افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت مرغ / مرغ را قبل از پخت نشویید خطر مرگ دارد ! | وقایع روز
کد خبر: ۱۳۱۵۷
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - 08 June 2021
در حالی قیمت مرغ نسبت به پارسال تا ۱۳۴ درصد افزایش داشته که این جریان افزایش قیمت متوقف نشده و اخیرا بار دیگر افزایش آن در بازار قابل مشاهده است.

افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت مرغ

وقایع روز ـ سرویس اقتصادی؛

افزایش قیمت مرغ و نوسان بازار آن از نیمه دوم سال گذشته شدت گرفت و با وجود واکنش‌های متفاوتی که نسبت به این موضوع وجود داشت، هنوز  سازمانی مسئولیت این افزایش قیمت و حتی تنظیم بازار آن را به گردن نگرفته است.

این در حالی است که بررسی وضعیت قیمت مرغ براساس گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد که در اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به سال گذشته قیمت این محصول مصرفی مردم ۱۳۴.۱ درصد افزایش دارد؛ به طوری که هر کیلو مرغ در اردیبهشت‌ماه پارسال به طور متوسط ۱۱ هزار تومان بوده و در فروردین‌ماه امسال به حدود ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است، ولی در اردیبهشت‌ماه متوسط قیمت ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده که نشان می‌دهد ۵.۵ درصد در فاصله این دو ماه کاهش دارد.

حداکثر قیمت ۲۷ هزار تومان!

حداقل و حداکثر قیمت مرغ ۲۴ هزار و ۷۰۰ و ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان ثبت شده است، قیمت‌هایی که مرکز آمار منتشر کرده و  حتی در مورد حداکثر باز هم از قیمت های موجود در بازار کمتر است ، چرا که مرغ در بازار تا ۳۴ یا ۳۵ هزار تومان هم فروش می‌رود. در مورد مرغ‌های قطعه‌بندی شده نیز قیمت بسیار بالاتر است و حتی با نرخ ۶۰ هزار، ۷۰ هزار و بالاتر قیمت گذاری می‌شود.


بیشتر بخوانید: کدام میوه ایرانی کیلویی یک میلیون تومان است ؟ + خواص چند میلیون دلاری آن


در رابطه با تغییر قیمت گوشت مرغ از سال گذشته تاکنون نیز  هر کیلو مرغ ماشینی در خردادماه به طور متوسط ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان، تیرماه ۱۷ هزار و ۲۰۰، مرداد۱۷ هزار و ۹۰۰، شهریور  ۱۸ هزار و ۱۰۰، مهر ۱۹ هزار و ۲۰۰، آبان‌ ۲۴ هزار و ۲۰۰، آذر ۲۷ هزار و ۳۰۰، دی‌ ۲۱ هزار ، بهمن‌ ۲۳ هزار، اسفند ۲۵ هزار و ۸۰۰ و در سال جاری در فروردین‌ماه ۲۷ هزار و ۳۰۰ و اردیبهشت‌ماه ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان بوده است.

واردات ۹۴ تن در فروردین

این در شرایطی است که جهت تنظیم بازار مرغ در اسفندماه سال گذشته طی مصوبه هیات وزیران قرار شد ۵۰ هزار تن با ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی توسط شرکت امور پشتیبانی امور دام و عرضه شود و طی روزهای اخیر این میزان واردات تا ۱۲۰ هزار تن مصوب شد.

اما آنچه در گزارش گمرک ایران برای فروردین‌ماه مشاهده می‌شود، واردات ۹۴ تن به ارزش ۱۸۲.۸ هزار دلار بوده است که اگر تمام این واردات با ارز ۴۲۰۰ و مصوبه هیات دولت صورت گرفته باشد باز هم فاصله بسیار زیادی با رقم مصوب دارد و مشخص نیست چرا با وجود مصوبه برای ورود گوشت مرغ جهت تنظیم بازار این واردات در حداکثر صورت گرفته است.
افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت مرغ / مرغ را قبل از پخت نشویید خطر مرگ دارد !

خطر مرگبار برای شستشوی مرغ قبل از پخت 

شست و شوی گوشت مرغ قبل از پخت توسط کارشناسان بخاطر باکتری هایی مضری که دارد منع شد ، با این کار شما تمام آنها را به سطوح آشپزخانه راه می دهید و باعث بروز هزاران نوع مسمومیت غذایی در محیط زندگی تان می شوید.
کارشناسان سلامت معتقدند شست و شوی گوشت مرغ پیش از طبخ آن موجب گسترش باکتری‌های کشنده و بروز هزاران نوع از مسمومیت‌های غذایی می‌شود.


بیشتر بخوانید: خودروی تازه وارد بازار ایران با طراحی بسیار جذاب + عکس / فیدلیتی محصول استراتژیک گروه بهمن


طبق بررسی جدید آژانس استانداردهای غذایی، باکتری مضر «کمپیلوباکتر» اغلب در سطوح و سرامیک آشپزخانه و وسایل آشپزی پخش می‌شود و در صورتی که این باکتری روی گوشت مرغ باقی بماند این امکان هست که در طول فرآیند طبخ از بین برود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد برای از بین بردن این باکتری از روی گوشت مرغ آن را پیش از طبخ شست و شو می‌دهند اما این کار در عوض باعث پخش شدن باکتری و انتقال آن به وسایل و سطوح آشپزخانه و مسمومیت‌های غذایی می‌شود. این در حالی است که پختن گوشت مرغ خود عامل از بین بردن این باکتری است.

شایع‌ترین علائم در افرادی که این باکتری به بدن آنان وارد می‌شود دردهای شکمی،‌ اسهال شدید و استفراغ است. هرچند می‌تواند در کودکان و افراد بالای ۶۰ سال پیامدهای شدیدتری داشته باشد.

اگر به شستن مرغ اصرار دارید، همانطور که Jennifer Quinlan پژوهشگر سلامت غذا در دانشگاه Drexel می گوید: حداقل سعی کنید یکبار این کار را انجام ندهید و اگر لزجی مرغ شما را اذیت می کند می توانید آن را با دستمال کاغذی آشپزخانه پاک کنید. 


بیشتر بخوانید: خودروی تازه وارد بازار ایران با طراحی بسیار جذاب + عکس / فیدلیتی محصول استراتژیک گروه بهمن


چگونه از مسمومیت کمپیلو باکتر جلوگیری کنید :

1. مرغ خام را درست پوشانده و خنک نگه دارید

مرغ خام را بسته بندی کنید و آن را در قفسه های پایین فریزر قرار دهید تا آب آن روی مواد غذایی دیگر نریزد و آنها را آلوده نکند.

2. مرغ خام را نشویید

پخت و پز هر گونه باکتری موجود، از جمله کمپیلوباکتر را می کشد، در حالی که شستن مرغ می تواند آلودگی ها را پخش کند.

3. وسایل مورد استفاده را بشویید

به طور کامل شستشو و تمیز کردن تمام ظروف، تخته گوشت و سطوح مورد استفاده برای تهیه مرغ خام. پس از حمل مرغ خام، دست ها را کاملا با صابون و آب گرم بشویید. این کمک می کند تا از گسترش کمپیلوباکتر جلوگیری کنید.
 

4. مرغ را به طور کامل بپزید

اطمینان حاصل کنید که مرغ تا قبل از سرو کاملا پخته شده است .مرغ را خرد کرده و اطمینان حاصل کنید که همه ی قسمت های آن پخته است.

مهم نیست چقدر آب گرم استفاده می کنید، گوشت خام هم چنان باکتری دارد. مقدار آب آشامیدنی، آب گرم یا آب لیمو مقدار زیادی از آن را از بین نخواهد برد. تنها راه کشتن باکتری های مضر در پرنده این است که آن را در درجه حرارت 165 درجه فارنهایت طبخ کنید.

** پیشنهاد می شود قبل از طبخ کامل مرغ یکبار آن را داخل آب به طور کامل بجوشانید و سپس آب استفاده شده را دور ریخته و سپس مرغ را به روش دلخواه طبخ کنید.**

 

منبع: ایسنا
نظرات کاربران
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱
گردو گوشت گوسفند ماشین کرایه خانه قیمت وسایل منزل همه پایین هستن خوبه فقط مشکل این کشور مرغه! آفرین برشما متفکران!!!خجالت بکشید کمی!!!
آذین
| Iran (Islamic Republic of)
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴
درودبرشما.حرف دل مامردم زدید
mahmoodi
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۷
درودبرشما.واقعاهمینطوره قیمت لوازم خانگی ده برابرشده.قیمت مسکن.اجاره خانه ها.کاش فقط مرغ بود.همه چی تواین چندسال اخیر ده برابر شده غیرازیارانه که همون45تومن هست.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷
ولا اینجا در مشهد که قیمت همه جا همان بیست و نه و پانصد است نیم ساعت قبل خودم خریده ام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲
واااا چقدر گرون مشهد. ..یزد 24/800تومن
mohamad
| Iran (Islamic Republic of)
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴
افرین بهت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۳
ولا اینجا زاهدان 50 هزارتومان هم شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۴
هی میگن مردم گناه دارن ،خب برن توبه کنن ،توبه رابرای این وقتها گذاشتن دیگه،
اذین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳
همه چیزکشورگل وبلبله .قیمتامناسب سفره هارنگینه مردم ازبس که دارن ومیگیرن ومیخورن بایدم مسیولین به فکرباشن خجالت بکشیدکحای کاریدمردم آلایش مرغم گیرشون نمیادچه برسه به خودمرغ خداباعث بانی نزدیک به نیم قرن بدبختی مامردم لعنت کنه
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳
چون مدیریت و نظارت وجود ندارد و دولت بی لیات است هر کس هر کاری دلش میخواهد میکند
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱
سلام اهواز که یه مرغ زنده رو شصت تومن میخری یا هفتاد تومن چطوره بیست و پنج هزار تومنه این نشون میده مرغ اگه دو کیلو باشه کیلوای سی و پنج هزار تومن میخریمش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۶
آره واقعا تو خوزستان مرغ کیلو ۳۳ هزار ی جا میده کیلو ۳۵ هزار من یک ماه مرغ نخوردم
ارش
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
مشکلات مردم مرغ نیست بی کفایتی مسئولان دولتیه. تازمانی که دستتون تو جیب ملت همین مشکلات پابرجاست. حقیقت اینه :مردم دارن به دولت کمک میکنن که بره جنس وارد کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۴
احسن برشما
باران
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۸
واقعا حقیقته چرا مردم خودشونو گول میزنن
عدنان
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۱
شما خدا زده چکار کنیم کسی است از بچهای اقا زاده بگه من پول ندارم
علیعلیمحمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶
مسئولین ما عادت کرده اند ونسبت به خواست مردم بی اعتنا هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶
تازه بیدار شدن فک کردن فقط مرغ گرون شده سیر خبر گرسنه نداره همین
حیدر رستم ابادیهیچ کس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹
هیچ کس قبول ندارد گرانی میگویند همه چیز خوبه خلا یق هر چی لایق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹
چشم شما مرغو بیار ما قول میدیم بعد پخت بشوریمش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳
مرغی بتونیم بااین قیمتهابخریم بعداتصمیم میگیریم بشوریم یانشوریم، هرروز یه قصه بگید برامون؟؟!!!!!!
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴
وقتی که مملکت صاحب نداره وهمه بدنبال دزدی خودشان هستند. وضع مملکت از این بهتر نمیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
گوشت مرغ نشسته پر از خونه

حالا خونی که تو رگ ها مونده نجس نیست هر چند خوردنش جایز نیست اما خونی که بیرون زده نجس هست و نمیشه خورد حتما باید با اب پاک بشه
این جرت و پرت ها چیه؟
مگه دستمال اشپزخونه جر مطهرات هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۲
مرغ وقتی تو کشتارگاه ذبح میشه رو دیدی ؟؟؟ نه قبله ای ! نه بسم اللهی ! مرغ کلا حرامه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۰
بخدا دیگه دیوانه شدن یعنی چی مرغ نشور.مگه باشستن وتمیزکردن میکروب پخش میشه روانی هستن بعضیا...
زهرا
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۲
میشه اول مرغ وجوشوند میکروبهاش ازبین بره بعدش بشوریم بعددوباره برادرست کردن بشوریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
گوشت مرغ ازآنجایی که ذبح میشه پرازخون وکثیف است چطوری نشوریم ؟؟؟؟؟
خورشیدتتریک
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۳
منظورشون آب مصرف نکنیم حرام است.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۹
دیگه موندن چطوری مردمو بکشن بانشستن مرغ
نيما
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
موقع شستشو ميركوب ها به روي ظرف هاي نزديك ظرف شويي پاشيده مي شوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
گوشت مرغ ازآنجایی که ذبح میشه پرازخون وکثیف است چطوری نشوریم ؟؟؟؟؟
چنوبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷
اینجا جنوب شرق ایران چابهار هر کیلو گوشت مرغ 58000 هزار تومان و گوشت بزغاله 170000هزار تومان هست
م ق
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸
‌به نظر من نشستن مرغ باعث مرگ میشه.
چرا امروزه بعضی از تحقیقات نتیجه ی عکس می دهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵
وای جدی قیمت مرغ رفت بالا
از دوباره مرغ گرون شد توی شهر ما کیلو ۳۳ هزار
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶
مردم احمق رای بدین انشاالله ارزون میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
چه ربطی به انتخابات داره گرانی مرغ
ناشناس
United States of America
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲
ای داد پر دود خدا آخر و عاقبت همه رو به خصوص بچه های معصوم رو به خیر کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۳
دیگه مجبور نیستیم مردم ( مرغ ) نخرن وقتی گرونه والا من الان دوهفته اس مرغ نخریدم و نخوردم
تنها
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۴
سلام ما هم الان دوماه مرغ نخوردیم گیاه خوار شویم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۴
گمشید بابا با کشور پر درآمد با جمعیت ۸۰ میلیونی فقیر و گدا کارتن خواب باید داشته باشی وقت درد بی علاج بگیرید چون مردن بر حق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۳
مرغ باید با اب غسل داده شود تا تمیز و پاک شود سی سال است همین کار را میکنیم،مشهد 25000تومان مرغ تازه...یه بار که مردم بنشینند در خانه هایشان متوجه میشوند که مردم میلی به چپاول گران ندارند
اهل شیراز و شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۶
امروز ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۰، مرغ در اکثر فروشگاه های شیراز ۲۴۹۰۰، بدون صف و یخچال های فروشگاه پر... شیراز شهر راز... بعد از کرونا منتظر هموطنان هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۳
کدوم فروشگاه. بگید ماهم بریم بگیریم
کلیدساز
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۹
ازخدابترسید،مرغ اشغال چیه که مردم روباهاش سرکارمیزارید،بخدای احد وواحد قسم که هیچکدوم ازماملت ایران،حلال تون نمیکنیم،مگه ما برده ایم که انقد شکنجه مون میدید،کم کم داریم مثل کره شمالی میشیم،کسی هم حواسش نیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۲
از نظرت مرغ اشغاله چرا میخوریش پس سعی کن نخور والا
رییسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۲
خاک تو سرتون در سیستان و بلوچستان قصرقند اصلا مرغ پیدا نمیشه امروز ما کیلویی 50000 تومان گرفتیم
فقط یک عدد مرغ زنده 190000 تومان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۸
بفرماییدمرغ رابعدازپخت بشورن یا بعدازصرف شدن غذا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۸
عامو ما چهاراه مرغ نخوردیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۹
خاله مرغ ه برای مسئولین محترم ه که هم پول دارن وهم از قیمتش خبر ندارن ماها که خبر از قیمتش داریم ولی پول خریدش را نداریم مرغ وگوشت .گردو میوه های فصلی مربوط به از ما بهتران ه ما ملت گرسنه فقط پشت ویترین مغازه ها می بینیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۴
آره مرغ گرون اگه مردم یک ماه نخرن میگنده تو مغازه ها و فروشگاه ها کسی هم نمیخره مجبوره ارزون بدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۵
نخرید رای ندید اعتراض کنین با رای ندادن چون اگه هر جور دیگه بخوایم اعتراض کنیم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۵
فکر خوبیه
عرفان
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۳
ما چه بخوایم چه نخوابم خودشون انتخاب کردن ما فقط لشکرسیاهیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۳
با رای ندادن نه تنها این اوضاع درس نمیشه بلکه مشکل بیشتر و بیشتر میشه
ان شاءالله به کوری تمام دشمنان رای خواهیم داد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۸
اب کم کردن نمیشه بچه روبردحموم بایدصبرکنی 2نصف شب ایابیاید یانه ابگرمکن ولباسشویی کارنمیکنه ....رای هم میخوان یکی ازیکی بی کفایت تر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۳
فعلاکه میگن خوبه خدابه دادمون برسه بعدازاین دوره امتخابات
سمیرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۸
وقتی همه زندگیت میشه یه مرغ ...
من میدونم اون گرونه
میدونم پولم نمیرسه
ولی هنوز دلم میخاد بخورمش
اهواز
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۸
امروز ما رو حاجی می نامند فقط بیا توصحنه رای بده بعداز روز انتخابات یک روزه کسی اسم مملکت نمی آره
چه کوفتی خوردن یاچه کار میکنند ی ترفندهای میریزند
برید؟ سامانه ثبت نام کنید # بغیر از این
ریس و مجلس دولت نتونه قیمت تخم مرغ نگه داره
چه برسه به نیاز مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۰
باسلام منطقه سیستان بلوچستان مرغ کیلویی 49هزارتومان به زحمت گیر میاد مسولیت توخواب زمستانی فرورفته آمد واکنشی صورت نگرفته
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۱
سلام
مرغ را از زمان قدیم تا به الان در منزل شستن و استفاده کردن و هیچ اتفاقی نیفتاده به نظرم من اون باکتری که شما گفتید بخاطر آبی هستش که بعد از کشتار به مرغ تزریق میشه و باعث میشه این باکتری ها بیشتر و بیشتر بشن تا به دسته مشتری برسه ک باعث مسمومیت هم میشه..جالب هستش که این آب را به قیمت گوشت مرغ می‌خریم...ههههی
من
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۴
توشهرکرد که الان بیش از یکماه است کشتار نمی شود قیمت که بخوره توسرشون اصلا گیر نمیاد
اصلا انگار که مسولیین اینجا توکما رفتن مددم هم بی حس شدن شایدم رفتن چوب بازی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۶
مرغ نخورید تا ارزان بشه به جای مرغ چای و نون بخوریم مردم از گرسنگی دارن میمیرن
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۶
اصلا مرغ چی هست که میگن گرون شده ؟؟؟؟؟؟؟!
نویان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۶
اینا میخان ما کرونا بگیریم کلا بمیریم...ک میگن مرغو نشسته بپزین..والا
آرمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۹
سلام به مردم عزیز ایران
من هم مثل شمایه شهروند هستم که مرغ وگوشت میخرم ولی دیگه صبر مردم طاق شده ولی دیگه چکار کنن مردم ولی تور خدا به این مردم نجیب یه نگاه ویژه بکنین این مردم شایسته بهترینها هستن همیشه در صحنه بودن چه در سیل آمدن چه در زلزله چه در کرونا همیشه یارو یاور دولت ومردم بی پناه بودن
چه در انتخابات هر وقت که بوده باه نحو احسن شرکت کردن ولی دیگه مردم الان نزدیک سه چهار ساله خسته شدن از این همه گرانی وبی عدالتی تور خدا به فکر مردم باشید مردم گناه دارن به خدا همه مردها کمرشون از این همه گرانی خم شده خدا به داد مردم برسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۵
رای ندین بذارین بپوسن حالا احمدی نژادوچرابرکنارمیکنید را ندین خواهشن بذاربببنیم چکارمیکنن زوری ک نیست
بامشاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۵
سیرک سیرک سیرک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۱
دستگاه‌های نظارتی و مسؤل مؤظف به کنترل قیمت و بازرسی وتنظیم بازار هستند، عده ای بدمبال سؤ استفاده از موقعیت و سود جویی هستند، گرانی میوه و گوشت و خشکبار و.. مواد شوینده و سایر اجناس مصرفی باید به نرخ دولتی توزیع شوند.نظام بازرگانی و داد و ستدها مشکل دارد. رسیدگی و پیگیری نیاز دارد..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۳
عامو ایناهمشون دزدن مسوولان بی لیاقت برن بمیرن نمیتونن یه بازار مرغ کنترل کننن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۴
فعلا خدارو شکر کنیم مرغ کیلو ۳۵ هزار بشه کیلو ۵۵ هزار هم از کسی صدایی در نمیاد همه از همدیگه میترسم الان خود مرغا
مسلمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۴
زنگی را از مردم یمن ملت یاد بگیرند مسعولین چه گناهی دارند آنها بیچارها خودشون مثل مردمان غرب زندگی میکنند. والا ببچارهها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۲
سلام اینها خدا را قبول ندارن وگرنه با مردم بدبخت این کارها نمیکردن مگر ما چه گناهی کردیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۵
من چی بگم تو حسرت ی مرغ هستم چون مرغ گرون توان خرید ی دونه مرغ ندارم بخدا قسم خورشتمون فقط سیب زمینی دیگه توش مرغ نیس از سفره امون رفت کجایی مرغ بانو قدرت رو ندانستیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۳
ای بابا مردمو مسخره کردن حرفی برای گفتن ندارم وقتی همه درمون یکیه ،اگه دردم یکی بودی چه بودی
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۹
کی مرغ میخوره. چندش آوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۶
ای باباماکه مردیم ازابن همه گرانی واقتصادخراب ومسولین بی کفایت.زندگی واطراف وکوچه ومردم دیگه برای این مردمو طبقه ضعیف ومتوسط نایی نمونده.خدالعنت کنه باعث وبانیاشونو.واقعادیگه خسته شدیم.روزبروزبدتروسخت تر.خیای زندگیهاداره فقربیدادمیکنه آخه تا به کی.
مسیح
Germany
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۹
کلا هر چیزی تو این مدل نظام بدرد نخوره ولی یه چیزیش خوب بدرد میخوره همه چیزی و با پر رویی تمام گرون میکنن مردم و بدبختر میکنن زندگی مردمو به ... کشیدن بعدشم با پررویی تمام اخبارش میکنن ، اخبارش بخوره تو مغز ... و مفت خور های حقوق بگیر بیشرفی که اصلا زندگی دهک پایین براشون مهم نیست مرغ گرون میشه مواد غدایی گرون میشه خیالی نیست خونه هایی که با پول باداورده خریدن دست مستاجره قیمتشو ده برابر میکنن و تمام فکرشون تو افزایش حقوقه واقعا باید ... وسط این مدیریت و این مدل نظام به اسم اسلامی واقعا با قدرت تمام ... و باید در اینده نزدیک تک به تک تون جوابگو باشید همه تون از کله تا نوک پای حکومت کل همه
پارسا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۲
چشم انجام وظیفه می شود هر وقت مرغ پختم میشورمش مرغ گندیده همه جاش کبود واگر نشوری میشه سم باید شسته بشه تا میکروب اش کمتر بشه مثل میکروب های که افتادن به جون مملکت نه میرن نه میزارن زندگی به کام مردوم باشه خدا دیگه کی میخواد شر اینارو کم کنه
عدنان رامسر
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۸
من یک کارگر هستم با روز ۱۸۰ تومان با ۴ تا بچه تو خدا من چکار کنم یک روز کار نکم بدبخت میشم خدا خرابتون کنه نکنین این کار با مردم ایران توی دنیا بهتر جای دنیا ایران ولی یک مشت لاشخور گرفتن دارن میخورن میبرن ا
....
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۲
مرغ که بماند تمام گندم هارو دادن دام ها دو روز دیگه نان خشک هم پیدا نمیشه بخورید ، هنوز روز های خوبتونه ،سال به سال قربون پارسال
منیری
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۸
میخاستیدبه روحانی رای ندیدکه به این سختیهانیفتیدحالاهن اگه به همتی رای بدیدهمان آش وهمان کاسه هست باغلط رای. دادنتون پدرمردم رودرآوردیدخداازتون نگذره هرچی فلاکت میکشیم ازدست خودشمامردمه
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
خدا لعنتت کنه بی خاصیت کی روحانی رو تایید صلاحیت کرد که حالا شد تقصیر مردم تو اصلا ایرانی نیستی تو ی .....هستی
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۸
سلام ببیند ما تو کشورمون خیلی مشکلات داریم البته توی همه دنیا مشکلات هست اما اگه مسئولین در کشور فساد اقتصادی نکن وضع به این شکل نمیشه، یکی از عمده مشکلات ما این که دولت یارانه رو کلا برداره، حق هر ایرانی رو نسبت به ذخایر نفتی و معدنی به هر شخص پرداخت کنه و در عوض هر چقدر نسبت به مصرف نفت و گاز و برق ازشون پول بگیره با این کار هر ایرانی به نحوی خودش یک خود کفاست، نه این که دولت با ناعدالتی تقسیم بکنه وهر ماه شاهد یک سری کلاه برداری می‌آورد
میلیلرد دلاری باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۳
سلام اگه رای ندیم اون کاندیداهای بی لیاقت رای هایی رو که خریدن میارن رای میدن و بعد دوباره یک بی کفایت دیگه رییس جمهور میشه دولت کیه؟ دولت همین همه ی ما هستیم با رای ندادن و رای درست ندادن داریم تیشه به ریشه ی خودمون میزنیم باید رای بدیم ولی درست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۵
مردم بدبخت کردیدبااین گرونیهاکمرمردم شکستیدخدالعنتتون بکندانشاالله حالاازمردم انتظارداریدتوانتخابات هم شرکت کنند.خجالت بکشید.خونمردم توشیشه کردید.خاک توسرتون خون شهداراپایمال کردید.زن وبچه های مردم چه گناهی کردند.به خدامردم بیچاره کردید.اون وقت تبلیغ بچه سوم میکنیدآه دل جوانانهادامن تک تک شماظالمان بگیردامین. آقازادها ودخترزادهاتون توکشورهای غربی باپولهای مردم عیش ونوش میکنندتوفکرمردم هستید.امام حسین درروزعاشورا درمقابل سپاه ستمگروزورگو یزیدیان فرمودند هیهات منة الذلت.یعنی درمقابل زورگویان وظالمان ستمگرتن به ذلت نخواهیم دادوتاآخرین قطره خون بادشمنان ستمگروضالم خواهیم جنگید.همانگونه که سربداران کردند....
سرو
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۶
ببینم چی شد قبلا مرغ رو میشستیم چرا حالا یهو این میکرب پیدا شده مگه مرغا از کجا اومدن که باکتری دارن
ابوذر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۶
هرچه به سرما مردم ساده لوح میادحقمان است کسی جرآت نداره بگه روز انتخابات قرص خوابی بخوریدوکفه مرگتان رابگذاریدتابیدارشویدوقت رای و... تمام شده.ی...
خوزستان محروم
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۸
کاشکی فقط دغدغه ی مرغ روداشتین من ۳تابچه دارم توشیرخشکشون وپوشاکشون مونده ام بعضی وقتهای به سر م میزنه یکیشونوبفروشم همه اش زندگیم شده فکر دارم دیونه میشم
سعبد
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۱
معنی دین اسلام یعنی دراین دنیا زجر کشیدن. اللهم عجل لولیک الفرج
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۴
معنی اسلام زجر کشیدن تو دنیا نیست.آقاسعید
دنیا مزرعه آخرته.
مزرعه هم جای فقط رنج نیست .باید انتخاب خودمون درست باشه .
لجبازی و تکرار گذشته اکیدا ممنوع.
همتی برای تغییر و دست رد بر بانیان وضع موجود با رأی به آدم های سالم تر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۴
لعنت به همه ستمکاران رای نه
تانکی
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۱
لعنت رو هستم اما رأی حتما به خاطر کوتاه کردن بانیان وضع موجود.
هم وطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۵
خداشاهده دولت داره مارابازی میده اصلا به این خبرهای دروغ گوش ندین میخوان مرغ وگوشت افقط برای خودشون بخورن واگرما بخوریم مسموم میشیم لعنت به این آدمهای دغل باز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۷
دوستان فقط یک دقیقه زمان
مگر نمی گوید اقتصاد اسلام و غیره
خوب باید طرف حوزه و غیره خونده باشه یا بلد باشه چطور جمع اش کنه همتی اگر کاری بلد بود توی دوران خودش می کرد دوستان به فکر پدری باشید که شب شرمنده زن و بچه اش است الان وضع مملکت خرابه من با تمام دوستان اتمام حجت کردم درست انتخاب کنید واقعا خیلی سخته زندگی با این وضع کرونا و این شرایط اقتصادی .
موقعه رای دادن به فکر خودتون نباشید به فکر همه باشبد ایت تصویر بیاید جلوی چشمتون که سفر ای خالیه و ...
گول ظاهر نخوردید
سخته انتخاب ولی درست انتخاب کنید
خواهش من به عنوان یک هم وطن اینه درست انتخاب کنه انتخاب همتی درست نیست چرا باید اون انتخاب بشه چه فکر برتری دارعه چه کار عالیه کرده بابا جان رئیسی جلوی مفسدهای اقتصادی رو گرفته سید اولاد پیغمبره اون جونای رو سر کار میاره بی کاری تورم همه ی اینا می ره حتییییی کرونا همه راحت میشم چند وقته مادرمو ندیدم دلم تنگه برایش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۰
خواهشن مسولیت به داد مردم برسید تورا خدا به فکر مستاجران باشید به خدا چهار ماه کرایه ندادم پنج ماه گوشت نخریدم سه تام بچه دارم این حق ما مردم ایران نیست ایران یه کشور سرمایه داره چرا اینهمه فقر باید تحمل کنیم خدا جواب باعث وبانیشو بده مسولیین کلاهتون بالاتر بیندازید حق بچهای ما خوردن نداره خدا بالاسر میبینه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۴
اللهم عجل لولیک الفرج
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۱
سلام تو تبریز مرغ کیلویی ۲۴۵۰۰ تو همه مغازه ها هم هست
تحفه
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۹
از این به بعد میام تبریز مرغ می گیرم بازم می صرفه از اصفهان تا تبریز راهی نیست فقط یه دو کیلو اضافه تر می خرم.یاشاسین تبریز
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۷
سلام. چهاردوره از ریاست جمهوری که تموم میشه ازاول انقلاب ارزش پول ایران هی داره کم میشه دوره بعد احتمالا حداقل ۵۰هزارتومن برابر با ۱ دلار چرا واقعا کاندیدها بحث برای ارزش پول ریال نمیکنن . ما همینو متوجه نشدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۶
برید رای بدید همه چیز ارزون میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۹
سلام کسی به فکرملت نیست هرکسی کارخودش میکنه وقتی کسی مسول نباشه همین طورمیشه روزبه روزجنسا میره بالامگه مشکل مردم مرغ تنهاهست سفره هابه لطف مسولین شده نون خشک یه کارگرساده تمام نیازهای خانواده اش رونمیتونه تامین کنه حالابحث رومرغه مگه مرغ تنهاگرون شده خدالعنت کنه باعث بانی این گرانیها
ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۳
به ...،همه دستشون توی یک کاسه هست ازسید خداگرفته تابه بقیه برسه.ریس جمهورهم ازقبل تعیین شده همین سید خداهست که داری ازش طرفداری میکنی.هرکس انتخاب بشه اوضاع روزبه روز بدترمیشه نه بهتر.حالا ببینیم تعریف کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۸
هرکس رای دادیعنی به خودش خیانت کرد.همین بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
شما وامثال شما با رأی ندادن هم به خود خیانت می کنید و هم به دیگران
حتما خیلی وضعیتتون خوبه که مثل غربی و سلبریتی ها قصد تخریب همه چیز را دارید
کریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۲
سلام ،صبح بخیر این آقایان ازکی تاحالا دل سوز مردم شده اند اینا چهل سال هستش که پدر مردم درآورد ه اند اینا همه مسولیت داشته اند درطول این چهل سال چه کاری برای پیشرفت ایران کرده اند مردم و گرسنه نگه داشته اند حالا قول پرداخت یارانه بیشتری می دهند شما به جای اینکه ماهی به مردم بدهید به ملت ماهی گیری یاددهید حرف هایشون همه دروغ است فردا هرکدام از اینا رئیس جمهور شود فقط درفکر خودشون هستند هرمشکلی هم باشد به حساب آمریکا و تحریم میزارن ببین یکی از اینا بحث سیاست خارجی می کنن دروغ دروغ است باور نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
رای ما فقط محسن رضایی چون حرفش حرفه، همانطور ک 8سال جنگ دفاع مقدس ازخودشو خانوادش گذشت و جونشو کف دستش گرفت ووایستاد جلوی توپ و تانک و خمپاره تا امثال شماها آرامش داشته باشین و ناموستون دست عراقیا نیوفته
ع
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۶
من ک رای نمیدم..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۹
،،،
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۵
اینم از دولت تدبیر امید ولی این بدان پای صندوقهای رأی میایم ورای خودم را می دهم ولی شما دولت بدترین دولت ...دولت هستید
احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۵
نویسنده این متن دیوانه ای بیش نبوده .رای ما فقط رئیسی درود به زاکانی سلام به احمدی نژاد و جای امام خمینی خالی که این ببینه چه کردن با خون شهدا و انقلاب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۶
مردم مقصرن خودرو مسکن مرغ گرون میشه مردم بیشتر میخرن ارزون بشه نگاهش نمیکنن تاکی جیب پرکن دلال و دولتی هاباشیم
مرغابی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۷
مرغ زیبا چه کم از مسکن و ماشین دارد؟
مرغ قدقد چه کم از قیمت بنزین دارد!
گفته خنزیر طیور است جناب قدقد
این طیور از چه کم از میوه شیرین دارد.
همه بیچاره شدیم از دم تدبیر و امید
سفره ی ما چه کم از سفره رنگین دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۷
مرگ بر آمریکا،مرگ بر اسرائیل،خخخخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۱
بقران من ای۲هفته ک مرغ ندارم برنج ندارم گوست ندارم زورم نمیرسه بخرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱
وقتی مرغو تو سینک ظرفشویی تمیز می شوری وبسته بندی می کنی وبعدش سینگ ظرفشویی روباواکتس ومایه ظرفشویی تمیز می شوری وبعدهم که مرغ پخته می شه میکروبی دیگه باقی نمی مونه این حرف ها یعنی چی که به خورد مردم می دین خجالت بکشین بااین مسولیتتون
کتایون
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴
با درود.همه از گرونیا وسختی خا کلافه ایم.اما .مردم هم در اداره کشور سهیمند .اگر باهم بسازند ،اگر منطقی فکر کنند ،اگر فقط بفکر جیب خودشون نباشند.همه در یک قایق نشسته ایم وپاروزن را مقصر میدانیم.چرا؟
باید اهرمی باشد که هر کسی خدمات خود را بهر قیمتی که دلش خواست نفروشد.فکر میکنم آقای رییس الساداتی،بتوانند،این مشکل را حل کنند،البته همکاری مردم و هموطنان هم شرط است.
دوستان عزیز ،بگزارید خیالتان را راحت کنم .اجنبی واجنبی پرست،نمیتوانند دلسوز ما باشند.چرا که در زمان هشت سال دفاع مقدس ،پشت این مردم را خالی کردند وبرطبل معاندان کوبیدند.همه چی داریم اما باید بدانیم چگونه استفاده کنیم.
ما از رییس جمهور آینده میخواهم واقعا مشکل مسکن را در درجه اول حل نمایند وتکلیف مردم را روشن نمایند،میخواهم پر قدرت ومسلط به امور .جدی وواقع بین باشند.انشاالاه هر چه زودتر مشکلات برطرف خواهند شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶
انتخابات همش نمایشی و سرگرم کردن مردم است از قبلا رئیس جمهور انتخاب شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷
گرانی کالاها برای فروشندگان بظاهر سود آور است اما آنها نمی‌دانند که وقتی بعلت گرانی بسیار ؛ توانی برای خرید مردمی وجود نداشته باشد و فروش تولید کننده به صفر برسد بیکباره عرضه کننده دچار خسارت‌های کلان و ورشکستگی خواهد شد ... پس همان بهتر که فروشنده و تولیدکننده به سود اندک قانع باشد ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
خاک تو...که داری رئیسی و تبلیغ میکنی چه سیدی چه اولاد پیغمبری چه... بود اسلام هم مال اوناست ماانسانیم رای نمیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
درود بر تو
اسی
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
کی گفته اولاد پيغمبر هستند چطوری ثابت می‌کنند اولاد پیغمبر هستند این ملت خاک برسر خدا زده نگاه کنه روحانی اومد چکار کرد که الان رئیسی بکنه بخداقسم حرف مفت می‌زنند اینا رئیس جمهور بشن بعد فراموش می‌کنند مردم چه مشکلی دارن چه دردی دارن...

تا جایی ما شنیدیم ملا مولوی شیخ نباید در کار حکومت سیاست خودشان را قاطی کنند ولی الحمدالله کشور ما همش مولوی شیخ خودشان را با سیاست قاطی کردن کار مولوی شیخ امور اسلامی هست نه سیاست... فقط نگاه کنید حال ملت ازین بدتر میشه حالا ببینید
یاری
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
با سلام اینجا ایلام کسیمرغ نمی خرد چونکه گوشت گوسفند ارزانتر است یک گوسفند 20 کیلویی می فروشند 700000 دو خانواده یکی می خرن تقسیم میکنن و دیگه کسی سراغ مرغ نمی رود چون گوشت گوسفند اررانتر است خیلی هم خوشمزه
اسی
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
هیچی ارزان نمیشه خودتون نگاه کنید چندبار دولت قول داده همه چیز را ارزان میکنه همین مرغ را نمیتونه ارزان کنه و به قیمت قانونی بده پس چه دولتی هست که نمیتونه جلوی گرانی را بگیره واقعا از دست اینا چیزی برنمیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مسولین بیان بگین مرغ نخورین مریز میشید
اسی
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
مسئولین فقط بفکر خودشان هستند بخداقسم یک شب نداری نکشیدن مثل من تو سفره من تو خالی هست ولی سفره مسئولین رنگا رنگ هست ولی ما ملت ایران یه ملت بدبخت خاک برسریم به اینا اعتماد کردیم فقط نگاه می‌کنیم که هرکاری باما کنند آخر طوری میشه همین نان خشک را نمیشه تهیه کرد
اسی
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
اگه حرف حرف مسئولین باشه میگند هیچی نخورید...

این بلا را خود ملت خاک برسر سر خودشان آوردن الان تحمل کنند شاه را بیرون کنند اینا را آوردن الان زجر بکشید حالتان را خدا ازین بدتر کنه... دلم پره چرا باید شرمنده زن بچه هایم باشیم کشور این قدر معدن داره این قدر مرز داره وولی میگند کشور هیچی نداره ووو خب همه چیز از معدن بیرون می‌کنند می‌فروشند به دیگه کشورهای پول اینا کجا میره این قدر پول از مرزها درمیاد کجا میره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
فقط مرغ مسخره کردید خودتونو یه کارگر هیچی نمیتونه بخره میوه قیمتش سربه فلک کشیده سفره ها خالی شده مرد شرمنده زن و بچه اشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
سلام.ببخشید مرغ چیه؟؟؟باهاش چکارمیکنند؟؟؟
امیر
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵
سوارش میشن به مسافرت میروند
شروین
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
طبق سوابق
اینها هر چی گفتن باید برعکس عمل کنیم

مگه بورس و .... رو یادتون رفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
واقعا مردم نجیب سیستان و بلوچستان خیلی سختی می کشند از هوای گرم و بی آبی و گرد و خاک گرفته تا بقیه چیزها نبود کار و کاسبی اونوقت نکن چرا کار گازوئیل میکنند پس چکار کنند
مرضیه
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
نمیدونم چرا هروز سر سفره ما فقط نون و چاییه
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
خدالعنت کنه کسی که جنسهاروگرون کرده مردم بیچاره خسته شدن به خداخودشون وضعشون خوبه براشون مهم نیس که ماها چقدرسختی میکشیم خداازشون نگذره
رنگین کمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
مردم کمی خوردن گوشت و مرغ رو بزارین کنار به گیاه خواری روی بیارید تازه برا سلامتیتون هم خوبه...
اسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
شهرستان میرجاوه مرغ کیلو 50 تومن هست این دولت مردان چه غلطی میکنند یه نگاهی کنند بعضی از مردم حتی چند ماه هست گوشت مرغ نخوردن یعنی هزینه خرید مرغ را ندارن بفکر مردم باشید واقعا این ملت خاک برسر هستند که به اینا اعتماد کردن به اینا رای میدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
هشست سال پیش که با سوت و رقص و پایکوبی روحانی را انتخاب کردید باید منتظر این اوضاع هم باشید ایشان با ... و .. و ... توانست مردم را گول بزند و رای بیاورد حالاهم همتی همچنین کار را می کند. دوباره گول نخورید خدا از شما نخواهد گذشت. رئیسی تنها فردی است که می تواند با قاطعیت خود مملکت را نجات دهد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
فقط رضای رای میدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
بیچاره مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
...
واقعا از ماست که بر ماست.
مردم شدن عروسک خیمه شب بازی اینا.
مرگ بر این آزادی که شما به مردم ایران دادین.
شما رو باید شب ساعت 9 گذاشت دم در.
..
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷
حرام حلال سرتون نمیشه این حرفو میزنین شما نشسته گندشو دراوردین ...والا یه لطفی بحال کسی که نداره بی افتین ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۹
اینجامرغ کیلویی ۳۶هزارتومنه،خدا بزنه توسرتون وخیر نبینیداز زندگیتون نسل اندرنسل
وحیده
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
وقتی ملاک رآی دادن ما،آزادی حجاب و رفتن خانمها به ورزشگاه شد،باید نتایج آن راهم ببینیم.خدا تنبیه مان کرد.این بار با چشم باز به خادمان ملت رای میدهیم.به امتحانش می ارزد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
سلام چرا به مردوم انقدر دروغ می گوید چرا خجالت نمیکشید خدا یا مرگ ان کسانی را که مردوم رو با زیچه قرار میدهند زود برسون خدا زلیتون کنه به حق فاطمه زهرا
اقا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
من موندم این دشمن کجاست، که دقیقا روز انتخابات پیداش میشه و میگن اگر شرکت نکنیم خوشحال میشه؟

▪️وقتی مردم تو صف مرغ، روغن و برنج هستند، دشمن خوشحال نمیشه؟
▪️وقتی میوه را از باغدار زحمتکش کیلویی 2 هزار تومن میخرید و بدست مصرف کننده بالاتر از 20 هزارتومن میفروشین دشمن خوشحال نمیشه؟
▪️وقتی ثانیه به ثانیه ارزش پول ملی کم میشه، خوشحال نمیشه؟
▪️وقتی برای بی کیفیت ترین خودروی دنیا با قیمت بهترین خودروی دنیا یک سال تو نوبت باشی خوشحال نمیشه؟
▪️وقتی از وزیر کشور پرسیده میشه چرا تیر به سر معترضین شلیک شده، میگه به پاهاشونم زدند، خوشحال نمیشه؟
▪️وقتی بچه اون احمق خانمی که از دیوار سفارت دشمن رفت بالا(و بقیه) حالا پسرش داره تو لانه شیطان درس می خونه، کار می کنه و زندگی میکنه، دشمن خوشحال نمیشه؟
▪️وقتی کل دارایی مردم رو تو بورس به فنا میدید و مال خود میکنید دشمن خوشحال نمیشه؟
و ...

فقط اگه تو انتخابات شرکت نکنیم خوشحال میشه؟
مردم رو چی فرض کردید؟ خودتون هستید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۲
یه مرغ نازی داشتم
خوب نگهش نداشتم
..... اومد و بردش
گرون به ملت فروختش
ملت کجای کارید؟
خوب و بد ، خود شمایید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: