عجله ای که کار دست تاج داد! / اشتباه مرگبار قبل از جام جهانی | وقایع روز
کد خبر: ۴۰۲۳۷
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - 23 November 2022
فدراسیون فوتبال ایران می توانست به راحتی سرمربی فعلی عربستان را به خدمت بگیرد اما این اتفاق نیفتاد.

عجله ای که کار دست تاج داد

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

نه اینکه چون در بازی‌های روز اول، ایران شکست سنگینی را برابر انگلیس پذیرفت و عربستان توانست آرژانتین را شکست بدهد یاد این موضوع افتاده باشیم. افسوس عدم‌استخدام هروه رنار از سوی فدراسیون فوتبال ایران، داستانی است که از مدت‌ها قبل شروع شده و گاه‌وبیگاه گریبان هواداران فوتبال در ایران را می‌گیرد. مرور اینکه امروز می‌توانستیم کجا باشیم و نیستیم، کلافه‌کننده است و البته که موقعیت تیم آقای رنار؛ عربستان هم به این حسرت دامن می‌زند.

ماجرا چه بود؟

حتما نمای کلی داستان را می‌دانید. پیش از آغاز جام ملت‌های۲۰۱۹ آسیا، کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال کلمبیا برای هدایت تیم ملی این کشور به توافق نهایی رسید و کار تمام شد. در نتیجه ایران باید دنبال مربی جدید می‌گشت. به این منظور مذاکراتی با هروه رنار، سرمربی وقت تیم ملی مراکش انجام شد. آشنایی ما هم با این مربی به هم‌گروهی ۲تیم در جام‌جهانی۲۰۱۸ مربوط می‌شد؛ جایی که بنا به اذعان بسیاری از کارشناسان، مراکش بهترین تیم گروه ایران بود و از قضا باکیفیت‌ترین نمایش خود را هم برابر تیم ما ارائه داد، هرچند بدشانسی‌های بی‌پایان موجب حذف این تیم از مرحله گروهی شد. مذاکرات با رنار خوب پیش رفت و کار به جایی رسید که او حتی دیدار ایران و ژاپن را در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا از نزدیک تماشا کرد. به‌نظر می‌رسید کار تمام‌شده و رنار فرانسوی به‌زودی هدایت یوزها را برعهده خواهد گرفت، اما در این میان یک اشتباه مرگبار رخ داد. رنار گفته بود تا پایان جام ملت‌های آفریقا به تیمش متعهد است و این یعنی ایران باید بازی دوستانه با کره‌جنوبی را با سرمربی موقت پشت سر می‌گذاشت. با این حال مهدی تاج که برای اعلام خبر توافق با یک مربی بزرگ عطش داشت، این داستان را نپذیرفت. او سراغ مارک ویلموتس رفت و بقیه‌اش را هم که همه از حفظ هستند؛ تیمی که می‌توانست به عرش برود، به فرش کوبیده شد.

ما کجاییم، آنها کجا؟

تأکید می‌کنیم که مسئله اصلا بازی‌های جام‌جهانی نیست. اصلا شاید ایران ۲بازی آینده‌اش را ببرد و عربستان هر دو را ببازد. نکته اینجاست که همه می‌دانند رنار تیم خوبی ساخته و واقعا مربی شایسته‌ای است. کام‌بک زدن جلوی آرژانتین بزرگ که خیلی‌ها از آن به‌عنوان بخت اصلی قهرمانی یاد می‌کنند، اصلا کار ساده‌ای نیست. تیم او اما این کار را کرد و به رکورد ۳۶بازی نباختن آلبی‌سلسته پایان داد. در ایران هم باید به کی‌روش دست‌کم تا پایان هفته آینده وقت داده شود، اما حتی اگر او با تیم ملی موفق به صعود به مرحله بعد شود، ما پیرترین تیم جام را داریم که نیاز به بازسازی اساسی و فوری دارد. چیزی از کادرفنی فعلی برای آینده به ارث نخواهد ماند و جواب این داستان را باید همین آقای تاج بدهد؛ کسی که آینده را به گذشته فروخت و یک بدهی بزرگ به مارک ویلموتس به جا گذاشت. به علاوه او همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد کی‌روش گذاشت و اگر قرار باشد ۲بازی آینده تیم ملی هم شرایطی شبیه مسابقه اول پیدا کند، وضعیت برای آقای تاج بسیار غم‌انگیز خواهد شد. آن زمان او باید آماده تحمل ملامت‌های بسیار بیشتری باشد.

نظرات کاربران
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
رنار فرانسوی در مقابل کیروش توی جام قبلی با مراکش شکست خورده بود پس نمی شه با یک پیروزی اون و شکست کیروش اونهم از مدعی جام منکر دانش کیروش شد . در ضمن امروز استرالیا هم از فرانسه 1- 4 شکست خورده برا همه این اتفاق می افته بازی های بعدی عیار کیروش رو نشون می ده
عزیز
| Iran (Islamic Republic of)
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
رنار با یک اتفاق به ایران باخت داداش. ۹ سال این آقا سرمربی ایران بود دستاورد این ۹ سال چی بود، باخت با ادبیات باخت آبرومندانه. همه باختها برای ایران، برده‌ای افتخار آمیز برای ژاپن و عربستان.
Reza
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
تا خائن ها در فدراسیون فوتبال بخصوص تاج سر کاره وضع همینه.کیروش همین امروز باید اخراج بشه و وزیر ورزش و تاج استعفا بدهند.و بی عرضه ها ار تیم ملی اخراج بشوند.
زنده باد ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۳
من نمی دونم یه دزد که با ویلموتس هم دست بود اون همه دلار به جیب زد چطور برای ریاست فدراسیون کاندید میشه و رای هم میاره یا یه دادستان شجاع پیدا نمیشه این تاج ... محکوم کنه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲
مسخره هست از دزد بیتلمال چه انتظاری دارید ما خر نیستیم تو که تیتر زدی خری ایشان هرکس پول بیشتری بهش بده میارش تار از کارخونه ها هم اختلاص می‌کنه برای جیب خودش نه دلش میسوزه نه کسی می‌تونه جلوش بگیره پول میده رای میگیره
سالار
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
بحث این مربی وان مربی نیست بحث اینه که ایرانی‌ها به غیر از دزدی هیچی بلد نیستند حتی در فوتبال هم فساد راه افتاده
خاور
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸
اخه کدوم ادم عاقلی دو ماه مونده به بازیهای جام جهانی سر مربی را عوض میکند
تاج باید پاسخگو و سپس اخراج شود
رضا
| United States of America
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
کسانی که دماه مونده به جام جهانی سرمربی عوض میکنند ازنظر فوتبالی عاقل که نیستند هیچ احمق هم هستند ولی ازنظر پول به جیب زدند خیلی هم عاقل درصدشون با استخدام کیروش میرسه مربی که امتحانش تومصر باتیم ملی مصر پس داد بود اوردند
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴
باسلام بنده بعنوان یک ایرانی نه بعنوان مفسرورزش میخام یه عرض روحضورهمه سروران داشته باشم وآن اینه که!!!
معمولاماایرانی روبعنوان مردمانی باغیرت وبااصالت وفرهنگی ناب ومروت ومردانگی درجهان میشناسن!!
درخصوص برکناری اسکوچیچ وانتصاب کی روش آقای تاج کاری کردکارستان!!تمام اون خصائص ناب ایران وایرانی روزیرسوال بردن!!برای کارآقای تاج بجزکلمه نامردی!!ناسپاسی!!وظلم مضاعف درحق ایران وایرانی!! وعلی الراس درحق اسکوچیچ کرد!!ونتیجه اش این بود
که تاوانشومادرجهان پس دادیم!!
دیدی که خون ناحق پروانه
شمع را امان ندادتاشب راسحرکند!!
الانم این حق مسلم مردمه تااین شخص خاطی وقاطی روبه پای میزمحاکمه درپیشگاه مردم ایران کشانده ومجازا
تش کرد!!تابفهمدایران عزیزملک خصوصی ایشان وعرصه ورزش ارثیه پدری ایشان نیست!!زنده بادایران وایرانی!!
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of)
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۱
اون کسایی که لابی کردن تا تاج بیاد بالا مقصر اصلی هستن وگرنه ایشون که کارش و گندکاریش برای همه نیاز به توضیح نداره
عزیز
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹
عربستان فوتبال بازی می کنه تا بتونه آرژانتین رو شکست بده و در ادامه ژاپن هم فوتبال بازی کرد که آلمان رو شکست بده. ایران هم فقط دفاع اتوبوسی برای باخت آبرومندانه. یکی نیست به اون تاج بگه اگه برای باخت آبرومندانه میریم اصلا چرا میریم . تا کی دفاع اتوبوسی و باخت آبرومندانه .پس کی قراره تیم ایران دفاع اتوبوسی رو بزار کنار و برای برد با افتخار به زمین بره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵
هشتاد میلیون نفر تاج را نخواستند تاج شد رییس فدراسیون.کی روش را نخواستند کی روش شد مربی. قالیباف را نخواستند شد رییس مجلس.رییسی را نخواستند شد رییس جمهور.و...حالا می گویید چرا مردم اعتراض کردند؟انهارا به شدت تمام سرکوب می کنید و می گویید جاسوس و اغتشاشگر و ضد انقلاب و معاند و محارب و...
هادی مهدی پور
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸
شمارو به خدا قسم میدم البته اگر از خدا بترسید این تاج رو محاکمه کنید!!! نامرد هم اسکوچیچ رو حقش پایمال شد هم ابرو و اشک مارو در مقابل انگلیس دشمن درآوردی!! اگر اشک ما در مقابل آمریکای دشمن دربیاید چکار می‌کنی!! البته که هیچی!! تو میری کانادا و ما خودکشی میکنیم!! این یک نوع وطن پرستی محسوب میشه فقط سینه چاکان دلار دوباره مارو نصیحت نکنند که این دفعه به خدا واگذار میکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۶
خدا لعنت کنه این باند فاسد رو اخه مربی به اون خوبی بهترین ترکیب ممکن حیف از اسکوچیچ خدا کنه برای جام ملت های آسیا بیارنش
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۶
لعنت به تاج وعواملی که باعث شدن این دزد بیت المال،رییس فدراسیون بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۸
خدا لعنت کنه تاج ب... رو که اسکوچیچ رو عوض کرد
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۱
مقصران اصلی آن پنجاه. یک نفری که. به تاج رای دادن. اونارو شناسایی کنید و به مردم معرفی کنید تا مردم همه بدونن کیا این فوتبال و به ذلت کشاندن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۷
فوتبال کثیف فقط تو ایرانه. بازیکنهای ما فقط اهل لاف زدن بلوف هستن تویه صحنه جهانبخش مثل دهاتی که توپ ندیده سانت میکنه که اصلا توپ بلند نشد پس چقدر دیگه بازی بکنه که بگیم حرفه ای هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۲
کسی مانند تاج که باید بخاطر فساد و اختلاس محاکمه میشد اما با لابی قسر در رفت و بار دیگر به راس فوتبال برگشت و مربی شارلاتانتر از خو ش را به فوتبال تحمیل کرد .تاج و اطرافیانش فقط به دنبال پولهای هستند که به تیمهای شرکت کننده در جام جهانی میدهند است .برای او آبروی ایران کمترین ارزشی ندارد..رفتن و آمدنش درست در هنگامه جام جهانی موید همه چیز است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
کدام عقل سلیم قبول میکنه . ما یک مربی که تیم را در بهترین حالت و در کمترین زمان و زودتر از موعد به جام جهانی رسونده بذاریم کنار و بریم سراغ مربی که یک تیم دیگه رو نتونسته به جام جهانی برسونه و در آستانه جام جهانی باهاش قرارداد ببندیم. واقعا یکی نیس جلوی ای تاج رو بگیره و تاج وتختش رو از ورزش این کشور جمع کنه. ملت چرا با ید اینقدر تاوان این پوک مغزها رو بدهند. پرونده ویلموتس هنوز به سرانجام نرسیده یه گند دیگه زده شد. چقدر رانت. چقدر ظلم . چقدر نورچشمی بازی. و...
جعفرقلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
مطمعن باشید برد و باخت ربطی به سرمربی نداره بلکه این ترکیب و تعویض های یه مربی که این رو هم هر مربی کارکرده ای میدونه چی به چی هس! مشکل ایران از ریشه هست که طی این چندسال بازیکن سازی نکردن اسپانیا که ۴سال قبل باهاش بازی کردیم اگر الان جلوی ما بود بدون شک دو رقمی میشدیم /پس ملت رو خر فرض نکنید زیدان که بیکار بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
افسوس و صد افسوس برای تمام ایران، افسوس برای هر آنچه داشتیم و هنوز هم داریم اما امثال تاج به تاراج برده اند، اینی که میگم شعار نیست، همه ما میدونیم چه استعدادای نابی تو فوتبال داریم، اما نسل به نسل همه دارن تلف میشن، امان از بیبرنامگی و بی تدبیری، آخه تا کی ؟ تا کی باید پیشرفت دنیا رو فقط تماشا کنیم و از پسرفت خودمون داݝدار، ما همه چی رو باختیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳
بااین ارنج تیمی که جنابعالی تو بازی با انگلیس چیدی اگه مقابل تیم جیبوتی هم بود چهار گل میخوردی تو مربا هم نیستی چه برسه به مربی جناب کیروش.
معما
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰
چقدربایدیک فدراسیون وکمک مربی تیم ملی که ایرانی هستند حقیر باشند که جرات نکنند به مربی تیم ملی فشاربیاورندکه تیم کامل یعنی ۲۶ نفررا اعزام کنند،چرانورافکن راکه یک بازیکن چند پسته هست راکیروش نمیبرد وحاضر است که ۲۵ بازیکن راببرد،مگه هزینه آن ازجیب کیروش ویاتاج میرفته؟
علیرضا ملک
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳
کیروش مربی نیست قدهست بهترین بازیکن ها دعوت نکرد میلاد سرلک نورافکن. محبی دانیال اسماعیل فر سروش رفیعی واقعا اسکویچ قدر این بازیکن ها میدانست بازهم بهترین دفاع ها بازی نمیده اصلا کی روش لج کرده بود با کی مشخص نیست یک عده وطن فروش خوشحال که ایران باخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کیروش و تاج مأموریت شکست دادن تیم ملی به شکل افتضاحی هستن بعد از سه بازی تقصیر شکست تیم ملی گردن وضعیت سیاسی کشور می اندازن که اره تیم ملی تمرکز نداشت. خائن و دلسوز معلوم نبود و ما باختیم
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷
من نمیدونم واقعا توی این مملکت چی میگزره همینکه این ... سردار سپاه بوده دیگه همه شرایط ریاست فدراسیون فوتبال رو داره.واقعا چه خبره.تا ۴ روز پیش ایشان متهم درجه یک دله دزدی های فدراسیون بود یه دفعه شد رئیس فدراسیون خدا یا. اینجا دیگه کجاست ‌آیا کسی هست که بعد از برگشت این دزدهای سر کردنه رو محاکمه کنه یا فعلا همه هم وغم قوه قضائیه محاکمه جوانهای بی گناهی که برای آزادی توی خیابون‌ها هستند راستی مگه اینجا جنگل نیست وقانون جنگل هم حاکم خوب بزارید همه آزاد باشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۲
سر قضیه ویلموتس اقای تاج سود کرد و کلاهبرداری کردن که محاکمه نشد که هیچ دوباره بزگشت سر مقام خودش
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: