چرا حرف های خوب سعید جلیلی به فکر هیچ کس نرسیده است؟! | وقایع روز
کد خبر: ۹۴۱۴
تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - 06 February 2021
شب جمعه ای همه خانواده دور هم جمع بودیم و شبکه یک صدا و سیما را می دیدیم که تحت تاثیر سخنان زیبای دکتر سعید جلیلی قرار گرفتیم.

سعید جلیلی کاندیدای ریاست جمهوری

وقایع روز ـ سیاسی؛

این روزها که کمتر فرصت دیدن تلوزیون را داریم، شب جمعه ای دور هم جمع شده بودیم و شبکه یک را می دیدیم. که اتفاقا در همان ساعت، سخنان دکتر سعید جلیلی در مورد برجام پخش می شد. باید از رئیس صدا و سیما تشکر کرد که در این شرایط حساس که بایدن آمده و بحث احیای برجام مطرح شده، در مورد این موضوع روشنگری مناسب انجام می دهند و ما به موقع متوجه شدیم که برجام فایده ای نداشته و ندارد و بنابر این بهتر است کاری کنیم که این توافق مجددا اجرایی نشود.

اتفاقا با اعضای خانواده گفتیم چه خوب است همین دکتر جلیلی در انتخابات چند ماه آینده شرکت کنند و رئیس جمهور ایران شوند. آخر ایشان هم به عنوان یکی از گزینه ها مطرح است و با دیدن ایشان در تلوزیون علاقه مند حضور ایشان شدیم.

ایشان در بخشی از صحبت هایشان، از تعامل با دنیا صحبت کردند و گفتند معتقد به تعامل حداکثری با دنیا هستند. منتها دنیا فقط آمریکا و چند کشور غربی نیست. مثلا می توانیم با چین تعامل داشته باشیم. یا با کشور های همسایه. می توانیم به این ها اجناسی صادر کنیم و پس بگیریم.


بیشتر بخوانید:  چرا پوتین برای دریافت پیام مهم مقام معظم رهبری از قالیباف به جای خودش نماینده ویژه معرفی کرد؟


به دیگر اعضای خانواده گفتم چرا این ها به فکر این همه مسئول نرسیده بود؟ لااقل اگر خودشان به فکرشان نمی رسد، هر چند وقت از دکتر جلیلی و امثال ایشان دعوت کنند تا بیایند و این راهکارهای عملیاتی و اجرایی را پیشنهاد بدهند.

یکی گفت: خب ما که به عراق صادرات داریم، البته به دلایلی به ما بدهکارند و پولمان را نمی دهند. کره جنوبی هم کلی بدهی به ما دارد و به بهانه تحریم های آمریکا نمی دهد. حتی چین هم در بسیاری از موارد تحریم های آمریکا را بهانه می کند و تعاملاتش را با ما کم کرده است.

گفتم اگر تا الان شک داشتم، دیگر مطمئن شدم که دکتر جلیلی باید رئیس جمهور شوند. تا بتوانند به این کشورها بگویند بابا تحریم های آمریکا چه ربطی به شما و ما دارد؟ بیایید با هم تعامل سازنده داشته باشیم. حتی اگر ایشان رئیس جمهور هم نشدند، حداقل ایشان را صادر کنیم تا این حرفها را برای دیگر کشورها بزنند.

این اتفاق مرا یاد ماجرای چند وقت پیش انداخت، وقتی رئیس جمهور گفته بود اگر کسی راهی سراغ دارد که بدون تعامل با دنیا، اقتصادمان را درست کنیم، به ما بگوید و عده ای اقتصاددان نامه زده بودند و راهکارها را به ایشان گفته بودند. راهکارها دقیق یادم نیست، اما یادم است که با این پیشنهاد شروع شده بود که صادرات را افزایش دهیم.

تعجب کردم که چرا دکتر روحانی مسئله به این سادگی را متوجه نشده بودند که لازم نیست با دنیا تعامل داشت و می توان با صادرات کالا به کشورهای دیگر، اقتصاد را چرخاند بدون کوچک ترین نیازی به تعامل با دنیا.

همه این ها باعث شد به این نتیجه برسم که مشکل ما تعامل با دنیا نیست. بلکه باید از این ظرفیت های درونی خودمان و شخصیت هایی امثال دکتر جلیلی و این اقتصاددانان خوش فکر استفاده کنیم.

نظرات کاربران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۶
درود بر تو نویسنده توانا
نادانان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۷
ابله خودتو مسخره کن عقب مانده ذهنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۳
شما برو به همان انگل های دزد و قاتل همیشگی ات رای بده
بنده خدا کلی فکر و راهکار ارائه می ده ولی شما حیوانات ذلیل غرب فقط دنبال لغت یابی و کثافت کاری هستید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۸
شما را بخدا چیزی که اندازه ایشون نیست نگید این باورش میشه که می تونه رئیس جمهور بشه.به اندازه یک معاون وزیر نیست چه برسد به .......
آرش گرگانی
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۱
یکی از بزرگترین برکات ج.ا این بود که کسانی که توان و دانش و شعور نگهداری و مدیریت یک گله گوسفند را نداشتند برای ملت ایران تصمیم می گیرند و شده اند وزیر و وکیل و سفیر و سیاست مدار
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
سلام اقای محترم این اقا چندسال باکیفش مسعول مزاکره بودچکارکرد
مجید وزیرپناه
| Iran (Islamic Republic of)
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
سلام آقای محترم
باج نداد
ناشناس
Netherlands
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
حانم اشتون گفته بودن .. ..آقای حلیلی که هر بار برای مذاکره می آیند معمولا یکبار تاریخ اسلام را برای ما می گویند..
مجید وزیرپناه
| Iran (Islamic Republic of)
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
سلام آقای محترم
کاری به خانم اشتون ندارم ولی شما لازمه تاریخ اسلام رو بخونی
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
نه تنها جلیلی بلکه کلیه مسئولین جمهوری اسلامی یک مشت... سیاسی هستند که در پشت شعار و ادعا پنهان شده اند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
ما که الان به ... روسیه درآمدیم. گاهی خلاف شرع ... چین می شویم. حرف جدیدی نفرمودند.
تنها راهکار رهایی ملت پارس این است که مسوولین از توهمات خودشان دست بردارند و... حکومت به مدیران متعهد و عاقل و متخصص واگذار شود. البته مردم با مطالعه تاریخ اقوام مختلف خرد جمعی خود را افزایش دهند که بازیچه دست ... نشوند. و گرنه در دهه آینده اتفاقات ناگواری رخ خواهد داد.
مرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
با سلام و تشکر از مطلب خوبتان، حیف انتخاب رییس جمهور در ایران دست مردم نیست وگرنه همین آقای جلیلی گزینه خوبی جهت تکمیل پازل مسولان باتدبیر نظام مقدس میتونست باشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
مرد حسابی واقعا زحمت کشیدی .در شرایط تحریم و کرونا تولید کننده های ما فقط دنبال دلارند هرچه صادر میکنند یا دلار می گیرند در بازار ازاد می فروشند یا به بهانه اینکه تهاتر کرده اند اجناس اشغال رو ده برابر قیمت در داخل می فروشند از این حرفهای قشنگ خیلی ها میزنند ولی در عمل همه تو خالی است
حمید
Germany
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
هه هه
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹
وراجی الکی نکن
جلیلی هم یکی مث حسن کلید ساز و محمود احمقی نژاد....
کاملاً مشخصه از نوچه هایش هستید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸
میگن یک زمانی قحطی در انگلستان پیش امده بود مسئولین امر پیش ملکه می روند می گویند ، شرایط وخیم است مردم نان برای خوردن پیدا نمی کنند چکار کنند، ملکه قدری فکر می کند میگوید راهش را پیدا کردم اگر مردم نان ندارند بجایش کیک بخورند، "این است زبان حال ما"
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۹
توی روزگاری که دروغ میگی تا بقیه نفهمن که ترسیدی، معلومه که امثال آقای جلیلی از نظر نویسنده، نادان و احمق به نظر میاد...بله حرف حق خیلی ساده هست. اما درک و گفتنش شجاعت ناشی از خداترسی میخواد که خیلی از بزدل های حروم خور ندارن
اون ترسوهایی که آقازاده های ساکن اروپا و آمریکا‌شون مثل گروگان دست اونا هستن، اصلا نمی‌تونن خلاف اهداف استراتژیک اونا حرکتی بزنن
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۱
اینو به دوستا نش میگم تمام این مدت که نماینده ایران برای مذاکره بود چندتا جمله گفت هیچ نگفت چون ازنظر ایشان با کفارنبایدصحبت کرد واین باعث شد که دنیا بخصوص خبرنگاران فکر کنند که ایران یک آدم گنگ رافرستاده
حبیب
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۲
سلام دنیای امروز چه بخواهیم چه نخواهیم سیاست اقتصاد و نظامی گری اش در دست آمریکاست هرچند ما یک سری توانایی ها داریم ولی باید قبول کنیم که آمریکا همه چیز است باید بقول ضرب المثل معروف اگر زورت بهش نمی رسد لااقل خرش کن وقتی ما محصولاتمان را صادر کنیم ولی پولشو بهمون ندهند چه فایده آقای جلیلی محترم لطفا فکر دیگری کن این ایده دیگه جواب نمیده واقعا نویسنده اون متن یا خیلی ساده هستند یا مردم را ساده فرض کردن
کوروش
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۲
امریکا به خاطر ذات سلطه جوی و مکنده منابع دیگر کشور ها گنده شده فقط با ایران مشکل ندارد . رفته رفته همه کشورها بدنبال جایگزینی دلار باید باشتد به زور مثال طلا و یا راه حل های دیگه
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۷
شرم بر کسانی که فکر میکنتد که اگر با التماس آمریکا باج بدهند امریکا به انها روی خوش نشان خواهد داد بروید قدری تاریخ بخونید. نه به دیپلماسی التماسی
رضا
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱
دوست عزیز ما در حال حاضر التماس میکنیم آنهم چند برابر!! ولی بجای آمریکا و اروپا داریم به روسیه و چین و کره شمالی التماس میکنیم. حتی از خاکخودمان هم به وفور مایه میزاریم تا در سازمان ملل و شورای حکام یه رای ممتنع بهمون بدن. آمریکا شاید یه منجی و یا کشور دوست مطمنی نباشد ولی ... می ارزه به اون روسیه ... که الان تاج سرتون کردید!!!
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
کدوم راهکار؟؟؟ اگه به این و دارودسته شون باشه که ما باید بشیم یه جزیره متروک و منزوی و بریده از جهان البته به جز برادران دروغگو و ریاکار روس و چینی که دنیا رو به ... کشوندن !!!
پرنیا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
اگه صحبت های آقای جلیلی با آ قا ی ظريف دریک نشست خبری دیده بودیم درموردبرجام حرف میزند الان اینقدر حرف بیهوده نمیزدیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
برچسب منتخب