اما در۵۵و۵۶ به ۱۱تومان رسیداری اقای روحانی توسط همتی سرزمینی سوخته تحویل ریسی دادریسی ساده فکرمیکردمیتوانددرست کندامادوست عزیزادام اسمیت وکینز هم قادرنخواهندبودبوی گند حسن راجلوش بگیرندبویش پخش شده،۱۱۰۰درصدتورم ایاریسی میتواندمعجزه کندنمیشوددلار۳۴باسدومرع دلار۳تومانی !!! اینحرکت خودرافریب دادن هست انهم فقط دوسال میشدفریب دادکه اتمامش به ریسی رسیدریسی اهل حزب نیست اصولگرانیست که باروحانی اصلاح قیاس کنی اصلاحات این گندرابه اقتصادزد،اصولگرا قالیباف هست احزاب درایران باندهستندجر یان نجفی برای کل اصلاحات کفایت میکند،ریسی ریال را۱۱برابربی ارزش نکرده چرابه این سیدبیچاره گیردادیدنامردی هم حدی داردایابایدمعحزه کند الان هم احزاب دارنداوراازارمیدهندودسیسه چینی میکنندوگرنه برنامه عالی جلومیرفت دوماه هست افزادیکه ازسال ۹۸منتطربودندکروناتمام شود ایاب وذهاب ازادشودتابتوانندشورش کنندووو واقعا متاسفم حداقل یکسال نشده واکسن به همه زده شدووودیدندداردکارهاردیف میشودومسکن هم دا ردراه می افتدکه واردمعرکه شدندتاجلوپیشرفت واشتعال وووبگیرند احزا ب خاین هستندفوتبالیهاوووخیانت کردندروزی تاریخ ابن حرامیهای اشوبگر جیره خوار،تجزیه طلب رابه مردم نشان خواهددادواقعیتهای جریانات سا ختگی غرب و اروپا نمایان خواهدشدوجهان خیانتکاران اشوبگرولیدرهای حرامزاده انهاخواهدشناخت که ماموریت داشتندجلوپیشرفت بگیرند
شهرام
| Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲
چقدر تو بیسواد و قشری هستی!!
انگار هیچ اطلاعی از وضع موجود نداری و از محله تون هم آنطرف تر نرفتی!!فقط نشستی به چرندیات حسن عباسی رائفی پور رسایی الم الهدی و سعید قاسمی گوش کردی!!اتفاقا این مملکت نظام و انقلاب اگر در پیچ خطرناکی از تاریخ و ذدباره در مدار امتحانی سخت و خطرناک قرار گرفته بخاطر وجود افراد قشری خطرناک با تفکرات شیعه داعشی!!چون شماها و افرادی هست که از شون خط میگیری!!در ضمن علم روانشناسی میگه افراد منحرف که به چیزهایی منفی و زشت و شیطانی علاقه دارند و بخاطر مسائلی از جمله مسائل اجتمایی و معذوریت های که در آن قرار دارند نمی‌توانند اون علایق رو بروز دهند این خواسته و علایق رو بصورت توهین و تهمت به دیگران بروز می‌دهند!!یعنی تمام این پلشتی هایی که به دیگران نسبت دادی در وجود خودن نهادینه هستش!!خیلی مراقب باش اگر چه بهتره امثال تو از جامعه دور باشند چون معلومه اهل آن کار دیگر در خلوت هستید!!
رفخانی
| Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
توپ تانک نفر بر ... چی ؟ نشنیدم بگو دوباره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۰
فکر میکنم تو ی عقد ه ای عقب مانده ارتجایی وبیسواد هستی اول برو ادب وفرهنگ اسلامی یاد بگیر بعدش اظهارنظرکن
کوروش لر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴
ماها با درد وفقر زجر زندگی میکنیم و متنفریم از ...چون فقط،شاهد زجرمون بودین خدا ازتون نگذره خدا تاوان همشو بدین خداوندی ک برا شماه بود برای ما نبود من با اشک مینویسم این حرفامو بدونید همون طوری ک ما زجر میکشیم درد کشیدیم ارزو بدل موندیم حسرت حتی غذارو خوردیم پس منتظر عذاب وزجر باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۲
بلاخره فرا خواهد روز موعد آن روز نزدیک است همه طرفداران حکومت بدانند که آه مظلوم میگیرتشون بد جور هم میگیره اتشون حالا تغییر قیافه بدهند یا ندهند فرار کنند یا بمانند جواب پس خوهند داد اینجا نه آن دنیا روز حساب نزدیک است
محسنی
| Iran (Islamic Republic of)
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۳
ما همینجا هستیم تا ظهور آقا امام زمان ،،،،،، وآنی که فرار میکند شما هستیدداش من
محمدعلی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
وقتی یکی از تیغه های قیچی رو برداری، قیچی از کار میوفته. تا دوسه سال پیش این قیچی( اصلاح طلب و اصول گرا) داشت قشنگ می برید و نون مردم و ثروت کشورو بین خودشون تقسیم میکردند.و صدای مردمو باهم خفه میکردند.ولی الان تنها شدند و خود اصلاح طلب ها هم طلبکارند و نقش اپوزوسیونو بازی میکنن. یادشون رفته بیش از نیمی از مشکلات کشور بعهده آنهاست. ولی الان دیگه اوضاع فرق کرده و مردم پاسخ میخوان. مردم مظلوم و بی پناه که معلوم نیست چرا مغضوب حکومت هستند میخوان بدونن پول نفت ، طلای معادن، دلارهای حاصل از صادرات منابع و محصولات کشاورزی، و پتروشیمی و ..... کجا میره که حتی ریالی برای مردم سودی نداشته همیشه.اینبار کسی نیست که گناه بی لیاقتی ها و دزدی و فسادهارو گردنش بندازن. باید جواب بدن و با سرکوب و تهمت زدن به مردم نمیشه انداخت گردن معاندین مجهول الهویه و بیگانه.
م.ج
| Iran (Islamic Republic of)
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
ببخشیدکه خوابتون بهم خورده.
اونروزهایی که میرفتین برای روحانی وامثالهم هوراوجیغ بنفش میکشیدید رو یادتون رفته.حقوقهای نجومی بریزوبه پاش های آنچنانی.سکه پرانی های برجامی چاپ پول بدون پشتوانه.به هدردادن منابع ارزی وطلای کشور .لبخندبه کدخدای
خیالی.ماندن درآرزوی خیالی بااروپای نوکرصفت وگرگ صفت صهیونی.قدم زدن باکری.امضای کری تضمین است.عبوروبی خیالی نسبت به خطوط راهبردی رهبری.مجلس همسوبابرجام لاریجانی.دست اندازی به صندوق فرهنگیان ووزارت کار.خب بفرمائیدنتیجه ای جزاین داردکه باکسربودجه های شدیدوبالا آوردن بدهی های چندصدهزارمیلیاردی.حالاروحانی جانتان بگویددولت بعدی بدهی مارابایدبدهد.تورم نتیجه رای دادن ۹سال پیش شما به منتخب بی بی سی ومنو تو و.....!بهتراست خودتان راسرزنش کنیدنه دیگران را.
هرچه کنی به خودکنی .گرهمه نیک وبدکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴
خدا پدرومادرتو بیامرزه اینها اونقدر پست ‌‌وکثیفهستن که بوقلمون و میگن زکی
کورش
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
هدف از دولت آیا جمع کردن مردم و ملت زیر یک پرچم واحد برای رفاه آسایش و آزادی و استقلال و اجرای عدالت و ... نیست؟ ما که هیچ کدام از این ها رو ندیدیم به جای این توهم تجزیه و تجزیه طلبی و ایجاد امنیت پوشالی بهتر نیست کمی به فکر مردم باشید. چرا از اول انقلاب همه ی احزاب رو یکی یکی حذف کردند؟ چرا؟ اصلا تجزیه بشه و مردم به رفاه برسن خوبه یا مردم روز به روز در فقر و فلاکت بیشتر فرو برن و صداشون به هیچ جا نرسه و ثروت ملی رو یک مشت گرگ دزد در لباس گوسفند ببرن خوبه؟
م.ج
| Iran (Islamic Republic of)
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
اول انقلاب فقط حزب رستاخیز پهلوی موجودبود.
اگرسوادسیاسی نداری .جستجوکن ببین آمریکابیشترحزب داره یاایران.توآمریکادوتاحزب جمهوری خواهدودمکرات هست .بقیه هم کشک.
توایران بیش از ۵۰ حزب وتشکل سیاسی رسمی وصدهاتشکل غیررسمی وجودداره.که اکثرا هم اپوزیسون حکومت شدن.سران بعصی ازآنهاهم که راس فتنه ۸۸ و۹۸ و۹۹ و۱۴۰۰و۱۴۰۱هستند.ازهمه هم بیشترخوردن وچاپیدن ارهمه هم بیشتر طلبکارن.
برای به نتیجه رسیدن بایدازروءسای دولتهای قبلی مطالبه گرباشیدنه دولتی که هنوزبایدهرماه ۱۰۰۰۰۰هزارمیلیاردبدهی قبلی هارابدهد.تورم مربوط به اونهاهستش نه دولت مستقر.انقلابی وجهادی.تفکرکارپرثوابی است که کمترشماسراغی ازآن میگیرید.عزت زیاد
ناشناس
United States of America
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
دیگه حناتون رنگی نداره ،کار از داستانهای مکارانه گذشته .اون وقت شما هنوز بفکر رنگ کردن خر و فروختنش بجای اسب به ملت هستید .
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷
وقتی حکومتی در چهارچوب قوانین شناخته شده بین المللی پایه گذاری نشه و راه را برای ابراز عقیده هر طیفی از اقشار جامعه باز نگذاره و هیچ حزبی و گروهی فعالیت آزادانه نداشته باشه و راه را برای اصلاح خود و قوانین آن مسدود کنه نتیجه اش میشه تجمع خیابانی و عواقب بعدی که همگان دیدیم
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۸
آقایان آقازاده هادیگردوره ی بخوردررو تمام شده روزموعود وجواب پس دادنتان نزدیک است .....آی چه حالی میده قیافه آقازاده هارو روی دارمکافات دیدن
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
کافیه یذره فکر کنید چرا ژاندارم منطقه کارش به جایی رسیده که مدام مردم از طرف ... تهدید میشن به اگه حرف نظام و گوش ندید میشد سوریه یمن لبنان فلسطین و .... عراق
باعث این روزا کی بوده آیا نظام قدرتمند فعلی ؟
حسین شادمانی ما
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
ما مدیون خون شهیدان هستیم واین انقلاب با خون شهیدان به اینجا رسیده است وانشاالله تا ظهور آقا صاحب الزمان عج محکم استوار به راه خود ادامه می دهد امام خامنه ای انشاالله پرچم را به دست لایق آل عبا حضرت حجت ابا صالح بسپارد انشاالله تعالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸
تو ... .مردم دارن زیر بار گرانی میمیرن تو از شهدا چه میدونی
امیر
| Iran (Islamic Republic of)
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
شما ...خون شهدا نکنید شماها خون شهدا رو مینوشید خون فرزندانشونم مینوشید و ازش سو استفاده میکنید هم شهدا هم خوانواده هاشون از شماها متنفرن ...
م.
| Iran (Islamic Republic of)
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
احسنت.انشاءالله که ظهورحضرتش راشاهدو
کدخداپرستان سیه روی شوند.
حسین
| Iran (Islamic Republic of)
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
مشکلات زیاده و راحتترین راه حل کردنش هم حمله به نظامه
در ضمن این جانب کشاورز و کار آفرینی نمونه هستم.مخلص کلام این که تو این مملکت اگه کسی به خدا توکل کنه و تلاش کنه .میتونه خوب زندگی کنه.وسلام
کارن
| Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
توی بدبختی و سو مدیریت و دزدی و غارت گیر افتادیم آنوقت یه عده هنوزم سرشونو کردن توی برف و نمی‌خوان واقعیات جامعه رو ببین و قبول کنن بابا کی دیگه میخواید بفهمید اگه قرار بود چیزی درست بشه و اصلاح بشه نزدیک نیم قرن فرصت بود بیشتر از این باید عمر و جوانی همه پای این حکومت ... هدر بره تو رو خدا بیدار بشید از خواب غفلت همه سرمایه ملی و اینا از بین بردن حداقل به فکر آینده بچه هاتون باشید
علی
| Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
همین خاوری که اختلاس کرد و رفت وقتی وارد اطاقش میشدی نوشته بود" باید با وضو باشی".امثال شماها با اسم شهید میایید ولی در آخر اختلاس گر از آب درمایید
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
نخبه كجابود من كفشم هم نميدم به اينها خاكش رو بگيرند
ج
| Iran (Islamic Republic of)
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
میگم نگاه کن ببین جوراب هات چندتاسوراخ دارن
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
این کشور تا وقتی که دزد و اختلاص گر و دروغگو وسناریو ساز توش باشه همینه ...مردم هرچقد صبرکردن دیگ بسه.. اینهمه سال صبرکردن به امید حرفهای دروغ و بی ارزش هرروزی که مردم بیشترصبرکنن میلیارد ها دلار از منابع ایران ومردم رو دارن میدزدن و میبرن و اقازاده ها ومسئولین میخورن و ازنام شهدا هم الکی برای خفه کردن مردم سوع استفاده میکنن... دیگ بسه هرچی مردمو گول زدین ...
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
شما رو به تمام مقدسات به داد دل طبقه متوسط وپایین مملکت برسید تمام کارهای سخت ودرآمد کم مال ماست ودرآمد زیاد وحداقل کار مال طبقه مرفه خداشاهده ده ساله نتونستم دست زن وبچه هامو بگیرم یک مسافرت شمال ببرم واقعا حق ما ملت اینه شما رو به روح رسول الله به روح حضرت علی قسم ما شکایت خودمونو پیش کی ببریم هر روز کالا واجناس گرونتر از دیروز میشه ودرآمدهاکمتر کی میخاین به داد ما مردم برسید وقتی هم اعتراض میکنیم اسممون میشه اغتشاشگر بقرآن با داشتن درد دیسک کمر مجبورم پشت کامیون مردم بشینم رانندگی کنم اما حقوقم کفاف زندگیمو نمیده به خدا شرمنده بچه هام هستم آرزوی من پدر اینه بچه هامو عروس داماد کنم تا زنده هستم سروسامونشون بدم اما متاسفانه اونقدر گرانی هست که شکمشون رو با قناعت سیرمیکنیم چه برسه به ازدواج بچه هامون .آقایون مسئول آقای رئیس جمهور جناب رهبر انقلاب به ما مردم رحم کنید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲
این خون شهیدان رو کی میگید فقط مسئولین فاسد رو پشتش پنهان می کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
جالبه به نفع نظام رای یکی میاد بالا برعلیه نظام دوتا
ملت هوشیار
Germany
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
لطفا خون شهدای جنگ هشت ساله رو برای رسیدن به مقاصد پله نکنید،، این شهدا قبل از شهید شدن از این نوع حکومت و مملکت داری اعلام برائت کرده بودن
ا
| Iran (Islamic Republic of)
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
نکنه شما وکیل ووصی شهداهستی.
حداقل یک بار چندتاوصیت نامه شهداء رامطالعه کن بعد زبون درازی کن.
تمام مقصدونیت شهداء.تبعیت ازولی فقیه ودفاع ازنظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده وهست.
یه سری بزن به کلام شهیدسلیمانی.اونوقت ببین ابراز نظرکردنت چقدر واقعیت داره!
التماس تفکر
| Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵
دقیقاً درست فرمودید ، وصیت نامه شهدا رو برای ما مردم میخونند و میگن شهدا از فلان و فلان حمایت میکردند و به شما مردم هم توصیه کردند حمایت کنید . اما اینجا رو دیگه نمیگند آن فلان و فلانی که شهدا ۴۰ سال قبل حمایت میکردند امروز ازش فقط اسم و ادعا وجود داره و اگر قرار باشه به وصیتنامه شهدا عمل کنیم باید فلان و فلان به گونه‌ای عمل و رفتار کنند که شهدا تجربه کرده بودند و مورد تائیدشان بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
شما که از همین ابتدا با ریختن خون مردم بیگناه شروع کردید
پس صحبت از امام نکنید
راه شما بیراهه است چون کسی اقبال نشان نداده قصد تحریک احزاب سیاسی را دارید
اما بدانید سربازان انقلاب تا پای جان در تعقیب شما خواهند بود
امروز نصیحت کردیم فردا روز انتقام است
زمان بزن و درو تمام شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸
شماها که هین همه از انتقام حرف می‌زنید چرا انتقام اختلاسگران حکومت که دم از دین قرآن می‌زنند مقابله نمی‌کنید. اینها دشمن ایرانی هستند .
باهر
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
جمهوری اسلامی دیگر در ایران وجود ندارد و فقط حکومت اسلامی بر گرده مردم وجوددارد بدون هیچگونه پاسخگویی در باره عملکرد مخرب خود که مردم و کشور را درورطه نابودی قرارداده‌اند و تمام مراکز قدرت و ثروت و درآمد توسط طبق نوکیسه و اژدهای هفت سر فساد جدید قبضه شده است و تمام اعتراضات مردم کارد به استخوان رسیده را با ...اول بدنام و ترور شخصیت می کنند و بعد هم سانسور و سرکوب و... می کنند.مدیریت نالایق آنها روزمرگی و رانتخواری و همه چیزخواری و تولید نقدینگی سرسام آور و‌گرانی و‌تورم شدید هست و به هیچکس هم پاسخگو نیستند و از هیچکس هم ابایی ندارند و تمام قوا هم تصاحب کرده آند و برای آنها هم تعیین تکلیف نموده و دستورالعمل جهت اجرا میدهند و روزگار مردم و‌مملکت را تیره و تار کرده و هر روز هم به آن می افزایند چون تمام نیروهای لایق و نخبه و‌متخصص برای اینکه مزاحم آنها نباشند از کشور فراری داده و می‌دهندوبصورت ایل و تبار سالاری موروثی حکمفرمایی می کنند.
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
چرا توسط آمریکا انگلیس واسراعیل رهبری میشوند.
اردشير
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱
خودم یک وطن پرست در واقع ناسیونالیست هستم اگه به جای ایاد گرفتن از تار مو چند نفر اختلاس را اعدام می‌کردند و به معیشت مردم بها می‌دادند هیچ وقت مردم و نیروهای امنیتی به جان هم نمی افتادند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۵
بله مردم زمانی به اصلاحات قانع بودند که انجام نشد ونشدونشدونه تنها انجام نشد بلکه درآخر تک صدایی هم درجامعه ایجاد کردند تا به خیال خام خودشون مملکت رو بر وفق دلخواه خودشون بچرخونند که نتیجه ش اینی شده که در کف خیابون می‌بینیم... واز سرکار آمدن انسان ...چون رئیسی ایجاد ناخواسته چنین خیزش هایی دوراز انتظار نبودوالان دیگه اعمال این طومار عرایض واقدامات که نوشتید کاملا دیر شده ومردم دیگه از همه چی عبور کردند واین نتیجه خواستن آش باجاش توسط شما بود که هر صدای مخالفی رو خفه کردید وهنوز هم که کابالا گرفته بازهم به این روش احمقانه تون پایان نمیدید وبازهم سرکوب وبازهم سرکوب.... خدا با حق است... یا حق
التماس تفکر
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
با نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه بیشتر وضعیت کشور و نخبگان سیاسی و سیاست مدار و حزب همینه
اگه میخواهید کشور و نخبه سیاسی و سیاست مدار و حزب یکجور دیگه باشه هم باید یک کلمه کمش کنید هم یک کلمه بیشتر
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
نه اینوری،نه اونوری،لعنت به هر دو محوری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۲
بابا شماها همش به فکر معیشت هستین ندیدم یک نفر به بی عدالتی مخصوصا دردادگاها حرفی بگین نون شب دست روی زمین بزاریم وبه زمین بکشیم گشنه نمیمیریم چون دردنیاهیچ کسی ازگشنگی نمرد ولی زیر تیخ بی عدالتی بله مردم بیشتر ازاین قضایا دررنجند ببخشید من چوپانم وسواد ابتدای دارم اگه غلت املایی دارم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
مردم به فکر باشید
همین که میخواد ایران قدرت بگیره یه عده فتنه به پا میکنن
رییسی داره تو مملکت با تمام توان کار میکنه پشتشو خالی نکنید
برجام سند خیانت روحانی و ظریف و لاریجانی بود
مقاومت و موشک زبون غربی هاست فقط
باید قدرت داشته باشیم که بهمون زور نگن
لیبی و عراق و سوریه و افغانستان و فلسطین و یمن و اکراین درس عبرت ماست
از خواب غفلت بیدار شید و پشت نظام باشید
وقتی میبینن نمیتونن حمله نظامی بکنن و ایران هم باج نمیده و داره کار خودشو میکنه دنبال اغتشاش و بر هم زدن امنیت هستن
ما نفت و گاز داریم ثروتمتدیم برای همینم میخوان غارتمون کنن
علت اینکه شاه رو بر کنار کردن هم هنین بود
چون داشت قدرت میگرفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
زدین مردمو نابود کردین حالا زبونتونم درازه... کل ادمای اصولگرا اصلاح طلب کشورو نابود کردن... روش حکومت اشتباهه این سیاست اشتباهه
مقصودی
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
دو قطبی افراطی و تفریطی اصلاح طلب و اصولگرا که اولی در دانشگاه و دومی در حوزه شکل و نمو یافت ؛ حاصل نقشه ای صهیونیستی بر علیه جنبش وحدت حوزه و دانشگاه امام خمینی ره بود . زمینه ساز این توطئه سیاست های تعدیل اقتصادی هاشمی و قول و قرار هایی بود که آمریکایی ها به هاشمی در قبال پذیرش صلح با صدام و تأمین امنیت اسرائیل داده بودند .از مجوز وام بازسازی صندوق بین اسلامی پول تا کمک به ایجاد بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی در توسعه بخش نفت و گاز ایران . اما با چراغ سبز آمریکا به صدام و حمله صدام به کویت و بالا رفتن ریسک سرمایه‌گذاری در منطقه ؛ شرکت های سرمایه گذاری خارجی مثل توتال فرانسه و .. پا پس کشیدند و به ناچار بخش خصوصی ایران به آقازاده های دولت هاشمی واگذار شد . حیف و میل سرمایه ها زمینه را برای نقد و شکل گیری جنبش های اصلاح طلبانه دانشگاهی از دولت هاشمی در هنگام انتخابات ۸۲ فراهم کرد که بعد از روی کار آمدن خاتمی به عنوان اصلاح طلب ؛ این جنبش همچون سگ هار پا را فرا تر نهاده و پاچه اعتقادات و دیانت و ارزشهای ملت ایران را هم به دندان گرفتند . در برابر این هتک حرمت های عالمان متهتک اصلاح طلب ضد ارزشها ؛ در بخش حوزه؛ جبهه اصولگرایی شکل گرفت و جاهلان متنسکی که دانشگاه را محل فساد و فحشا و حمله به دین و ارزشها می دانستند جبه اصولگرایی را تشکیل دادند . البته سران هر دو این شاخه ها زیر شبکه نفوذ اداره می شدند و هر دو سر در آخور صهیونیزم جهانی داشتند . نقشه شوم تفرقه میان حوزه و دانشگاه و تشکیل دو حزب افراطی و مخالف هم یعنی اصول گرا و اصلاح طلب از سوی هاشمی از زمان انحلال تک حزب جمهوری اسلامی در سال ۶۷ و برای ایجاد فتنه های آتی و بر اندازی نظام بود . خیانت های هاشمی در دوران جنگ و نقشه انحلال ارتش در اوایل جنگ به بهانه کودتای نقاب( نوژه) بر هیچ کسی پوشیده نیست . ماجرای ربوده شدن دیپلمات های ایرانی در لبنان و امام موسی صدر در لیبی و دادن جام زهر صلح به امام خمینی ره برای تأمین امنیت اسرائیل از نمونه های خیانت های هاشمی به ملت ایران بود . مخالفت هاشمی با موشکی شدن و هسته ای شدن ایران و دادن اطلاعات چهره های کلیدی موشکی و هسته ای برای ترور به صهیونیست ها و پیشنهاد راهکار مذاکره و گفتگو با دشمنان قسم خورده ملت ایران از ابتکارات ضد انقلابی هاشمی در زمینه دیپلماسی بود .با این اوصاف حذف و انحلال دو حزب شیطانی و خائن اصلاح طلب و اصولگرا که سرمایه های مادی و معنوی این ملت را بر باد داده اند و امنیت اقتصادی و اجتماعی و سیاسی ایران را به ورطه نابودی کشانده اند منطقی به نظر می رسد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
با سلام خدمت همگی دوستان با مطالعه کامنتها بفکر افتادم بنویسم یا نه خطر نوشتن افکار تو این روزها هم ممکنه بهتر از فایده اش یعنی تنویر افکار باشه !
عزیزان بیشتر ملت با جمهوری اسلامی مشکلی ندارند و اساسا نوع حکومت براشون فرقی نمیکنه؟ !اما ببینید چرا بعد از ۴۰ سال حکومت دوباره ملت یاد پسر کسی افتادند که خودشون از قدرت کنار زدند !
یه بنده خدا حرف جالبی زد ,حاکمیت به شدت به حجامت نیاز دارد ,گرگ های بسیاری با لباس میش مشغول حیف و میل از سفره بیت المال با لباس دین و شعارهای انقلابی اند ,افراد صهیونیستی با نفوذ به جریان حاکمیت و تندروی های بی مورد و کارشکنی باعث دین گریزی ملت شدند که منجر به اعتراضات پی در پی میشود !
عزیز نمی شنوی ملت براشون روحانی ,رئیسی فرقی نمیکنه؟ ! چرا چون این ملت هیچ حزب مردمی ندارند دو جریان قدرت طلب هر دوره انتخابات با جنگ زرگری میان وسط دونفر را بین خودشون انتخاب میکنند بعد میگن بیاییم انتخابات بین این دو !
بعدش هم میششند سر سفره باهم ! مجمع تشخیص رو نگاه کنید !
برادران یا باید انتخابات آزاد ,توزیع عادلانه ثروت, حذف بودجه و ردیف های بودجه غیر شفاف !و فعالیتهای موثر حزبی ,پرداخت به حقوق اولیه اقلیتها ازجمله زبان و هویت ,توزیع قدرت و...,سیاست سازنده بین الملل ,آزادی های مدنی و اجتماعی خواست مردم و قانون اساسی ,از همه مهمتر معیشت مردم درست بشه وگرنه با پایان یافتن امید مردم به بهبود حکومت که خوبه ,اسلام و خدا و پیغمبر را ملت فقیر کنار میزنند !
بعنوان برادر کوچکتر خودتون از ملت و حاکمیت میخواهم با هم آشتی و حاکمیت با نشان دادن حسن نیت و کمک به بهبود اعتماد و امید ملت از خواب غفلت بیدار شده و سوریه دیگر رقم نخورد ! بابا دارند روسیه به این بزرگی را دوباره تجزیه و پوتین را شکست میدهند ما که درسته خودمون رو قوی میدانیم اما با این وضعیت ناامیدی نسل جدی آینده امون مشخصه ! و السلام علی من تبع الهدی .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴
همیشه ملت بین بد و بدتر انتخاب کردند تا یکی یه انتقادی کرد و از روی دلسوزی یا حتی جلب نظر بخش ناراضی ملت یه حرفی زد که توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد شما هایی که قصور را به گردن ملت می اندازید مگر از هر دو جریان رقیب هر دو بار پی در پی همیشه ملت یکیشون رو که شورای نگهبان انتخاب کرده و گفتند یکیشون رو انتخاب بکنید ! کم گوش داند و هی تکرار نشد !یعنی ۸ سال اصلاح طلب ۸ سال اصولگرا نبوده !این میگفت تقصیر اونه اون بعی میگفت تقصیر اونه !هرکدام هم بدتر از دیگری ! انتخابات باید با حضور همگی نخبگان سیاسی باشه وگرنه کسی که فقط بله قربان و چشم میگه قطعا جسارت اداره امورات اجرایی کشور رو نداره و فقط برا پوشیدن ردای جایگاه و منافع نزدیکانش و حلقه ی اطرافیانش چشم به روی همه چی می بنده !
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳
باشش کلاس سوادنمیشه مملکت اداره کردولت رییسی ضعیف ترین دولت بعد انقلاب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷
دادگاه و قوه قضائیه تون ببینیم تا آخرش بخونید
مملکت روزی نابود شده که بودجه حوزه هزار برابر آموزش و پرورش شد
راننده بیل و تراکتور شد معلم الانم نتیجه اش شخم زدن مملکت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
احسن حقیقت عریانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۹
این آقا خودش هم می‌داند که از چه چیزی حرف می‌زند ؟ مگر در طول این ۴۳ سال نزدیک به ۳۰ سال مملکت دست شما افساد طلبان
نبود مگر در همین ۸ سال گذشته مملکت دست شماها نبود می‌شود بفرمایید که دقیقاً چه غلطی کردید ؟ مگر اقتصاد کشور را شخم نزدید
مگر دلار را شماها از ۳ هزار ۵۰۰ تومان به ۲۷ هزار تومان نرسانید؟
مگر مردم این کارهای شما را فراموش خواهند کرد
ما مردم شما اصلاح طلبان را برای همیشه کنار زده ایم دیگر از مردم
انتظار نداشته باشید که به شماها اعتماد بکنند
اگه گفتی
Germany
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۲
مرد واسه وطنش میجنگه نامرد واسه نون
فرید
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۹
ایران شده انگلیس کوچولو با وجود این برادران شیردل
ایا
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۶
مامردم ازدربدری وبی خانمانی وبی مسکنی وبدمسکنی به ستوه آمده ایم آیااین نظام وحکومت نمی بایست حداقل زمین به افرادبدهدتمام درآمدمان وآبرویمان وشرف وعزتمان وهمه وجودوحافظه مان وروح وروانمان بابت نداشتن مسکن به هدرمیرود حداقل زمین به مردم بدهندزمین که دیگرمانندچیزهای دیگردست دیگرکشورهانیست اییییییییییین مشکل اساسی مردم اصیل ووفاداربه خداوامام وایران است مشکل دیگرعدالت درتقسیم بیت المالست آن آدمهای ناباب خانه هاوحسابهای میلیاردی وترلیونی دارندولی انسانهای متعلق به این نظام ووطن دوست بیخانمان وبی پول.،مسئله دیگراستمرارتورم درچنددهه ازعمرنظام است که همه اعتبارنظام ومردم وطن دوست رابی اعتباروزیرسئوال میبردپول مملکت بایدثابت بماندودولت خودش بگونه ای دیگروجداگانه ازطریق سیستم دیگری آنرابه عهده بگیردوگرنه برای همه ثابت میشودمادروغگوهستیممسیله مهم دیگر سیستم سازی است نه اینکه انسانها راسیستم وتقدس سازی کنیم بله شخصیتها محترم میشودوبزرگ میشوندبرای سیستم سازی وتولیدعلم نه اینکه علم وسیستم اسم ونام وشخصیت وشهرت درست کنداین برخلاف دین وانسانیت ومملکتداریست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
تنها رکن وپایه یک حکومت مشروعیت مردمشه تا زمانی که معترضین نوع حکمرانی اوباش یا ساده لوحان و فریب خوردگان دشمنان خارجی برچسب بخورند وبجای اضهار نظر افراد فرهیخته حرفهای ادمهای خودفروخته شنیده شود روز به روزاوضاع بسمت استبداد و هرج ومرج پیش خواهد
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
سلام شهدا ربطی به سیاست ندارد مردم دیگربه اعتقادات هیچ ایمان هم ندارن یه اخوند با افکارمردم بازی کنه بگع جهاد یه سپاهی باپول بیت المال اقتصاد وسرکوب کشور به بهانه های واحی دراین بین تعدادی جیره خور ومسولین کوپنی کارشان شده استقبال ازلمامه داران اینها خودرا کجا میبینن یک کلام‌ تاریخ انقضا این حرفا گذشته باید رفت قابل توجیع وتفسیر نیست مثل ملاها ... سانسور بس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۴
اگر منظورتان از نخبه سیاسی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی است همان بهتر که حذف شوند احزاب سیاسی هم که خیلی وقته حذف شدن و مردم بهشون اعتمادی ندارن
ریش وریا
Germany
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۵
اینها و کل سیستم حکومت با ناکارآمدی و فساد و بخور بخوری که انجام داده اند زیر ۵۰ سال نسخه پایان حکومت و زورگویی مذهبیون خواهند بست.و سیلی و ضربه ایی که به اعتبار نظام اسلامی می زنند غیرقابل جبران خواهد بود.
۹۸
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
با سلام
روحانی با تشویق مردم به سرمایه گذاری در بورس پول مردم را بالا کشید.یه سری به قبض تلفن ثابتتون بزنید و کامل قبض را مشاهده کنید.۱۰۰۰۰تومان بابت هزینه صوتی اضافه شده.
با ۴۰ میلیون یارانه بگیر سرپرست محاسبه کن ببین۴۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰تومان در ماه دارن به خزانه دولت اضاف میکنن . حالا سوال ؟این خودش یه دزدی جدید نیست که اندک مردم اگاه هستن از این مورد کوچک. پس برادر من سگ زرد برادر شغاله.
دست معاند و رسانه معاند و ....نیست خودمان به خودمان میکنیم
کسی دلش به حال من و شمای موافق و مخالف نمیسوزه.فقط خدا فقط خدا
علی اصغر همدانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱
ایران تجزیه نخواهد شد!
مرگ بر امریکا، گوگل، منافقین، کومله، بهایی ها!!
ناشناس
Germany
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۴
بابا مردم خیلی با این گرانبها تورم ها مردم واقعا گرفتار هستند چرا باید قبول نکنیم که مشکل دارم ملت را به جان همدیگر افتادن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
آقای بی سواد کسیکه با شش کلاس سواد و با۶میلیون ری میشه رئیس جمهور این ملت شریف؟ شماها دست نشانده یهود هستین وگرنه همه حومتها واسه مردم کار میکنن شماها نفهمیدم واسه کی کار می‌کنید
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۹
...چرا باید به زور خودمون و عقایدمون و به مردم تحمیل کنیم .یه ذره شجاعت و شرافت میخواد که همه پرسی برگزار بشه تا حقیقت برا همه روشن بشه .بعد از ۴۳سال از نسل جدید سوال شود آیا جمهوری اسلامی رو میخوان یا نه .پاینده ایران .یا حق .
جعفر
| Iran (Islamic Republic of)
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۵
اون شاه انگلیس که به شما خط میده بارفراندم پادشاه شد آیا؟؟
جعفر
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۱
مگه شاه ملعون انگلیس با رای شاه شد.
براندازهای بدبخت از یک حکومت سلطنتی موروثی خط می‌گیرند بعد برای ما از دموکراسی زر می‌زنند. شما برید برای مردم انگلیس دنبال رفراندم بگردید بدبختا
وحید
| Iran (Islamic Republic of)
۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
مطمئنی از کسی خط میگیرم آیا ؟!
بدبخت کسیه که خودش و به خواب زده !!!!!
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
اقای خمینی در سخنرانی سال ۵۷ بهشت زهرا تهران فرمودن ما حکومتی ک پدران مون انتخاب کردن دیگه نمیخاهیم . این حرف ی هست ک الان ما هم میتونیم بگیم نمیشه آیا ؟! فک نکنم به انگلیس و خط دادن و این حرفا ربطی داشته باشه .حالا بقیه مگه چ گلی به سر ما زدن البته چین و روسیه ک گل سر سبدن !
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: