در رختکن تیم ملی بعد از بازی با آمریکا چه گذشت؟ / پیشنهاد عجیب به کارلوس کی روش! | وقایع روز
کد خبر: ۴۱۰۳۴
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - 05 December 2022
گویا به کی‌روش پیشنهاد شده در ایران بماند و مدیرفنی تیم ملی شود و جواد نکونام هم عنوان سرمربی را در اختیار بگیرد.

در رختکن تیم ملی بعد از بازی با آمریکا چه گذشت؟

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

کارلوس کی‌روش در شرایطی هدایت تیم ملی را پذیرفت که همه امیدوار به صعود از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ بودند. او را به این بهانه آوردند که مقابل انگلیس پرگل شکست نخوریم، ولز را ببریم و برابر امریکا هم یا پیروز شویم یا به تساوی برسیم و بازنده نباشیم. این اتفاقات اما هرگز رخ نداد. با ارنجی که تیم ملی برابر انگلیس وارد زمین شد، شکست با اختلاف کم دور از دسترس بود. بخصوص که در نیمه اول علیرضا بیرانوند هم آسیب دید و نتوانست تا پایان در زمین بماند.

مقابل ولز اما با تغییراتی که در ترکیب تیم ملی شاهد بودیم، پیروزی نصیب ایران شد؛ برد در لحظه‌های پایانی که با شوت روزبه چشمی و سپس چیپ رامین رضاییان به دست آمد. با پیش‌بینی‌هایی که پیرامون بازی با امریکا وجود داشت، تصور بر این بود که بتوانیم با تاکتیک‌هایی که کی‌روش در نظر می‌گیرد، با حداقل امتیاز زمین را ترک کنیم و به مرحله حذفی برسیم. اتفاقی که باز هم شاهد آن نبودیم و تیم ملی با نتیجه یک بر صفر مقابل رقیب خود شکست خورد.

با توجه به نتایجی که به دست آمد و حذف تیم ملی در مرحله گروهی، خیلی‌ها بر این تصور بودند که کی‌روش استعفا می‌دهد و دیگر به ایران برنمی‌گردد. با اخباری که از تیم ملی در قطر به دست آمده و البته تا امروز کسی به آن اشاره‌ای نداشته، کی‌روش بعد از پایان بازی با امریکا و در رختکن از تمام بازیکنان خداحافظی کرده. وداعی که نشان می‌داد او دیگر قصدی برای ادامه حضور روی نیمکت تیم ملی ایران ندارد. بعضی از بازیکنان با این خداحافظی بهت‌زده شدند و برخی دیگر خوشحال که در آینده مربی پرتغالی هدایت تیم ملی را در دست نخواهد داشت.

با این خداحافظی پیش‌بینی می‌شد که کی‌روش همراه بازیکنان به ایران نیاید اما او آمد و چند روزی را در تهران سپری کرد. در این مدت جلسه‌ای هم با مهدی تاج داشت که اخبار آن هنوز بیرون نیامده؛ اینکه در جلسه چه گذشته و آیا طرفین برای ادامه همکاری به توافق رسیده‌اند یا نه. تنها موردی که رسانه‌ای شد، دریافت بخش زیادی از پول قرارداد سه ماهه و پاداش برد مقابل ولز بود.

سرمربی تیم ملی ایران اما نشستی با هیأت رئیسه نداشت، ضمن اینکه اکثر آنها در جریان گفت‌وگوی مهدی تاج با کی‌روش بر سر نحوه ادامه همکاری نیز نبوده‌اند. البته شایعه‌ای که در این بین به وجود آمده، پلنی است که گویا در سر مسئولان فدراسیون فوتبال و البته وزیر ورزش می‌گذرد. گویا به کی‌روش پیشنهاد شده در ایران بماند و مدیرفنی تیم ملی شود. موضوعی که بعد از حضور تاج در فدراسیون فوتبال هم یکی از بحث‌های اصلی بود.

قرار است این پلن نیز مورد توجه و بررسی قرار بگیرد و البته با جواد نکونام هم برای سرمربیگری مذاکره شود. موضوعی که باید دید آیا به تصویب فدراسیون فوتبال می‌رسد یا نه؟ کی‌روش اما یکشنبه ایران را به مقصد پرتغال و شهر لیسبون ترک کرد تا منتظر تماس فدراسیون فوتبال بماند. تماسی که مشخص نیست با او گرفته خواهد شد یا نه؟ بخصوص در شرایطی که او با بازیکنان در رختکن خداحافظی کرده اما به تهران برگشته. مسأله‌ای که آینده تیم ملی را با اما و اگر مواجه کرده است.

گویا به کی‌روش پیشنهاد شده در ایران بماند و مدیرفنی تیم ملی شود و جواد نکونام هم عنوان سرمربی را در اختیار بگیرد. موضوعی که بعد از حضور تاج در فدراسیون فوتبال هم یکی از بحث‌های اصلی بود.

نظرات کاربران
م
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳
تاج کدوم ... خودش باید بره ... شه
حزب‌الله
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
وزیر بیشعور ورزش باید استیضاح شود و تاج و کی روش اخراجمرگ بر رانتخوران
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
چطوریه که به کیروش بعد از این افتضاح بخاطر برد اتفاقی ولز که اونم در اصل بازیکنان بازی کردن پاداش پیش بینی شده و آقای تاج پرداخت میکنن البته از کیسه خلیفه نه خودش اما درمورد باخت به امریکا و ابرو ریزی مقابل انگلیس جریمه ای درکار نیست و نبوده ؟؟؟وقتی به این راحتی ریس فدراسیون وقت که میلیاردها پول رو به ویلموتس برای هیچ جز ضرر از کیسه ملت میبخشه مجلسی ها جالبه اوایل کارگروه تشکیل داده بودن که هزینه این خسارت رو حتما از اموال مصبب این اتفاق بگیرن من همون موقع به یکی از دوستان کنارم گفتم همه اینها شو و نمایشه تبلیغاته برا این نماینده ها در عمل همون شخص میاد دوباره میشه ریس فدراسیون ولی اگر غیر این میشد باید تعجب میکردید همون روزا شخصا وخیلی ها که دلسوز یا علاقه مند فوتبال ایران بودند هشدار دادند که با این وضیعت منتظر باخت سنگین و حذف از جام جهانی باشید بعدش تاج میاد تلوزیون میگه( ببینید همین عست که در اون زمان آقای کیروش بهترین چی؟ گزینه بود که میشد آوردش که فدراسیون با زحمات چی؟ شبانه روزی افتخار میکنم تلاش کرد این مربی رو چی! بیارد، اما حاشیه باعث شد نتیجه نگیره الانم برا جام ملتها قراره صد میلیارد بدیم که آقا کیروش بزرگ این دفعه قول میدم رکوردای قبلی رو بزنه و همون دور مقدماتی از نپال ۱۰ تا بخوریم چی ؟بله!) واقعا آدم نمیدونه بخنده یا تاسف بخوره
کاوه
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶
قاجعه پشت فاجعه آخه دیگه بمونه تو ایران گورش را بکند خجالت آور هست بگذارید برود وای بر وزیر ورزش این دولت . دور بعد به این دولت رای نمیدم
داودی
Germany
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
واقعا عجیبه چندساله این آقا درهیچ تورنومنت خارجی نتیجه نگرفته وبارفیق بازی بسیاری از جوانان.راحتی یک بازیکن کمترین قطربرد بازیکنان دربازی باامریکا فقط درنیمه دوم خودی نشان دادند حالا کسانی مثل تاج که بجهت قردادویلموس خودشو بیماری زد دوباره سکان فدراسیون را با لابی وزیر ورزش گرفته ومدبر تیم ملی میکندش واقعا تاسف برای ملت؟؟؟؟؟
زارع زادگان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴
پشت تاج به کی گرمه؟؟؟؟
کامران
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴
چطوری که مربی میگه من مسولیت باخت به گردن میگیرم!!!متوجه نشدم؛یعنی چه؛!!؟
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷
از این ادم اگر بخوان ابدارچی باشه الان قبول میکنه چون چندین ساله که هیچ موفقیتی نداشته نکونام هم قبول نخواهد کرد
ناشناس
United States of America
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱
تاج باید محاکمه شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۷
اقای تاج جواد نکو نام اگر ادم درستی بود از تیم ملی استعفا نمیداد شبکه مخفی برای شکست تیم ملیاز انجا شروع شد نکونام بیکباره گفت نه من نیستم و هم فراش نگذاشتن برود باتیم وبعد گل محمدی دایی ومهدوی کیا دعوت شدند به قطر چرا نرفتند وبعد مهدوی کیا رفت ایا اینها میخاستن از کیروش اتقام بگیرند انهم باشکست تیم ملی ویک سری شادمانی را از ملت گرفتند باید پاسخ گو باشند افتاب پشت ابر نمیماند این خیانت نمایان خاهد شد حالا هرکس از هرجا بلند میشه عقدشو سر کیروش خالی میکند معنیش چیه یعنی کیروش تو حق نداشتی بازی با ولز را برری تا تیم ایران سر افکنده بشود ودر نتیجه ملت ایران ونسبت به حکومت قیام کنند واقعیت امر اینست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۷
خدا یه عقلی بهت بده که خودت هم نفهمیدی چی جفتی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۷
اقای تاج جواد نکو نام اگر ادم درستی بود از تیم ملی استعفا نمیداد شبکه مخفی برای شکست تیم ملیاز انجا شروع شد نکونام بیکباره گفت نه من نیستم و هم فراش نگذاشتن برود باتیم وبعد گل محمدی دایی ومهدوی کیا دعوت شدند به قطر چرا نرفتند وبعد مهدوی کیا رفت ایا اینها میخاستن از کیروش اتقام بگیرند انهم باشکست تیم ملی ویک سری شادمانی را از ملت گرفتند باید پاسخ گو باشند افتاب پشت ابر نمیماند این خیانت نمایان خاهد شد حالا هرکس از هرجا بلند میشه عقدشو سر کیروش خالی میکند معنیش چیه یعنی کیروش تو حق نداشتی بازی با ولز را برری تا تیم ایران سر افکنده بشود ودر نتیجه ملت ایران ونسبت به حکومت قیام کنند واقعیت امر اینست
ع ک
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰
ننویسید این حرفها رو شما هم میرید صف اغتشاش گرا،
اسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
سلام . بجای دعوا و دنبال حواشی و تفره به فکر پایه فوتبال کشور باشید و دست دلال و دلالان را قطع کنید . چه بچه های در زمان و دوره ما که فوتبال ناب داشتند و فوتبالشون بدلیل نبود حامی و نبود استعداد یابی هدر رفتن چرا و تا به کیه میخوایم قبول کنیم که بیایم فوتبالمون از پایه بسازیم بدون هیچ تعارفی و پارتی و باندبازیی . به امید سرفرازی کشورم ایران
کاوه
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۳
کیرو ش دیگه به درد این کشور نمیخوره رو اعصاب این مردم راه نروید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۸
ای یک سریالی بود.که کی‌روش نقش اول اونا خوب بازی کر
نادرفرجی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۸
رفتن از قطر که خیلی خ,خ,خ,خ,خ,خیلی بصرفه دوجانبه...
کاش لااقل ...میشد خیلی از سرمایه ها همین خاک...
روح
France
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۹
وقتی نخبه ها و افراد شایسته رو از کشور فراری بدن و افراد فاسد و چابلوس سکان دار باشن همین میشه
حسن ارزانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
تاج تاج نکنید دوستان این یارو
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
تاج باید به خاطر تاراج بیت المال محاکمه بشه،به خاطر اینهمه پولی که به ویلموتس داد و بعد بدون هیچ دلیل موجهی دوباره کی روش رو آورد، این مردک سلطان مافیای فوتباله،برای کی روش هم یه قبر تو بهشت زهرا بخرید آخر عمری بهش هدیه بدید
ح
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷
فقط خفه شب بهتره کی روش از سر ایران هم زیاده شماهم قبر برا عقل نداشتتون بکنین که میخاین تمام مشکلات پایه فوتبال رو گردن یه نفر بندازید
حمداله صادقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
هرکس حقدارد بدون اهانت به کسی وگروهی نظرش را بیان کند ۱- شنیدم که بازیکنان سرود نخوانوندبعدش گفتند بلد نبودند لبخوانی کردند بعدش گفتند اگر میخواندند پس اغتسشاشگران چی اینم نهروانیهای علی ع گفتند القصه خدا سرمربی و تیم وبازیکنانشو باشگاهاشونو انجا بیاندازه که لیافتشونه و از این کشور جمعش کنه این ورزش جوانا را از اب ونان وتحصیل و صنعت انداخته خودشم نه اب ونه نان ونه صنعته و نه شغل بدرد بخوره ۲ - این ورزش سوغات فرنگ جوانان را بی معنا ملتهب کرده و اسباب پولخواری شده سالهابودجه کشور را درو کرده۳-این ورزش سااها جوانارا تحقیر کرده اراده شونو تضعیف کرده اسباب خیانت و دلال بازی شده و به پرچم و سرودملی اهانت کرده ۴- این ورزش در تضاد با هنر های سنتی است و در تضاد با برخی نهادهای اموزشی ودانشگاهی است انهارا به تطیلی می کشاند واز همه مهمتر عامل ویران ساختار مذهبی است تبلیغاتش واستادیمش همه غربی ومال جامعه لیبرالی است زنان را برای لیحجابی و اماده می سازد و اختلاط دختر و پسر را فراهم می کند که غیر قابل نظارت و کنترل است ۵ کشورهای حتی سکیولار که در این ورزش اسم ورسمی ندارند مگر چه بلایی سرشان امده مثل هند،لهستان ' مجارستان'. رومانی ، پاکستان اینا دچار چه بیماری شده اند که مارا واداشته از ان بیماری فرار کنیم خدایاا کشور ما و پرچم ما و سرودما و مذهب ما وجوانان ما ا ستتقلال ما را از بلای دیوانه ها ی زنجیری این ورزش و غالبا سلیبریتی ها و لختی و پختیها و پولخوارا ودللالامحتاجهای ساختگی به مربیان خاین خارجی نجاتمان بده امین یا رب العا لمین .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
1.تيم ايران شخصيت بازي كردن با تيمهاي بزرگ رو نداره.2. زماني كه ما از آر‍ژانتين 0-1 باختيم ريختيم بيرون و خوشحالي كرديم در حالي كه عربستان كره و ‍ژاپن رو برد اين تيمها كار ميكردن ( تا وقتي سطح توقع ما اينقدر پايين باشه كه شكت از تيم بزرگ با اختلاف كم باعث خوشحالي بشه ما هيچ وقت پيشرفت نميكنيم)3.تو اين مملكت اينقدر بازيكنان با لياقت و شايسته داريم كه افراد فعلي تيم، بند كفششون هم حساب نميشن ولي اونا رابطه و ... ندارن.
4.حاشيه تيمهاي ما اينقدر زياده كه هيج جاي دنيا بااين حاشيه نميتونن بازي كنن.
و در آخر جواب اون دوستمون كه گفت ايتاليا نيومده و ما اومديم ، بايد بگم اولا اروپا رو هيچ وقت با ايران مقايسه نكن.ما با لبنان و سوريه و امارات بازي كرديم و اومديم جام جهاني و ايتاليا با ايرلند ( كه چند سال پيش بهش باختيم ) سوئيس و ... بازي كرد.
و............. و ما هميشه همين خواهيم بود................
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۳
بعدش میگن جمهوری اسلامی.اولاجمهوری یعنی مردمی واسلامی هم که مشخصه بانک هامون بایداسلامی باشه مسئولینمان بایداسلامی باشه.افرادفاسدی مانندتاج ووزیرورزش چرااستیضاح نمیشوند.چرامجلس ازوزیرورزش ورئیس فدراسیون فوتبال توضیح نمی خواهد.وچرانظرمردم برامسئولین مهم نیست.یعنی خیلی جمهوری هستیم؟چراحداقل فوتبالی هارارئیس فدراسیون فوتبال نمیگذارند؟وافرادبی تخصص وفاسدی مثل تاج که باویلتموس چه برسرفوتبالمان اورد بازهم برمیگرددمجددارئیس فدراسیون فوتبال میشود.چرااقای اژه ای به اقای تاج احضاریه نمیدهی وازایشان بابت ضربه مالی که به فوتبال ایران زده دادخواهی نمیکنی.اقای تاج به کدام نهادمتصل است که هیچ یک ازمسئولین جرات ندارنددرمورداوحتی صحبت کند.وبه راحتی هرکاری که میخوادبه سرفوتبال ما می اورد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: