سهام پالایشی یکم را بفروشیم یا نگه داریم؟/ تحلیل کامل سهم پالایشی یکم + فیلم | وقایع روز
کد خبر: ۶۸۰۱
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - 01 December 2020
سهام پالایشی یکم که قرار بود با عنوان دارا دوم عرضه شود، سهام تعدادی پتروشیمی است که توسط دولت به مردم عرضه شده. این نماد اکنون باز شده و قابل خرید و فروش است، در این مطلب در مورد آن توضیح داده شده و می توانید تصمیم بگیرید که این نماد را نگهداری کنید یا بفروشید.

وقایع روز ـ سرویس اقتصادی؛

سهم پالایش یکم یا دارا دوم که در قالب صندق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) از طرف دولت به مردم واگزار شد، بعد از وقفه طولانی چند ماهه و بعد از افت 23 درصد از واحد صندوق فروخته شده با اعمال تخفیف، با بازگشت بازار در دو هفته اخیر و صعود سهم های پالایشی امروز با افزایش قیمت 19 درصدی مواجه شد اما در نهایت با 13 درصد مثبت بسته شد. روند کلی زیرمجموعه های این صندوق خصوصا موثر بودن شبندر و شبریز که تنها 20 درصد از این صندوق را در بر میگیرند و تاثیر کم شبندر و شتران امروز سیگنالی برای نوسان منفی در روز کاری فردا می باشد. خاطر نشان می سازد هزینه ابطال صندوق پالایش یکم 5 درصد می باشد.

فیلم تحلیل پالایشی یکم

تعداد بازدید : 14612
 
نظرات کاربران
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸
کی گفته که «هزینه ابطال صندوق پالایش یکم 5 درصد می باشد»؟
هیچ جا همچین مطلبی پیدا نکردم. احتمالا اشتباه نوشتید.
اینم مثل بقیه صندوق‌های ETF هست. درست مثل دارایکم
کمیل 19
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
بهترین تحلیلی بود که تا الان از سهام پالایش دیدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱
ملت منتظر دارا سوم هستند تا از خجالت دولت در آیند تنها دولتی که سر ملت خودش کلاه گذاشت
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸
طبق مصوبه دولت قرار شد سهام پلایش یکم با تخفیف 30 درصدی به مردم داده شود اما با تخفیف 20در پرتفوی سهامداران لحاظ شده است. لطفا پی گیری فرمایید
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۶
مردم برین رای بدید به این دولت [...]
جعفر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
دوستان 5 تومن پالایشی دارم بفروشمش یا نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
نه توروخدا نکن این کارو... بورس رو خراب نکن
زلیخا طالبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
سهام عدالت بانک ملی واریز نمیکنه. واگر میدانید متوقف خاهد ماند خاهش میکنم. کارت اعتباری سهام عدالت روبه سهامداران عدالت عرضه کنند. ممنون ازشما پیگیر مشکل ماها باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
پالایش یکم روز سه شنبه ۱۱آذرماه آخرین دقایق بازشد و سود ۱۹درصدی از خودش نشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
ابتدا سود پالایشی یکم خیلی حوب بود و دقبقه ی پایانی روز سه شنبه به یکباره سودی که داده بود پس گرفت . چرا با سهامداران این طور رفتار می کنید مگه قرار نبود ۳۰درصد سود بده . پس اشکال کا کجاست؟.
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
با این وضعیت پالایش یکم حتما انتظار دارید مردم دارا سومم بخرن،واقعا برای مسئولین بی کفایتمون متاسفم فقط با این کاراتون آبروتون جلوی مردم بُردید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
دروغگوترین دولت ...،مردم که با تحت فشارروبه رو هست تحمل ضرردارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷
واقعا کلاه گشادی سر ملت بیچاره گذاشتن. با امید اینکه سود کنیم پولمون رو دو دستی تحویل دولت دادیم حالا اصل پولمون هم گیرمون نمیاد
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱
روز اول که باز کردن با 20 درصد سود خیلی ها در پرتفوی آنها نبود. و دولت فقط زرنگی کرد و بگه با 20 درصد تخفیف به مردم دادم.سهمی که در پرتفوی من هنوز نیومده با آنکه تغییر ناظر کارگزار را زدیم ولی باز نبود. جالب اینجاست وقتی که از یک کارگزاری بخری چرا باید در همون کارگزاری باید دوباره تغییر ناظر بزنی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۷
با سلام خدمت تمامی مردم تفهیم و شریف ایران عزیز قهرمان، گول وعده وعیدهای دولت ... رو نخورید و پولهاتون رو الکی به باد ندید، بر ای پولتون زحمت کشیدید، لذا به راحتی و مفت و مجانی نگذارید توی جیب دولت ...بره، فریب دارایکم هم نخورید، بورس دیگه بورس نمیشه، چون دست دولت توشه و دستکاری میشه و خیلی از تازه واردها هم اومدن توی بورس و هیجانی برخورد میکنند و این امر خودش وضعیت بورس رو خراب تر کرده، یاعلی مدد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۷
بعدازسه ماه انتظار پالایشی ها از سود 30درصدمون حالا باید شاهد 30درصد ضرراز طرف دولت تدبیر باشیم تو رو خدا این بازیا چیه سرمردم درمیارید والا حق این مردم بدبخت خوردن نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۷
چرادروع به مردم میگید پول این مردم خوردن نداره خداازجایی ازتون انتقام میگیره‌
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
اقای روحانی گفتی سهام پالایشی بخریدبه نفعتونه خیلی خوبه مطمعن باشیدضررنمیکنید.چرانگفتی که مطمعن باشیدحتی سودهم نمیکنیدفقط۳ماه سرکاریددیگه هواستون به خرابکاری های من نیس ونمیفهمیدمن چه بلاهایی تواین۳ماه به سرتون میارم.خداخودش جوابتو بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
جناب اقای حسن خان فروختن سهام پالایشی ازطرف جنابعالی منوبه یادکاسبهای سیداسمال مولوی میندازه فقط میخواستی این سهام وبه مردم بندازی وجیم بشی دیگه کاری به بعدش نداری کی وچجوری بازمیشه ایامردم ضرر میکنن یانه؟البته مادیگه عادت کردیم این کارت هم مثل همه اون بلاهایی که تواین۷.۸سال به سرمردم اوردی ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
اقای روحانی چیکارمیکنی بامردم خودت بدکردیم دست تو گرفتیم بدکردیم بهت اعتمادکردیم؟بعداز۳ماه انتظاراین دست مزدمابود.هرکسی داراسوم بخره خیلی خیلی خیلی
...
Javad
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵
#پالایشی خداازتون نگذره چرا انقدر سنگ میندازید جلوی پای مردم چراانقد پیچیده کردید موقع خریدن یک ثانیه طول کشید موقع فروختن لعنت ب باعث بانی اون ک اینجوری داره اذیت میکنه بابا صعود نخواستیم.فقط اینو زود ب سبد دارایی مون اضافه کنیدبتونیم زودتربفروشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
آقایون مسئول خدا میدونه که بعضی ها با چه امیدی و با چه وضعیت اقتصادی به شما اعتماد کردند و سهام خریدند !!!!!! حق این مردم مومن و پاک این طور رفتار کردن نبود .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: