مجری برنامه زندگی پس از زندگی کیست؟ | وقایع روز
کد خبر: ۱۱۵۸۱
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - 15 April 2021
دکتر عباس موزون گفت: تاکنون ده ها نفر، به ما اعلام کرده اند که با دیدن برنامه «زندگی پس از زندگی»، دچار تحوّل شده اند و به عالم غیب اعتقاد پیدا کرده اند.

مجری برنامه زندگی پس از زندگی کیست؟

وقایع روز ـ سرویس هنر و ادبیات؛

دکتر عباس موزون مجری برنامه زندگی پس از زندگی که علاوه بر مجریگری تهیه کننده، پژوهشگر، نویسنده، تهیه کننده کارگردان خوب کشور است، برخی آثار وی عبارت اند از : زندگی پس از زندگی، هنددوستان، ایرانگرد(مدیر تحقیق)

برنامه زندگی پس از زندگی در نشست علمی نقد و بررسی برنامه تلویزیونی« زندگی پس از زندگی»، از سری برنامه های ویژه ماه رمضان امسال، در روز پنجشنبه 12 تیرماه، که در مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیّه قم برگزار گردید،بیان داشت: هرچه دامنه ی پرسش و پاسخ در مورد یک موضوع کوچکتر باشد، بهتر می توان به پاسخ گویی درباره ی  آن پرداخت.

تهیه کننده و مجری برنامه زندگی پس از زندگی، گفت: در قرآن کریم گفته شده است کسی که به عالم غیب اعتقاد داشته باشد، می تواند معارف اسلام را درک کند. فاصله بین معارف حقّه ی ادیان الهی با تفکرات تجربه گرا، همین اعتقاد به عالم غیب، یا عدم اعتقاد به آن است.

موزون، با اشاره به گروه های هدف این برنامه، بیان داشت: مخاطب اوّل این برنامه ی مستند، کسانی اند که به عالم غیب اعتقادی ندارند و آن را رد می کنند. مخاطب دوم آن، افراد مردّدی هستند که تردید خود را به زبان می آورند و آن را مطرح می کنند. سومین گروه مخاطب، افراد مردّدی هستند که تردید خود را بیان نمی کنند. و چهارمین قشر مخاطب این برنامه نیز افرادی اند که هم قلباً و هم زباناً به عالم غیب اعتقاد دارند.

وی اعلام کرد: تاکنون ده ها نفر، به ما اعلام کرده اند که با دیدن این برنامه، دچار تحوّل شده اند و به عالم غیب اعتقاد پیدا کرده اند.

تهیه کننده و مجری برنامه زندگی پس از زندگی، اظهار داشت: برای کارشناسی این برنامه از محضر اساتید توانمندی در زمینه های مختلف، همچون فلسفه و حکمت اسلامی، پزشکی، بیهوشی و سایر علوم مرتبط با این موضوع استفاده شده است. تیم کارشناسان و مشاوران این برنامه به 12 نفر رسیده بود و با نظارت و راهنمایی ایشان تهیه و پخش شده است.

وی افزود: به طور میانگین، از هر نفر میهمان این برنامه در حدود سه و نیم ساعت مصاحبه گرفته و ضبط شده است، امّا از آنجا که مدت زمان پخش آن در حدود چهل و پنج دقیقه بود، مجاب به حذف قسمت های زیادی از مصاحبه میهمان های برنامه بودیم. لذا فرصت برای پخش نظرات کارشناسان دینی هم نداشتیم.

در پایان، موزون گفت: تولید این برنامه، حاصل 4 الی 5 سال مصاحبه و تحقیق و پژوهش است. در طول این مدّت با بیش از 100 نفر که مدعی تجربه ی مرگ بودند، مصاحبه شده است. امّا از بین این افراد، حرف های حدوداً 70 نفر از آن ها، از سوی کارشناسان برنامه تأیید شد


بیشتر بخوانید:

برنامه زندگی پس از زندگی از شبکه ۴ در ماه مبارک رمضان + زمان پخش و تکرار

ماجرای مواجهه بهروز عظیمی با موجودی وحشتناک در مرگ موقت / بهروز عظیمی در برنامه زندگی پس از زندگی + فیلم

 


زندگی پس از زندگی

تعداد بازدید : 5140

روایتی از تجربه های پس از مرگ در «زندگی پس از زندگی»- هرشب ساعت 18:15 و ساعت 1بامداد و 11:30 ظهر بازپخش
«زندگی پس از زندگی» برنامه ای متفاوت درباره مرگ و عالم ماوراء

شبکه چهارسیما برای لحظات عرفانی افطار، ویژه برنامه تلویزیونی «زندگی پس از زندگی » را هرروز ساعت 18:15روی آنتن می برد.

«زندگی پس از زندگی»  روایت افرادی که در تجربه ی مرگ تقریبی ، از کالبد جسم خارج شدند و عالم برزخ را درک کردند و بازگشتند.

در این برنامه با سفر به نقاط مختلف ایران و جهان ، مخاطبان برنامه مهمان روایت های شگفت انگیز تجربه گران مرگ تقریبی از عالم غیب می‌شوند.

این برنامه در 33 قسمت 90 دقیقه ای به تهیه کنندگی  و اجرای عباس موزون در گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما تولید می شود.

«زندگی پس از زندگی» در ایام ماه مبارک از شنبه تا جمعه ساعت 18:15 پخش و  ساعت 1  بامداد و 11:30 ظهر روز بعد بازپخش می شود.

مستند هندوستان کاری از : عباس موزون

مجری برنامه زندگی پس از زندگی کیست؟

مجری برنامه زندگی پس از زندگی کیست؟مجموعه مستند ایرانگرد برترین‌ مستند کشور شد

مستند ایرانگری به کارگردانی عباس موزون به عنوان برترین مستند کشور در سال ۱۳۹۷ از نگاه مردم  انتخاب شد

پست عباس موزون در مورد مادر 

با مادر همین جهان بهشت توست.
همین خانه ی پدری بهشت توست
کاش گلبرگی باشیم زیر پای مادر
و کفش او تاج سرمان باشد
اما به گمانم بسیاری از ما مردان غم و شرمی پنهان داریم
که چرا بیش از مادر قد کشیده ایم
« حضرت عشق »
و همسر ...
که سایه سار آرامش‌ افزای سقف عاشقانه ی ما است
سایه ای گسترده بر خانه ی دل ، جان و فرزندان.
و غم دیگرم آنکه:
فرداروز فرزندانمان بیش از او‌ قد خواهند کشید.

و این است حدیث بی پایان زن
که مادری می کند آفرینش انسان را


عید مادری ، روز زن ، روز مادر بر همگان مبارک.

پی نوشت:
از دیروز صبح تا ساعت دوی امروز صبح مشغول کارهای برنامه بودیم و فرصت نشد پستی بهنگام ، درباره ی مادر تقدیم کنم.

 

 

 

 

 

نظرات کاربران
سید حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۲
سلام من جواب مرگ موقتی زا تا حدودی میدانم و خیلی به این موضوع فکر کردم و خودم هم تجربه گوناگون در این موضوع بصورت مشابه داشتم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
بگیم خروج روح از کالبد نه مرگ موقت
خروج‌روح از کالید با مرگ فرق داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۱
سلام برنامتون خیلی قشنگه هرروزنگاه میکنم تشکرازبرنامه خوبتون ممنونم
**
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶
سلام من میتونم یه نفرو که از کما برگشترو به شما معرفی کنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۳
سلام خیلی ممنون از برنامه خوب زندگی پس از زندگی من قبلا وقتی راجع به این مسائل صحبت می‌شد می گفتم کی از اونور اومده که خبر داشته باشه چی میگذره ولی وقتی برنامه شما رو دیدم ایمان آوردم واقعآ از صمیم قلبم از شما تشکر می کنم آرزوی بهترینها رو برای شما وخانواده دارم
سید کریم آقاداودی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۳
سلام جناب موزون من حدود 20 سال پیش به فکر نوشتن کتابی در این رابطه و همچنین تهیه و تدوین اینگونه مصاحبه ها افتادم و مقداری هم فیلمهای متعددی در این زمینه - البته از تجربه گران خارجی - جمع آوری کرده ام که متاسفانه تعداد زیادی از آنها حذف شد و اکنون مقداری دیگر باقی مانده ( هرچند یقینا شما این فیلمها را دارید) اما اگر احتمال میدهید به کار شما میآید دستور بدهید تا برای شما ارسال کنم. و در پایان بسیار از این برنامه زیبا و تاثیر گذار شما ممنون و سپاسگزارم و برای شما و همکارانتان آرزوی موفقیت دارم ارادتمند شما سید کریم آقاداودی
در ضمن اگر قرار شد اون فیلمها را تقدیم کنم از طریق وتساپ با بنده تماس برقرار فرمایید شماره بنده :
09138027221
حسن رضایی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
ه نظر من این افراد به عالم برزخ نرفتن حد بین عالم برزخ و دنیا بوده
ع.ع
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
درسته . اگه به عالم برزخ رفته بودند دیگه برگشتی تو کار نبود
ناشناس
| France
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۵
دوست عزیز !برزخ همون بین مرگ و زندگیه!!! شما برزخو با قیامت اشتباه گرفتی .!برزخ با دوزخ هم فرق داره .خب اول مطمئن بشید بعد بنویسید تادودقیه پیامتونوخوندم تعجب کردم !
ghasem ghalandari
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴
با سلام خدمت استاد ارجمند جناب آقای موزون

از آنجایی که به کار پژوهشی در خصوص زندگی پس از زندگی مشغول هستید بنده 25 سال قبل یک تجربه در خصوص خروج روح از بدن داشتم که یک سری وقایع ( گمان میکنم خیلی خیلی به کار پژوهی تان کمک خواهد نمود برای روشن شدن مسائل) را تجربه کردم .
که پس از تلاش زیاد برای پیوستن به جسم واقعیت تلقین در قبر و ... که نشد برگردم به جسم ناگاه روحم به جسمم برگشت.
من برنامه شما را نگاه میکنم برخی از تجربه گران مسایلی که بیان میکن اشتراکات زیادی با آنها دارن ولی یک سری از مطالب را کسی مطرح نکرده و خیلی به نوبه ی خود مفید و با ارزش هستند دلیل اصلی همکاری بنده با شما همین مسایل هستند.
فاطمه سلیم
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴
باعرض سلام و باآرزوی قبولی طاعات و عبادات شما و با تشکر و قدردانی از برنامه بسیار خوب و متذکرتون جناب آقای موزون
من برنامه شما رو خیلی دوست دارم ولی متاسفانه نتوانسته ام همه قسمت ها رو ببینم. ولی یک مطلبی ذهن مرا درگیر کرده است. همه این تجربیاتی که تجربه گرها بیان کردند، قبل از جدا شدن کامل روح از بدن است. هیچ کدام به معنای واقعی قبض روح نشده اند. یعنی در واقع سکرات موت را نچشیده اند. چون تا جایی که من شنیده ام و حتی در برخی اقوام نزدیک هنگام احتزارشان حضور داشتم زمان جداشدن روح از بدن بسیار دردناک و سخت است و روح در جسم حضور دارد.در روایات هم این سکرات و لحظه آمده است. ولی بنظرم اکثر تجربه گرهای برنامه هیچ دردی را حس نکرده اند. و هیچ کدام شب اول قبر را که بسیار میگویند سخت و وحشتناک است را درک نکرده اند. این مطلب برای من سوال برانگیز است و ذهنم بسیار درگیر شده است. بخاطر اینکه من کسی را دیده ام که در حالت مرگ بود و به گفته خودش روحش تا نوک انگشتان پایش از بدنش جدا شده بود با دردهای بسیار بسیار شدید ولی در آخر برگشته بود. لطفا اگر پژوهش یا اطلاعاتی هم در این مورد دارین مطرح بفرمایید.
رضایی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
سلام آقای موزون من 5 ساله از فوت پدرم میگذرد و ازاون تاریخ به بعداز نظر اعتقادی خیلی تغییر کردم. برنامه شما خیلی جذابه خیلی ذهنم را درگیر کرده.. فقط میتوانم بگم خدا قوت.ممنونم از شما و عوامل ساخت این برنامه
ناشناس
Denmark
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
با سلام خدمت شما
به پرسشها پاسخ داده میشود؟
لادن نظری
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
سلام وخسته نباشید
با تشکر از برنامه خوب شما
یک سری تجربه هایی داشتم
با توجه به صحبت های برنامه دیروز
شما
دوست داشتم در اختیار شما بگذارم
با تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
بادرود برنامه شما خیلی زیباست بسیار آموزنده است ممنون از زحمات شما
یعقوبیبا سلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲
با سلام تقاضا دارم آقای موزون شاعران اشعاری که در پایان برنامه می‌ خوانند را معرفی نمایند
زهراجیریایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
عالیه این برنامه ممنونم.
بی بی
| Iran (Islamic Republic of)
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
سلام کافیه یه بیت یا یک مصرع رو یادداشت کنید وهمون لحظه تو گوگل سرچ کنید شعر کامل وشاعرو......میاد .تشکر
پروین غایبیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
سلام عرض میکنم خدمت آقای موزون و با قبولی طاعات و تشکر ویزه از برنامه بسیار تاثیر گدارتون و اینکه بنده از بعد از دیدن برنامه شما اعتقاداتم چندین برابر و همچنین ترسم از مرگ خیلی کمتر بلکه به یه ارامش و عشق زیاد به خداوند منان رسیدم و بیشتر از قبل مراقب اعمالم هستم و امیدوارم خداوند شما را در این راه پر خیر همراهی بهمراه سلامتی و عزت عطا بفرماید آمین یا رب العالمین
میثم اقایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶
سلام و ادب ویژه خدمت استاد دکتر موزون
انصافا کار عظیمی از نظر علمی و مقدسی از نظر ارزشی تولید کرده اند.

واقعا جای چنین برنامه هایی خالی است
صمیمانه تشکر میکنم
راستگو
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹
سلام علیکم
ایرانی جماعت نوعا اهل تحقیق نیستند و یک نشان و نمونه اش همین است، زیرا این موهومات و در واقع کفریات را که در تضاد با کلام وحی است در "برنامه زندگی پس از زندگی" که تنها و تنها زاییده افکار و نوع تربیت هر کس در دوران زندگی اش می باشد، بعنوان سند آیین خود قلمداد می کنند.
بعضا این ملت، لحظه ای با خود فکر نمی کنند که:
اولا این آقا و یا آن خانم، حقیقتا نمرده بودند و تنها در اغماء بسر می بردند وگرنه به تصریح قرآن کریم برگشتی در کار نمی بود.
ثانیا چطور می شود که این (به اصطلاح) تجربه گران مرگ، در برنامه زندگی پس از زندگی، در سیمای تمام کشورهای جهان:
اگر شیعه اند با عقاید باطله و شرک آمیز و خرافی شیعه مواجه می شوند!
اگر سنی اند به پندار غلط خویش مثلا: ابوبکر (به اصطلاح) صدیق و عمر فاروق را زیارت کرده و یا از دیگر افکار بی اساس و بی معنای مذهب تسنن سخن گفته و همه را با آب و تاب تعریف می کنند.
اگر مسیحی و یهودی و بودایی اند همینطور....
و حتی اگر بت پرست می باشند، با بت هایی چون: لات و عزی برخورد می کنند، در حالی که همه شاد و خوشحال اند.!
حتی تک به تک افراد هر فرقه، به نسبت نوع تربیت شان،گزارشات آنها با دیگری متفاوت می باشد.
مثلا آقایی به قرینه تیپ و ریش مذهبی و فرقه ای خود، امام (به اصطلاح) معصوم‌ را می بیند! و آن خانم مانتویی و احیانا ای بسا زلف درانداخته که دنبال هیئت و روضه و آخوند و خرافات مذهب و فرقه نبوده است، از دیدن فرشته ای که مانند مرد جوان خوش چهره در حدود ۳۵ سال بوده است حرف می زند!
و این همان سوتی فاحش است برای اهل دقت، آری چون حاج خانم، ذهنش نسبت به شمایل فرشته واقعی تهی است، اینجاست که آن را یک انسان خوش تیپ توصیف می کند.
در نتیجه این برنامه زندگی پس از مرگ هیچ سند شناخت آیین خدا نمی باشد و بلکه در حقیقت از همان خرافات و حقه های ایشان است.
خوب بود یک مصاحبه ای از یک غار نشین و لر بیابانی در مناطق دور افتاده و محروم که هیچ یک از این ذهنیات را ندارد می گرفتند تا ببیند ارمغان وی برای برنامه شان چه می باشد؟
این ملت، خیلی ساده تشریف دارند.
وسلام علی المرسلین و الحمدلله رب العالمین.
....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۳
جرم سخن حق و خلاف عقائد موروثی گفتن همین است که باید این نظر کاملا علمی و مستند به قرآن خدا نمره های بسیار منفی بخورد.!
الهه
| Iran (Islamic Republic of)
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
چقدر هجویات گفتین!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۱
نمرات منفی به این نظر نشان می دهد که تاثیر عالی خودش را در مغز متعصبین و معاندین حق و حقیقت گذاشته است.
مجید
| Iran (Islamic Republic of)
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵
باسلام واحترام ، دوست عزیز نظر شما هم همانند نظرات سایرین محترم و متین . اما بهتره که ادب را رعایت کنی و به قومیت ها توهین نفرمایید .
عبدالله
| Iran (Islamic Republic of)
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
سلام بنظرم به قومیت ها هیچ اهانت نکرده و بلکه این یک اصطلاح است مانند: عرب بادیه نشین یا لر بیابانی یا غارنشین ووو که منظور خالی الذهن بودن کسی نسبت به پیش فرض هاست.
محمد از تبریز
| Iran (Islamic Republic of)
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
جناب راستگو
با سلام
اتفاقاً به نظر بنده ، همین نشانه صداقت گویندگان و برنامه زندگی پس از زندگی است .
برای مثال :
در همین دنیا اگر پنچ نفر با ملیتهای مختلف و زبانهای مختلف وجود داشته باشه و برای یک مصاحبه شغلی دعوت شده باشند. همه مصاحبه شوندگان با زبان مصاحبه کننده به سوالات جواب خواهند داد. مسلماً نه .
از ترک با زبان ترکی سوال خواهد شد
با فارس با زبان فارسی
و ......
در تجربیات نزدیک به مرگ هم با هر کس ، نسبت به ویژگیهای همان فرد تجربه کننده ، سوال و جواب می شه .
با تشکر از سایت وقایع روز
Aba
| United Arab Emirates
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵
کاملا مبرهنه شما چقدر تحقیق کردید و این پیامو نوشتید مخصوصا قسمت اخر که به قوم لر توهین کردید فقر فرهنگی در نوشته های شما موج میزنه و باور کردن یا نکردن به خودتون مربوطه چون مرگ شما هم میرسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۲
آقا یا خانم aba شما هم دلخوش فرقه و خرافات و کفریات تان باشید تا با همین حال بزودی در قبرتان وارد شده و بی درنگ به جهنم سرازیر شوید.
وماذا بعد الحق الا الضلال.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵
کاش شما کمی دین وخدا رو میشناختی وسپس گوهر افشانی میفرمودید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
راستگو نیستی وگرنه اینطور نظر قران را واژگونه نمیکردی.اگر مذهبت مذهب ما نیست وبرنامه رو هم قبول نداری چرا انقدر اینجا نظر میدی؟؟بله دیگه ...
حامد
| Iran (Islamic Republic of)
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۴
توهینت به قوم لر در آخر نظرتو کجای دلم بزارم جناب مومن و مسلمان
منصور
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
سلام یکی ازدوستام تصادف کرد وحقایق اونور رادید وبعد ازچندماه کما ،ایشون زنده شد اگه خواستی اونو به شما برای برنامه تلویزیونی معرفی کنم
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸
قسمت های اول، مذهبی نبود من باور کردم .ولی سه قسمت را پشت سرهم دیدم( ۱۷ ۱۸ ۱۹ام ماه رمضان ) تبلیغ دین و مذهب بود . تبلیغ شیعه بودن ، تبلیغ نماز ، حجاب، شفا گرفتن و امثال آن .
و دیگه به واقعی بودنش ایمان ندارم .
علی
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
سلام
شما باور نکن(خودتو گول بزن)
به همون گناهات ادامه بده.
پیغمبران الهی نمی توانستند همه رو مجاب کنند اینو قرات کریم هم فرموده.
آره به همون گناهات ادامه بده. اینا تبلیغ اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
خب باشه مگه چه اشکالی داره مگه اگر تبلیغ اینا باشه مگه گناه خب بی حجابی هم گناهه.
خداوند کافیست
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷
خواهشا حتی اگر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
خدابیش راستگو و مریم بیجا حرف نزدند چون تهش برمیگرده به تبلیغ مذهب شیعه ... باور من اینه مجری و کارشناسان اگه مثلا سنی بودد باز آدمای خودشونو پیدا و باهاشون مصاحبه می کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
اگر تبلیغ بود مصاحبه افرادی که در خارج زندگی مکینندومعلوم نیست دین انها چیست راپخش نمیکردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹
چرا هرچیزی رو که به مذاقمون خوش نمیاد رد میکنیم؟؟؟کمی فکر کمی تحقیق کمی انصاف...لطفا
راض
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹
سلام بزرگوار اگر دقت کرده باشین از بزرگواران اهل سنتم استفاده کرده بودن ، توروخدا وافع بین باشید هرچیزی رو سریع موضع نگیرید چه شیعهچه ینی برادر و خواهریم و کتاب واحد و پیامبر مشترک داریم
شیدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵
برنامه عالی عالی خدا خیر بده عباس موزون عزیز
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
باسلام
توفیق حاصل شد
چند قسمت برنامه رادیدم
برنامه بسیار زیبا و کاربردی برای همه است
دارم ادامه قسمت های جدید رادنبال می کنم
در طول زندگی به شکی که عنوان می گردد
از تجربه گران شنیده و مطالعه کرده بودم
این برنامه سبب افزایش ایمان و یقین
معتقدین به معاد و عالم غیب می شود
و ان شاءالله سبب ایمان آوردن تعداد قابل توجهی از بینندگان خواهد شد
و بدون شک سبب اصلاح و بهبود رفتارهای فردی و اجتماعی بسیاری از افراد جامعه خواهد شد
الحمدلله این برنامه توانسته واقعیت های هستی رابه نوعی به تصویر کشیده
از عوامل تولید بویژه مجری و محقق توانا
جناب آقای دکتر موزون تشکر می‌کنم
جناب موزون با تمرکز دقیق روی صحبت های تجربه گران همراه با آرامش و سئوالات بجا و بیان شیوا وموجز گویی یک زیبایی
خاصی به برنامه داده است
دستمریزاد به ایشان و عوامل تولید
در آخر بفرمایید چگونه می شود با مجری ارتباط برقرار و مطالبی به ایشان برای پیشنهاد منتقل کرد
سپاس
بهمن ذوالقدری،رودسر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
دست مریزاد جناب دکتر،کاش این برنامه تمام سال پخش بشه،
لادن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
سلام و عرض ادب
برنامه زندگی پس از زندگی خیلی عالیه. خدا خیرتون بده. ای کاش همیشه بیدار و آگاه باشیم.
راستگو
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷
‌‌سلام علیکم
در خصوص شب قدر
اولا شب قدر را احدی جز خداوند متعال نمی داند که چه وقت و کدام لحظه و زمان است؟
و حتی خود پیامبر خاتم علیه السلام نیز از وقت و زمان آن هیچ اطلاع نداشته است، چه رسد به دیگران.
قرآن کریم می فرماید: *وَمَا أَدْرَاكَ مَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ.*(۲/قدر)
یعنی: و تو چه دانى كه شب قدر چيست؟
لذا دقیقا به همین خاطر که گذشتگان، وقت و زمانش را هرگز خبر نداشته اند، برخی خودشان من عندی و بدون هیچ دلیل متقن قرآنی، گمانه زنی کرده اند که: آری شاید ۱۹ یا ۲۱ یا ۲۳ یا ۲۷ و یا از این قبیل ایام از ماه رمضان باشد، و حتی در اینکه ماه رمضان، همین ماه باشد هیچ معلوم نیست و مورد اختلاف است، چراکه عده ای از محققین معتقدند که:
به مرور، ماه رمضان جابجا شده است و رمضان اصلی، این ماه کنونی و رایج قمری نمی باشد.
ثانیا فضیلت شب قدر، فقط و فقط مربوط و منحصر به خودش بوده و هیچ ربطی به بالا و پایین رفتن اعمال خوب و یا بد بندگان ندارد.
خداوند دانا بابت ثواب و عقاب بندگان، بدون هیچ قید و بندی در خصوص کردار آنان در هر زمان و مکان، و شب و روز و ماه و سال می فرماید: *مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا ۖ وَمَنْ جَاءَ بِالسَّيِّئَةِ فَلَا يُجْزَىٰ إِلَّا مِثْلَهَا وَهُمْ لَا يُظْلَمُونَ.*(۱۶۰/انعام)
یعنی: هركه نيكى آورد، پس براى او پاداشى ده برابر آن است، و هركه بدى آورد، جز مانند آن كيفر نخواهد ديد و به آنان هرگز ستم نخواهد شد.
...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶
وااای چقدر مغالطه تو کلام شماست....کی گفته شب قدر رو پیامبر وامام نمیدونند زمانش رو.شب قدر شبی ست که فرشتگان بر امام یا پیامبر نازل میشوند وتقدیر بندگان رو به امضای ایشون میرسونند.پس حتما امام وپیامبر از زمانش آگاه ودر جریان هستند.
همچنین بعضی ایام در کتاب الهی ونزد خدا اهمیت بیشتری دارند که خداوند از آنها به ایام الله یاد میکند.
ماه رمضان هم هرچقدر که ماههای شمسی تغییر کنند سر جای خودش هست و12 ماه قمری با نظم وترتیب گذشته بر پا هستند واین مغالطه های شما هیچ فایده ای برات نداره
شیرینا
| Iran (Islamic Republic of)
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
سلام.شما حالتون خوبه؟؟! مطمئنید بیماری مالیخولیایی چیزی شمارو درگیر نکرده؟!چقدر اراجیفات ذهنیتا بهم بافتی و اینجادرمعرض عموم گذاشتی!!تو الان درچه مقامی هستی که انقدرحق بجانب حرف میزنی؟!لابد خیالکردی از سوی خدا بتو وحی ای چیزی شده که از امامان معصوم هم بیشتر وبهتر میفهمی!!! امام و پیامبر نمیدونن شب قدرچیه؟؟! پس کی میدونه؟! تو؟! حقیقت شب قدر امامان و حضرت زهراس.پس خودخداکه میفرماید روح و فرشتگان برزمین میان درشب قدر، بنظرتو کجامیرن؟! کجاشریفترین مکان و محضری هست که روح و فرشتگان به اون وارد شوند جز محضر ولی عصرعج اللهفرجه الشریف؟! معصومیت امام و پیامبر و علم و دانش لدنی که دارند آنقدر مبرهن است که توضیح نمیخاد.واگر پیشوایان ما معصوم و دارای علم الهی نباشندچگونه میتونن مردم را بسوی خدا دعوت کنن و چگونه میتونن راهنمای ماباشن؟! اگر خدابه پیامبرو امام برگزیده اش حقیقت شب قدر رامعلوم نکرده پس چگونه بدون علم به سمت وسوی شب قدر راهنمایی کنه؟؟! بهتره یکم حقایق را پذیرا باشی.نه اینکه گوش به وسوسه هاو شایعات بدهی.درضمن کجا و کی تابحال گفته ماه رمضان جابجاشده؟! مگه میشه ماهی رو جابجاکرد؟! حرفات خیلی خنده داره.ماکه اینهمه شایعه میشنویم اینو نشنیده بودیم.کدوم محققی همچی حرفایی زده که تا حالا ما هیچ کتابی نه خوندیم نه دیدیم! ودرضمن آیات قرآن را چقدر راحت تفسیر به رای میکنی! هرجور میلت میکشه تفسیر میکنی! وپس اگر شب قدر هیچ ربطب به بالاپایین رفتن اعمال نداشت و پیامبروامامانم ازش خبر ندارن پس چه فایده داره این شب قدرتوصیفی تو؟؟! اون نامحقیقنت ازکجاپی به همچین کشف بزرگی زدین؟؟! نکنه خود خدا بهت گفته!؟
مهند
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۲
کاش مذهبی یش نمیکردید
احساس میکنم برنامه افت شدیدی کرد
نازنین
| Iran (Islamic Republic of)
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
آخییی! واقعا؟! مذهبی؟؟!! تو میتونی به یخ بگی سرد نباش و به آتیش بگی خوبیا اماکاش گرم نمیکردی!!!! بنده خدا!داستان که تعریف نمیکنن اونم از نوع تخیلیش که بگی مذهبیش نکن و ...که!شمااگه داستان تخیلی غیر مذهبی میخای برو یه چنتابخربخون.اینا اینهمه سختیو حرف مردموبجون میخرن میان تو برنامه تا اون چیزایی رابگن که دین و مذهب خیلی وقت پیش مارو به حقیقت اونهاا دعوات کرده و هشدار وعده داده.پاداش و عقاب کارهای این دنیای مارو داره میگه.داستان که تعریف نمیکنن عزیزمن! من اینجاشو دوس دارم اون تیکه شو نه! من و شما بیایین خوب باشیم به هم ظلم نکنیم تا جاها خوبش برامون پیش بیاد ان شاءالله
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۶
سلام و عرض ادب
بنظرم نیازی نیست براساس برداشت های ذهنی خودمان یک نظر قطعی در مورد این برنامه صادر نماییم تمام این واقعیت های پس از مرگ با ظرافت تمام در قرآن کریم آمده است البته محسوسات قابل درک برای انسانی که در دنیا میتواند از کمترین تا بالاترین مراتب را طی کند لذا دوستان من قرآن تبیین کننده تمامی این مسائل است اشکال اصلی ما دوری از قرآن است و بشر بدبخت شد چرا که جواب سوال های خود نگرفت و تمام جواب ها برای معارف و بینات قرآنی موجود است ولی حیف که قران در بین ما مهجور و غریب است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
منم این نظر رو دارم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۶
سلام و عرض ادب
بنظرم نیازی نیست براساس برداشت های ذهنی خودمان یک نظر قطعی در مورد این برنامه صادر نماییم تمام این واقعیت های پس از مرگ با ظرافت تمام در قرآن کریم آمده است البته محسوسات قابل درک برای انسانی که در دنیا میتواند از کمترین تا بالاترین مراتب را طی کند لذا دوستان من قرآن تبیین کننده تمامی این مسائل است اشکال اصلی ما دوری از قرآن است و بشر بدبخت شد چرا که جواب سوال های خود نگرفت و تمام جواب ها برای معارف و بینات قرآنی موجود است ولی حیف که قران در بین ما مهجور و غریب است
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
به عزیزانی که از مذهبی شدن برنامه ناراحت اند عرض میکنم:
آینه چون شکل تو ننمود راست * خود شکن آیینه شکستن خطاست
این تجربیات رو یا قبول دارید یا ندارید ، نمیشه بین مذهبی و غیر مذهبی هاش جدا کرد.
این حرف دوستان لجاجت در برابر حق است.
الهه
| Iran (Islamic Republic of)
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
افرین
حق جو
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
درپاسخ به جناب راستگو
فمن یعمل مثقال ذره خیر یره
به شیعه بودن سنی بودن مسیحی بودن نیست
خوبی همه جا ونزد همه کس خوبیه
طهورا
| Iran (Islamic Republic of)
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
این راستگو!!! در حقیقت دروغگو خودش نمیدونه باخودش چندچنده! ازیه طرف میگه کلام وحی!! ازیه طرف شیعه خرافه اس!!! سنی بی پایه س، سلام علی المرسلین!!! ووووو تناقض داره تو کلامش موج میزنه! خودش باخودش دعوا داره.معلوم نیس به کدوم فرقه ای منتسبه! نه شیعه اس نه سنی اما همینجوری ادعاش میشه مسلمونه! خدارو قبول داره!! اما خدایی که پیامبر و امام برا امت اسلام فرستاد رو پیامبرشو قبول داره اما امامشو نه!!! خنده داره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
بسیار عالی است این برنامه
در اول سوره بقره است که متقین به عالم غیب ایمان دارند
شیعه ودین اسلام مثل سایر ادیان اعتقاد به معاد دارند
منتها شیاطین تلاش می کنند مردم را از یاد مرگ باز دارند
سکینه بانو
| Iran (Islamic Republic of)
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
بله دوست عزیز کاملا با نظرت موافقم.ملاحظه کنن دوستان اینجا شیاطین را که میخان نور خدا را خاموش کنن و با طعنه ها و اراجیفاتشون سعی در گمراه کردن مردمی که به وسیله برنامه زندگی پس از زندگی نور هدایت به قلبهاشون تابیده را دارند.خییلی راحت میشه فهمید شیاطین انسی رو.شیطان از زبان اینان سخن میگوید.اما نمیتونن نور خدا راخاموش کنن.مردم ان شاءالله که گروه گروه به دین خدا میپیوندند.دعاکنیم برای ظهور حضرت مهدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
خیلی ممنونم از برنامه خوبتون ومجری توانمندمن هرموقع این برنامه رامیبینم آرامش میگیرم وبه فرزندانم توصیه میکنم ببینند .اول ماه رمضان اطلاع رسانی میکردم به فامیل وبستگانم نظرهمسرمن اینه که برنامه خیلی خوبیه ولی پخشش زیاده باعث میشه عادی بشه .ویکی اینکه من دوست نداشتم این بود که مهماناتونابه واقعیتی که دیده بودند به صورت فیلم در می آوردیدجالب نبودبه واقعیت موضوع لطمه واردمیشدوکلا شبکه چهار برنامه هاش علمیه وخوب شبکه ا ی را انتخاب کردید...امضاء امام زمان پای آرزوهاتون.انشاالله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
خیلی ممنونم از برنامه خوبتون ومجری توانمندمن هرموقع این برنامه رامیبینم آرامش میگیرم وبه فرزندانم توصیه میکنم ببینند .اول ماه رمضان اطلاع رسانی میکردم به فامیل وبستگانم نظرهمسرمن اینه که برنامه خیلی خوبیه ولی پخشش زیاده باعث میشه عادی بشه .ویکی اینکه من دوست نداشتم این بود که مهماناتونابه واقعیتی که دیده بودند به صورت فیلم در می آوردیدجالب نبودبه واقعیت موضوع لطمه واردمیشدوکلا شبکه چهار برنامه هاش علمیه وخوب شبکه ا ی را انتخاب کردید...امضاء امام زمان پای آرزوهاتون.انشاالله
فریبا ابراهیمی حور
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
سلام.ضمن ارزوی قبولی طاعات و عباداتتون و ارزوی توفیق روز افزون از خداوند متعال برای شما استاد عزیزو همکارانتون، از برنامه زیبایتان که نمایش تصویر ایات الهی ست و اثبات سخنان وحی است بسیار تشکر میکنم.خدا اجرون بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
برنامه ی خیلی جالب ومفیدیه باعث میشه که انسان امیدوارانه ترزندگی کنه وبدونه بی هدف بوجودنیامده
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
سلام. اقای موزون شما کار بسیار ارزشمندی به نام زندگی پس از زندگی رو ساختید که به علاوه موضوعات معنوی یک پیام دیگه هم داشت اینکه میشه از ابزار رسانه استفاده بهینه در جهت ابادی دنیا و اخرت مردم کرد بر خلاف خیلی از اثاری که جز اتلاف پول و وقت مردم چیز دیگه ای ندارن. ممنونم از اینکه در دنیایی که خیلیا دنبال زرق و برق کاری هستن که دارن توی رسانه در موردش فعالیت میکنن شما پای سختیای کار یا حتی تهمتهایی که قطعا ساخت این کار براتون به همراه داشته ایستادید و به جای ساخت برنامه پول ساز یک برنامه ادم ساز ساختید. ممنونم از این ایده و کار فاخر و شرافتمندتون. امیدوارم در دنیا و اخرت از غم و اندوه مبرا و دور باشید
علیرضا کریمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲
من هم دردوران نوجوانی چنین موردی رو تجربه کردم

با ی روحانی درمیان گذاشتم
گفتند حالت تجرد است
مائده
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴
سلام باتشکر ازبرنامه خوبتون ای کاش با افرادی که در تجربه هاشون عالم قبر یا شب اول قبر رادیده اند هم گفتگو میکردین مثلا وقتی به ان دنیا رفته اند شب اول قبر یا عالم قبر دیگری را که دیده اند رابازگو کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۱
فقط افرادی که مرگ قطعی برایشان رخ می دهد شب اول قبر دارند و زنده نیستند که بیان کنند. تجربه گران مرگ موقت را تجربه کرده اند، لذا شب اول قبر برایشان وجود نداشته. کل نفس ذایقه الموت. هر نفسی فقط یکبار مرگ واقعی دارد.
زهرا محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۳
سلام ممنون از برنامه تون، واقعا میشه معنای بعضی از ایات تا حدودی فهمید، از همه مهمان ها به ویژه دکتر موزون سپاسگزاریم برنامه شما در مقابل بقیه برنامه های دینی، اجتماعی مثل ماه عسل.....بیشتر تاثیر گذار است یا حداقل تا مدتی آدم به فکر فرو میره ولی بقیه برنامه همان لحظه است
صدرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۴
عالیه...ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
باسلام وعرض تشکر احترام خدمت جناب آقای موزون .شمامسایلی روآشکارفرمودیدکه روحانیون مادرصدسال اخیرنتوانستندمردم روازوجوداین حقایق آگاه کنند.ازشماممنون وسپاسگزارم. فقط یک مساله بنده روکه درخواب حقایق خشم خداوند ودیدم کمی دلگیرکردبه مساله خواب دراین برنامه توجه نشد.درخواب حقایقی رادیدم که دیدنش کم ازدیدن عالم غیب نداشت ای کاش میشدپرده هارادریدوسخن گفت ای کاش...
ليلا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
با عرض سلام
آقای موزون برنامه شما واقعا عالیه
برادر گرامی دست مریزاد
تاثیرمثبت خیلی زیادی در بنده ودر خانواده ام ایجاد کرده است.
اجرکم عندلله
عبداله
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶
سلام
تاثیر این برنامه در زندگی بنده از دهها مجلس وعظ و موعظه فراتر بوده است.
بنده آدم مذهبی و معتقدی هستم .لیکن هرچه تا کنون آموخته ام از مجالس موعظه و احادیث و قرآن خواندن و برداشت سطحی از معانی قرآن یوده است .اما وقتی این تجارب را از زبان کسانیکه اندکی از عالم ماورا ارایه میکنند را می‌شنوم و مشاهدات آنها را با آیات قرآنی مقایسه میکنم ایمانم به یقین تبدیل می شود.
خدا عاقبت همه ی ما را ختم به خیر فرماید انشاالله.
در پایان از دست اندرکاران تهیه ی این برنامه کمال تشکر را دارم ودعاگوشان هستم.
سجادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۹
همسر منم چند ماه پیش فوت کرد یعنی جاش خوبه اون سید بود مرد خوبی هم بود از مهربانی لنگه نداشت دلم میخاد بدونم الان داره چکار میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
رحمت الله علیه
راستگو
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۸
دیدگاه اهل القرآن در خصوص فشار قبر
یکی از اختلاف نظرات اهل القرآن با علمای مذاهب خمسه، موضوع فراگیر و رایج «فشار قبر» یا برعکس آن، «متنعّم شدن به انواع لذت‌ها» در مورد اموات و گذشتگان است که شیعه و سنی بر اساس روایات بسیاری معتقد به وجود اینچنین رویداد و ماجرا در شب اول قبر و پس از آن (قبل از قیامت) می‌باشند و در مقابل، قرآن محوران شدیداً آنرا مردود می‌دانند البته با توضیح و استثنائی که ذکر خواهد شد. اهل القرآن می‌گویند: «قرآن کریم بارها تصریح کرده ‌است که خوشی‌ها و نعمتهای بهشتی، همچنین عذاب و سختی‌های جهنم، تماماً شروع آن از قیامت به بعد است نه شب اول قبر! و طبق آیات شریفه، خداوند متعال بهشت و جهنم اُخروی و حتی خزنة و ملائکه آن را خلق نکرده تا مگر اینکه قیامت برپا شود. در نتیجه بنا به روایات باطلة، حضور مار و عقرب و انواع جانوران وحشی در شب اول قبر بر بالین یک گناهکارِ تازه درگذشته، دروغ محض است، چراکه خداوند بزرگ، فقط قیامت را ویژه جزای اعمال خلائق قرار داده ‌است و در این خصوص ده‌ها آیه شریفه قرآن بدین مطلب تصریح دارد که برای نمونه چند مورد آن ذکر می‌شود.

مورد اول، قرآن کریم می‌فرماید: «وَیَوْمَ تَقُومُ السَّاعَةُ یُقْسِمُ الْمُجْرِمُونَ مَا لَبِثُوا غَیْرَ سَاعَةٍ کَذَلِکَ کَانُوا یُؤْفَکُونَ»(۵۵/روم) یعنی: وقتی روز قیامت برپا می‌شود (نه زودتر از آن) گناهکاران قسم می‌خورند که فقط چند لحظه ای درنگ نموده و در خواب بسر می‌برده‌اند. - پس این وسط، چیزی از فشار شب اول قبر و عذاب برزخ، در سخن و یاد و خاطره مجرمان نیست.

مورد دوم، خداوند متعال تصریح می‌کند: «یُنَبَّأُ الْإِنسَانُ یَوْمَئِذٍ بِمَا قَدَّمَ وَأَخَّرَ»(۳۱/قیامة) یعنی: انسان، فقط درآن روز قیامت، (و نه شب اول قبر!) از نتیجه اعمالی که مرتکب شده ‌است باخبر می‌شود. - پس دقت شود در اینجا هم سخنی از فشار قبر و برزخ متحرّک و گرز آهنین و آتشین و امثال ذالک در کار نمی‌باشد. همینگونه است داستان عُزیر پیامبر علیه السلام که خداوند متعال او را به مدت صد سال می‌راند و سپس او را زنده کرد ولی وقتی باذن الله زنده شد، خداوند از او سؤال کرد چه مدت درنگ نمودی؟ در پاسخ گفت: یک یا نصف روز درنگ نموده و در خواب بودم. باز اینجا نیز معلوم می‌شود عُزیر پیامبر علیه السلام در این مدتِ صد ساله ای که خداوند متعال او را می‌رانده بود، هیچ چیز از برزخ و نعمتهای آن را ندیده و درک نکرده بود؛ و بالأخره این نمونه آیات شریفه، خرافات عذاب و فشار قبر را صریحاً نفی و انکار می‌کنند.

اهل القرآن می‌گویند: بنظر می‌رسد روایات محتوی بر فشار و عذاب قبر برای ارعاب و ترس و وحشت مردم، جعل شده ‌است بی آنکه هیچ تأثیر مثبت در آنها باشد و قطعاً در دروغ بستن بر خدا و رسولش هیچ اثر مثبتی وجود ندارد مگر وبال و گناه کبیره برای بافنده آن. البته این نکته نیز مغفول نماند که خداوند متعال تنها سه گروه، نه بیشتر و نه کمتر، آری فقط سه گروه را از قانون و قاعده ای که خودش بدان تصریح نموده مورد استثناء قرار داده ‌است و یک معتقد و مؤمن به خدا و کلام وحی، حق ندارد پا را فراتر نهاده و آیات الهی را بدون دلیل دائره اش تنگ یا توسعه دهد که در این صورت بی شک گرفتار حرمت بزرگ تحریف و کفر به قرآن کریم خواهد شد. و اما آن سه گروه کیانند؟

گروه اول: کسانی اند که در راه خدا به قتل رسیده و کشته شده‌اند. دقت شود، قرآن کریم هیچ‌کجا مقتولین فی سبیل الله را بعنوان شهید و شاهد و شهداء یاد نمی‌کند، بلکه در قاموس قرآنی، واژه شهید و شاهد و شهداء و أشهاد به تمام کسانی اطلاق می‌شود که قوم خود را بسوی حق دعوت نمایند، حال، این دعوت کنندگان، چه از انبیاء الهی علیهم السلام باشند و چه از افراد معمول و عادی، آری طبق تصریح کلام وحی، مقتولین فی سبیل الله، أحیاءٌ عند ربهم بوده و متنعّم در نعمت‌های بزرخ الهی خواهند بود؛ لذا طبق سند وحی که می‌فرماید: «إنّکَ مَیِّتٌ وإنّهم مَیِّتون» یعنی: ای پیامبر تو می‌میری و ایشان (مجرمان و دشمنان و متخاصمان تو) نیز خواهند مرد – چون آیه در سیاق متخاصمان و دشمنان پیامبر است – ثابت می‌شود که: پیامبر گرامی اسلام علیه السلام جزو اموات بوده و در زمره مقتولین فی سبیل الله نمی‌باشد و صد البته طبق مدرک و سند قرآن کریم ملاک برتری و مقام و فضیلت نزد خداوند متعال، هرگز صِرفا قتل فی سبیل الله نمی‌باشد بلکه ملاکِ فضیلت و برتری، همان تقوای الهی می‌باشد و لاغیر؛ لذا ای بسا افرادی که به مرگ طبیعی از دنیا می‌روند ولی بخاطر علوّ تقوای شان، نزد خداوند بزرگ از مقتولین فی سیل الله برترند و البته اینکه چه کسی مرتبه تقوایش نسبت به سایر بالاتر یا پائین‌تر است باز این نیز در حیطه علم الهی می‌باشد، چراکه فقط او علاّم الغیوب و علیمٌ بذات الصدور است؛ لذا در مورد عُزیر پیامبر هم دقت شود با اینکه عُزیر نبی علیه السلام از پیامبران بزرگ خدا بود ولی چون به مرگ طبیعی از دنیا رفته بود و مقتول فی سبیل الله نشده بود، بعد از زنده شدن، نفرمود که در این مدت. زنده بوده و غرق در نعمتهای الهی بوده ‌است بلکه (عیناً به مانند دیگران) در بزرخ سکوت و خواب محض بوده ‌است نه برزخ زنده و متحرک همراه با بهره‌مندی از رزق و روزی خداوند که ویژه مقتولین فی سبیل الله است.

گروه دوم و سومی که از قاعده فوق مُستثنی می‌باشند و در عذاب برزخ بسر می‌برند و قرآن کریم به آن تصریح دارد، فرعون و قوم او و قوم نوح پیامبر علیه السلام می‌باشند. آنجا که می‌فرماید: «النَّارُ یُعْرَضُونَ عَلَیْهَا غُدُوًّا وَعَشِیًّا وَیَوْمَ تَقُومُ السَّاعَةُ أَدْخِلُوا آلَ فِرْعَوْنَ أَشَدَّ الْعَذَابِ»(۴۶/غافر) یعنی: (اینک که آل فرعون در عالم برزخ اند) آنها صبح و شام بر آتش دوزخ عرضه می‌شوند و چون روز قیامت بر پا شود (خطاب آید که) فرعونیان را به سخت‌ترین عذاب وارد کنید. باز قرآن می‌فرماید: «مِمَّا خَطِیئَاتِهِمْ أُغْرِقُوا فَأُدْخِلُوا نَارًا فَلَمْ یَجِدُوا لَهُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَنْصَارًا»(۲۵/نوح) یعنی: قوم نوح از کثرت کفر و گناه و معصیت، عاقبت به آب دریا غرق شدند و (بلافاصله) به آتش دوزخ (در برزخز) درافتادند و جز خدا بر خود، هیچ یار و یاری نیافتند.»
....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱
اذا ماتت قامت قیامته....هر کس به محض مردنش در فضایی قرار میگیره که با اعمال خود ساخته
دین ومذهب شما چیه چقدر چرت وپرت داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
سلام.نظرات بالا رو که دیدم دیدم کاربران همه به عدم صداقت شما ومغالطاتتون پی برده اند جناب الکی راستگو...شما سعی میکنی مذهب غلط خودت رو که نه شیعه رو باور داره ونه اهل سنت روتبلیغ کنید.امت اسلام به اندازه کافی از شکاف وانشقاق ضربه خورده وهرگز فریب مذهب غیر عالمانه وپر از مغالطه اهل القرانی ها رو نمیخوره
مائده
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۶
باسلام وتشکر منظور من شب اول قبر یاعالم قبر خود تجربه گرها نیست مثلا اگر در ان تجربه شب اول قبر یاعالم قبر دیگری رادیده اند رابازگو کنندبازهم از برنامه خوبتون تشکر میکنم امیدوارم ادامه داشته باشد
سید امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
با سلام و احترام
حقیقتا اگر با این چشم مادی که داریم و تا الان با این پیشرفت علمی موجود به پیرامون خودمون نگاه کنیم با توجه به کشف محدوده ای از کائنات چه دلیلی داره که برخی هنوز دارید منکر دنیای پس از مرگ میشوید
برای هر کدام از ما انسانها با توجه به اعمالی که انجام دادیم راه های مختلف برای زندگی پس از مرگ وجود دارد
بیگ محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
سلام اقای موزون
واقعا خسته نباشید
من وقتی یه نوجوون بودم خیلی به این مطالب اهمیت میدادم حتی چندین کتاب خارجی با ترجمه ایرانی خوندم یا احادیث و روایات در این باب رو خیلی میخوندم و پیگیر بودم حتی کتابهایی با چاپ لاهور پاکستان ولی واقعا هیچ مطلب یا فیلم ایرانی در این مورد ندیده بودم خیلی جای یه چنین موضوعی تو کشور ما خالی بود ممنون که مردم رو با حقایقی از این دست روبرو میکنید ان شاالله همیشه در زنگیتون موفق باشید و گره های پیشروتون همه به کمک امام زمان به خوبی باز بشه
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
باسلام خدمت اقای موزون واقعاخسته نباشید میگم بهتون وخداقوت برنامتون واقعاااااااعالیه من ازوقتی که برنامتونودیدم واقعا دیدم نسبت به مرگ عوض شده وخییییییلی خوشحالم که مرگ وجودداره واون کسانی هم که بامذهبی بودن برنامه احساسه نارضایتی کردن ایناازاون دسته ادمهایی هستن که اون دنیا مواخذه میشوند وعذاب میبینند زیراخداوند مهربان آنهارامیبیند وهمینکارسون درپروندا ی اعمالشون ثبت میشود
رحمانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
سلام و خدا قوت به همه عزیزان این برنامه از همه نظر عالیست و یک تلنگر به همه مخصوصا در مورد حق الناس امیدوارم ادامه داشته باشد از مجری توانمند جناب موزون که با آرامش این برنامه رو هدایت میکننند کنال تشکر رادارم اجرتون با صاحب خوبیها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
با سلام هیچ نطری ندارم فقط گیجم وتوکار دین و دنیام
واقعا واقعا موندم
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
اقای موزون خیلی باحالی توی ماه خدا حالمون رو خوب کردی خدا خیرت بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
سلام . احساس وظیفه کردم از جناب آقای دکتر موزون وعوامل این برنامه کمال تقدیر و تشکررابنمایم . عالی است برنامه تان .به کارارزشمند پژوهشی تان ادامه دهید که یقینأ پاداش سنگینی نزدخدا در انتظارتان است . شما حقایق محتوم مکنون مکتوب را ملموس ومحسوس وعینی کردیدو این کار بسیار مقدسی است آنهم در این دوره آخرالزمانی . غبطه میخورم . ادامه دهید . خوب شیوه ای را انتخاب کرده اید . ابدأ فریب خناسان و یا افراد نادان را نخورید . آقاامام زمان (عج) موید شما باشد ان شاءالله .
بهار
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۵
سلام آقای موزون واقعاخسته نباشیدمن قبلاازمرگ خیلی میترسیدم ولی بادیدن این فیلم ترسم خیلی کم شده احساس میکنم خداروخوب بهمون نشناسوندن خداخیلی مهربونه ومن فکرمیکنم مابایدبیشترازخودمون وکارهامون بترسیم تاازخدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۸
با سلام، از تمام دست اندرکاران ومخصوصا از مجری خوب برنامه آقای موزون، صمیمانه سپاسگزارم .امیدوارم این برنامه های زیبا ادامه دار باشند شاید کسانی که دوست دارند از خواب بیدار بشوند رابیدارکند.واقعا نمی توانم حد رضایت خودم از برنامه را بیان کنم .بی نهایت سپاسگزارم
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
آیااگر یک تجربه گر اهل تسنن، به فرض، عمر یا ابوبکر را در تجربیاتش می دید،باز هم به برنامه زندگی پس از زندگی ، دعوت می شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲
آفرین بر شما ....
دو آتیشه ها بیان پاسخ بدهند....
سید جواد
| Iran (Islamic Republic of)
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
چرا باید چیزی را که نیست اثبات کنند؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹
اقای موزون از تجربه گرهای اروپایی وامریکایی برنامه نشون داده
فکر نمیکنم ابایی داشته باشن از بقیه هم نشون بدن
حدیث
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴
باسلام وخداقوت خدمت آقای موزون.میخواستم‌ازبرنامه خوبتون تشکرکنم.دیدمنوبه زندگی‌بازکردوکلادیگاه گرفتم ازبرنامتون.خداخیرتون بده انشاالله.
کوثر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۵
برنامه بسیار عالی و تاثیر گذار
رضازاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۲
سلام.ای کاش از اهل تسنن یه نفر دعوت می کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۱
بعضیا انگار مریض اند، خب پدر بیامرز این نظر خوب که گفته: ای کاش اهل تسنن هم دعوت می کردند، دیگه نمره منفی داره.!
واقعاکه...!
نکنه کار خود مدیر هست!
نمی دانم، الله اعلم.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۶
سلام من هم تجربه مرگ رو داشتم بعد از اینکه حضرت عزرایل رو دیدم روح از بدنم جدا شد صحنه های خیلی عجیبی دیدم که تا الان از یادم نرفته.دوست دارم این تجربه رو در اختیار دوستاران این بحث ها بگذارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
حضرت عزراییل چه شکل و تیپ بود!
حتما مثل ابت الله نخودکی!
سوار بر اسب بالدار!
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲
باسلام ، ضمن تشکر از عوامل برنامه و جناب دکتر موزون با لحن و بیان آرام و دلنشین شان ، میخواستم بدونم تجربه گرهایی که صحبت از تاثیر نماز در آن دنیا گاهاصحبت داشتند . تاثیر این آیین دینی (نماز ) وبه نوعی تشکر از پروردگار و یقینا تاثیر گذار در اعتقادات و رفتارها. برای افرادی که در آیین دینی یشان نماز ندارند ، برنامه چگونه است ؟ و آیا نماز برای مسلمانان یه امتیاز محسوب میشود ؟ برای بقیه خیر ؟ خب این تبعیض در سنجش اعمال در آن دنیا نیست ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳
باسلام وخسته نباشید وتشکر از برنامه خوبتون برنامتون خیلی خوبه عالیه فقط این سوالات مردم مارا گیج کرده لطفا اقای موزون جواب بدین یک جواب محکم وقانع کننده خیلی ممنون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۲
مگر چه سوالی را آقای موزون باید پاسخ بدهند؟ !!!
خب برخی تجربه گرها گعتند که، آخرت همه کاره حسین و عباس و ام کلثوم اند و خدا هم نعوذبالله فقط نظاره گر!!!
سبحان الله.
واقعا کفر و شرک، همه زندگی ما را گرفته و یک عده هم بیخود هی تشکر می کنند!!!
راستگو
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۲
از محاسن مُردگان گفتن، فرمان دین اسلام نیست و بنده شناس، فقط خداوند است
از احمد صبحی منصور، دانشمند بزرگ اهل القرآن سوال می شود: «اینکه (بنا به روایات شیعه و سنی آمده است) همواره از نیکی مردگان خود سخن گفته و یاد نمایید، خواسته دین اسلام است یا خیر؟» وی در جواب می گوید: «این موضوع از دستورات دین اسلام نمی باشد و بلکه در حقیقت از افسانه های مذاهب شیعه و سنی است. خداوند متعال از اینکه کسی خودش و یا دیگری را پاک شمرده و درنتیجه، تعریف و تمجید نماید، نهی کرده کرده است، چراکه تنها اوست که اهل تقوا را می شناسد، و این مطلب در سوره نجم آمده است.» - آنجاکه می فرماید: «فَلَا تُزَكُّوا أَنْفُسَكُمْ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنِ اتَّقَىٰ»(32/نجم) یعنی: پس شما خودتان یکدیگر را پاک و بى‌عيب نشماريد كه او به آنکه اهل تقوا می باشد، داناتر است.
...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸
خداوند درجای دیگر نیز میفرماید ان الانسان علی نفسه بصیره...خود انسان میتواند خودش را داوری کند چون از کرده های خود مطلع است.وخداوند هیچگاه از کسی که پاک است نخواسته خودش را پاک معرفی نکند.مثل حضرت عیسی علیه السلام که در قران از قول ایشان آمدهکه به خود درود فرستادهاند وموارد دیگر. وَالسَّلَامُ عَلَيَّ يَوْمَ وُلِدْتُ وَيَوْمَ أَمُوتُ وَيَوْمَ أُبْعَثُ حَيًّا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۵
سلام با تشکر از برنامه ی خوبتون.
من مطمئن هستم یکی از مهمانان برنامه از اهل تسنن بودند.
این که عنوان نمیشه که کسی که دعوت شده چه مذهبی داره، کار درستی هست... همونطور که درباره مذهب تجربه گران خارج از کشورمون حرفی زده نمیشه...
اگر گفته بشه که هر تجربه گر چه مذهبی داره، فقط باعث تشویش اذهان عمومی میشه...
خدا عاقبت همه انسانها رو ختم به خیر کنه.... آمین
عليرضا رادنيا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
با سلام ودرود فراوان خدمت تمامي عوامل برنامه "زندگي پس از زندگي"
به لطف خداوند ، بنده يكي از تجربه گران خروج روح از بدن بوده و در محضر خداوند حضور داشته ام ، در راستاي تحقق و انجام رسالتم تمايل به اشتراك گذاشتن تجربه ام را دارم.
لطفا در صورت تمايل با شماره 09113536963 تماس حاصل فرماييد.
با سپاس فراوان: عليرضا رادنيا
فریدی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
از برنامه بسیار زیباتون ممنونم
جهان بخش باستانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
۰۹۱۳۲۳۱۹۹۷۹ تجربه مرگ موقت را داشته و تنها کسی که با آن صحبت نموده ام همسرم میباشد چرا که احساس میکردم کسی باور ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
باسلام من هم دربیمارستان وقتی که بی‌هوش بودم اول خودم را بالای سقف بیمارستان دیدم پزشکان وخودم رامیتوانستم ببینم بعد ناگهان خودم را درون چاهی دیدم که انگار سقوط میکنم یک چاه طولانی وعمیق رنگ آن سیاه، سفیدوخاکستری بود من اصلا از آن جاخوشم نمی‌آمد اما همچنان آزاد شده بودم وسقوط میکردم خیلی وحشتناک بود بود بعد از آن انگار به ته چاه رسیدم اماانگار مثل روده های شکم بود که من در انتهای روده گیر کردم و دیگر راهی برای رفتن وبرگشتن نبود آنجا سکوت عجیبی وجود داشت تنها بودم حس عجیبی داشتم انگار دنیای دیگری بود ناگهان با خودم گفتم من مرده ام و باور کرده ام که مردم با خودم می گفتم آره مردم چون تا به حال چنین حسی نداشتم و چنین جایی را ندیده بودم این باور را داشتم که مرده‌ام وزنده نیستم چون انگار دیگر کاری از دست من ساخته نبود. وراه برگشتی هم نبود. من دوست داشتم هنوز زندگی کنم چون برای زایمان به اتاق عمل رفته بودم و دوست داشتم فرزندم را بزرگ کنم و کنار همسرم برگردم ناگهان صدای پرستارها را شنیدم که اسمم را صدا میزدند‌ وقتی به هوش آمد بودماین جمله را تکرار میکردم من مرده بودم . انگار زندگی تازه ای به من بخشیده شده بودچیزی که می خواهم بگویم این است من احساس می کنم تونل یا چاه یا تونل نورانی همان مغز ماست احساس می کنم روح من درون مغز من بود ودر لایه هایی از مغز من عبور می‌کرد یا درون روده هایم عبور میکردم چون انتهای آن خیلی شبیه انتهای روده ها بودکنار آپانتیس همان جایی که من در سن ۱۲ سالگی آپاندیس را عمل کرده بودم. انگار آنجا که گیر کرده بودم آنجا آخر چاه بود که سکوت عجیبی وجود داشت کاری از دست من بر نمی آمد و با خودم احساس کردم که مرده ام و به این باور رسیدم که دیگر زنده نیستم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
باسلام من هم دربیمارستان وقتی که بی‌هوش بودم اول خودم را بالای سقف بیمارستان دیدم پزشکان وخودم رامیتوانستم ببینم بعد ناگهان خودم را درون چاهی دیدم که انگار سقوط میکنم یک چاه طولانی وعمیق رنگ آن سیاه، سفیدوخاکستری بود من اصلا از آن جاخوشم نمی‌آمد اما همچنان آزاد شده بودم وسقوط میکردم خیلی وحشتناک بود بود بعد از آن انگار به ته چاه رسیدم اماانگار مثل روده های شکم بود که من در انتهای روده گیر کردم و دیگر راهی برای رفتن وبرگشتن نبود آنجا سکوت عجیبی وجود داشت تنها بودم حس عجیبی داشتم انگار دنیای دیگری بود ناگهان با خودم گفتم من مرده ام و باور کرده ام که مردم با خودم می گفتم آره مردم چون تا به حال چنین حسی نداشتم و چنین جایی را ندیده بودم این باور را داشتم که مرده‌ام وزنده نیستم چون انگار دیگر کاری از دست من ساخته نبود. وراه برگشتی هم نبود. من دوست داشتم هنوز زندگی کنم چون برای زایمان به اتاق عمل رفته بودم و دوست داشتم فرزندم را بزرگ کنم و کنار همسرم برگردم ناگهان صدای پرستارها را شنیدم که اسمم را صدا میزدند‌ وقتی به هوش آمد بودماین جمله را تکرار میکردم من مرده بودم . انگار زندگی تازه ای به من بخشیده شده بودچیزی که می خواهم بگویم این است من احساس می کنم تونل یا چاه یا تونل نورانی همان مغز ماست احساس می کنم روح من درون مغز من بود ودر لایه هایی از مغز من عبور می‌کرد یا درون روده هایم عبور میکردم چون انتهای آن خیلی شبیه انتهای روده ها بودکنار آپانتیس همان جایی که من در سن ۱۲ سالگی آپاندیس را عمل کرده بودم. انگار آنجا که گیر کرده بودم آنجا آخر چاه بود که سکوت عجیبی وجود داشت کاری از دست من بر نمی آمد و با خودم احساس کردم که مرده ام و به این باور رسیدم که دیگر زنده نیستم.
راستگو
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵
آفرین بر شما که ماوقع را در آن احوال بیهوشی تان با صداقت و صحت تمام، توضیح داده و علت رویت را از تونل و چاه سیاه و سفید و خاکستری به شکل روده، انسان ایضا نور و غیره را که حاکی از واکنش مغز آدمی است بیان نمودید که انصافا هم زیبا بود و هم منطقی.
ایدکم الله تعالی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
بله آفرین برشما که مثل جناب راستگو از تجربتون نخواستید تبلیغ عقایدتون رو بکنید.ایشون که در هر موضعی حرف خودش ومذهب خودش رو میزنه مذهب پر خرافه وباطلش رو.مذهب او شیعه نیست.او نه شیعه رو قبول داره ونه سنی رو...فقط نمیپسنده که شخص دیگه ای از مذهب خودش دفاع کنه.آدم بی تقوا خودخواه هم میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶
سلام خسته نباشید پس کی سوالات ما را جواب میدهید اقای موزون
fatemeh
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹
سلام
از آقای موزون و تیم تحقیقی آنها تشکر می کنم. خداوند به آنها خیر بدهد.
برنامه زندگی پس از زندگی بسیار مفید است.پیشنهاد می کنم
1) افرادی که تجرله دارند ولی اقلیت مذهبی هستند هم دعوت شوند. حتما هستند
2) بعضی قسمتها را اگر کوتاه تر می شد نتیجه بهتری داشت.مثا ل 18 فروردین 1400.
3) احتمالا بعضی چیزهایی که می بینند در عالم دیگر، از بینش آنها در این دنیا هم تاثیر دارد. مثل کسی که کاتولیک است یا شیعه یا سنی .یا....ولی در همه این تجربه ها نکات مشترکی است و آموزنده است.
4) کتاب مودی هم را مطالع کنیم زیباست.
Mehdi
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۸
بنظرمن وقتی که حیوانات روح انسان رو میبینند(این رو تجربه گرها و خوده آقای موزون گفتن) خیلی راحت میشه باکسی که مثلا درکماهستش ارتباط برقرار کرد ، ازش سوال کرد وجواب گرفت.چجوری؟ ببینید خب درسته ماروح اون طرف که فوت کرده یا توی کماهستش رو نمیبینیم ولی روح اون مارومیبینه وصدای مارومیشنوه(حتی فکرمون رو هم میخونه). حالا...یه حیوان مثلا سگ یا گوسفندی چیزی ببریم پیش جسم کسی که توی کماهستش،چون روحش هم حتمااونجاس دیگه،به روح اون طرف بگیم که وقتی ازش سوال میکنم اگه جوابش مثبت بود بره جلوی حیوان سمت بالای اون وچندباراین طرف اون طرف بره اونجوری حیوان به سمت بالارونگاه میکنه وسرشواین طرف اونطرف میکنه و اگه جواب سوالی که ازت میپرسیم منفی بود جلوی حیوان سمت پایینش بره و این طرف اونطرف بره، اینطوری هم حیوان پایین رو نگاه میکنه و سرش اینطرف اونطرف میره. ولی بشرطی که کسی توی اون اتاق یا اون محیط که جسم طرف هست نباشه که اون حیوون حواسش فقط به روح باشه.خودمون هم میتونیم از پشت جایی یا از توی دوربین مثلا شاهد حرکات اون حیون باشیم که وقتی سوالی از اون طرف میکنیم حیوان به کدوم سمت نگاه میکنه و سرشو تکون میده.
نمیدونم متوجه حرفم شدید یانه؟
ولی من مطمئن مطمئن هستم این کار جواب میده و خیلی راحت مامیتونیم جواب حرفهامون رو بااستفاده از یک حیوون بگیریم. بنظره من وقتی سگ یا گوسفندروح رو میبینند قطعا پرنده ها هم میبینند واز طوطی و میناهم میتونیم استفاده کنیم.
ناشناس
| Germany
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۴
جناب mehdi اینها امشب یک حرف چرت و مسخره پروندند و حالا شما براش صغری، کبری تراشیدی!!!
وگرنه راستی آزمایی زیاد هست، منتها این اخبار آقایان از آن جهان بدین شکل، از ریشه دروغ است.
بنظر تعقل در میان ما شدیدا کم‌رنگ شده است.
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۰
جناب رستگار توهینت به قوم لرو کجای دلم بزارم مومنِ مسلمون
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
سلام. این برنامه یک پژوهش کیفی از نوع پدیدار شناسی هستش که هر قسمتش رو میشه یه مقاله کرد. رویکرد پژوهشی اون و موضوعش هر دو در برنامه های صدا و سیما است.
چند تا پیشنهاد:
۱. اینکه مجری ثابت و همه کاره ی برنامه باشه میتونه bias یا تورش رو در برنامه ایجاد کنه. بهتر است از اساتید دانشگاهی که مطالعات کیفی انجام دادن جهت مصاحبه دعوت شود.
۲. اگر فرد تجربه گر رو به محل ذکر خاطرات مثلا صحنه تصادف یا بیمارستان و... ببرن اونوقت واقعی تر بنظر میرسه و باورش راحتتر میشه.
۳. بهتره قبل از شروع مصاحبه یک مستند کوتاه از زندگی حال حاضر تجربه گر نشون داده بشه.
۴.اینکه بیننده حین دیدن این برنامه ممکنه احساس انجام عمل خوب بهش دست بده فرصت خوبی است که کمکهای مردمی جهت انجام اعمال خیر در این رکود کرونایی جمع آوری شود.
با تشکر از عوامل این برنامه
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
اون قسمت که آقای مرادی از آبسرد استان فارس ، تجربه گر بود . خیلی دروغ گفت . فقط داستان پردازی کرد . حالم بد شد از این همه حرف های بی پایه و اساس.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
با سلام
ممنون از برنامتون که با پول بیت المال ترویج خرافات میکنه.
راستگو
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۵
سلام علیکم
جا دارد از مدیر محترم و شجاع این سایت کمال تشکر را داشتته باشیم چراکه انصافا این بزرگوار بدون هیچ سانسور نظرات خوب و مختلف کاربران را منتشر نمودند، خداوند به ایشان جزای خیر عنایت فرماید.
احسنت به ایشان.
....
النا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۲
به نظر من خیلی برنامشون عالیه من که با دیدنش بیشتر از پیش عاشق خداوند متعال شدم این همه فیلهای تخیلی بی پایه و اثاث میبینین لذتم میبرین ولی برنامه ای حالا به قول شما دروغ و خرافه اگه باعث عشق بیشتر به خداوند بشه مگه اشکال داره
النا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۱
در ضمن اقا یا خانمی که به قوم لر توهین میکنین ما لرها عادت به تمسخر اقوام دیگه نداریم واین یکی از نشانه های شعور قوم لر ویکی دیگه از نشانه های لر بودن غیرت و مهربانی و ایمانه برید مطالعه کنید در باره اقوام ایران به جای به سخره گرفتن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۷
باسلام وتشکر از اینکه راهنماوهدایتگر مردم شدید
در شهر ما چند سال پیش یه جوان تصادف کرد وبه رحمت خدا رفت
سه روز بعدازمرگش مادرش در خواب دید پسرش اومده وبه او تربت هدیه داد
وقتی بیدار شد تربت خیس در دستش بود آنقدر بوی خوبی داشت که تمام خانه عطراگین شده بود
من خودم شخصا اون چند دانه تربت رادیدم
روح بعداز مرگ هم میتونه به دنیا برگرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
سلام آقای موزون از شما به خاطر برنامتون تشکر میکنم برنامتون روی من بسیار تاثیر گذاشت و از یک سری کارها مثل غیبت دیگه خوشم نیاد وبیشتر حواسم به کارهام باشه بی نهایت آرامش دارم که هیچ زمانی در زندگیم اینجوری نبودم خدا اجرتون بده
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
سلام و خدا قوت به سازندگان این برنامه یکی از بهترین اتفاقای این روزای من مشخص شدن سوالات ذهنیم بود من نمیدونستم بسیاری از اعمال که تو ذهن خودم کوچیک به حساب میاواردم و یا میگفتم من کوچیک بودم میتونه برام اون دنیا دردسر بسازه و حد مرزی برای اعمال ( مثلا دزدیدن یه پوفک توسط یه پسر ۱۰ ساله که به سن تکلیف هم نرسیده بود ) نداشتم و این روزا رو با به یاد اواردن کارهای گذشته و قرار دادن صدقه برای کسایی که دستم بهشون نمیرسید یا خجالت میکشیدم بگم بچگیم چی کار کردم (مثل لقد زدن کفش کسی یا حرفایی که میدونم باعث ناراحتی یا به رخ کشیدن موقعیت میشد یا بچه ای رو اذیت کردن) گذشت و البته از خانواده حلالیت گرفتم به خاطره رفتار های که میدونم یه وقتایی اذیتشون کردم و خیلی خوشحالم از این که اون مفهوم ذره ای بدی و یا ذره ای خوبی برام مشخص شد من نمیدونستم تو ذهنم اگه چیز بدی باشه (مثل فحش به کسی ) هم حساب میشه
و این که سن تکلیف فقط سن یاداوری خداست (نماز ) نه سن حساب گناه چون از وقتی فهمیدی کارت بده یعنی حساب کتاب شروع میشه .
اینجا دیدم بعضی ها از مذهبی بودن برنامه خوششون نیومده من سوالم اینه که مذهب معنیش چیه ؟ شما انتظار دارین اون دنیا چه جوری باشه اعمال چه طوری حساب بشه ؟ اصلا مشکل شما با شیعه و سنی چیه ؟ مگه جز اینه که خوب باشین و حق دیگران رو نخورید ظلم نکنید و... شما با چی مشکل دارین ؟
من خودم از عمرم هم تو این دسته بودم (دین چیه ) هم تو دسته ( دین همه چیزه ) الان خوب میدونم شما در ذهن چی دارین فقط یه چیزه شما دلت نمیخواد باور کنه چون بر خلاف خواستشه برا همین دنبال بهانه میگرده نمیخواد گوش کنه نمیخواد ببینه چون وحشت داره از این که عقلت باور کنه و از اون لحظه به بعد نمیتونه با ارامش گناه کنه برا همین مرتب میگه گناه نیست چرت و پرته دروغه و از این حرفا شما بشین با خودت رو راست باش ببین میخوای حرف حق بشنوی یا میخوای فقط حرف خودت رو قالب دیگران بکنی تعصب بازی رو بزار کنار خیلی سخت نیست فقط با خودت رو راست باش خودت رو دیگه گول نزن با خودت که خجالت نداری اگه با حکمی تو دینت مشکل داری (مثل نماز ، روزه ، حجاب و... ) برو تحقیق کن ببین خدا دقیقا برا چی گفته البته تحقیقت خیلی باید کامل باشه نه از هر کسی بپرسی چون خودم یه زمانی مشکل داشتم اما حالا که تفسیر حقیقیش رو میدونم خیلی خوش حالم و راحتم . به امید بهتر شدن .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: