زندگی زیر عَلَم کفر؟!/ نگاهی به عملکرد زمامداران امور در مواجهه با اقدام اخیر چین! | وقایع روز
کد خبر: ۴۱۷۹۵
نویسنده: دانیال نعیمی
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - 15 December 2022
چه مصلحتی از جان ادمی مهم‌تر است که این‌گونه باید در برابر بیگانه سکوت و کرنش کرد؟

زندگی زیر علم کفر؟!/ نقدی بر عملکرد زمامداران امور در مواجهه با اقدام اخیر چین!

وقایع روزـ سرویس سیاسی؛

«آقای سعدالدوله اظهار می‌کنند دست‌های معیّنی در کار است که مرا دستگیر کرده و به دار آویزند و مصلحت‌اندیشی می‌کنند که من هم پناهنده به یکی از دو دولت انگلیس یا روس شوم... من از کشته شدن خود بی‌اطلاع نیستم و نمی‌ترسم و پناهنده به هیچ‌کس غیر از خداوند نمی‌توانم بشوم... چطور ممکن است صاحب شریعت به من، که یکی از مبلغین احکام آن هستم، اجازه فرماید پناهنده به خارج از شریعت آن شوم؟ مگر قرآن نخوانده‌اید جزء محکّمات است می‌فرماید: (لن یجعل الله الکافرین علی المسلمین سبیلا) و مگر آیه (لاتتخذوا الیهود و النصاری اولیاء) را فراموش کرده‌اید؟ من راضی هستم که صد مرتبه زنده بشوم و مسلمین و ایرانیان مرا مثله و بسوزانند و پناهنده به اجنبی نشده و بر خلاف امر شارع مقدس اسلام رفتاری نکرده باشم» این روایت سید محمدعلی شوشتری است از گفت‌وگویی میان شیخ فضل‌الله نوری و سعدالدوله، یک روز قبل از اعدام وی که طی نامه‌ای به روزنامه اطلاعات در تاریخ‌های ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه سال ۱۳۲۷ شمسی با عنوان «چرا مرحوم شیخ فضل‌الله نوری به دار آویخته شد» به چاپ رسید. جریان از این قرار بود که پس از تصرف تهران توسط مشروطه‌خواهان و محاصره منزل شیخ فضل‌الله، نماینده‌ای به منزل وی رفته و از شیخ دعوت می‌کند که برای در امان بودن از آسیب به سفارت روسیه رفته و در آن‌جا ساکن شود. شیخ فضل‌الله نمی‌پزیرد و در نهایت حتی پیشنهاد برافراشتن پرچم روسیه بر فراز منزل خود را نیز رد می‌کند.

این حکایت روحانی سیاست‌مداری است که در زمان خطر جانی با این وجود که سفارت روسیه او را با آغوش باز و احترام زیاد می‌پذیرفت و سفارت عثمانی نیز همین پیشنهادات را داشت، حاضر نشد به مردم و اعتقاد خود پشت کند و به دامن بیگانه درافتد و یا به تعبیر برخی مورخین زیر علم کفر پناه گیرد!

چه شیخ فضل‌الله را از نظر آرا و مشی سیاسی‌اش قبول داشته باشیم چه نه؛ قطعا همگی این اقدام او را نشان وطن‌پرستی و عرق ملی و دینی‌اش خواهیم دانست، گوهری که ظاهرا این روز‌ها بسیاری از سیاستمداران و زمام‌داران ایران از آن تهی شده‌اند و بنابر مصالحی نامعلوم، حاضرند تن به هر خفتی از طرف برخی دولت‌های بیگانه بدهند که البته شرقی و غربی هم ندارد.

طی سالیان گذشته، سیاستمدارانی که زمام امور را در دولت‌ها یا مجلس شورای اسلامی بر عهده داشته‌اند هر کدام یا به جهان شرق متمایل بوده‌اند یا به دنیای غرب علاقه داشته‌اند. همین دلبستگی‌ها نیز در مقاطع مختلف باعث نرمش و به اصطلاح کوتاه آمدن آنان از برخی گستاخی‌های دولت‌های شرقی و غربی شده است. گویی دوباره تاریخ تکرار شده و مانند دوران قجری عده‌ای از سیاسیون زیر علم شرق سینه می‌زنند و دیگران زیر علم غرب اشک و آه سر می‌دهند.

نکته قابل توجه، اما این است که متصدیان امروز دولت سیزدهم و مجلس یازدهم که رقیب خود را غرب‌گرا خطاب می‌کردند و هر روز دعوایی بر سر سواری دادن او به کشور‌های غربی به راه می‌انداختند، پس از یکدستی قوا و تسلط خودشان بر تمام مسند‌های قدرت و تا به امروز کارنامه‌ای درخشان‌تر و سفیدتر از رقیب از خود نشان نداده‌اند با این تفاوت که اینان همان داستان را با شرق در پیش گرفته‌اند.

از داستان مناقشه در شعار نه شرقی و نه غربی امام راحل (ره) که سرلوحه سیاست خارجی ایران بوده و حتی بر سردر وزارت خارجه مکتوب است گرفته تا همین جریان اخیر هم‌داستانی چین با شورای همکاری خلیج فارس در صدور بیانیه‌ای که با توصیه ایران به مذاکره و گفتگو درباره مالکیت قطعی‌اش بر جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، افق‌های جدیدی از بی‌شرمی و تعرض به تمامیت ارضی کشور ایران را تصویر کرد.

در طول یک سال و اندی که از عمر دولت سیزدهم یعنی همان دولتی که با شعار بیگانه‌ستیزی و اتکای بر قدرت داخلی روی کار آمد، می‌گذرد و حوادث متعددی اتفاق افتاده که واکنش دیپلماتیک این دولت چندان رنگی از شعار‌ها و ادعاهایش را ندارد.

واکنش‌های ضعیف و کم‌رمق و حتی توجیه‌های مضحک و اصطلاحا آبکی درباره تعرض روسیه به اوکراین، کشتار مسلمانان در چین و حتی پذیرایی سوال‌برانگیز رئیس جمهور روسیه از سید ابراهیم رئیسی در سفر رئیس جمهور به مسکو، بخشی از وقایعی است که دولت و برخی نمایندگان مجلس و سیاستمداران صاحب تریبون را فرسنگ‌ها از ادعای بیگانه‌ستیزیشان دور نشان می‌دهد.

در قضیه بیانیه مشترک چین و شورای همکاری خلیج فارس و دخالت در تمامیت ارضی ایران، داستان به اوج خود رسیده است. وزیر امور خارجه صرفا به انتشار توئیت اکتفا می‌کند، سخنگوی وزارت‌خانه نیز در نطقی پر از تپق و ایرادات کلامی -گویا حرفی را با رودربایستی تمام بر زبان جاری می‌کند- صرفا این اقدام را محکوم می‌کند، می‌گویند سفیر را خواسته‌ایم، حتی گویی از به‌کار بردن لفظ «احضار» ابا دارند.

مجلس انقلابی نیز که دست کمی از دستگاه دیپلماسی ندارد و از میان بیش از ۲۷۰ نماینده تعدای کمتر از بیست نفر به این جریان واکنش نشان دادند -برخی فقط در توئیتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی- و حتی کمتر از ۱۰ نطق و تذکر قانونی در این رابطه ایراد شده است. عضو هیات رئیسه مجلس در برنامه صدا و سیما، یکی به میخ می‌زند و یکی به نعل و می‌گوید اجازه نمی‌دهیم کسی درباره تمامیت ارضی کشور نظر دهد و در عین‌حال رفتار رئیس‌جمهور چین را توجیه می‌کند و می‌گوید: «البته رئیس جمهور چین شخصا موضع نگرفت این بحث در بیانیه مشترک آمد که معمولا کارشناسان بیانیه را می‌نویسند، روسای جمهور نگاه سطحی می‌کنند و اعلام می‌شود.» تازه منت تسامح و توجیه‌گری خود را هم سر مردم می‌گذارد و اضافه می‌کند؛ برقراری ارتباط با چین برای حفظ منافع ملت است.

زندگی زیر علم کفر؟!/ نقدی بر عملکرد زمامداران امور در مواجهه با اقدام اخیر چین!

رئیس کمیسیون امنیت ملی نیز در برنامه دیگری از صدا و سیما در تاریخ ۱۹ آذر همین راه را می‌رود و تمام همت خود را برای مبرا کردن و توجیه رفتار سران پکن به کار می‌برد.

سخنان رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در برنامه صف اول درباره چین

تعداد بازدید : 1113

دیگر نه خبری از نامه با بیش از ۲۵۰ امضا است، نه بیانیه مشترکی صادر می‌شود، نه اخطاری جمعی به جایی یا کسی اعلام می‌شود، تنها معدودی از نمایندگان، کمتر از تعداد انگشتان دست، نطق‌هایی قاطع و محکم دارند و جریان را محکوم کرده‌اند.

حق بدهید به کسی که در مقایسه با امثال شیخ فضل‌الله نوری‌ها با سیاستمداران امروز ایران، حکم به تفاوت از زمین تا آسمان کند و دسته دوم را محکوم به تسامح در به کارگیری غیرت و همیت ملی و دینی نماید. مگر چه مصلحتی از جان ادمی مهم‌تر است که این‌گونه باید در برابر بیگانه سکوت و کرنش کرد؟!

نظرات کاربران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴
امير ابادي وذوالنور ورسايي وهمفكران انها از رجال قاجاريه هم ... تر و ترسوترند اينها هيچ چيزي در چنته ندارند وفقظ هوچيگري مي كنند وگر نه نه از سياست ونه از ديانت سر در نمي اورند وايران و ايراني براي انها مهم نيست فقط در مجلس هستند براي مخالفت باجناح رقيب
مرتضی@
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵
چقدرزوددیرشد ...چقدردیرفهمیدیم که هنوزهم نمیفهمیم ......چقدرصبرمان زیاداست وانگارایوب زمانیم ........وچقدرخداراازخود ودولت وکشورمان بااعمالمان دورکردیم .....چقدردلم میخواهد برای چشمهای نگران فرزندانمان برای آینده ی نامعلومشان اشک بریزم ....در۴۴سال باماکاری کردندکه دلمان خیلی زود برای مرگ تنگ میشود ...خدایا فقط یک جواب میخواهم ....بگوچرامن رادرایران آفریدی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محسن
| Iran (Islamic Republic of)
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
آفرین چقدر درست گفتی درد یه ملتو
جیرجیرک
| Iran (Islamic Republic of)
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
آهای دوست عزیز چه زیبا نوشتی و چه زیبا بیان کردی وقتی ملتی بدون بصیرت و اندیشیدن و از روی جهل و نادانی چرایی پیرو حاکمینی که در لوای اسلام عزیز دم از حق و حقانیت می زنند وخود ذره ای اعتقاد ندارند اوضاع میشود این که باید حسرت روزهای گذشته و روزهای آینده مبهوم که نیامده را بخوریم چون میدانیم آینده حاکمین بی خبر از خدا و حال مردم چیزی جژء وعده های دروغین و ریا و فریب و پوچ نیست و تا این نگرش در بین مردم وجود دارد این وضع هروز بدتر از دیروز خواهد بود آینده ای پر از تاریکی نا امیدی و یاس وای خدا به کدامین گناه ملت ایران را گرفتار غذاب دنیوی کردید که برای خرید مرغ هنوز باید صف بکشیم و مثل قطحی زدگان روی هم سوار بشیم خدایا زوذدتر این دنیا را برای ایرانیان تمام کن که همین الانش هم هلاک شدیم از دست این حاکمین بی خرد خدایا که مرا از دست آنها آزاد خواهی کرد و کی طعم آزادی را خواهیم چشید
علی برکت الله
| Iran (Islamic Republic of)
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۷
جمعیت ایران حدود 80 میلیون و جمعیت جهان حدود 8 میلیارد
یعنی ما 1درصد احتمال داشت ایران بدنیا بیایم و اومدیم
مرتضی@
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷
امثال اینا باکت وشلواربرن جایی لخت مادرزادبرمیگردن بعدمیخان مملکت نگه دارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶
میدونی چرا چون زمامداران کشورکلاًبیسوادهستن وقتی رئیس جمهور۶کلاس سواددارد دیگه فکر کن بقیه نماینده ها وزیر وزرا وغیره اصلا سوادندارن کسانی هم که چیزی حالیشه استخدام نمیشه یا فرارمیکنه کشورهای خارجه همه میدونن چندتا ارازول اوباش دارن کشوراداره میکنن بله درست شنیدی اینا زمان انقلاب ارازول اوباش بودن والان شدن فرمانده وزیرنماینده ووووووو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
کشور برای پیشرفت مردم و مسول دلسوز می خواد و گرنه چه ضربه که این کشور از باسوادان نادلسوز خورده...
به عمل کار برآید به سخن دانی نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶
شاه مملکت چی بود که مردمش چی باشه بقول خودتون اوباش تربیت کرده بود
مرتضی@
| Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
تربیت شده های شاه تمام درجبهه شهیدشدن ...درجواب شاه مملکت چی بود .....اوباش کله پوکهایی مثل توهستن که ازخون همون تربیت شده های شاه دارن نون درمیارن البته باگوشت وروغن زییییاااااددددد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
من بهتر میتونم از اینا کشور رو اداره کنم.شعار‌ ندین دست به دست هم دهید کشورمون رو آباد کنیم.نه شرقی نه غربی فقط کشور خودمان
یاحسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۶
پرچم انگلیس خبیث کجاست
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
حرفهای شما منطقی
اما من نفهمیدم توی عکس بالای این مطلب پرچم چین روی نقشه آمریکا چکار میکنه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
تکیه بر دیوار شکسته حرام است
چقدر مردم داد زدن تکیه بر گمونیستهای اشتباه است و خدا در قران هم دوستی و معامله با کافران بر حذر داشته اما چرا نظام گوش به فرمان و غلام حلقه به گوش این دشمنان همیشگی هستن
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰
حضرات اگه فکر می کنید با این باج دادن به چین او می تواند درسازمانهای بین المللی از شما دفاع می کند سخت دراشتباهید همین چند روز قبل دیدیم که به اخراج از مقام زن رای منفی دادچرا؟ چون بخوبی میدانست که رای منفی اقای چین دردی را برای ایران عزیزم دوا نمی کنداز قبل می دانست که رای او فانتزی است
راحلخ سادات بهشتی
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲
از عوام تا خواص خود را جر دادند که برادر من نکنید با این بی سرفهای همه چیز خور کم نیست ولس انگار رهیس صدای وسیمای سابق ا سر فراز یا سر افراز جنجالی به پا کرده که من بیسواد تازه فهمیدم که قدرت به قول ایسات از مقامهای بالا هم ربوده وانلن اختیاری ندارند پس عمه من قدرت داره و۳ماه جونای مردم به گلوله وساچمه وباتوم بستن اونم از اعدامهای بی شرملنه دستگاه قصا قاصی القصاتی که ازهاس باشه وصلواتی باید تمام معترصین را ور خطد اعدام دانست مت فکر میکردم ازهای انسان شریف کبا عدالنی میباشد ولی باتوجه بخ چرندیاتی که نوشخار کردن خدا فقط به فریاد ما مردم بیچاره برسه ایتم یه جمعه دیگه پس کی میایی یا مهدی
مرتضی@
| Iran (Islamic Republic of)
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷
یاجدسادات یاصاحب زمان خودن به داد مظلومان برس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۲
یعنی خیلی عجیب بود که چین رودروی ایران ایستاده اینو که همه مردم می‌دونستن و همیشه تو مجازی مینوشتن که تکیه دادن به شرق اخر و عاقبت خوبی نداره و در اخر لعنت به هرچی مسئول بیسواد و دزد.تنها امید ما جوانان همین مملکتن انشالاه که جوانان این برهه از تاریخ نام و نشانشان ابدی خواهد شد
رضا
| Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳
ننگ بارنگ ،پاک نمیشود،ننگ بر شما باد.
بهی
| Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲
این بلاهای هم که داره الان سرمون میاد،از صدقه سری غرب هست ،اینم یادت نره،به قولی رهبر ،که همیشه میگه ما باید روی پای خودمون بایستیم.
محسن
| Iran (Islamic Republic of)
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
بهی. تو هم باید یه کاره ای میشدی سطح سواد و فکرت که اندازه مسؤلین حقتو خوردن ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۴
دوره قجر خوب اومدی چون متاسفانه الان برگشتیم به دوره قاجار
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۸
...خورده اند آنهایی که بخاطر مردم از هتک حرمت ناموس خودشان کوتاه بیایند
چین هیچ غلطی نمی تواند بکند و تازمانی که چین تایوان تبت، مسلمانان ایغوررادرمحاصره ی یوغی خودش دارد حق دخالت در امور نه ایران بلکه هیچ کشور دیگری راندارد.
دهن امضا کنندگان این جلسه ی اخیر شورای همکاری خلیج‌فارس....
حسنقلی
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
کشورهای شرقی و غربی در طول سالهای گذشته کلی زحمت کشیدند و هزینه کردند تا تعدادی عوامل وابسته در کشورهایی نظیر ایران پرورش دهند و سپس تلاش کردند تا آنها را روی کار بیاورند و بهره زحمات گذشته خود را بردارند. اکنون کار افتاده دست عمال وابسته به شرق.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
اینان همه خیال دارند روی قاجار را سفید کنند .
بی غیرتی چقدر ۸ سال جنگ شهید دادیم الان بعد از سالهاپول توی جیب عراق ریختن وباج دادن بهش هنوز در اصلی ترین میدان شهرشون کلاه خود های شهیدان ما نماد قدرتشون شده .
تف بر ادم بی غیرت که اسم خودش رو ایرانی از هر نوعش ، فرقی نمیکنه ارتش سپاه بسیج ....هر چی میخوای اسمش رو بزار اینقدر که ایرانی باشه واز این کار جگرش نسوزه برای اونایی که صادقانه رفتن وشهید شدن .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۳
چین بجاش برسه وله نفعش باشه بطرف ایران موشک هم پرتاب میکنه
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۲
بخشی از مطلب تون درسته اما به نظرم شما هم از دنباله رو های خاندان فریدون هستید ، این مقاله ی نسبتاً تند و آتشین تون هم از حب علی علیه السلام نیست بلکه از بغض معاویه است . دل شما هم به حال ایران و ایرانی نسوخته ، دنبال باز گرداندن وضعیت قبلی به کشور هستید . کاش این وسط یکی پیدا می شد از تنها راه نجات صحبت می کرد . ظهور مولایمان امام زمان علیه السلام تنها راه نجات بشریت است .
مرتضی@
| Iran (Islamic Republic of)
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۹
راه نجات بشریت است نه تو
بهی
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸
فکر نکنم نویسنده این متن دلش برای کشور و مردم سوخته باشه ،اخه خداراشکر۴۳ساله نزاشتن یک وجب از این خاک دست بیگانه بی افتاد،از این به بعدشم نمیافتد،۷سال قبل این رژیم بحرین رو جدا کردن،ولی اینا تا دریای مدیترانه امپراتوری تشکیل دادن،اندکی تفکر
Pooya
| Iran (Islamic Republic of)
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۶
عجیبه برام که یک انسان چقد و تا کجا میتونه ابله باشه!آخه احمق جان تو این ۵۰ سال قبل کدوم کشور یه وجب ازش کم شده که تو اینو افتخار میدونی واقعا که سطحه سوادت مثه رییس جمهور و بقیه ... مسوولینته!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷
خدا وککیلی خیلی وقاحت می خواهد که بیانیه ای که چین در قبال جزایر سه گانه. با عربستان همسو شده ولی یک مشت خایین ان را رد میکنند وقتی چین به جزایر سه گانه را که مورد بحث ایران واعراب است حمایت کرده انوقت تو ...ان را رد می کنید خیلی وقیحانه سخن میگویید خیانت اشکار به کشور یعنی این حال اگر چین قرار داد 25 ساله را امصا کند با وجود چنین افرادی باید فاتحه جنوب کشور را باید بخوانیم وای از خیانت
حرب
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
خورد و خوراک کشور چین خرچنگ قورباغه ووووو،،،، هست انها ما را ب دید خرچنگ قورباغه می بینند!!
علی اصغر از تهران
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
مگر میشود مثل شوروی قدیم دور خودمان را حصار بکشیم دست ودارید از این حرفهای بیهوده اشکال توی کار ماست تمام دنیا نمی فهمند ما فقط میفهمیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
تا زمانی ک این کشور دست یه عده ... بیسواد هست و همش شده مافیا و رانت و پارتی درست بشو نیست... تا زمانی ک این کشور دست امثال قالیباف و گروه پایداریه همینه تا وقتی ک مردمو بدبخت نگه دارین و بکشید ولاپوشانی بکنید وبگید مصلحت همینه کشور
جعفر
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶
سلام آن وقت افغانستانی های خوش خیال طوقع دارند ایران حمله کنه به افغانستان ومثل روسیه که کریمه رو با همه پرسی به خاکش زمینه کرد آنها هم با رآی دادن و رضایت خودشان به ایران ملهق شوند.... غافل از اینکه مصعولین و دولتمردان حال حاضر ایران توان و جرأت دفاع از تمامیت ارضی حال حاضر ایران را ندارند چه رسد به تمامیت ارضی چندین سال قبل ایران را... بنده خدا ها به چی دل خوش کردن
پویا
| Iran (Islamic Republic of)
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۹
بعد اینو تو خواب از مردمه افغانستان شنیدی یا توهماته خودته!خب طالبان که صد برابر از مسوولینه ایران با سوادتر و مومن تر و آگاه ترند به هیچ کشوریم باج نمیدن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
راه چاره ما فقط امام زمان هست باید هر چه زودتر بیاد... ولی معلوم نیست چرا نمیاد هر هفته می‌گن این هفته می‌آید اگر نیاد حتما هفته دیگه میاد فقط خدا می‌دونه کجا مونده دعا کنید تا زودتر بیاد انشالله
Ali
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
اگر انسان باشیم با وجود این همه سختی و مشکل در کشورمان کار هایی را هم که شده می‌بینیم چین در عراق و سوریه و کره جنوبی و افغانستان و پاکستان و ترکیه و ذره ذره نقاط دنیا پایگاه نظامی ندارد چین اسرائیل را هفتاد سال به جان غرب آسیا نینداخته است در تمام موضوعات بیت المللی درباره ایران مقابل آمریکا ایستاده و طرف ایران را گرفته همینطور روسیه ذلیل شدن کار یک مشت سرمایه داره که برای حفظ آن سرمایه و آن خوشی های غیر عمومی معطوف به خودشان حاضرند از سگ آمریکایی پست تر شوند این ها که از شاه بالاتر نیستند که اگر شاه سگ آمریکایی را در وطن خودش می‌زد باید در دادگاه آمریکا محاکمه میشد و حق اعتراضی نداشت چهل سال شما سرمایه دار ها و خواص اصلاح طلبان حاضر شدید از سگ آمریکایی کمتر باشید و آن خفت و ذلت را پذیرفتید البته به دلیل وجود منافع برای خودتان و خانواده هایتان آن موقع نام وطن و عزت و اجنبی پرستی بی معنی بود حالا به پیروی از کثیف ترین سیاستمدار و مکار تاریخ انگلیس و آمریکا رابطه تجاری با روسیه و چین و فروش نفت به چین را اجنبی پرستی میدانید و مکرو مکر اله مکر خدا از مکر آمریکا و انگلیس بالاتر است و به زودی پیروزی از آن ایران سربلند و سرافراز خواهد بود به کوری چشم منافقین و اجنبی پرستان و ذلت طلبان ان شا اله
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برچسب منتخب