متوسط واریزی هر متقاضی نهضت ملی مسکن چقدر است؟ | وقایع روز
کد خبر: ۴۵۶۱۵
تاریخ انتشار: دوشنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - 23 January 2023
سرپرست بانک مسکن از افتتاح حساب ۸۰۵ هزار و ۷۶۵ متقاضی نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: مبلغ کل واریزی از محل آورده ۱۷ هزار و ۴۴ میلیارد تومان است.

متوسط واریزی هر متقاضی نهضت ملی مسکن اعلام شد!

وقایع روز ـ سرویس اقتصادی؛

«علی عسکری» اظهار کرد: تاکنون 805 هزار و 765 نفر متقاضی تأیید شده طرح نهضت ملی مسکن در بانک افتتاح حساب کرده‌اند.

وی با بیان این‌که مبلغ کل واریزی به حساب سازندگان از محل تسهیلات و آورده 47 هزار و 216 میلیارد تومان است، افزود: از این مبلغ، 30 هزار و 172 میلیارد تومان از محل تسهیلات و 17 هزار و 44 میلیارد تومان از محل آورده واریز شده است.

وی بیان کرد: بانک مسکن تاکنون با 204 هزار و 212 واحد به مبلغ 69 هزار و 475 میلیارد تومان قرارداد امضا کرده است.

به گزارش تسنیم، با توجه به اظهارات سرپرست بانک مسکن، از حساب هر متقاضی نهضت ملی مسکن حدود 21 میلیون تومان به حساب سازندگان پروژه‌های این طرح واریز شده است.

سرپرست بانک مسکن اواخر ماه گذشته نیز با یادآوری سهمیه 63 هزار میلیارد تومانی بانک مسکن در سال اول اجرای نهضت ملی مسکن (شهریور 1400 تا شهریور 1401) گفته بود: سهمیه این بانک در سال دوم یعنی از شهریور امسال تا شهریور سال آینده 81 هزار میلیارد تومان تسهیلات است.

وی با اعلام این‌‌که تاکنون 449 هزار واحد (متقاضی) نهضت ملی مسکن مسکن به بانک مسکن معرفی شده است، ادامه داد: برخی از این متقاضیان هنوز آورده خود را واریز نکرده تا بتوانند فرم ثبت‌نام را تکمیل کنند.

وی با بیان این‌که پس از امضای قرارداد کار ساخت و ساز از محل سهم‌الشرکه و آورده متقاضیان آغاز می‌شود، افزود: از 449 هزار واحد (متقاضی) تاکنون برای 202 هزار متقاضی قرارداد امضا شده و 15 هزار نفر نیز در مرحله امضای قرارداد قرار دارند.

سرپرست بانک مسکن گفت: برخی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در مرحله فونداسیون، اسکلت و سفت‌کاری قرار دارند.

منبع: تسنیم
نظرات کاربران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۰
از چهارمیلیون مورد نیاز هشتصد هزار نفر واریز کرده اند یعنی واجد شرایط هستند اینطور باشه چه کنیم با انبوه مسکن روی دست مانده جناب دست اندر کاران باید فکری برا زیاد امدن خانه ها بکنند وگرنه همشون به مرور تخریب می شوند یا میخواین همون هشتصد هزار نفرو سالی صد هزار نفر خانه بدهید با مدت ریاست جمهوری هم جور در میاد رند هم میشه.بعد بگویید سالی یک میلیون خانه تحویل دادیم فرقش دوتا صفره .صفر ارزشی نداره که مثل اسکناس ده هزار ریالی شده یک تومان همون هشت میلیون هم میشه هشتصد هزار توجیه خوبیه اقای رییسی بزن بیخ گوشش
ا
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۶
چن قسط ه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳
چراهیچکدام ازمسئولین به قولی که به مردم میدهندعمل نمیکنن حداقل کسانی که اورده دادن خونه درست کنیدبدهیدتحویل این فلک زده ها چقدراجاره وکرایه خونه بدهند
سید
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
اگه دولت بودجه های الکی تقسیم نمیکرد و بیشتر تو این حوزه خرج میکرد که اورده متقاضی کمتر میبود مسلما زور مردم بیشتر میشد و شرکت بیشتری داشتند و پیمانکار هم کارش لنگ نمیموند.شهر ما برای صد متری بدون نصبیجات ۵۱۰ ملیون اورده خواستند تو دو سال و صد البته تورم هم شامل حال متقاضی خواهد شد و بعد اون باید اقساط ۳۵۰ ملیون بانک باید بده تو ۱۵ سال که باز پرداختش با ماهی ۶ ملیون میشه حدود یک ملیارد و ۳۰۰ .عملا یه اپارتمان ۲ ملیارد واسه متقاضی اب خواهد خورد.شفافیت هم ندارند نه تو زمان تحویل نه قیمت قطعی.با این حساب کجا یه بی مسکن واقعی توان داره تا انتها خودشو بکشه.
ناشناسما۳م
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
ما ثبت‌نام کردیم ودردفتر خانه اسناد رسمی هم پول دادیم ثبت کردند ولی پیام نفرستادن که چهل میلیون را کی وکجاواریز کنیم الآن هم استعلام میکنیم میگن شما ردشدین خواهشمندم ماراراهنمایی کنید
حسن
| Iran (Islamic Republic of)
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲
مگه براتون ازبانک حساب باز نکردن
علیرضاغلامعلی زاده
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
سلام... من40یلیون اوره ندارم وفقط10میلیون واریزکرده ام
چه کاربایدبکنم؟ با3میلیون اجاره چکار کنم؟
دلبر
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲
سلام سال 99 برای پروژه شهریار تهران ثبت نام کردم تا الان هم هرگفتن پول و واریز کردم ولی هیچ خبری نیست که نیست نمی دانم اصلا پروژه ای در کار هست یا نه ؟گمانم سرکاریم بخدا
دلمون خوش بود در این دولت اتفاق خوبی میفته که آرزوهایم آن به سراب داره تبدیل میشه
متقاضی مسکن مهر
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱
مردم باید یادشون باشه که در باره مسکن مهر هم رقم های برلی شهر تهران و شهرستان های دیگه و وام هاشون هم گفتند . و امروز که 13 سال از انزمان میگذره و هنوز هم تحویلمون ندادند . میگند بدلیل گرانی باید چند برابر بپردازید . متاسفانه سخن دولت نسبت به ایرانی ها اینطوریه که اگر ما کوتاهی کردیم نساختیم و تحویلتون ندادیم برای همین جریمه اش و شما خانواده های متقاضی بدبخت باید بپردازید . اینو میگند که اصلا مردم برایشون مهم نیستند . دلیلش هم عرض میکنم . مثلا بنده در مسکن مهر ساری 13 ساله پیش ثبت نام کردم اونزمان داخل شهرمون با 60 الی 70 میلیون تومان میشد دوخوابه ای بخرم . اما از نداری رفتم در بیرون شهر در 12 کیلومتری به شهر با فروش ماشینی که باهش نون خانواده ام و در میاوردم فروختم و طلای خانمم و فروختم اونزمان ده میلیون پرداختم . اگر براورد کنید می بینید دولت کمکمون که نکرد هیچ . بدبخت مون هم کرد . اگر ذرع ای بفکر مردم بود میگفت من کوتاهی کردم نساختم چرا مردم متضرر بشند . واین نتیجه اش این میشه که باز هم ارزوی داشتن سقفی بالای سرمون و به گور ببریم . چون اگر پول مسکن مهر و یک جورهای بپردازیم . چطور پول کابینت و شیرالات و غیره را بپردازم . خدا باعث و بانی و که به این روز ماها را رسوند نبخشه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲
سلام ..حدود سه سال هست من چهل میلیون ریختم بحساب بانک مسکن ...دوباره گفتن صدمیلیون باید بدم ..دوباره سه ماه بعد 125میلیون ..اخه اگه من اینقدر پول داشتم که میرفتم خونه رهن میکردم بدون اینکه بخواد دردسر بکشم ..اخه این چه قانونیه ..نشستم تا رئیسی بیاد..رئیسی هم از روحانی بدتر ..کاری از پیش نمیبرند ..
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶
در همدان تو دولت روحانی ثبت نام وتایید شدیم ۴۰ میلیون دادیم تو این دولت هم ۳ بار آورده دادیم طلا رو ۳۲۰۰۰۰ تومان فروختیم برای آورده اول الان چنتا وام گرفتم کارگرم فقط گفتند تو شهرک بهشتی همین هیچکس جوابگو نیست بنیاد مسکن متولی شده چکار کنیم آقای رئیسی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸
کاش دولت مقدار قسط های اولیه با توجه به مدت زمان پرداختشو با توجه به حقوقه یه کارگر ساده اجاره نشین که ماهی سه یا چهار ملیون باید کرایه بده به جز این همه توارم وگرانی تعین کنه تا قشر کارگر زجر کشیده هم بتونن خانه دار بشن یه شب راحت سر بر بالش بزارن اضطرب ونگرانی کرایه خونه و جور کردن رهن خونه رو نداشته باشن
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰
والا اگه 40 میلیون داشنیم یه خونه بهتر اجاره می کردیم نه تو خونه ای که بخاطر نم تموم تنگ نفسی واستخون درد گرفتن بچه هامون
Mousa
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۶
سلام شرایط برای کسانی که ثبت نام کردند چیست اقساط چگونه است توضیح دهید ممنون
Shima
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۱
یعنی واقعا کسی نیست مثل آدم بیاد پشت تریبون در تلویزیون و‌حواب تمام این سوالات رو به مردم بیچاره ای که تمام سرمایه عمرشون ریختند تو حساب دولت بده؟!!!
معین
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
سلام برید توی سایت حمایتی اقدام ملی با کد ملی براتون میاره که موقعیت پروژه شما چگونه است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: