قالیباف، نوباوه، سیسمونی گیت؛ دعوایی که با ریش‌سفیدی حل نشد! | وقایع روز
کد خبر: ۳۹۸۳۵
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - 16 November 2022
اختلاف میان رئیس مجلس و بیژن نوباوه حتی با پادرمیانی نمایندگان مجلس نیز پایان نگرفته است.

قالیباف، نوباوه، سیسمونی گیت؛ دعوایی که با ریش‌سفیدی حل نشد!

وقایع روزـ سرویس سیاسی؛

به گزارش خبرنگار پارلمانی وقایع روز، محمود احمدی بیغش نماینده مردم شازند و اراک در بخشی از نطق میان دستور خود در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی، نسبت به شکایت محمد باقر قالیباف رئیس مجلس از بیژن نوباوه نماینده مردم تهران واکنش نشان داد و آن‌را اقدامی در جهت امنیتی کردن مجلس دانست.

احمدی بی‌غش که در غیاب قالیباف و در حالی که اداره مجلس را علی نیکزاد  نائب رئیس اول مجلس بر عهده داشت گفت: «شکایت جنابعالی از آقای نوباوه نماینده تهران از عجایب این دوره است. مگر جرم این جانباز چه بوده جز یک اظهار نظر در رابطه با موضوع سیسمونی؟ این شکایت یعنی امنیتی شدن مجلس در دوره مدیریت شما. پیشنهاد می‌کنم برای حفظ شأن مجلس و حرمت تریبون از رؤسای قبلی مجلس امثال آقایان لاریجانی و ناطق نوری مشورت بگیرید چون آن‌ها در چارچوب انقلاب و نظام هستند.»

نیکزاد در پاسخ به این سخنان نماینده مردم شازند خبر از پادرمیانی بزرگان مجلس برای رفع این اختلاف و گذشت طرفین از یکدیگر داد که ظاهرا نتیجه‌بخش نبوده است و کار به شکایت قالیباف از نوباوه رسیده است.

نائب رئیس اول مجلس در این زمینه گفت: «بنده در جایگاه رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان که با رأی شما عزیزان آنجا هستم، چندین جلسه گذاشتیم، در این رابطه با بزرگان مجلس صحبت کردیم. حتی برادری که اینجا عنوان کرد که شما مثل دیکتاتور مجلس را اداره می‌کنید. ما آن پرونده را به قوه قضاییه نفرستادیم بلکه خواهش کردیم از یکدیگر گذشت داشته باشیم.»

پیش از این نیز، غضنفر آبادی سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز به موضوع پادرمیانی نمایندگان برای خاتمه جریان خبر داده و گفته بود: برای فیصله دادن به این موضوع اقدام کردیم و در این راستا دوستان ما با آقای نوباوه صحبت کردند تا ماجرا تمام شود، اما به هر حال این مسأله به سرانجام خوبی نرسید.

تشریح ماجرای شکایت قالیباف از زبان نوباوه

این در حالیست که روز گذشته بیژن نوباوه از شکایت محمدباقر قالیباف بر علیه خود و به اتهام اتهام نشر اکاذیب خبر داده و گفت:‌ امروز احضاریه‌ای به دادگاه با اتهام نشر اکاذیب به من ابلاغ شده که در آن قید شده که اگر تا ۵ روز آتی به دادگاه مراجعه نکنم، حکم جلب من صادر می‌شود و بازداشت خواهم شد.

وی در تشریح علت شکایت رئیس مجلس گفته بود: بعد از ماجرای رسوایی سیسمونی نوه آقای قالیباف که بازتاب بسیاری در جامعه داشت، توسط تعدادی از نمایندگان مجلس بیانیه‌ای خطاب به رهبری تهیه شده بود که در انتهای آن بدون آنکه با نمایندگان مطرح شود، مطلبی در حمایت از رئیس مجلس اضافه کرده بودند.

وی با تاکید بر اینکه آنچه که ما امضا کردیم فقط مربوط به رهبری بود، افزود: بعد از قرائت نامه در صحن مجلس، تعدادی از نمایندگان از جمله آقایان کوثری و نادری و خانم لاجوردی از تریبون مجلس نسبت به این اتفاق اعتراض کردند و بسیاری از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند و این مسأله انعکاس فراوانی در رسانه‌ها داشت.

این نماینده مجلس اظهار کرد: چند روز پس از این ماجرا، در حساب کاربری خودم در توئیتر مطلبی منتشر کردم مبنی بر اینکه این کار فریبکاری است و در شأن نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیست؛ در پی انتشار این مطلب شخص آقای قالیباف از من شکایت و اعلام کردند که اطلاعی از موضوع نداشتند که این خودش یک جرم است که بدون اطلاع ریاست مجلس بیانیه‌ای صادر شده است؛ این درحالیست که هم شواهد نشان می‌دهد و هم من اطلاع دارم که آقای قالیباف در جریان موضوع قرار گرفته بودند.

پیشنهاد عذرخواهی دادند؛ نپذیرفتم!

نوباوه ادامه داد: بر اساس قانون، این شکایت جهت بررسی به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارجاع داده شد و تعدادی از نمایندگان مجلس و همچنین برخی از اعضای هیئت نظارت با من صحبت کردند و از من خواستند که عذرخواهی کنم تا ماجرا خاتمه یابد که من به هیچ وجه این پیشنهاد را نپذیرفتم.

اگر ضرورت داشته باشد با مدرک، اطلاعات بیشتری در خصوص سفر‌های خارجی خانواده قالیباف با ارائه خواهم داد

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه صددرصد قصد دارم که در جلسه دادگاه شرکت کنم، عنوان کرد: اقدامی که آقای قالیباف نسبت به آن اعلام شکایت کرده‌اند را برای حفظ رعایت حقوق مردم و در راستای وظایف نمایندگی می‌دانم. در دادگاه اسناد و مدارک لازم را ارائه خواهم داد و در این قضیه شاهد هم دارم. همچنین اگر ضرورت داشته باشد، اطلاعات بیشتری در خصوص سفر‌های خارجی خانواده قالیباف به همراه عکس و مدرک کافی ارائه خواهم داد.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان: اتهامات نوباوه در توئیتر، در راستای وظایف نمایندگی نبوده است

در همین راستا، حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان درباره بررسی شکایت قالیباف از نوباوه در این هیئت توضیحاتی ارائه کرد و گفت: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان پس از انجام بررسی‌های لازم، به این نتیجه رسید که اتهاماتی که آقای نوباوه در توئیت مطرح کردند، در راستای وظایف نمایندگی نبوده است.

مشاور قالیباف:‌ وقتی یک دروغ گفتی مجبوری دروغ‌های بعدی را بگویی

احسان عسکری در واکنش به اظهارات امروز "بیژن نوباوه" نماینده تهران درباره شکایت قالیباف رییس مجلس از او، در توییتر خود نوشت: «از قدیم گفته‌اند وقتی یک دروغ گفتی مجبوری دروغ‌های بعدی را بگویی.

‏آقای بیژن نوباوه خودش می‌داند که باید بابت تهمت جعل که به رییس مجلس زده، پاسخگوی دستگاه قضایی باشد.

‏قطعا تهمت جعل زدن به کسی در راستای وظایف نمایندگی و حفظ حقوق مردم نیست و دادگاه حتما رسیدگی خواهد کرد.»

فعال سیاسی نزدیک به قالیباف: این شیوه فرافکنی صحیح نیست

سعید آجرلو فعال سیاسی نزدیک به قالیباف نیز در گفتگویی روز گذشته خود با ایسنا  ضمن رد سخن بیژن نوباوه مبنی بر اینکه شکایت از او به خاطر اجرای وظایف نمایندگی وی بوده، گفت: اتهام جعلی که آقای نوباوه به رئیس مجلس وارد کرده‌اند جزء وظایف نمایندگی وی نبوده است. این شیوه فرافکنی حتما صحیح نیست. اکنون که وقت پاسخگویی رسیده، به جای سخن گفتن درباره اتهامی که وارد کرده، موضوع را وارونه جلوه می‌دهد.

حال باید منتظر بود و دید که دعوای میان محمدباقر قالیباف با بیژن نوباوه که حتی با ریش‌سفیدی نمایندگان باسابقه مجلس پایان نگرفته است، در دادگاه چگونه پیش خواهد رفت آن‌هم با تهدیداتی که نوباوه کرده و حملاتی که حامیان رئیس مجلس به او کرده‌اند. 

 

نظرات کاربران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
آخه نوباوه سالها پیش مرده بود چطور دوباره زنده شد ای بابا
من، غم ،ایران
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
هم سیسمونی خریده هم طلب کار شده هم شکایت کرده
حیات وحش افریقا قانونمندتر از مجلس شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
قانون کجاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
نوباوه همون مجری کچل تلوزیون خودمونه....عجب ....این از اون سلبریتی های خودیه ....با تلوزیون مشهور شد الان نونش تو روغنه و گنده گنده حرف میزنه ....به هرحال توی این دعوا حداقل قالیباف باگذشته و کارنامه ای که داره یه چیزایی بارش هست اما این کچل فرصت طلب تلوزیونی ......
حمید
| Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
خدا وکیلی قضيه سیسمونی دروغه؟ اگر بله که رئیس محترم مجلس آشکارا شفاف سازی کنند که سو تفاهم هم پیش نیاد البته در مورد همه چیز باید شفاف سازي بشه تا دشمن صهینوستی و استکبار که‌ حقيقتا دلسوز مردم نیستند بهره‌ برداري ناجوانمردانه نکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸
همشون از یه توبره میخورند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷
دزدی از بیت المال وزمین خواری،حقوق نجومی ، اختلاس خانمش وپسراش ،۸هزار میلیارد در پرونده سیاه هش داره ، امثال این ... آبروی نظام وانقلاب ومقام رهبری واسلام عزیز را برده مسبب اصلی در نارضایتی مردم شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
از ادبیاتت معلومه چقدر حالیته ؟ یه جا دست آقا رو شده حالا هر کس در مورد قضیه حزف بزنه باید ساکتش کرد حالا با تهدید با تطمیع با توهین امثال تو .
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of)
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
با این شعور حرف زدنت معلومه باید طرفدار قالی سیسمونی باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
نداشتن مو عیب نیست بر اثر دلایل متفاوت پیش میاد .عیب توهین کردن به یک جانباز است
مجید جلالی
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰
اقای قلیباف خلاف کردی از مردم طلب کاری ...های نجومی شما هنوز به نتیجه نرسیده اگه مشهدی نبودی میگفتم رو که نیست....تو از دهاتتون که اومدی بلد نبودی حرف بزنی دایی من درجبهه از شما ...های زیادی نقل کرده خدا رحمتش کن شهید شد شهادت لیاقت میخواهد و... که شما از ان بویی نبرده اید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳
اون بدبختی که برای لو دادن سیسمونی قالیباف زندامی گردید کجاست؟ الآن زندانه یا آزاده ؟ فقط می خوام ببینم این بی شعور که مدرک داشت چرا برای دادگاه اون دانشجوی بدبخت نبرد هان ؟ بی ...های خدا پرست حالا که می خواید
قلی
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۱
خالیباف و دروغ؟ امکان نداره اقای خالیباف دروغ بگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۸
قالیباف دیگه شورشو درآورده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۲
قالی بافت پول مملکت را پسرش برده استرالیا عشق حال کنه داما ودخترش هم کشور ترکیه دودستگاه اپارنمان بخره خیلی ... تشریف داره روکه نیست مردم نون شب ندارند بخورند خدا از بتون نگذره
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
خالیباف ما را از خراسانی بودن دلزده کرده!!؟؟
بهمن
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
واقعاً ؟؟؟؟؟؟!!!!!!
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
آقای قالیباف رفتی دادگاه در مورد زمان شهردار بودنت هم تو بخدا یه توضیحاتی به دادگاه بده گه همه بهت نگن داروغه ناتینگهام
استقلال بزرگ
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
خیانت باعث میشه که از شیطنت های دشمن شکست بخوریم،،،،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷
دقیقاً درسته
متاسفانه زیر وروشون یکی نیست
فقط دروغ گو سی وفریبکار ی ورانت خوار ی
فامیل ما هم شورای شهر تهران بود می گفت ویلای قالیباف اونطرف روبروی ویلای ماست
یه ویلای تک روی کوه
چه عدالتی!؟
چه مردمی!؟
ای بابا
دچار کیا شدیم؟
خدایا نجاتمون بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴
عشق است قاایباف رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱
بلهخخهههههه
اشنا
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
بخشی از ریشه های اغتشاش درمجلس است بعنوان مثال باطرح استیضاح وزیربرخی دنبال باج گیری برای منافع شخصی هستنداین نمایندگان باشعارواغفال مردم منطقه خودرای اورده اندباتوجه به اهمیت مجلس بایدشیوه انتخابات ومدیریت ان بگونه ای اصلاح شودتانمایندگان متخصص متعهدودلسوزوشجاع به مجلس راه پیداکنندومدیریت مناسب درحل الویت بندی ونظارت مشکلات صورت گیردتامردم امیدبه مجلس داشته باشندنه مثل شرایط امروز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
متاسفیم برای مجلس به اصزلاحی مردمی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳
مردم و بخصوص جوانان این اتفاقها را میبینند و شاکی میشوند مگر رهبر نگفته بود جنس ایرانی بخر پس چرا اقوام و مسولین درجه یک نظام و رهبری به این حرف گوش ندادند
حمید
| Japan
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۵
خواص فکر میکنن که رهبری برای عوام فرمودند ! عوامی که فقیرن و پول ندارن ولی آقایان که جزو عوام نیستند، پس ترجیح دادن جنس خوب خارجی بخرن و خوب زندگی کنن !
هستند کسانی که میدونن با سرکوب معترضان یا اغتشاشاگران ! و افشای اون به نون و نوایی میرسن و جزو خواص میشن پس ترجیحا یکبار به نظام خدمت میکنن و سالها منفعت میبرن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
باسلام واحترام، نمونه بارز حما... وگستاخی بالاترین مرجع قوه مقننه، این سفر خارجی آنهم ترکیه وهزاران بریز وببپاش پنهان دیگر دراین وضعیت اقتصادی، یاس وناامیدی عامه ملت چه توجیهی می تواند داشته باشد معلوم است با این روحیه دیکتاتوری تمام حقوق ملت را به نام قانون به نفع خودشان صبط می کنندهزینه های کمرشکن حاصل تفکر به اصطلاح نمایندگان انتسابی، خشم مردم از این بی عدالتی هاست که انقلاب وتروت ملی را به نام خود واقوامشان مصادره کردند
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳
الان‌مملکت هزار بلوا و بدبختی دارد اقای نو باوه که خودش هم جز افراطیون میباشد وهیچ امتیازی نسبت به بقیه ندارد و یکی از ضعیفترین وکلای ملت در گیری با قالیباف را علم کرده از همان دست ادمهایی که ذره ای به فکر اراوش ملت نیست مرد حسابی شرایط ورودت به مجلس را خودت بهتر از همه میدانی الان بس کن فکری اگر داری بحال مردم بینوا کن تو هرگز توانایی درگیری با قالیباف را نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰
پارتی بازی وناحق کردن از بالا آب میخوره
بیچاره ما ملت ومردم عادی و دانشجو وادم پاکدست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
شکایت حاکم را پیش داروغه بردند .، چقدر مضحک! ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
وای خدا رحم این مردم کند حالا نوه ش ما شا الله گنده شده
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۴
جالبه هم کسی که سفرخانواده قالیباف را منتشر کرد محکوم شده حالا هم نماینده اصولگرا محلس از قرار معلوم آقای قالیباف مصونیت عجیبی دارند جالبه که در حرف خود را فردی جوابگو می‌داند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۷
دعوای زرگری جناب نوباوه همیشه طلبگار چون سهمی بهش از دلارای نفتی که بین نمایندگان تقسیم شده این اقا میگه من بیشتر میخام حالا نمیدونم برای چی چون میگه چون من جانبازم یه امتیاز بالاتر از شما تو جنگ داشتم حاللا نمیدونم این اقایون بعد چهل سال هنوز تو همون هوای جنگی سیر میکنن وطمعشون اصلن سیری نلپذیره نمیدونم اینا جنگ رفتن از زمین وزمان طلبگارن وهمع چیز رو میگن مال ماست خوب مرد حسابی تو برای رضای خدا وکشوز ومردمت رفتی یا برای مال ومنال دنیوی متاسفانه همه مسوولین ونماینده گان به جز یه درصد یشون اکثریت ته به فکر ملت وکشور ونه به داد مردم ونه به فکر مشگلاتی که همین اقایون به خاطر بی لیاقتی شون به بار اوردن حالا اکثریت فقط وفقط به فکر پول وراند وسکه ودلال بازی وباند بازی برای صندلی قدرت وپست بالاتر هستن ولاغیر حالا چجوری توقع دارن که مردم اینا رو قبول داشته باشن که حتا ذره ای دلسوز و اصلن اهمیت نمیدن به مردم که تلاش کنن مشکلات مردم رو رفع کنن همش به فکر خود وجیب مبارکشون وخانواده هاشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۹
شما مسولین اشتباه می کنید وبه جای این که شما را مجازات کنند اون بدبختی که ماجرا را دیده وگزارش داده او را مجازات می کنید شما از اسلام چه می دانید فقط فکر پست ومقامتان هستنید وانتقاد پدیر هم نیستید ودر دلتان جز کینه چیزی نیست ایا با این شرایط می توان مسول بود احکام اسلام را بخوانید مردم را از اسلام دور کردید جای تاسف
حق گو
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵
مجلس تعدادی مفت ...بیت المال، نون به نرخ روزخور، جمع شدن ، مسبب اصلی اغشتشات هستند ، مردم از عملکرد آنها ناراضی اند
خدا وکیلی اگر سیسمونی، حقوق نجومی، زمین خواری، ۸هزارمیلیارد دروغ ،خانمش مشاور شهردار نبوده ، یه برنامه تلویزیونی بیاد شفاف سازی کنه و رفع اتهام
،،،حضرت آدم هم یه عمر دربهشت بود تا اینکه میوه ممنوعه خورد،،، ،،، نمیشه کسی که برادرش شهید بشه و۸سال جبهه بوده باشه و......، طمع مال دنیا وپست ومقام، سهم خواهی از انقلاب ، فریب خورده باشه ومیوه ممنوعه را خورده باشه
ب
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
جناب آقای قالیباف زحمات زیادی برای کشور عزیزمون کشیده بی احترامی به این شخصیت ارجمندآن هم از طرف نوباوه عزیز راجایز نمی دانم انشااله ختم بخیر بفرمایید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
خواهش میکنم پاچه خواری نکنید
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
امیدوارم‌که‌دروغ‌گویی‌واقعی‌در‌جریان‌دادگاه‌منصفانه‌‌رسوا‌شود‌وحکومت‌هم‌بخوبی‌شفاف‌سازی‌کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
امثال قالی باف با ... و دورویی این مملکت را به این روز انداختن که مردم به جون هم افتادن، نمیدونم تا کی میخوایید خودی و نخودی کنید
مازیار
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
ملت بدبخت چه کشیدن این 42سال ؟
واقعا چرا خوابیم ودم جوانان ونوجوانان ودانشجوی اعتراضگر گرم ؟.
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
یکی از یکی بی هویت تر از رییس گرفته تا کاسه ... که مثل ...افتادن به جون این مملکت و ملت وای به روزی که در محرض الهی و همین مردم باید جوابگوی ... کاریاتون باشین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
تو روح چنین مسؤلینی ...
ص
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳
مفصر همه اینا صدام لعنتیه . اگ اون بیشرف جنگ راه نمینداخت اینا هم جبهه نمیرفتن تا بیان سهم خواهی کنن و مملکت رو ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸
نوه قالیباف چه بد قدم از اب دراومد ماه پشت ابر نمی مونه دروغ و فریبکاری یه روز اشکار میشه ۴۳ ساله به مردم ایران دروغهای رنگ و وارنگ تحویل دادندمردم خیلی هشار شدند دیگه حناشون رنگی برای مردم نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲
خدایا خودت اوضاع رو ختم به خیر کن...
فررخ
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۵
سلام.دوستان خودتون رو درگیر دعواهای مسخره آقایان قالیباف و نوباوه نکنید که هیچکدام شایستگی این جایگاه را در مجلس ندارند ! خخ
علی اکبر
United States of America