ترکیب کمیته حقیقت‌یاب حوادث اخیر کشور؛ حاکمیت باز هم یکطرفه به قاضی می‌رود! | وقایع روز
کد خبر: ۴۱۰۱۵
نویسنده: دانیال نعیمی
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - 05 December 2022
وزیر کشور اعلام کرده است که معترضان هیچ جایگاهی در کمیته حقیقت‌یاب ناآرامی‌های اخیر کشور ندارند و همچنان این سوال باقی خواهد ماند که معترضان واقعی برای مطالبه حقوق خود چه باید بکنند؟

ترکیب کمیته حقیقت‌یاب حوادث اخیر کشور؛ حاکمیت باز هم یکطرفه به قاضی می‌رود!

وقایع روزـ سرویس سیاسی؛

اختصاصی وقایع روز؛ ناآرامی‌های اخیر درکشور بازتاب فراوانی در خارج از مرز‌های ایران داشت که بیشتر تحت تأثیر موج‌های رسانه‌ای کشور‌های مخالف نظام ایران بود. در این میان سران بسیاری از دولت‌های غربی نیز که همیشه در انتظار مسائلی از این دست برای اعمال فشار بر ایران و تبلیغ منفی بر علیه کشور هستند، فرصت را غنیمت شمرده و از این آب گل‌آلود بهترین ماهی‌ها را صید کردند.

کار به جایی رسید که اوایل ماه جاری شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد پس از تشکیل جلسه‌ای با موضوع حوادث اخیر، قطعنامه‌ای علیه کشورمان درباره آنچه «وضعیت حقوق بشر در ایران» خوانده شد را به تصویب رساند و در پی آن به تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در خصوص موارد نقض حقوق بشر در اعتراضات جاری ایران رای داد.

این موضوع با واکنش جدی سران جمهوری اسلامی مواجه شد. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز بلافاصله و در اولین نشست خبری خود پس از صدور این قطعنامه اعلام کرد؛ ایران هیچ گونه همکاری با این کمیته سیاسی (کمیته حقیقت‌یاب) نخواهد داشت. وی در همین جلسه از تشکیل کمیته ملی در ارتباط با بررسی حوادث اخیر در کشور با دستور وزیر کشور خبر داد و گفت: «ایران در این زمینه به وظیفه ملی با تشکیل این کمیته عمل می‌کند و در مورد نتایج پیگیری‌ها و بررسی‌ها از سوی این کمیته به صورت شفاف اطلاع‌رسانی می‌کند.»

روز ۱۳ آذر، وزیر کشور در مصاحبه با خبرگزاری «ایلنا» درباره این کمیته حقیقت‌یاب ملی توضیحاتی ارائه کرد که در پی آن مشخص شد که تصمیم‌گیران محترم این وزارتخانه در ترکیب این کمیته هیچ جایگاه و سهمی برای معترضان در نظر نگرفته است. احمد وحیدی به صراحت اعلام کرده است: «ترکیب کمیته شامل دستگاه‌های ذیربط به اضافه حقوقدان‌هایی است که مستقل هستند و وابستگی دولتی ندارند. معترضان در واقع نماینده خاصی که ندارند، به اضافه اینکه در حال حاضر عمدتاً و بیشتر با اغتشاش مواجه بودیم تا اعتراض.»

ترکیب کمیته حقیقت‌یاب حوادث اخیر کشور؛ حاکمیت باز هم یکطرفه به قاضی می‌رود!


بیشتر بخوانید: بوق‌های نفرت!/ چگونه تجزیه ایران بدون تغییر جغرافیا اتفاق افتاد!


این سخنان وزیر کشور دارای ابعاد ناامید کننده‌ای در روند اصلاح وضعیت پدید آمده در ماه‌های اخیر است. اول آن‌که مسئولان دولتی بازهم با سوار شدن بر موج این انگاره که تمام ناآرامی‌های اخیر، اغتشاش بوده و کار بیگانگان و دشمنان نظام، باز هم معترضان و خواسته‌های به حق آنان را نادیده گرفته‌اند و پس از تسلطشان بر اداره امور و امنیت، مجددا با بازگشت به تنظیمات کارخانه، دیگر گوش شنوایی برای شنیدن انتقادات ندارند. چرا که دیگر به زعم آنان اوضاع آرام شده و نیازی بیشتری به شرکت در جلسات مردمی و نشست با دانشجویان و اساتید و سیاستمدارانی از طیف‌های مختلف سیاسی -همان برنامه‌ای که در اوج ناآرامی‌ها در پیش گرفته بودند- نیست.

دوم این‌که نتیجه اظهارات وزیر کشور در واقع بروز و ظهور همان نگرانی همیشگی کسانی است که امید به اصلاح امور دارند و در واقع همان واقعیتی است که یکی از دلایل به خشونت کشیده شدن اعتراضات از سوی برخی گردید که در ادامه با موج سواری بیگانگان به اغتشاشات منتهی شد. یعنی همان روش همیشگی حاکمیت و یا حداقل بخش اجرایی آن که پس از هر اعتراض یا هر نقدی، با خود قیم‌پنداری، اتاق‌های فکر و گروه‌های ستادی تشکیل می‌دهد و با این نگاه که فقط حاکمیت است که صلاح و فساد ملت را می‌داند، به باور خودشان، مسائل را آسیب‌شناسی کرده و در نهایت و در بهترین حالت ممکن نیز تصمیماتی مطابق صلاحدید خود، اتخاذ می‌کنند. این را از علت پاسخ منفی احمد وحیدی به این سوال که آیا احزاب و جریان‌های سیاسی در این کمیته حضور دارند، می‌توان به راحتی درک کرد چرا که وی تأکید کرده است: «بحث سیاسی نیست، بلکه بحث اغتشاشی بوده که ما باید بر اساس آن ریشه‌ها، عوامل موثر و بازیگران این صحنه را پیدا کنیم بنابراین دستگاه‌هایی که در این کار صاحب نقش هستند، در این کمیته حضور دارند.» اینجا صحبت از دستگاه‌ها است، آن‌هم دستگاه‌های مرتبط با مسأله اغتشاش، یعنی همان نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی که سال‌هاست به بهانه مصلحت و مفسده امور برای اصل نظام، نقش قیّم‌های ملت را بازی می‌کنند.‌

ای کاش زمام‌داران امور و وزیر محترم کشور حداقل این احتمال را در نظر بگیرید که یکی از پروژه‌های این جنگ به اصطلاح ترکیبی دشمن و افروختن آتش اغتشاشات این باشد که صدای اعتراض واقعی و به حق مردم به گوش مسئولان نظام نرسد و در نتیجه این تفرقه‌افکنی بین ملت و دولت، هیچ‌گاه امور آن‌گونه که موجب رضایت‌مندی مردم باشد، اصلاح نشود و همین زخم‌های التیام نیافته زمینه اعتراضات و اغتشاشات آینده را فراهم کند. مگر نه این‌که خود وزیر کشور تصریح کرده است: «اتفاقاً اغتشاشگران نگذاشتند اگر کسانی هم حرف منطقی دارند، بتوانند حرف منطقی‌شان را بزنند.» پس با راه ندادن نمایندگانی از میان معترضان واقعی که اتفاقا از اقشار مختلف نیز قابل دسترسی هستند، به نوعی در زمین دشمن بازی کرده‌ایم.


بیشتر بخوانید: حرکت قطار ناآرامی‌های اخیر بر روی ریل حذف احزاب و نخبگان سیاسی!


در نهایت همچنان این سوال باقی خواهد ماند که معترضان واقعی برای مطالبه حقوق خود چه باید بکنند؟ نهاد‌های حاکمیتی که سازکاری مشخص برای اعتراضات در زمینه تقنین و اجرا تعریف نمی‌کنند. معترضی هم که به خیابان می‌آید اسیر در میان دو گروه است، بدخواهان نظام و کشور که با تغییر دادن فضای اعتراض به میدان اغتشاش باعث به حاشیه رفتن مطالبات به حق می‌شوند و دولت‌مردان که با صرفا اغتشاش خواندن وضعیت به وجود آمده اساسا معترضین واقعی را از دایره موضوع خارج می‌کنند. وقتی هم که نیت‌شان آسیب‌شناسی است، ادعا می‌کنند که اصلا اعتراض و معترضی نبوده و هر اتفاقی افتاده اغتشاش و اخلال در امنیت ملی است و باز هم معترضان واقعی که مطالبات به حقی هم دارند، جایی در معادلات هیچ طرف ندارند. همین می‌شود که اعتراض اندک اندک به آشوب، تغییر ماهیت می‌دهد و معترض برای آن‌که خودش و خواسته‌اش در کانون توجه قرار گیرد راهی جز آن نخواهد یافت.

نظرات کاربران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷
یک ضرب المثل عامیانه قدیمی است که میگه قاطرچی گمرک چی شده !! حالا حکایت کمیته ملی حقیقت یاب است که همگی اعضایش جزو متهمین هستند و میخواهند حقیقت را کشف کنند زهی تاسف !!!
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
با این اقدامات و حرفهای عامیانه فقط خودشان را هر چه بیشتر به ورطه سقوط نزدیک می کنند. دفعه بعد راه فراری نیست. تا خیلی دیر نشده از خواب غرور و غفلت بیدار شوید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
اگر مردم با شما بودن که اعتراض یا به قول شما اختشاش نمیشد مردم که با شما تندرو و احمق نیستن این اتفاق میفته آخوندها باید دیگه جمع کنن خودشون 44 سال هم خوب بود براشون ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
ملت که اصلا شماها راقبول نداشتن الانم که کودک ... و زن... شدید تا چه برسه به کمیته حقیقت یاب شما
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰
عقلانیت وتعصب مانع اصلی کشوراست۹۲+۳۰۰۰میلیارداختلاس ناکارآمدی بیسوادی مدیران ودولتمردان ایران رابه لیبی وسوریه ساززی سوق میدهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹
میشه بگی چی آروم شده مگه اصلا شلوغ بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
تو کدوم ده کوره ای زندگی میکنی یوخول؟ از خواب گران خیز
خسرو
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲
افرادی که در حکومت و دولت دستی دارند و اموال کشور را به تاراج برده اند راضی نیستند هیچ واقعیتی روشن شود و دوران خوش اختلاس و دزدی همواره برایشان برقرار باشد و از طرفی عده ای همواره بازی با کلمات میکنند و از اعتراضات بر حق و حقوق مردم صحبت میکنند که هیچ اعتقادی بدان ندارند پس تا دیر نشده تشکیلات حزبی بدون وابستگی به خارج از کشور و طرد دو تابعیتی ها که مسائل داخل را درک نمیکنند و هر آنچه رسانه های بیگانه به آنها یاد میدهند همانها را نشخوار میکنند احزاب را از آنها دور نگه دارید و چند دلسوز با تشکیل حزب کشور را از بن بست خود ساخته نجات دهید
زارعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۸
به روباه گفتن شاهدت کیه گفت دمم . حکایت کمیته حقیقت یاب وزیر کشوره . خودتو به زحمت ننداز . مجامع بین المللی بزودی باهمکاری مردم کمیته تشکیل میدن وبامحکومیت وانزوای شما ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
ما کلی عکس و فیلم از اعتراضات به حق مردم داریم، اینبار حقیقت پنهان نمیمونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۲
حتی اگر کمیته ی حقیقت یابی دوطرفه هم بود باز چیزی عوض نمیشد.همه چیز در حال دگرگونی است.دموکراسی و جمهوریت ابزار دست استبداد و دیکتاتوری شده است.واز آنها بالاتر قانون نیز تبعیض آمیز و رانت ساز است.نماینده ها بلد نیستند قانون بنویسند.شورای عالی انقلاب فرهنگی تبدیل به شورای عالی ضد انقلاب فرهنگی شده است.استحاله پیدا کرده است.یک سال طول می کشد تا بودجه برای سال بعد تنظیم شود پس از تصویب بودجه تازه متوجه می شوند برنامه و بودجه باگ دارد.وبا شرایط کشور همخوانی ندارد.بودجه باید برای تمام ایرانی ها باشد ولی در هنگام تقسیم فقط به سازمانها و مراجع تصویب شده در قانون می‌رسد و سایر بخش ها که اسمی از آنها در قانون نیست از حق خود محروم می شوند.بعد بگویید رانت و تبعیض وجود ندارد.!؟؟؟؟!!!!.چرا اینقدر قانون را بد می نویسید؟!ا نیت خوانی بد است اما در بعضی جاها بسیار هم خوب است.بد نوشتن قانون برای این است که می خواهند کشور را شکست خورده جلوه دهند.وهمه را زیر سوال ببرند.چرا دهک بندی داریم ولی دهک یازده و دوازده نداریم .اما تورم وگرانی بالاتر از صد درصد داریم.!!؟؟!!آیا وقت آن نرسیده زیر دیگ دهک بندی و تورم چند صد درصدی بزنیم.خجالت بکشید.از رفتار و کردار موهن خود.
حسن سیدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
دورویی دروغ فساد دزدی ادمکشی کساتی تورم بدبختی فقر بی عرضگی بی ارزشی پول در داخل کشور ودرجهان وخیلی خیلی چیزهای دیگه،،،اگه چیزی مثبتی داره این انقلاب لطفا بگین که ماهم در جریان باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
واقعا هم نیاز نیست چون این اعتراضات بر روی مسائل واهی شروع شد و تمام کسانی که تا حالا گشت ارشاد رفتند گفتند که فقط یک تعهد کتبی میگیرند حتی دست هم به آدم نمی زنند و هنوز هم هیچکس نمیدونه علت این بهم ریختگی چی بود و معترضان باید جوابگو باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
همه چی برات گل وبلبله کبف میکنی مثل ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶
واقعا یعنی معلوم نیست دیگه باید چی بشه
cubase
| United States of America
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۰
اگر ندیده بودیم چطور دختر مردم رو بغل میکنن و به زور و با لگد وارد ون میکنن حرف شما رو بازم باور نمی‌کردیم من خودم سرباز پلیس امنیت اخلاقی بودم کثیف کاری تو خون نیروهای جمهوری اسلامی ه
نادرفرجی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
گوی و میدان نباشد... تجمع قطرات...سونامی ..نو...
نهایتا تحت...!...
دو خطوط منفی که مقطع همدیگر شود= +
از ابعاد منفی نیز توان بهره...?¿_÷...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸
یک تنه نباید به قاضی رفت هرکس یکطرفه قضاوت کنه برنده خودش رو میبینه
محمد صادق عنصری
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۹
انگار معترضی نیست همه اغتشاشگرند در صورتیکه معترض از همان ابتدای حکومت اسلامی بوده و هست ولی گوش شنوایی نیست اعتراض به رانت به مقاصد اقتصادی به اختلاس به کج اندیشی یکعده آخوند بیسواد به دستمزدها و تبعیض های انبوه به مقدس شمردن پاره ای از شهر های مذهبی به عدم تعامل با کشورهای مختلف دنیا ووووو همه اش اعتراض است اغتشاش از بی توجهی به اعتراض بوجود آمده تاج زاده بدبخت را چرا تهمت زده وزندانی گرداند عدم توجه به اعتراض زنان کشور پس لازم هست در جمع گروه حقیقت یابی نمایندگان معترضین هم باشند در غیر اینصورت پاسخ دهندگان سواد رسیدگی و پاسخگویی ندارند و افراد مغرض شمرده میشوند
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۸
بنظرم باید کمیته حقیقت یاب زیرنظر سازمان ملل یاگزارشگرویژه سازمان ملل بدون هیچگونه دخالت دولتی ازخانواده های کشته شدگان واززندانیان انجام بگیررإی ونظرقطعی رواونابدون هیچ پارتی بازی وخارج از هرگونه حزب جناح و سازمانی به دنیااعلام کنن (این همه متن نوشتم می‌دونم چنین چیزی محاله وخنده آور) ...وسلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
از ترسشون تصمیم گرفتن برای خانواده های زندانیان که بیرون اوین اتراق کردن محل اسکان درست کنن تا آبروشون نره، چرا قبل از خبر کمیته حقیقت یاب حقوق بشر به فکر این خانواده ها نبودن ؟
Aj
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
وقتی‌گوش‌شنوایی‌برای‌اعتراض‌پیدانمیشه‌جریان‌خودجوش‌بسمت‌اغتشاش‌وناارامی‌میره‌،پس‌ازدست‌کمیته‌خودتشکیلی‌هم‌‌کاری‌پیش‌نمیبره،ودراینده‌‌بدتروبدترخواهدشد
خلیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳
ب نظر من تقصی مردم هست که نمیرن یه گوشه سرشون را بزارن بمیرن ..و نمیزارن مسولین یه دزدی با خیال راحت بکنن..اخه مردم به این فضولی کجای دنیا هست...دزدی همه جا هست مثلا ریس دولت دانمارک از تلفن دفترش یه بار یه زنگی ب خونش زده بود خب مردمش ریختن تو خیابان نه..انوقت اینجا تا ۹۰ هزار ملیارد دزدی میشه فورا مردم اعتراض میکنن..واقعا مردم نا شکرا...ناراحتید جای که راهتون نمیدن سرتون را بزارید بمیرید.
داریوش
Turkey
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹
... اینهمه دزدی واختلاس کردید فک کردید مردم تا کی نمی‌فهمن .‌‌قبلنا تفرقه شعیه وسنی بین مردم راه می انداختند اونم تموم شد..همه باهم هستیم دیگه راه فرار ندارید ...
معصومه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶
خدا به ما رحم کنه از زمین واسمون سرمون بلا می ریزه
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲
دمتون گرم مردم ما به جایی رسیدن که اگه شبانه روز بگن این حکومت اینکارومیکنه اونکارو میکنه مسخرمون میشه. ما جوونا مثلا من الان ۲۸ سالمه همه جوره تحقیق کردم این حکومت ازبعد جنگ دیگ به فکرمردم نبود وراهشو عوض کرد وبابیشن ین منابع دنیا وکمترین جمعیت مردم ایران الان باید ثروتمندترین مردم دنیا باشن ولی بجزفقز وبدبختی و ناامیدی چیزی نمونده برامون. اگه هزارسال دیگ ام صبرکنیم این نظام سرتاپا... و طرفداران مرفهش که درصد کمی ازمردم هستن بقیه نمیخان وباید بره.هرچه زودتربهتر.با کمیته حقیقت یاب بین المللی شاید زودتربنتیجه یرسیم. وزیر خودش دزده میخاد کمیته خودیاب بزنه وای خدا...
کاوه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۴
مردم اعتراض دارند برای معیشت.نامحرمان خود را جازدند به این اعتراض مردمی.ما ایران را دوست داریم.نه خبر گزاری های بی هویت را.
از آسمان
| Iran (Islamic Republic of)
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۲
جنابعالی برو وسط خیابون داد بزن من به وضع معیشت اعتراض دارم اگه تو گونی نکردنت اون وقت بیا اینجا دم از محرم و نامحرم بزن
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰
جناب سردار وحیدی ما کشور مونو دوست داریم بهترین کمیته حقیقت یاب اینه این مسولین بی کفایت یه سری به بازار بزنندگرانی گرانی امان معیشت مردم گرفته حق مردم کشور مون این همه بدبختی نیست یکم تفکر داشته باشید .
ما اعتراض داریم برای معیشت
مرتضی@
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲
نکنه کمیته حقیقت یاب دولت همونی هست که سه روزمیگفت هواپیمای اوکراین رومانزدیم وسقوط کرده هستن ؟؟؟!!!!!یاشایدهم آدمهای توی ون گشت ارشادن !!!!!واقعا تاکی میخاین به شعورمردم توهین کنین ۴۳سال بی آبرویی بس نیست براتون دنبال چی هستین خجالت بکشین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
بخداقسم اینافراد ریشه اسلام شیعه ولایت فقیه رهبری.... کنده اند آقای رهبر اگه هرجه زودتر کنارشان نداری زوددیرمیشودمحبوبیت دوباره اعدام این ابلهانه ازما گفتن بود
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
سلام ما دهه ۴۰ و۵۰ زجر وبدبختی کشیدیم ۸سال جنگ ایران وعراق بعد جنگ تحریم ما ها میرفتیم ورای میدادیم بهشون حالا یا به ترس یا بیترس ولی الان بچه هایمون را جلوی چشم خودامون میکشند اینها بچه های همونهایی هستند که به شما رای دادند دیگه نسل الان مثل ما نیست و حتی حرف پدر ومادر را هم گوش نمدهند فقط با منطق ودلیل پیش میره بچه ها اگه نماز می خوندند دیگه تو این چند ماهه نماز شونم نمی خونند چون میگویند نماز یعنی دین پس این چه دینی هست که دولت خودمون فقط بخاطر اینکه دهه هشتادی میخاد خودش آینده کشورش را انتخاب کنه دختر یا پسر ۱۵ ساله تا دانشجو زندانی یا کشته بشه من از سیاست سر در نمیارم ولی به خدا قسم این بچه ها آینده ی مملکت هستند چرا دارند میکشند وزندان میکنندالهی خدا خودش هر جور میدونه همه چیز رو درست کنه وآقا امام زمانمون را به داد همه برسونه الهی آمین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
آینده مال نسل جوانه اونا حق دارند خودشون آینده ی کشورشون رو انتخاب کنند ولی با ملایمت وعقلانیت بهتر نه با آتش سوزی و ...
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
خدا لعنتتون کنه که با اعدام کردن واعتراض اجباری به دنبال خفه کردن مردم هستین واقعا چجوری خواب میری چجوری توآینه بخودتون نگاه میکنین بس نیست۴۴سال حکومت اسلامیتونم دیدیم پدرمردمو درآوردین به اسم دین ومسلمونی خسته شدیم ازین حکومت دینی خدا ازتون نگذره جوانای سرزمینمونو ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲
سلام
ماموران حقیقت یاب را
نگذاریدشفاسازی بکنند
خودتان شفاخانه
اخ ببخشیداشتباه شد
گفتم طوری شفاسازی بکنیدعین شیشه ایی
با شیشه شور
تمیزکنیدک طرف بخوردب شیشه
همه چیزخوب است اینجا
فقط خودکارقرمزنیست اینجا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵
وقتی یک نظامی می‌شود وزیر گشور و معاونین خود را هم از بین نظامیان انتخاب می‌کند نباید انتظار بهتر از این داشت!! کمیته حقیقت یابی که فقط دستگاه های دولتی عضو آن باشند و معترضان سهمی نداشته باشند به درد جرز لای دیوار می‌خورد،می‌شود مثل همان کمیته حقیقت یابی که در باره فوت مرحومه مهسا امینی تشکیل شد و خانواده آن مرحومه هیچ نقشی در آن نداشتند...!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
شما که خودت متهمی...متهم مگه کمیته حقیقت یابی تشکیل میده؟ متنفریم از شما میفهمید یا خودتون رو زدین به نفهمی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷
هر وقت‌مردم‌اراده کردند رأی دادند .یک انسان پاک را انتخاب کردند چون مردم اشتباهنمیکنند‌ولی‌اصولگرایان بیسواد هر کاری میکنند که دولت مردمی موفقنشوند.مگبر بی سواد های مزدور ودزد
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹
شما بهترین هستید برای شفافیت!!!!! وقایع روز واقعا طرفدارکشور وملته درتمام دوره ها، فرق نمیکنه دوره دولت قبلی یا فعلی!!!! امریکا وغرب باشه یا روس وچین!!! این سایت وخبرگزاری واقعا مزدوربه تمام معناس.
آزاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲
واقعا مردم ایران رو چی فرض کرده اید اگه می گویید اینها اغتشاشگر هستند و جمعیتشان نسبت به جمعیت خیلی کمتر است بله درست میگویید ولی مردم از سرکوب وحشیانه می ترسند بیایید یک رفراندوم بگذارید
فرحان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۹
من فقط از عاقبت کار میترسم وگرنه چه فرقی میکنه کی سرکار باشه کسی که نتونه دنیای من رو بسازه مطمئن هستم که آخرتم رو هم نمیسازه چون امام علی علیه‌السلام وقتی فقر از درب خانه ای وارد شد دین پنجره خارج میشود حالا افراد در حکومت اگه از الان کاری کردن که هیچ وگرنه مثل انقلاب کبیر فرانسه عاقبت ایران میشه یعنی حمام خون راه میفته و اونجا دیگه جرم طرف میشه کارمند دولت بودن یا پول دار بودن یا روحانی بودن اونوقت فقط می‌کشند حالا با چی باشه خدا میدونه بنظرم مسئولین دولتی خدا رو شکر کنن که قضیه مسلحانه نشده وگرنه کسی زنده نمی ماند واقعا اگه ملت به سمت مسلح شدن برن دیگه واقعا کسی نمی دونه چه اتفاقی می افته کسی از دولتیان زنده میمونه یا نه؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۹
آقا برج ده نزدیکه خیلی دست و پا نزنین مردم شش هیچ از شما جلویند . باور کنید تو وقت اضافه هم نمیتونین کار ی از پیش ببرین. فقط یک پیشنهاد میدم بهتون زودتر بل خداحافظیتون این ملت رو خوشحال کنین.شاید همین یک کارتون باعث بشه یکم از بار گناهانتان کم بشه . از ما گفتن بود خود دانید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۰
به مردم نفری ۲۰۰متر زمین بدید دانشگاه رفتن و درس خوندنو برای عامه مردم آزاد کنید... زمین که دلاری نیست ماله ایرانه
حسین لطیف
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
جناب آقای خامنه ای با سلام و احترام
بنده هشتاد و دوسال وسه ماه از عمرم گذشته اجازه دهید که خدمتتان عرض کنم لطفا به خودتان فکر کنید دنیای خاکی گذرگاه است ودنیای باقی محل قرار واحدی لطفا نهج البلاغه را م‌طالعه فرمایید مولای متقیان را اسوه والگو قرار دهید برادر کوتاه زمانی باقی نمانده بسوی خداوند مهربان و غفار رو آورید حرف را بشنوید و از بهترین آن تبعیت فرمایید با بندهای خدا باشید این مردم دردمندانه گرانی بیکاری وفقر مادی وفرهنگی بیداد کرده مخصوصا جوانان از حقوق اولیه خود که کار ازدواج یک سرپناه امید وآزادی وووووووورا محروم میباشد مسعول کیست؟؟؟
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برچسب منتخب