بدترین خبر ممکن از بازار دلار | وقایع روز
کد خبر: ۱۸۱۲۲
تاریخ انتشار: جمعه ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - 26 November 2021
قیمت دلار روز گذشته رشدی ناگهانی داشت و تا ظهر امروز بازگشتی ثبتی نکرد، انتظارات افزایشی در بازار دلار برجسته‌ بودند و برخی تحلیل‌گران دستاورد سفر گروسی به ایران را دلار 35 هزار تومانی عنوان می‌کردند.

بدترین خبر ممکن از بازار دلار

وقایع روز ـ سرویس اقتصادی؛

قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته برای اولین بار در سال جاری از مرز 29 هزار تومان عبور کرد. تحلیل‌گران معتقدند علت اصلی رشد قیمت دلار در روز گذشته بی‌نتیجه بودن سفر گروسی به ایران بود. مذاکرات احیای برجام هفته آینده از سرگرفته می‌شود و احتمالا خروجی سفر گروسی به ایران بر روند مذاکرات تاثیر منفی خواهد گذاشت.

تغییرات قیمت دلار در روز گذشته ناگهانی بود و در بسیاری از مواقع تغییرات ناگهانی قیمت بازگشت می‌کنند، اما قیمت دلار تا حوالی ظهر امروز حرکت معناداری به سمت عقب نداشت. قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات امروز 29 هزار و 20 تومان بود. قیمت دلار صبح امروز حول مرز 29 هزار تومان نوسان می‌کرد و بالای آن پایدار نبود، اما انتظارات افزایشی هنوز بر بازار دلار غلبه داشت و مانع افت معنادار قیمت دلار می‌شد.


بیشتر بخوانید: شاخص دلار و بدترین ریزش روزانه دو ماه اخیر !


اخبار بدبینانه در بازار دلار جلب توجه می‌کنند

وزن اخبار بدبینانه در شبکه‌های اطلاع رسانی مبادله ارز زیاد شده است و حتی اظهار نظرهایی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه دست خالی رفتن گروسی از ایران باعث خواهد شد قیمت دلار برای اولین بار رقم 35 هزار تومان را تجربه کند. البته امید طرفین برای احیای برجام هنوز کاملا از بین نرفته است، وزیر خارجه کشورمان حصول توافق با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را امکان‌پذیر می‌داند. نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز این کشور را آماده بازگشت به توافق و لغو تحریم‌های مغایر با برجام می‌داند، اما از طرف دیگر احتمال استفاده از گزینه‌های دیگر در صورتی که ایران به برنامه‌های هسته‌ای خود سرعت بخشد را مطرح می‌کند.

قیمت درهم عقب‌نشینی کرد

قیمت درهم در روز گذشته رشد شدیدتری نسبت به قیمت دلار داشت، به طوری که اختلاف بین قیمت دلار آزاد و معادل درهمی آن بزرگ شده بود، ظهر امروز درهم امارات با افت حدود 60 تومانی نسبت به عصر روز گذشته 7 هزار و 920 تومان مبادله می‌شد. معادل دلاری قیمت درهم 29 هزار و 90 تومان به دست می‌آمد که حدود 90 تومان با نرخ دلار در حوالی ظهر فاصله داشت(این اختلاف در روز گذشته به بالای 200 تومان رسیده بود).

بدترین خبر ممکن از بازار دلار

حباب قیمتی سکه کوچک شد

قیمت طلای جهانی در ساعت 12 و 46 دقیقه عصر به وقت ایران روی 1792 دلار قرار داشت و به صورت محدود نسبت به عصر روز گذشته رشد کرده بود. سکه امامی در این ساعت در حدود 12 میلیون و 600 هزار تومان مبادله می‌شد. قیمت سکه نیز مانند درهم در روز گذشته ناگهانی رشد کرده و اندازه حباب آن بزرگ شده بود. ظهر امروز قیمت سکه از عصر دیروز 80 هزار تومان پایین‌تر بود. با احتساب قیمت 29 هزار و 50 تومان برای دلار حباب قیمتی سکه 2.8 درصد به دست می‌آمد که نسبت به روز گذشته کوچک شده بود.

قیمت دلار متشکل افزایش یافت

ظهر امروز قیمت دلار بازار آزاد تغییر محسوسی نسبت به روز گذشته نداشت و قیمت دلار سنا قدری افت کرده بود، اما قیمت دلار متشکل 384 تومان رشد کرد و روی 27 هزار و 768 تومان قرار گرفت. حجم عرضه دلار نیز نسبت به روز گذشته کاهش یافت، این مسئله با توجه به اینکه امروز پنج‌شنبه بود، به نوعی طبیعی به نظر می‌رسید (عرضه دلار با کاهش 39 درصدی نسبت به روز گذشته روی 7 میلیون و 533 هزار قرار گرفت).

 

در مجموع قیمت دلار آمریکا به سمت عقب بازنگشت و قیمت دلار متشکل به مسیر صعودی خود ادامه داد. قیمت درهم قدری عقب نشینی کرد. قیمت سکه نیز در بازار هم مقداری کاهش یافت. قیمت سکه و درهم در روز گذشته سریع‌تر از دلار رشد کرده بود و بازگشت به عقب این دو به نوعی در جهت همگرا شدن قیمت‌ها و کوچک شدن اندازه حباب بود.

منبع: تسنیم
نظرات کاربران
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
رئیسی بیسواد کلاس ششم معلوم نیست چه ...میکنه
ستاره سمیعی
| Iran (Islamic Republic of)
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
سلام شما از درسهای علمی و سنگین حوزوی اطلاع ندارید که چقدر مشکل است و هوش و استعداد زیادی نیاز دارد، پیشنهاد میکنم یک سال، فقط یک سالش را بخوانید اگر از پس ان برامدید، آنوقت اظهار نظر کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۹
شما که خیلی ادعا داری
بگو کی بشه رئیس جمهور
یکی مثل بنی صدر
یا یکی از منافقین
یا یک .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰
علت اقتصادایران نابودشده فقط گنده حرف میزنیم
دبیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۸
وقتی خبر خوبه کاهش قیمت صد تومان اما وقتی خبر بده افزایش هزار تومان و رسانه خوشحالتر!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۱
نه دلارمیخوایم نه طلا نه ماشین.اگه فقط قیمت خوردوخوراک مردم ارزون میشد که بتونیم حداقل شکم زن بچه مونا سیرکنیم وشرمنده شون نشیم کافی بود.دلاروطلا وماشین قیمتش هرچی میخوادبره بالا.بخداهرروزسرکارمیرم نه اینکه بیکارباشم ولی حریف نمیشم وتوخرجیشون موندم.خداخودش بهمون رحم کنه بااین اوضاع گرونی گرفتاربیمارستانا نشیم که دیگه.....
ستاره
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱
سلام، شما که خیلی راحت اتهام شش کلاس سواد را به ریاست جمهوری میدهید از درسهای یسیار مشکل و سنگین رشته های اسلامی مطمئنآ خبر ندارید. تعداد پزشکان متخصص در دنیا را بررسی کنید و تعداد علمای مرجع تقلید را هم بررسی کنید، در کل دنیا از انگشتان دست تجاوز نمیکند، حالا متوجه میشوید کدام سخت تر است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
بیا پایین سرمون درد گرف
عباس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
هرکسی رو بهر کاری ساختن. آره سخته درسشون. قبول.
اما اینا که نمیتونن مملکت داری کنن. بدرد همون حوزه مذهبی میخورن.
عین اینه که یه پزشک الان بشه ریسس جمهور. خب نمیشه
بهار
| Iran (Islamic Republic of)
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
هاهاهاها زرزرزرزر درسای حوزوی جک نگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲
شما بفرمایید کدام مشکل این مملکت با دروس فقه حل شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
همون درسهای سخت را جناب رییسی چقدر خونده؟ شما اگه اطلاع نداری من دارم چون خودم 20ساله دارم میخونم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶
دروس حوزوی ظاهرا از اقتصاد هم خیلی اسونتره وهم هزارن هزار برابر پر درامد تررررر
یاسر
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
اگه کلا خفه شوید خوبه حیا که ندارید خجالت بکشید هشت سال هر گندی خواستید سر کشور آوردید از امنیتی بگیر تا اقتصادی حالا زبونتونم درازه تف به روی بی شرم شما اگه یه شاهنامه درباره خیانتهای شما بنویسند که باز تموم نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۹
بله پهلوی مملکت دار بود
منافقین مملکت دار بودند
شما یکی می خواهید مثل اینها
که حرمت سگ آمریکایی رو از یک ایرانی بالاتر بدانند
داداش برو درباره کاپیتولاسیون تحقیق کن
ببین ایرانی چی بود
چشماتو باز کن
کلاه خودت ر و قاضی کن
لااقل اگر ضدنظام هستی منصف باش
ف
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
تا دولتی داریم دلال و حمایت میکنه از دلال .ایران درست شدنی
نیست هر روز بدتر از دیروز.یعنی فاتحه.
نان میخریم دلار گران شده .کود میخریم دلار گران شده
سبزی خوردن میخریم میگن دلار گران شده.
کم کم فکر کنم نفس هم بکشیم بگن دلار گران شد
فقط وقتی رای میدهیم تا اینا تبلیغات به دنیا بکنند مردم از این
اوضاع راضی هستند دلار گم میشه.خدایا کمکمون بکن خواهش.
راستگو
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
علت نابودی اقتصاد کشور و به قهقرا رفتن وضعیت ایران فقط و فقط وجود تفکرات مذهبی سنتی و بدوی در مصدر امور و حضور مدیران و مسئولین ببسواد و بی لیاقت در امر مملکتداریست ...خدایا خودت ایران را نجات بده
م
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
۴۰ساله اسیردست اینا شدیم شرمم نمیکنن زبونشونم درازه آره درسای حوزه سخته شماها هم نابغه ایددرست کنیدمملکتو بسمالله
ناشناس
United States of America
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
تو بگو دلار تک دونه ای یک میلیون شده تو بگو سکه دونه ای ۱۰۰ میلیون شده برای من خر پول این چیزا مفت هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱
کشور با این همه نخبه مادر حال صعود به قله هستیم نگران نباشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
از ماست که در ماست
نگین
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰
جالبه به عده حق به جانب از دروس حوزوی رئیسی دفاع میکنن. اینکه بفهمی با پای چپ بری یا راست ، اینکه بفهمی نماز چجوری بخونی و... آیا دلیل میشه بتونی کشور را از نظر سیاسی و اقتصادی به سر انجام رسوند... مگه قراره قیمت دلار را با اصول و فروع سروسامان داد؟ قیمت مسکن با صحیح خوندن نماز پایین میاد نخیر ... هیچ ربطی نداره. مایکل شوماخر بذاری جراحی مغز اعصاب کنه بعد بگید میدونید چقدر سخته با ماشین فرمول یک با سرعت ۳۰۰ کیلومتر رانندگی کرد؟!! پس حتما میتونه عمل کنه...

نخیر نمیشه شدنی نیست . مشکل فقط خودش هم نیست تمام وزیر وزراش هم مثل خودش یا بیسواد هستند یا قوم خویش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۵
روحانی هم حقوق دان بود
حقوق دان رو چه به مملکت داری
چرا بهش رای دادین
رضا
| Iran (Islamic Republic of)
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۷
تو بگو کی بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۳
نرود میخ آهنین در دل سنگ
شما دنبال چی هستید
آیا شماها نبودید که به روحانی رای دادید
چرا اون موقع نمی گفتید بی سواده
اون ‌که می گفت من حقوق دانم
حقوق دان رو چه به مملکت داری
نون
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
درسهای حوزوی و کلاسهای اسلامی بخوره تو سرتون که اینا برای مردم آب ونون نمیشه.وقتی شکم زن و بچه مردم سیر نمیشه ... رو میخواندچکار؟
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: