سرگیجه بزرگ مهدی طارمی | وقایع روز
کد خبر: ۴۱۰۰۷
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - 05 December 2022
بدون تردید یکی از کم‌اثرترین بازیکنان تیم ملی ایران در مسابقه با آمریکا، مهدی طارمی بود.

سرگیجه بزرگ مهدی طارمی

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

او البته بهترین بازیکن فعلی فوتبال ایران به شمار می‌رود که در دیدار با انگلستان دبل کرد و در برابر ولز پاس گل داد، اما مصاف با آمریکا روز خوب او نبود. مهدی در فاز هجومی چندان به چشم نیامد، هرچند در یک صحنه اعتقاد به خطای پنالتی داشت که نه داوران مستقر در اتاق VAR و نه کارشناسان با او موافق نبودند. مسئله اما فقط به حضور کمرنگ مهدی در برنامه‌های تهاجمی تیم محدود نمی‌شد.

شاید ناکامی کمتر دیده شده طارمی در این مسابقه، نقش‌آفرینی ضعیف او در امور دفاعی بوده باشد. در دیدار سرنوشت‌ساز ایران، آمریکا از همان دقایق آغازین نبض میدان را در اختیار گرفت و با چرخاندن توپ به‌دنبال خلق موقعیت رفت. به شکل کاملا آشکاری، آنها سمت چپ خط دفاعی ایران و سمت راست خودشان را هدف گرفته بودند؛ جایی که میلاد محمدی بازی می‌کرد. بارها سرجینیو دست و سایر بازیکنان آمریکا از این جناح به سمت دروازه ایران یورش بردند و موقعیت گلزنی ساختند. واضح بود که دیر یا زود این نقطه‌ضعف کار دست تیم ملی خواهد داد.

در این دقایق اما ترفند کی‌روش برای مهار آمریکایی‌ها چه بود؟ او به مهدی طارمی دستور داد خط حمله را رها کند و در سمت چپ خط دفاعی به یاری میلاد محمدی بشتابد. حضور طارمی در این منطقه اما با بدترین نمایش او در جام‌جهانی همراه شد؛ نوعی سرگیجه و ناکامی در دفع توپ‌ها که کار را بدتر کرد.

به‌عنوان مثال دقیقه ۳۳ بازی، اثرگذاری ناکافی طارمی روی توپ باعث خلق موقعیت آشکار گلزنی برای آمریکا شد که شوت وه‌آ با فاصله کمی از بالای دروازه به بیرون رفت. دقیقه ۳۵ تکل طارمی برای قطع توپ در همین منطقه موفقیت‌آمیز نبود، اما سانتر سرجینیو دست با برخورد به دیگر مدافعان ایران راهی کرنر شد. دقیقه۳۸ اما خبری از خوش‌اقبالی نبود و ناکامی طارمی در مهار دست، با پاس او برای پولیشیچ و گل سرنوشت‌ساز بازی همراه شد. بعد از این گل هم طبیعتا کی‌روش بار دیگر منطقه بازی طارمی را تغییر داد. او برای کمک به میلاد محمدی آمد و موفق نشد؛ در پستی که هنوز هیچ‌کس نفهمیده چرا و چطور امید نورافکن در آن به فهرست نهایی راه نیافت.

نظرات کاربران
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
چشم زخم خیابانی ... باعث از کار افتادن طارمی شد.اون بی... در هر گزارشی که از بازیکنان تعریف کرد همون بازیکن از دور بر کنار شد.یعنی ضعیف ترین بازیکن میدان میشد.میگین نه برین گزارش های ایشون در هر فوتبال از جهان رو نگاه کنید.
خالد
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
اره راست میگی خیابانی چشمش شوره حتی تیم عربستان رو هم خودش خونه خراب کرد
نیما
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۲
با داشتن همچین نظریه پردازان مضحک و تاییدکنندگانش صد البته به جایی نخواهیم رسید. یعنی چی که فلانی چشمش شوره خجسته؟؟؟
شیرعلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
مربی مقصرتمام اتفاقات وبرهم زدن تیم ترکیب های گیچ کنندهتابازی دادن به بازیکنان مسدوم وبازکنان غیرتخصصی درپست های دیگه تاحذف بعضی بازیکنان ازتبم ملی وبازی ندادن بعضی بازیکنان که دربازیهای دوشتانه فیکس بودندوووووطارمی هم نبایدخودش خراب کنه ودرگیرخطایی کنه که نیم درصدهم ننیشه گفت خطابوده ماازجایی که دربازی باانگلیس ضربه خوردیم باامریکاهم ضربه خوردیم آقای کیروش لجبازبایدپاسخگوباشدوکادرفنی بی فهم وغیرفنی اش وهمراهان تیم ملی که کاسه ی داغترازآش بودندتاغیرفوتبالی ها باندها، جناح ها، رنگی بودن خاص یک تیم، تصمیم گیرنده هستندتاواقعیت ازاین بهترنخواهیم بودوشد دربازیهای آسیابی هم رتبه ومقامی نخواهیم آوردفوتبال امروزمنم منم کردن نیست دوندگی وآمادگی جسمانی حرف اول میزنه وبروزبودن فوتبال بافوتبال دنیا ماخیلی عقب هستیم ازهمه نظر
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
منصف باشید سردار اصلا آماده بازی نبود ودر هر دو بازی بی‌اثر خنثی و یار دوازده تیم رقیب بود
نادرفرجی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶
بله بازیها شروع نشده .........بایستی دفاعی بمانند دژ...
یعنی اینکه مشکل عیان و علنی این تیم ...در دفاع... دژاگر که دعوت نشد کلا...
خلیل زاده وکنعانی هم که مترسک بودن ...
پس قطع یقین . دو جمله بیش نیست جواب;... تبانی مربی با تقابل . خصومت شخصی با بازیکنان و مربی قبلی .
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰
همه فوتبال و گل هایی که زده یه طرف، آن حرکت احمقانه که از داور خواست پنالتی بگیره یه طرف، اخی بیشعور مثلاً تو یه فوتبالیست حرفه ای هستی.
صادق
Canada
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۲
طارمی هیچی نیست نه بازیکن خوبیه نه تعصب داره نه غیرت تو جام جهانی نشون داد فقط بلده توطیه کنه وتمرد وسرکشی ونافرمانی روزی که از تیم ملی رفت اون موقع شاید فرجی بشه
یوسف
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
مقصر فقط تاج ...ه از وقتی اومد همه چیز به هم خورد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
. ببين منو تو كه در مورد فوتبال چیزی نمیدونی نظر نده ما تو تیم ملی اگه بازیکنی تا پای جان بازی کرده مهدی بوده اونوقت تو میگی طارمی بره خوب شد تورو جایی راه نمیدن
یلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
هروقت خیبانی در هر بازی تعریف کردن و به باریکنان گفتن بچه اهی ما جوانان خسته ناپذیر ما باختیم بدم باختیم و به قهرقرا رفتیم کدوم ... ای گزارش گری ایران آمریکا رو به این ... داد.تازمانی خیابانی هست ایران خوب نمیشه این بره ایران ختی قهرمان آسیا میشه
سید حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸
طارمی بر خلاف سردار آزمون بازیکن بسیار ازرشمندیه
آریا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
این رسانه های زرد حکومتی...دارن این یارو رو چون دستمال ... براشون بوده رو بزرگ می کنن..برای مردم این یارو مهم نیست کم درپیت بودندخودتوندرو اثبات کنید....مرد علی دایی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: