بوق‌های نفرت!/ چگونه تجزیه ایران بدون تغییر جغرافیا اتفاق افتاد! | وقایع روز
کد خبر: ۴۰۲۱۹
نویسنده: دانیال نعیمی
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - 23 November 2022
سیاهی انگ‌زنی و عدم تحمل مخالف، کشور را روزبه‌روز از گفتگو و دیگر راه‌های عقلانی بهبود شرایط دور می‌کند و هر چه بیشتر جامعه را به بن‌بست سرخوردگی نزدیک می‌سازد.

بوق‌های نفرت!/ چگونه تجزیه ایران بدون تغییر جغرافیا اتفاق افتاد!

وقایع روزـ سرویس سیاسی؛

اختصاصی وقایع روز؛‌ با شروع نا‌آرامی‌های اخیر در کشور، تحلیل‌گران و سیاست‌ورزان بسیاری سخن از تجزیه گفتند و یکی از عواقب دعوایی که در کف خیابان آغاز شده بود را تجزیه کشور دانستند و برخی نیز نیت عوامل خارجی از مداخله در این دعوا را پاره پاره شدن کشور اعلام کردند. اما همه آن‌ها غافل بودند از این‌که کشور مدت‌هاست تجزیه شده است، تجزیه‌ای نه در حدود و مرز‌های جغرافیایی که در روح جمعی و اتحاد ملی مردم.

این را البته باید خیلی پیش از این می‌فهمیدیم، مثلا زمانی‌که دو خانم جوان، یکی با حجاب و دیگری بدون حجاب در اتوبوس حمل و نقل شهری با یکدیگر درگیر شده و کار از منازعه لفظی به ضرب و جرح کشید و پایان آن فقط برای خانم بی‌حجاب، عقوبت قضایی به همراه داشت.

این چندپارگی اجتماعی، این روز‌ها عریان شده است و در قالب خشونت کلامی و رفتاری هر یک از طیف‌های جامعه خود را بیشتر به رخ می‌کشد، همین چند روز پیش بود که یکی از فعالان سیاسی خداحافظی خود را از دنیای سیاست و نظریه‌پردازی در آن اعلام کرد و در یادداشتی که به این مناسبت نوشته بود، دلیل این کار را همین جریان و نیز خروج جامعه از مرز‌های اعتدال و تعقل اعلام کرده بود.

این مصیبت، اما محصول یک ماه و دو ماه اخیر نیست وریشه‌هایی عمیق‌تر دارد و زاییده رفتاری مشابه از جانب زمامداران سیاسی و فرهنگی، اهالی رسانه و صاحبان تریبون است که سال‌هاست این روش را سرلوحه خود قرار داده‌اند و یک‌دستی نهاد‌های حاکمیتی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ نیز بر شدت آن افزود.

طی سال‌های گذشته اقلیتی تمامیت‌خواه و پر زور و البته مدعی انقلابی‌گری، هر دیدگاه، سخن و نقدی که در مقابل تفکر آن‌ها قرار می‌گرفت، با خشونت کلامی زائدالوصفی پاسخ می‌دادند. خائن، وطن‌فروش، سازشکار، غرب زده، واداده، ضد انقلاب، بی‌دین، جاسوس و نمونه‌هایی از این دست کوچک‌ترین بهره‌وری آن‌ها از خشونت کلامی در مقابل دیدگاه مخالف بود.

این رفتار حتی دولت حسن روحانی و شخص رئیس‌جمهور را بی‌نصیب نمی‌گذاشت و هر چه به انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک می‌شد، شدت می‌یافت تا جایی که در آستانه انتخابات آن سردار بازنشسته در میتینگ انتخاباتی رئیس دولت فعلی، پس از توهین به دولتمردان سابق آنان را تهدید جانی کرد. یا آن به اصطلاح تئوریسین که در پاسخ به یکی از نزدیکان دولت وقت، عکسی از سردر زندان اوین منتشر و با این کنایه او را تهدید کرد.

بوق‌های نفرت! / چگونه تجزیه ایران بدون تغییر تقسیمات جغرافیایی اتفاق افتاد!

این وضعیت پس از پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات و یکدست شدن قوای سه‌گانه از لحاظ طیف سیاسی، شدت گرفت و اگرچه این اقلیت تندرو باید از نتیجه انتخابات متوجه می‌شدند که نوع تفکر آن‌ها مخالفان قابل توجهی -از نظر کمی- در جامعه دارد باز هم سعی در اجبار تفکر جمعی مردم به پذیرش نظرات خاص خودشان داشتند.

پیروزی اصول‌گرایان در تصاحب سه قوه حاکمیتی نظام، چنان برخی از آنان را در خواب قدرت فرو برد که حتی مهلت ندادند که یک‌سال از عمر دولت سیزدهم گذشته و مردم وعده‌های رئیس‌جمهور در دوران رقابت انتخاباتی را فراموش کنند. حالا دیگر دولت هم تقدس یافته بود و هر گونه نقدی به آن با واکنش‌های تند از تریبون‌ها و رسانه‌های خاص مواجه می‌شد.

بوق‌های نفرت! / چگونه تجزیه ایران بدون تغییر تقسیمات جغرافیایی اتفاق افتاد!

کار بالاتر هم گرفت و مسئولین امر به سراغ مسائلی رفتند که یقین داشتند جامعه به آن حساسیت دارد و برجسته‌ترین‌شان اینترنت و حجاب اجباری بود. مطرح کردن طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس و راه‌اندازی دوباره گشت‌ارشاد در خیابان شهر‌های سراسر کشور به مثابه نمایش قدرتی بود از جانب صاحبان مسند در مقابل مردم و از قضا رئیس‌جمهور نیز که در وعده‌های انتخاباتی خود اشاره مستقیم به این دو قضیه کرده بود و هرگونه حرکت برخلاف میل جامعه را منتفی دانسته بود، سکوت اختیار کرد و گویی کار را به همان بوق‌های رسانه‌ای سپرده بود.

بازهم خشونت کلامی میدان‌دار شد و برخی ائمه جمعه و صاحبان رسانه و تریبون به میدان آمدند و واکنش‌های مردمی را با حملات تند کلامی، پاسخ دادند. در کلام اینان هر که نسبت به حجاب اجباری یا محدود شدن اینترنت معترض بود، بی عفت، بی‌بند و بار، غرب‌زده، خائن، خارج از اسلام و مانند آن بود.

بوق‌های نفرت! / چگونه تجزیه ایران بدون تغییر تقسیمات جغرافیایی اتفاق افتاد!

در کنار این هجوم، آتش تهیه‌ای نیز در دیگر رسانه‌ها همچنان به تقسیم‌بندی مردم به دین‌دار و بی‌دین، باشرف و بی‌شرف، انقلابی و ضدانقلاب و خائن و خادم پرداختند. کافی است برای نمونه برخی برنامه‌های شبکه افق صدا و سیما یا سخنرانی‌های حسن عباسی را مرور کنید.

بوق‌های نفرت! / چگونه تجزیه ایران بدون تغییر تقسیمات جغرافیایی اتفاق افتاد!

حسن عباسی کار را به جایی رساند که حتی برخی دیگر از رسانه‌ها و چهره‌های اصول‌گرا از او و سخنانش ابراز برائت کردند، ولی کار از کار گذشته بود چرا که او همیشه در همان سنگری جنگیده بود که امروز سربازان آن سنگر از او دوری می‌جستند و اصلا او اولین کسی بود که حسن روحانی را جاسوس موساد خطاب و جمع زیادی از همین دوستان برائت جسته را دل‌شاد کرده بود.

بوق‌های نفرت! / چگونه تجزیه ایران بدون تغییر تقسیمات جغرافیایی اتفاق افتاد!

روز‌ها گذشت و علیرغم مخالفت بسیاری از دلسوزان دوست‌دار نظام با برنامه‌هایی مانند گشت ارشاد، پافشاری سکان‌داران سیاسی کشور منجر به فاجعه‌ای شد و دختری به نام مهسا امینی در این کشاکش، جان خود را از دست داد و بازداشگاه گشت ارشاد جایی بود که وی جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

مردم به ستوه آمده از وضعیت بد اقتصادی که مسئولیت آن‌را متوجه دولت می‌دانستند و در کنار آن هر روز شاهد عمیق‌تر شدن شکاف طبقاتی خود با مسئولین نیز بودند و البته گشت ارشاد و حجاب اجباری را برنمی‌تافتند به خیابان امده و اعتراض کردند.

در مقابل، اما چیزی جز تحقیر، توهین و تهمت چیزی ندیدند، همان رفتاری که پیش از این قضایا بخشی از جامعه متدینین با آن مواجه شدند و توهین به آنان تا جایی پیش رفت که با سران گروهک منافقین هم‌سانشان کردند فقط به این جرم که در اعتراضی آرام و مدنی، گفتند و هشتگ زدند که «محجبه‌ام ولی با گشت ارشاد مخالفم.»

بوق‌های نفرت! / چگونه تجزیه ایران بدون تغییر تقسیمات جغرافیایی اتفاق افتاد!

مردم هر چه کردند که معترض بودن خود را نشان دهند با فشار و توهین بیشتری مواجه شدند پس بسیاری از آن‌ها نیز  نیز راهی را در پیش گرفتند که پیش از این، بوق‌های نفرت افزایی با خشونت کلامی و رفتاری خود به آنان تحمیل کرده بودند چرا که «الناس علی دین ملوکهم» و  همین شد که بستری برای اغتشاش و آشوب و ایجاد ناامنی فراهم آمد و دشمنان دیرین نظام نیز بر این موج سوار شدند و هنوز هم قائله پایان نیافته است و دوست نادان و دشمن بر آتش آن می‌دمند.

بوق‌های نفرت! / چگونه تجزیه ایران بدون تغییر تقسیمات جغرافیایی اتفاق افتاد!

حال کشور و مردم از هر طیف، مخالف و موافق، منتقد تندرو و مدعی انقلابی‌گری، روشنفکر و سنتی چنان مشتت و چند دسته شده‌اند که عرصه بر هر انسان معتدل و موافق عقلانیت تنگ شده است. همه به هر بهانه‌ای یکدیگر را متهم به وطن‌فروشی، خیانت، جیره‌خواری و بی‌شرافتی می‌کنند، لعن و نفرین و آرزوی مرگ هم با تهدید به حذف و کشتار و حکم صادر کردن‌های خطرناک در آمیخته و معجونی زهرآگین درست کرده است.

بوق‌های نفرت! / چگونه تجزیه ایران بدون تغییر تقسیمات جغرافیایی اتفاق افتاد!

فضای جامعه ملتهب است و از همه بدتر این سیاهی انگ‌زنی و عدم تحمل مخالف، کشور را روزبه‌روز از گفتگو و دیگر راه‌های عقلانی بهبود شرایط دور می‌کند و هر چه بیشتر جامعه را به بن‌بست سرخوردگی نزدیک می‌سازد. پس به راستی می‌توان گفت که کشور تجزیه شده است، اما نه با تغییر در تقسیمات جغرافیایی بلکه در اتحاد روح جمعی ملت!

نظرات کاربران
وطن دوست
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
مطلب در مورد تفرقه درست اما یکطرفه بود . چگونه است که از تیترهای حاشیه‌ای روزنامه‌هایی همچون شرق و یا هدایت اعتراضات بحق مردم به سمت اغتشاش از سوی شبکه‌هایی همچون ایران اینترنشنال و آموزش و تشویق به اعتراض مسلحانه و دروغ پراکنی امثال آن سخنی به میان نیاوردید ؟!...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲
اگر دقت کنید سخن به میان آورده شد
به اینم دقت کن از بیگانه نمیشه گله کرد اما از خودی چرا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
اینها کلا فراموش میکنند سی سال کشور دست خودشون بود وحوادث کوی دانشگاه بوجود آمد،،،بی،احترامی به قانون راشما یاد ملت دادید،،،بودجه آم و پرورش رانصف کردید تاملتی درآینده بدون سواد وهویت ملی داشته باشیم،،،حسین فهمیده از درسها پرکشید،،،شمادلاررابه سقف رسوندین،یک خانه نساختند،،مردم سی سال هیچ کارعملی واسه اونها انجام نشد فقط میگفتید ربنای شجریان،کنسرت ورقص وشرابخواری باشه ما بخوریم وببریم،،،اکثرفررندان اصلاحات خارج کشور هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
این تفکر همان تفکر غربی واستعماری است واز عقلانیت ادعایی بهره ای نبرده واز انقلاب واسلام واخلاق وانسانی هم بوی نبرده و....؟؟؟!!!!
ناشناس
Germany
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
مطالب که شما درباره اتفاقات جامعه توسط عده ای دوست نادان تحلیل نموده اید برابر یا واقعیت و کف جامعه بود علاوه بر عباسی،سردار قاسمی، حاج آقا علم الهدا نیز معرکه دار این اتفاقات بود ،ایشان و تعدادی دیگر نیز در دادگاه حضور یابند و محاکمه شوند اینها در کنار اپوزسیون تجزیه طلب باعث ایجاد دو قطبی در جامعه شدند که تضعیف روحیه ملی را رقم زد به جای بردن پرچم ایران ،پرچم انگلیس را در مسابقه فوتبال بالا بردیم....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
فعلا اعتراضات دارد به سمت جنگ مذهبی میرود.
اگر تمام نشود. جنگ داخلی سختی بین متعصبین مذهبی اتفاق خواهد افتاد.
معترضین که شروع به اعتراض کردند اکنون نشسته اند. اما کسانی دیگر برخواسته اند و سهم خواهی می‌کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
معترضین هرگز تسلیم نمی شوند تا زمانی که گوشها بشنوند و چشمها ببینندکه اگر چنین نشود دنیای متطاهران و سواستفاده کنندگان از دین‌پاک اسلام و ادامه دهندگان ...و در دنیا و قیامت به عذابی بزرگ دچار خواهند بود
ناشناس
Australia
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳
واقعا هنوز بر سر بعضی مسایل که باعث شده جوانان این مرز وبوم چنین سرگردان ووامانده شده ان که روبه مهاجرت ویا به قول شمابه روبروی ارمانهای انقلاب ونظآم قرار بگیرند قبول کنید که مسند نشینان کم گذآشتند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶
فعلا که معلوم شد مسئولین نظام تا به حال هر حرفی مثل خائن، وطن فروش و .....می‌زدند را درست میگفتند و ما در دو ماه اخیر متوجه شدیم حق داشتند و مثل شما فقط نوک دماغشان را نمی‌دیده اند. در ضمن جوری از عدم همدستی و تجزیه حرف میزنید انگار مردم همه ی کشورهای دنیا، کاملا یک فکر و یک نظر هستند. آمریکاییها اصلا دعوای جمهوریخواه و دموکرات ندارند؟؟؟ اصلا اختلاف نظر و جنگ و نزاع بر سر تبعیض نژادی ندارند؟؟!!! یه عده ایشان از آمریکایی بودنشان خجالت زده اند به خاطر سابقه ی سیاهشان در جنایت علیه سرخپوستان و البته که سر این موضوع هم با دیگر آمریکاییان نزاع دارند.انگار نه انگار که هر چند وقت یکبار اخبار تیراندازی و قتل عام از همان مهد به ظاهر متمدن به گوش می‌رسد. همین دعواهای درون وطنی در بسیاری از کشورهای دیگر هم وجوددارد و اتفاقا اگر همان از خدا بی خبرها تفرقه افکنی نکنند و اینترنشنال و من و تو راه نباندازند،. مردم ایران، متحدترین و مهربانترین هموطنان هستند و مسالمت آمیز ترین زندگی را کنار هم میگذرانند.
حافظ
| Iran (Islamic Republic of)
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱
چنددهه با دشمن فرضی که اگر هم باشد ساخته خودتون است با تفکراتتون، نسل ساکت دهه پنجاه و شصت را سوخته تحویل دادید ولی نسل بعدی ما را دیده وبا شعار و وعده توخالی سرکار نمی مانند آینه بگذارید وبدون نقاب نقش خود را در وضعیت کنونی ببینید خوراک شبکه های مخالف را شمایا تندرو هاتامین کردند با صدا و سیما میلی
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱
بسم الله الرحمن الرحیم.باسلام وعرض ادب خدمت کسانی که این متن رامیخانندشماراقسم میدم به خداو۱۴معصوم مستاجرهستم وپول کافی برای رهن واجاره خانه ندارم وبایدوسایلام رابیرون بزارم اگرمیتوانیدمن وخانواده ام راکمک کنیدبااین شماره۰۹۱۹۲۸۵۲۸۶۰تماس بگیریدباتشکرفراوان
سید
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱
خیلی زیبا و عالی بود و لذت بردم. لطفا حقایق را بیشتر بنویسید.ممنونم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۶
کاملا صحیح
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۶
با سلام . تلخ بود ولی حقیقت بود . شاید تحلیل کاملی نباشد ولی بنظر می رسد نویسنده مغرضانه قلم نزده است . ممنون.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۸
خوب بود ولی زیادی یکطرفه بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۹
مسئله اینه که ما با مقدساتی فراتر از انچه در شریعت اومده روبرو هستیم..بطور مثال در مذهب شیعه لقب امام فقط خاص دوازده معصوم از نسل پیامبر هست وشما محاله در تمام ادوار شیعه عالم یا مرجعی رو پیدا کنی که بهش لقب امام داده باشن اما پس از انقلاب دو امام جدید ظهور کرد که تمام شاءن امامان معصوم رو بخودشون نسبت دادن و در جایگاه قداست قرار گرفتن..بنظرم تحریف دین بزرگترین مشکلیه که با وجود حکومت دینی در کشور گریبان کشورو گرفته ومشکل ساز شده...حتی در موارد بسیاری شان این دو امام رو خیلی بالاتر از ائمه معصومین بردن بطوری که کوچکترین نقد باعث بدترین واکنش میشه..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۸
شما عزیزی که ازبی پولی نوشتی واقعا حال روز همه ما که مستاجر هستیم همانند شما ست چه کنیم که فریاد رسی نیست. باید این متن را دولت مردان مسولین بخوانند تا شاید از خواب غفلت بیدارشوند وبه فریاد ما برسند که متاسفانه کسی فریاد رس نیست. خدا خودش برای شما وهمه مابرسد امین
حافظ
| Iran (Islamic Republic of)
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
تا برچسب ضدانقلاب و منافق وغرب گرا را نخوردی ایراد نگیر وعده بهشت را دادند نگو بهشت زهرا بود
عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰
سلام.مطالب خوبی بازگوشد.ولی ای کاش به طیف تندرو
وافراطی جریان مخالف هم پرداخته میشد. تندروروهایی مانند زیباکلام.که علنامی گویدسلول سلول بدن من لیبراله ویا جناب مصطفی تاج زاده.که علم ریشه زدن نظام روبرداشته ودرو میکنه
اگراین طیف سعیدقاسمی وحسن عباسی ها دارد
آن طیف هم زیباکلام وتاج زاده ها دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
این رو هم در نظر بگیرید که امثال تاجزاده و زیبا کلام به نسبت اون دو نفر دیگه چقدر رسانه و تریبون در اختیار دارند.حرف شما درست ولی تمام تریبون‌های قدرتمند دست امثال قاسمی و حسن عباسی هاست. کدوم امام جمعه ای مانند علم الهدی را در طیف مقابل سراغ دارید. کدام سخنگو و فرمانده سپاه صاحب رسانه و تریبونی از امثال تاجزاده ها هستند؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
ببخشید شما که چهارده معصوم رابه دوازده معص‌وم کاهش دادید این رابدانید که امام ورهبری یکی است وما امام معصوم وغیر معصوم داریمتاقبل از انقلاب اسلامی هم هیچ مرجع وعالمی به رهبری جامعه نرسیده مگرشیعیان لبنان امام موسی صدر ندارند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
یادمان نرفته تفرقه های قومی و مذهبی را تو کشور که تا همین ۲۰ سال پیش هم در جریان بود بواسطه جک هایی که علیه هم درست میکردن ولی الان دیگه فراموش شدن و بجایش اتحاد و همبستگی بین مردم از همه اقوام کشورمان با هر دین و مذهبی که هستن متاسفانه این شماها و همفکرانتان در رسانه های زردی مثل شرق و...هستید که دوباره به اختلافات و ... دامن میزنید با دو قطبی سازی های جدید نمونه اش تو همین مقاله هم هست در مورد زن با حجاب و بی حجاب که منظورتان اینه که چرا اون بی حجاب محکوم شده ولی .... بدون اینکه مجرم بودنش اشاره کنید و از مقصری را که محکوم شده دفاع میکنید
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
این مردم که جزء بدنه و حقوق بگیر حکومت نیستند کی قرار است به حقشان برسند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
نکته ای که واضح است اینست که صاحبان این خبرگذاری جزو جریان اصلاحات هستند اما نکته ای که وجود دارد اینست که برخی اظهاراتشان درست و برخی اغراق امیز بود به عقیده بنده هم امثالی مثل حسن عباسی و هم امثالی مثل زیباکلام تفکرات رادیکالی دارند و اظهار نظر های تندی میکنند و این بسیا خطرناک است که یک حکم کلی در رابطه با یک جامعه بزرگ مثل ورزشکاران یا بازیگران میدهند و یا از ان طرف امثال زیباکلام کل افتخارات جهان را به غربی ها نسبت میدهند.این دو جناح افراطی و تفریطی عامل ایجاد دوقطبی در جامعه هستند و با دو گروه باید برخورد قاطع شود جامعه باید به سمت دقت نظر بیشتر نسبت به وقایع برود و از کلی نگری فاصله بگیرد این گونه میتوان درک درستی از وقایع پیداکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
اونوقت امثال علم الهدی کجای این معادله قرار دارند که از میکروفون‌های رسمی نظام فحاشی و تهمت زنی می‌کنند؟!
ناشناس
Romania
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
مساله اینه که یک عده اقلیت قدرتمند با ادعای حمایت از انقلاب و به نام اسلام، می‌خواهند حرف خود را با زور به مردم تحمیل کنند. برای اینها هیچ چیز جز سبز کردن حرف خودشان مهم نیست. نه روابط بین الملل، نه وضعیت بد معیشتی مردم و نه رضایت ملت از نظام. شاید روزی مشخص شود که ایادی غرب و صهیونیسم و دشمنان جمهوری اسلامی چه کسانی بودند. اینان یا مردم معترض؟؟؟؟!!!!!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: