وام ۱۰۰ میلیونی قرض الحسنه با بازپرداخت ۲۰ ساله تصویب شد + جزئیات | وقایع روز
کد خبر: ۱۳۳۰۰
تاریخ انتشار: يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - 13 June 2021
کارمزد این  وام ۵ درصد است و بازپرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی ۲۰ ساله است.

وام 100 میلیونی قرض الحسنه با بازپرداخت 20 ساله تصویب شد

وقایع روز ـ سرویس اقتصادی؛

بر اساس اظهارات مسئولان یکی از نهادهای انقلاب اسلامی وام ۱۰۰ میلیونی قرض الحسنه (با کارمزد ۵ درصد) و بازپرداخت ۲۰ ساله به تصویب رسیده است.

 وام ۱۰۰ میلیونی قرض الحسنه مذکور جدید از جمله تسهیلات مفید برای روستائیان و یا همچنین افراد متقاضی ساخت مسکن در روستاها به شمار می رود.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که مسئولیت نوسازی و بهسازی خانه های روستایی را به عهده دارد از افزایش وام‌ساخت مسکن روستایی به ۱۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله خبر داده است. اقساط این وام به صورت بلند مدت بوده و سودی به این وام تعلق نمی گیرد و تنها ۵ درصد به عنوان کارمزد از وام‌گیرندگان دریافت می شود.

حمیدرضا سهرابی اظهار کرد:‌ سقف تسهیلات بهسازی مسکن روستایی ۵۰ میلیون تومان بود که با پیشنهاد بنیاد مسکن و تصویب هیئت دولت به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.


بیشتر بخوانید: پرداخت یارانه نقدی به متقاضیان از تیر ۱۴۰۰


متقاضیان وام 100 میلیونی

وی با بیان این‌ که کارمزد این  وام 5 درصد است، افزود: بازپرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی ۲۰ ساله است. سهرابی  تصریح کرد:‌ توزیع بانکی و استانی این تسهیلات با همکاری بانک مرکزی تنظیم و ارسال شده است.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن بیان کرد:‌ متقاضیان دریافت این وام از حدود ۲۰ روز دیگر می‌توانند با مراجعه به ادارات بنیاد مسکن استانی تشکیل پرونده بدهند.

با توجه به اظهارات مقام مسئول بنیاد مسکن میزان قسط ماهانه وام ۱۰۰ میلیون تومانی ۶۵۹ هزار تومان است و در مجموع سود این وام ۵۸ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان خواهد بود اما به نظر نمی رسد تسنیم میزان قسط و مجموع سود این تسهیلات را صحیح نوشته باشد چرا که در این صورت کارمزد این وام بیش از ۵ درصد خواهد بود.

وام ۱۰۰ میلیونی قرض الحسنه با بازپرداخت ۲۰ ساله تصویب شد

ضمانت تسهیلات ۱۰۰ میلیونی

بد نیست بدانید تسهیلات مسکن روستایی تنها وام در ایران است که ضمانت آن  بسیار ساده و به صورت سفته زنجیره ای قابل انجام است. به این شکل که سه متقاضی با امضای سفته برای یکدیگر ، ضامن هم می شوند و نسبت به دریافت وام اقدام می‌کنند.


بیشتر بخوانید:

وام اجاره مسکن برای تهرانی ها 70 میلیون و بقیه شهرها 40 و 25 میلیون تومان شد/ مهلت ثبت نام تمدید شد

مستاجران در چه شرایطی باید واحد مسکونی را تخلیه کنند؟ / سه مصوبه ستاد کرونا


با این‌وام صاحب خانه شوید

اما سوال اصلی این است که با چنین وامی ، چطور می توان صاحب یک ویلا شد؟ در پاسخ باید گفت بسیاری از شهروندان تهرانی یا شهروندان دیگر شهرها اصلیتی روستایی دارند به این معنی که یا خود زاده روستاهای کشور هستند یا پدر و مادر روستایی دارند. این تسهیلات برای چنین افرادی فرصت آفرین است به این معنی که این افراد معمولا برای تملک زمین در روستای خود نیازمند پرداخت پول چندانی نیستند و حتی برخی افراد در روستای خود زمین موروثی برای ساخت خانه و ویلا دارند اما امکان پولی برای ساخت آن ندارند.

تسهیلات مذکور می تواند به کمک این افراد بیاید و با مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن روستایی مراحلی مانند دیوار کشی، فونداسیون و سفت کاری یک بنای کوچک و جمع و جور  را به پایان برسانند و بعد از آن با پس اندازهای خود به تدریج خانه را تکمیل تر کنند.

گزینه دیگر این است که یک خانه کوچک و فرسوده را در روستای خود به قیمت مناسب خریداری کنند و بعد با استفاده از تسهیلات ۱۰۰ میلیونی این خانه را بهسازی و نوسازی کنند. گزینه بعدی این است که خانه های روستایی به ارث رسیده به برخی افراد که فرسوده و به حال خود رها شده اند را می توان با این تسهیلات مرمت و قابل سکونت کرد.

منبع: تسنیم
نظرات کاربران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱
راست میگن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷
آخه این چه وضعش هست تسهیلات به روستایی ها می دهند میان شهر خونه میخرند شغل شهری ها را هم تصاحب میکنند متاسفانه این رویه از دوره احمدی نژاد شروع شد عامل گرانی منازل شهری همین خرید روستاییان بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
مگه شهر ارث پدر شماست که روستاییها نباید بیان و زندگی کنن تو شهر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
بله روستاییان هم از وام و تسهیلات و امکانات شهرها استفاده می کنند و هم در شهرها ساکن شده و هزاران شغل کاذب راه اندازی میکنند .هم روستایشان را ترک و موجب تخریب روستاها می شوند و هم با حضور در شهرها به ایجاد مشکلات اجتماعی بطور وسیع دامن میزنند . دولت آینده باید بر اساس کد ملی محدودیت شدید برای بی انضباطی گسترده مهاجران اقدام لازم را بعمل بیاورد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲
مگه شهرو خریدین این شمایید که از شهر به روستاها روی آوردید توی روستا ها هیچ نو بیماری نیست ولی شماها همه رو با خودتون میارید بیشعورا
سعید
| Iran (Islamic Republic of)
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴
این وام رو باید بدین به تهرانی ها که باهاش بتونن از روستایی ها گوشت و میوه و خشکبار بخرن ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۸
نه ارث پدر شماست نه فرهنگو شعور شهرو شهرنشینیو دارید نه برای بقیه احترام و ارزش قائلید تو دهات که همه چیتونو دارید ما هم ار دستتون میخایم پناه ببریم به دهات آزار و اذیت میکنید شهرم که قصب کردید دیگه چی از جونه ما میخاین
علی
| Iran (Islamic Republic of)
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
وام بده روستایی که تو روستاش خونه بسازه وروستاها اباد بشن ...که روستاهامون وکشاورزیمون نابود نشه ...
کیا
| Canada
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
خب دیگه چی؟ یه باره بگو روستاییا کلا بدبخت کردن شهریارو!!!
والا خیلی از شهری هارو میشناسم رفتن روستا زمین خریدن واسه کشت و کار،همون روستاییه مجبور بود برا اون خان کار کنه،اون توی شهر عشق و حال کنه ....
خلاصه کلا کامنتت چرت بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
ببخشید جد واباد شما اهل کجاست فکر نمیکنی خودتون هم روستایی هستین از کجا امدی به نظرت که ادا شهری هارو در میاری عفت کلام داشته باش فرهنگ داشته باش روستایی ها نباشن تو و ادامی امسال تو از گشنه گی میمیرن یادت نره
افسوس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۶
زمان شاه اگر یک روستایی بدون دلیل میومد شهر پلیس هم دستگیرش میکرد هم جریمه برید از بزرگهای روستایی بپرسید شاه میدونست چه آفت بزرگی توی ولنگار شدن مهاجرت روستاییان به شهر هست انقلاب که شد همه روستایی ها با گاو و خرهاشون اومدند شهر من یادمه که یکی ازشون ناراحت بود که سگشو نیاورده شهر اوایل حتی نون محلی هم توی خونه می‌پختند داخل کوچه هیزم می‌شکستند اون هم با تبر چشم سه چهار نفر از اهالی رو با تلاشه هیزم در آوردند خلاصه مصیبت کشیدیم تا فرهنگ شهر نشینی رغبت پیدا کنند آخرش هم یاد که نگرفتند هیچ ما مجبور شدیم مثل اونها بشیم چه دخترها از شهر گرفتند دوسه ماهه طلاق دادند چه و... چون اغلب کارگر ساختمانی بودند از اون سالها نه دیوار راستی بالا رفت نه خونه خوبی ساخته شد همه دیوارها کج و کوله هر کاری هم کردند بماند الان هم بچه هامون شهری هستند و تمام شغلها رو گرفتند در اصل شغلهای اداری هم به عنوان مشاغل دومشون محسوب میشه شغل لواسون کشاورزیه ای خال به گور اون که اینها رو خراب کرد توی شهر
هادی
| Iran (Islamic Republic of)
۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
من بچه شهرم.. ولی همین شهری ها میرن همون روستاها برا تفریح و گند میزنن به دسترنج یکسال همین روستایی هایی ک میفرمایید... چون شهری هستن به خودشون اجازه میدن هرجوری دوست دارن به حق و حقوق روستایی ها تعرض کنن.. این حفی ک میزنی برعکسشم هم هست... میرن روستا و بخاطر خوش گذرونی تابستون یا آخر هفتشون باغ و ویلا میسازن و باعث گرونی بیش از حد باغات و زمین ها و خونه ها شدن... منطقی برخورد کن دوست عزیز...
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
بله من هم تایید میکنم که روستایی وام میگیردو در داخل شهر خانه میخرد و بودجه مملکت را به تاراج میدهند در دوره احمدی نژاد در روستای بزرگ ما اکثر افراد وام گرفتند و پس ندادند و الان اکثر انها در شهر خانه داشته و در روستا نیز ویلا ساخته و ان فرد شهری هنوز بلاتکلیف است که چه بکند
سیاوش
| Iran (Islamic Republic of)
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
چرا وقتی نمیدونی حرف الکی میزنی. این وام مرحله به مرحله هستش . به این صورت که اول یه بخشی رو‌میسازی کارشناس میاد میبینه بعد یک سوم از وام واریز میشه و همینطور تا اخر ادامه داره و عملا نمیشه غیر ساخت خونه پول وامو خرج چیز دیگه ای کرد. در ضمن شهر ملک شخصی شما نیست که طلبکارانه حرف میزنی و اینو بدون روستایی بودن یعنی اصالت
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
قابل توجه مسئولین محترم: یک حرف کارشناسی
این وام شما باعث شده افراد از شهرها بروند در روستاها با این تسهیلات زمین بخرند و بسازنند جهت خوشگذرانی نه مهاجرت و باعث گرانی کاذب شوند در روستای ما زمین متری 6 میلیون می باشد و در حالیست که در 2 سال گذشته 25 هزار هم نبوده است خواهش می کنم اگر هم وام می دهید به ساکنین دائمی و خود روستائیان بدهید و مطمئن باشید روستائیها نیز از این وضعیت ناراضی هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
برای وام ازدواج چک و هویت همسایگان رو از آدم میخواد مگه به این راحتی وام میدن چرا وضعیت جامعه ... ایران طوری باشه که مردم به بانک اسلامی... محتاج باشه .اونم این کشور ثروتمند ... سوریه لبنان و عراق لیبی و مسعولانی بی عرضه ما درو بر مردم خودمان نژاد خودمان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۱
اسمش وام ازدواج ۴ درصد هست ولی ۲۶ درصد سودشه مثلا اگه ۱۰۰ میلیون وام ازدواج بگیرید باید ۱۲۶ میلیون پس بدی و همون اول هم ۹۶ تومن میزنن به حسابت این لاشخورا از همه طرفش میزنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
اما خوبه به نظر من اینجوری مهاجرت از شهر به روستا پیش میاد و بار جمعیت از پایتخت کم میشه
هادی
| Iran (Islamic Republic of)
۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
ی جوری میگی پایتخت انگار واشنگتن یا پاریسه.. همین درپیت آباد تهرانه دیگه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
مردم مگه میخوان قبر بخرن این مبلغ رو شوخی میکنید 100 میلیون بااین ماشین اشغالی هم نمیشه خرید یا قیمت زمین وساخت وتجهیزات رو نمیدونید یا از عوارض شهرداری ووعوارض نظام مهندسی وهزینه اموزش پرورش که نمیدانم برای ساخت چه ربطی به واریز برای اموزش وپرورش هست مدرسه که سهم دولت است پوشش دهد یا مردم یا خیرین گرفته میشه پس دولت این وسط چکار هست برید خوب تحقیق کنید این وام برای زمان یاعهد تیر کمون شاه خوبه نه الان که برنج نیم میلیونه حتی پول کارگر ساخت خونه هم در نمیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
مگه روستاییان ... هستند شما اعتراض دارین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
تسهیلات میدهند میروند ویلا درست میکنن
محمود زالی تهران
| Iran (Islamic Republic of)
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۰
ببخشید من بچه تهران هستم هیچ فرقی برای من ندارد روستا یا شهر همه مال ایرانیم پس لطف به خودمون بکنیم بهم توهین نکنیم تهران هم ده بوده وهمین الان هم محله من دولاب که من متولد شدم کشاورزی می کنند سبزی کاری است،حالا این وظیفه دولت است که همه را با مدیریت خودش رازی نگهدارد وامی که یک روستایی بتواند راحت زندگی کند شهر نمی آید.چون راحت است بر عکس هم شهری اگر توان زندگی در تهران را داشته باشد جائی نمی‌رود چون همه جای را دوست دارند که زادگاهشان میبآشد.وپدرومادرواقوامش هستند راحت است. علی یار همه ایرانیان عزیزم.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
شما چقدر ساده‌ای این یک کلاهبرداری مدرن است کمی که جلو تر بروی وشرایط رابپذیری آنوقت میفهمی چه کلاه بزرگی سرت کردهاند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
مهم اینه که این وامها رو به کی میدن ؟... به نور چشمی ها یا کارمندان بانک و ... ما طبقه بی پول و بیکار وام می‌خوایم چیکار ؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
فعلا که هنوز وامی دریافت ننموده و نشده یک نفر شهری اعتراض کرد مردمومن با صد میلیون تومان ۵۰متر زمین در روستا نمیشه خرید چه برسد به شهر که ۲۰متر زمین در گوشه ای از شهر های کوچک هم نمی‌شه
آقای شهری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
چه قانونی است که روستایان هم تو روستا بخورند و هم تو شهر هم کشاورزی داشته باشند و هم شغل تو شهر بابا بیان تو شهر ما میریم تو روستا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۷
حرف مفت چزا میزنی
نبی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
مگه میشه با صد میلیون خونه روستا خرید پول رهن روستا میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
باصد میلیون تو روستاهم نمیشه کاری کرد بااین تورم و گرانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
خدا لعنتت کنه شمارو که ما مستاجرا داخل شهر از اینکه باید این همه اجاره خونه بالا بدیم وام بیست میلیون میخواین بدین خدا ازتون نگذره چقدر ما از دست یه مشت ادمای که سختیهای زندگی مردم رو نمبینین بکشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
به روستاییان وام بدهید آزادانه بیایند وضعیت اقتصادی شهرها را به هم بریزند؟ آیا نتیجه این پولپاشی ها را در شهرها ندیده اید؟
...
| Iran (Islamic Republic of)
۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
برعکس این موضوع بیشتر صادقه... شهریهایی ک فکر میکنن روستا ارث پدرشونه و هر جوری دوست دارن به حقوق روستاییها تعرض میکنن
رویا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲
خیلی هم خوبه،ما تازه ازدواج کردیم تو شهرمون نتونستیم زمین بخریم مجبور شدیم از روستا بخریم با این وام میتونیم تایه حدی بسازیمش،خدا خیرشون بده
Abadiyan
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷
روستای ما چندتا خونه مسکنی دادن به پیمانکار فقط دیوارش ساخته و همینجوری به حال خودشون رها کرده کسی هم نیس پیگیری کنه و ما هم نمیدانیم کجا پیگیری کنیم تو شهر که نیکشهر هس تو ادارش هیچکی پاسخگو نیس چون با پیمانکار همدستن و نمیدونم کجا باید این حرفارو گفت که واقعآ دنبال پیگیری باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
همش حرفه ببینید این وام به نور چشمی ها میرسه شک نکنید برای من و شما چیزی نیست دلخوش نباشین
ن
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱
توروخدااینقدرروستاییان رومرفه نکنیدوشهریهای بی خونه روفقیرنکنید ماهم روستاداریم وهمه شون وضعشون ازماشهریها بهتره بااین وامهای کم سود خوش میگدرونن یاتراکتوردارن یاماشینهای سنگین بادرامدهای زیاد .وماهیچی نداریم
ناشناس
United States of America
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰
بازهم سیاست غلط شما اهدافتون فقط بااین قبیل کارها پولپاشی به جاهای هدفگذاری شده جهت پشتیبانی ازنظام و بقای نظام است درصورتیکه شهری ها وطبقه متوسط را باید نگه داشت که در اکثریت هستند و میتونند بقای نظام رابه مخاطره بین ازن درواقع بااینکار ها تون اینا را بدهکار ورفتار میکنید که تا 20 سال فقط بفکر کار و قسط دادن باشن وقت نکنند که دنبال سیاست وبراندازی بروند دراصل این نوعی جیره خواری است منتها پولو ازشون گس میگیرن 5 درصد هم سودشو میگیرن سود را اون دسته ازجیره خواران می‌برند که هم حقوق ماهانه دارند هم وام بلاعوض بهشون میدن اینکارها بجز اینکه اون روستایی گرفتار بشه کار دیگری نمیتونند بکنند یعنی حدود باید ماهی 1.5 میلیون قسط بدهد تا 20 سال دکتر ازروزگارتون درمیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۳
واقعا تو شهر که نمیشه خونه خرید روستا هم یه ۲۰۰ متری زمین میگن ۵۰۰ میلیون اخه از کجا زمین بخریم بعدم بنیاد مسکن میگه خودت اول شروع به ساخت کن تا کمی از مبلغ وام واریز بشه
مهدی احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۶
با سلام . چرا وام به تاکسی های فرسوده کشوری داده نمیشه . بخدا از بس خرج ماشین فرسوده کردیم دیگه کم اوردیم . چرا فقط به تاکسی های شهر تهران ان هم مبلغ کم و به شهر های خارج تهران که نزدیک به تهران هستیم هیچ وامی با کارمزد پایین داده نمیشود . ایا تهرانی ها طافته ی جدا بافته هست . بخدا طلا همسرم رو فروختم خرج ماشینم کردم . چرا به فکر ما نیستید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۷
آخه وقتی که توشهرمن38سال که مستجرم هستم بدادماهابرسید ماشاالله روستایها وضع شأن خیلی هم خوبه ‌.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۶
بعد ۸ سال الان وقت انتخابات زیادی ولخرجی نکنید کم میارید اونم وعده سر خرمن.بعدم بلایی سر مردم میارند که تو این گرانی بایستی این پول را بابت پروانه و نقشه کشی و هزار دوندگی دیگه بدهید دهیاری و مهندس نقشه کش و ....تهش میمونه ی بدهکاری ۲۰ ساله شمل دلتون برای مردم نسوخته
حبیب الله حسینیان
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۳
سلام ۱۳۹۷کلاته المجوق بخش مرکزی شهرستان فریمان . ۷خانوار ۳نفررزمنده وجانباز ازبنیادمسکن فریمان تقاضای پروانه ساختمان روستایی کردیم...چون زیر۲۰خانوار.دهیاری وشورای نداریم، زیر نظر فرمانداری پروانه ساختمان روستایی صادر میشود.بنیاد بازدید ...وفرمانداری وهمه نهادهای زیربط موافقط وامضاء کردند .پول حساب های مختلف واریز. مهندس ناظر و.... گفتند شنبه۱۷ فروردین ۱۳۹۸ مراجعه پروانه بگیرید زمین راباهزینه خو دمان طبق دستور آماده سازی ...زنگ زدند مدارک تکمیل امضاء فرماندار محترم و سایرین آماده شنبه پروانه ساختمان روستایی حاضربگیرید وام و....تا امروز ۲۲خرداد ۱۴۰۰ می دوم .هنوز خم یک کوچه هستیم. انهم فروردین فرماندار محترم همه جایگاهاوادارات دخیلراجمع کرد وجلسه....همه قول همکاری دادند...خودم نماینده روستا شدم.نامه را اب استان و مشهد آوردم...مهندس به نام سلیمی کارا تاحدودی به اخر رساند.گفتند مریض شده ۲ماه بعد بیا اسرار دیگری انجام دهد ...خلاصه ۳ماه گذاشته و همان مهندس سر کار بعد نقاهت آمده کار را دنبال کرد ...هنوز نهضت ادامه دارد..روزنامه. خبر نگار. صداوسیما بازرسی کل کشور ۰نهاد ریاست محترم جمهوری اسلامی....یا هر انسان آزاده ...یاهرکدام۷نفر کاندیدا وستادهایشان مدعی خدمت به ایثار گران هستند شماره تماس بگیرید ۰۹۱۵۹۲۲۲۴۰۹حسینیان
وفااز مهاباد
Singapore
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
یعنی چی روستایی وام رو میگیره میاد شهر خونه میخرد؟من ناطر بنیاد مسکن هستم ما وام رو درصورتی میدهیم که روستایی عزیز خونه درست کند و در۴مرحله هم تااتمام ساختمان وام رو پرداخت میکنیم و شدیدترین نظارت هم برساخت ساختمانهای بنیادمسکن داریم .در ساختمانهای تحت نظارت ما تمام نکات آیین نامه ۲۸۰۰رو رعایت میکنیم و باساختمانهای شهری قابل مقایسه نیست
سلام
| Iran (Islamic Republic of)
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۱
آقا بررسی کردید که اون روستایی که میاد وام میگیره ساکن اون روستا است یا میخواد ویلا برای تفریح بسازه به خدا نه یا خودت ذی نفع هستی بلب
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
رای ما رئیسی
ح
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
هر چه میگن راست نه کج
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
خدا لعنت کنه اون نمابندههای که بدون فکر رای به همچین طرحهای بیخودی میدن یه مشت دهاتی ندیده میان تو شهر زندگی برا خودشون درست میکنن ما شهر یا هم باید زجر بکشیم خدایا ایکاش یه کمی عقل به مسئولین مملکت میدادی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
سلام وقتتون بخیر ببخشید من به عنوان یکی از جوانان این کشور یه جمله کوتاه دارم خدمت مسولان محترم . چرا وام ازدواج زنجیره ای نمیشود لطفا ما جوانان حیران مانده ایم ضامن کارمند نداریم لطف بفرمایید چه کنیم
بهرام
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
سلام این وام ۱۰۰میلیونی در مورد ضامنی که گیر نمیا صحبت کنید
امید
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
خداییش هر روستایی ده تاخونه داره توشهر....باعث گرونی هموناهسن....هی گوسفند میفروشن...هی وامهای دروغی میگیرن....چه خبره....بعد میان کرایهای نجومی میگیرن....اخروعاقبت این ادمهای...
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
سلام ترا به ما زنان که سرپرست خانواده هستیم بدهید من خودم سرپرستم چهار تا هم بچه دارم به رسول الله بریدم خدا براتون خوش بخواد اکر چنین کاری انجام بدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۸
سواد ندارین حرف مفت نزنیناین وام مرحله ای هس تا پی یه بخش تا ستون یه بخش تا سفیدکاری یه بخش وام روستایی میدن چشم دیدن ندارین بیایین روستا زندگی کنین شما شهریای مفت خور میرین پایین شهر زمین میخرین بعد چندسال چندبرابر میره ولی روستا ازاول به یه مبلغه
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۵
قربان فهم این رجاله های سیاسی،: ما که دیگه روستایی نداریم همشون توی شهر تشریف ... دارند یک پیر مرد پیر زن گذاشتند نگهبان اموالشان باشه تو روستا همه هم میدونندفصل برداشت تشریف میبرند روستا یک سری هم به خونه باغ خودشون میزنند ماشاالله همه هم که خونه ویلایی توی روستا دارند دولت جمهوری ...؟فقط استاد پول حروم کردنه اون از وام‌های خود اشتغالی روستایی که هیچ ثمری نداشت وبعد این همه مخارج برای آب و برق و جاده روستایی آخرش هم همه جمع شدند توی شهر ها ...به اوضاع مملکت ای که به این همه بی سیاستی و بی خوردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۲
لعنت به تبعیض و نا برابری...باز چه راهی برای دزدی و اختلاس هموار کردید،،، خدا نگذره از شما مسولان نا شایست...با دو فرزند مستاجر و بیکار شدم ،دریغ از یک همراهی و کمک،،، چنان در مسایل خود غرق هستید که از اوضاع مردم بی خبرید،،به فکر فقط چاپیدن این قشر ضعیف هستید
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۶
مسئولین که وضعیتشون مشخصه همشون پرازدوز وکلک ودغل هستن واسه مردم این مملکت متأسفم که همیشه مثله اینجا هنوز هیچی به هیچیه وهیچ خبری از این وام نیست اینجور باهم کل کل میکنن شهری وروستایی نداره هممون ایرانی هستیم مردم همه باید هوای همو داشته باشن مامردم ایران همیشه تواینجور وقتا خودمون همدیگرو ازپشت خنجرمیزنیمو هیچ وقت ایرانی جماعت باهم اتحاد نداشتن ونخواهیم داشت مسئولین هم ملتو شناختن واسبشون روهرجورکه میخان تو این مملکت دارن میتازن وازما مردم همیشه سواستفاده وسواری گرفتن. بیشترهوای همدیگرو داشته باشیم به ولله این به نفع تک تک هرایرانیه. به امیدعاقبت به بخیری ایران وایرانی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۷
مهاجرت از روستا به شهرهای بزرگ و تخریب روستاها از مقاصد اصلی دشمنان مشنرک مردم کشورماست . وجود روستاها رونق جمعیتی روستاها رونق اقتصادی و رشد وتوسعه کشاورزی و دامداری و باغداری و بهداشت و سلامت روستاییان مهمترین مسئله امروز کشور ماست که متاسفانه روستاییان عزیز با تصور اشتباه آینده ای بهتر از طریق کسب پول بیشتر در شهرها نا آگاهانه ریشه محکم و ارزشمندخود را که همان اقلیم و مزارع و خانواده و فرهنگ و زمین و احشام و صنایع دستی منحصر بفردشان را به دست خودشان تضعیف و به شهرها مهاجرت می نمایند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: