بزرگترین فساد و رسوایی تاریخی بورس ؟ / خبر عجیب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس | وقایع روز
کد خبر: ۸۷۲۴
تاریخ انتشار: شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - 23 January 2021
رئیس کمیسون اقتصادی مجلس در اظهار نظری عجیب از اجرایی نشدن کامل یا خروج نرم افزارهای نظارتی بورس از حوزه تصمیم گیری خبر داد.

بزرگترین فساد و رسوایی تاریخی بورس؟

وقایع روزـ اقتصادی؛

پورابراهیمی، رئیس کمیسون اقتصادی مجلس در اظهار نظری عجیب عنوان کرد: جای تاسف دارد که بخش‌هایی از نرم‌افزارهای نظارتی که برای جلوگیری از تخلفات و دست‌کاری قیمتی و ضرر و زیان مردم راه‌اندازی شده بود، این نرم‌افزارها در طول ماه‌های اخیر کامل اجرایی نشده یا اصلا به شکلی جدا شده و از حوزه تصمیم‌گیری خارج شده!!

این ادعا اگر صحت داشته باشد شاید اغراق نباشد که آن را بزرگترین فساد سیستماتیک بورس ایران بنامیم!

این سوال جدی وجود دارد که سازمان بورس بدون رئیس قصد پاسخگویی به این اتهام را ندارد؟ آقایان هامونی و صحرایی، مدیرعامل‌های دو شرکت فرابورس و بورس قصد شفاف‌سازی ندارند؟

آیا بازاری که نماد شفافیت در اقتصاد است درگیر دست‌کاری قیمتی سازمان یافته شده‌است؟!

 

نظرات کاربران
نابود شده ی بورس
Netherlands
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
آه مظلوم می گیره قطعا
به قول نماینده ی تهران در مجلس یازدهم، این بورس نیست، اینی که ما داریم اسمش کازینوی اسلامی هست...
نمادی داشتم به اسم خاذین
از قیمت 1450 ت در واخر مرداد ماه، رسید به 450 ت در ابتدای بهمن ماه... یعنی در پنج ماه، قیمت سهم یک سوم شده است...
ما که جز خدا پناهی نداریم
آقایی که گفتی همه چیز خود را به بورس بسپارید، ما شما رو به خدا سپردیم...
b
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
بزرگترین ضربه روحی و روانی که روحانی دژپسند قالباف بر مردم ایارن وارد کردن امریکا و اسراییل و عربها و مغول وارد نکردن / اقدامی که جنگ روانی و خیلی از مردم را از لحاظ روحی و روانی آسیب زد/ زلزله بم کرماناشاه منجیل هم این کاره با مردم نکرد ولی روحانی ... این کار با مردم خودشون کردن/
آقای ده نمکی در خصوص آسیب روانی ...توضیح بدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
...
مال مردم فقیر را دزدید
سيد ميثم موسوي
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
به امريكا اعتماد نكنيم به دولت هم اعتماد نكنيم؟؟؟
صد رحمت به جد و آباد اروپايي ها و امريكايي ها در برابر چنين دزدي تاريخي از مردمي كه گراني و تورم و بيكاري داره تك تك استخوان هاي بدنشونو خرد ميكنه.
جواب شهدا رو چي ميديد؟
جواب حاج قاسم رو چي ميديد كه 40 سال برامون جنگيد و آخرش هم تكه پاره اش كردند؟
آقايان ...، جهانگيري ، دژپسند ، قاليباف اصل ، واعظي و تمامي شركت هاي حقوقي متخلف بايد محاكمه شوند وگرنه اين حد از بي اعتمادي براي نظام جمهوري اسلامي سم مهلك و خطرناكي هست.
بخدا به قرآن به امام زمان آه مردم گريبان شما را خواهد گرفت
... شما بايد اين مفسدين اقتصادي را گردن بزنيد شما در برابر شهدا و پدران و مادران آنها مسئوليد.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
سهم وبصادر با قیمت 500 تومان خریدم بعد از حدود 6 ماه قیمت سهم تازه شده 250 تومان. نه به دلار ربط داره و نه سهم بی بنیادی هست و اینهمه سودآوری هم رو کدال منتشر کرده. واقعاً موندم چرا باید بعد از 6 ماه تو 50 درصد ضرر باشم درصورتی که بازارهای دیگه تو این 6 ماهه حداقل سود دادن نه 50 درصد ضرر !
رازیانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲
لعنت خدا بر ... شما باد
فرشته
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰
شما مردم دلتون خوشه . اینها همه دستشون تو یک کاسه هست !! غریبه ما مردمیم نه مسئولین .هزار حرف نگفته ..........
از ماست که بر ماست....
خاک بر سری رو خودمون خواستیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳
یک‌مشت‌دزد‌اتحادیه‌تشکیل‌دادند‌و‌اسم‌آنرا‌گذاشتند‌...اسلامی‌و‌مردم‌را‌واوارمی‌کنند‌که‌در‌برابر‌رئیسشات‌تعظیم‌کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
خدا مسئولین که کاری برای مردم نمیکنند خودت به داد دل این مردم مظلوم برس
ا۰م
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
واقعامردم رو میخان از اعتقادات وارزشها دورکنن متاسفانه دولت مردم روبدجورفریب داددرعجبم تاکی میخان بااین دزدی روشن مماشات کنن به چه قیمتی مردم بی اعتقادبشن جمع کردن مملکت سخت میشه البته این خواسته دولت وحقوقیهای بورسه
برااینهاشلاق ردمال واعدام تنهاجواب هست
ناشناس
United States of America
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
این آقا قبل از نمایندگی مجلس ، جزو مدیران بازار سرمایه بوده وباجوانب کار آشناست ..... واین حرکتها در سالهای قبل هم اتفاق افتاده بایکسری حرکتهای سوری بگیر،ببند کار فیصله اونچه از کف سهامداران میرود اعتماد، زیان است هیچ اتفاق خاصی هم نخواهد افتاد فقط زمان می خرند .........
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
ماکه خواستیم با ورود به بورس یه کم پولمونو زیاد کنیم اونم نشدوکلا ضرر کردم،تو این مملکت راه برای پس رفت زیاده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷
هر روز اختلاس --هروز دزدی و دست بردن تو جیب مردم واقعا شده یه کار عادی بورس رو به کثافت کشیدن مگه میشه اینهمه اختلاس و رانت و دزدی واقعا روی هرچی دزد رو تو دنیا بعضی ها سفید کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴
چه زیبا بود سخن مولایم حسین علیه السلام اگر دین ندارید لااقل ازاد مرد باشید
شکمهایتان پر شده از لقمه حرام حرف حق را نمیشنوید
رو سیاه تر از یزیدیان و امویان شمایید مسولین بی کفایت و دزد خاک بر سر ایران که به امثال شما رای میدهد اف بر این همه کثیفی لعنت بر حرام خوارها
تک تک تون و سر پل صراط خواهم گرفت والله والله هرگز نمیبخشمتان تا با چشمانم نظاره گر سوختن شما در جهنم باشم
علی ادینه
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
ما از دادستانی کل کشور انتظار داریم که ورود کند به این پرونده بورسی ،اصلا از کجا معلوم این خواست خود دولت نبوده باشد که ملت رو به خاک سیاه نشوندن .ایا این همون شفافیتی است که راجع بهش حرف میزدن واقعا برای این دولت متاسفم
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۷
واقعا قراره ما این چیزهارو به دنیا صادر کنیم ؟؟؟؟مگه قرار نبود انقلاب خودمون ر به دنیا صادر کنیم اینجوری قراره صادرات کنیم؟؟؟؟
وطن پرست
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۷
تا بچه گریه نکنه بهش شیر نمیدن خودمون این وضعیت جامعه رو میخایم
m m
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
چرا گردن بقیه می اندازید اشتباه خودتونو، شاخص تا ۳ میلیون به خاطر هجوم ملت رفت بالا، انتظار داشتید تا ۳۰۰ میلیونم بابد بره بالا ، حالا این خط این نشون ، اگه دوباره هجوم نیاوردن همین ملت که ضرر کردن امروز و دوباره ضرر نکردن و دوباره و صد باره اینکارو نکردن
Mm
| Iran (Islamic Republic of)
۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
چه حرفیه میزنی جناب mm برای همه روشنه که این دزدی کل سیستم حاکم است یه دعوا زرگری هم را میندازن که بگن ما داریم رسیدگی میکنیم. تو هر کشوری این اتفاق میفتاد دزدها را به مردم معرفی میکردن و محاکمه میشدن ولی اینجا...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
اگر چنین فساد وحشتناکی در ژاپن اتفاق می افتاد یک سونامی بزرگ در جامعه ژاپن رخ میداد و خیلی‌ها را با خود می‌برد و با تمامی کسانی که در این امر نقش داشته اند بصورت گازانبری و سخت و در عین حال عادلانه برخورد میشد فقط باید برای بورس ایران و پایمال شدن جوانه های گل خوشبوی حقوق مردم و سکوت در مقابل آن شدیداً اظهار تأسف کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
دولت با پول مردم دربازار سرمایه کسری بودجه خودش را تامین کرد اونها به فکر مردم نبودند به فکر خودشون بودند همه را بانیرنگ به بازار سرمایه دعوت کردند وبعد پول مردم هاپولی کردند و مردم رابه خاک سیاه نشاندند.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲
بترسید از روزی که مردم بفهمند که نیت پلید شما چیست که آنروز از ایام الله خواهد بود .متاسفانه انقلاب بدست نامحرمان افتاد و هر غلطی که آمریکا نکرد خودی ها با ایران کردند حالا بیایید و بکسید ما را ملت ما بیدارتر میشوند زیرا یک تار موی زاغه نشینان بر تمام کاخ های لواسانات و ولنجک ها می ارزد
Mt
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
این دزدی کل سیستم حاکم است و هر سه قوه تو این دزدی نقش دارند چرا کسی معرفی و محاکمه نمیشه اخه مگه داریم یه بچه هم میفهمه کار خود نظام است برا آقا زاده هاشون تو اروپا و امریکا پول مردم را غارت کردند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: